Kui külm (auto temp. näidiku järgi) teil hommikul oli ja kas auto käivitus?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#76

K Jaan 27, 2010 16:06

Algselt postitas: klahv
Vastseliinas täna hommikul -36, teati rääkida, et kohati ka -38...
Huvitav, ametlik selle talve külmarekord püsib endiselt -32.4 peal, mõõdetud mingid päevad tagasi Jõgeval. Ma ei usu kuidagi et sealkandis teil ühtegi ametlikku ilmajaama pole või et keegi tahtlikult teie saavutusi ignoreerib, nii et ehk vaatavad karmid lõunamaa mehed oma selliseid numbreid näitavatele kraadiklaasidele kriitilisemat otsa.

Aga et teemasse jääda - Tallinnas näitas auto -26, käima läks nagu tavaliselt, paari-kolme pöördega, kuigi need pöörded olid tunduvalt aeglasemad kui soojal ajal. Endal oli aga lihtsalt ropult külm jääd kraapida ja hiljem autos istudes istmesoojenduse mõjumahakkamist oodata. Paar päeva tagasi oli huvitav seis, kus hommikul (öösel võis olla midagi -22, käivitamise ajal -20) esimesel korral küll käivitus, aga peale seda ka suri. Kolm järgmist korda tegi samamoodi, juba kõhe hakkas et kas akust jätkub, aga neljandal korral jäi õnneks käima. Ju siis oli mingi liikuv asi (tühikäiguklapp?) õnnetult öö jooksul kinni külmanud, peale seda (ja isegi madalamaid temperatuure) pole see kotermann tagasi tulnud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#77

N Jaan 28, 2010 5:50

Meie Griffinit pole seni kõigutanud mingi temperatuur.Alati käivitub hetkega.:drive:
Mere
Postitusi: 236
Liitunud: K Mär 25, 2009 12:18
Asukoht:
Auto:

#78

N Jaan 28, 2010 7:22

Sama siin, peres on 9-5 griffin ja 9-3 SS, mõlemad masinad kohe käima. Tipp-Topp see Saab ikka.. :thumb:
elias
Postitusi: 49
Liitunud: E Apr 13, 2009 14:13
Asukoht:
Auto:

#79

N Jaan 28, 2010 10:00

04' SS nüüd seisnud esmaspäevast alates maja ees õues ja täna hommikul ei tee piuksugi. Termomeeter näitaks küll ainult 19 kraadi. Süüte sisse panemisel kõik tuled armatuuris ja SID-is lähevad ilusti põlema ja ette tuleb kiri "airbag malfunction". Mootorist aga ei tule piuksugi. Isegi eelsoendusahi ei hakka tööle kui manual controllist sisse lülitada. Ka on kell SID-is hakanud näitama ajaks --:--

Siiamaani on alati korralikult käivitunud...

Mis arvate, aku kotis?
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/390313.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/390313.png[/IMG][/URL]
rpikalo
Postitusi: 67
Liitunud: R Mär 27, 2009 19:48
Asukoht:
Auto:

#80

N Jaan 28, 2010 13:21

Väga tõenäone et aku tühi. Huvitav on see, et kui aku tühi siis kisab igasugu asjade mittetöötamisest, alustades Airbagist ja lõpetades käigukastiga, kuid ühtegi sõna selle kohta et aku tühi. :conf:
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 392
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#81

N Jaan 28, 2010 13:42

Külmaga juhtub ikka imelikke asju! Üks mees mõni päev tagasi tahtis oma autot käima panna,masin juba mitmed päevad õues seisnud ja aku tühi! Loomulikult laadija järgi ja siis mõne aja pärast pauk! Akul plahvatas üks purk vahelt minema! Vat siuke lugu!
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
elias
Postitusi: 49
Liitunud: E Apr 13, 2009 14:13
Asukoht:
Auto:

#82

R Jaan 29, 2010 8:50

Kuna mul on originaalaku veel peal ja auto aastast 2004 siis ma otsustan pigem uue aku kasuks.
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/390313.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/390313.png[/IMG][/URL]
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#83

R Jaan 29, 2010 13:38

Algselt postitas: Cyber
ärge soojendage autot. Kuskohast selliseid müügimehi võetakse? S9K poolt eelnevalt antud lingi pealt võib vist leida neid...
Samas vajab enamik autodest vaid paari sekundit, et jahutusvedelik saavutaks sõitma hakkamiseks vajaliku temperatuuri. [/url]



No ma ei leia, et see soovitus vale oleks. Olen kogu aeg asjast nii aru saanud, et kohapeal soojendada 2-5 mintsi on mõttetu.
Talvehommikul, kui lund sajab või on sadanud, lükkan kõigepealt ikka lumest puhtaks, siis käivitan ja a 20-30 sek pärast teen ka minekut (kuni turvavööd kinnitan, tulesid lülitan ja peeglisse vaatan).
Ja just nii nagu ka artiklis kirjas oli -> ilma tuuritamatta, rahulikult ja aeglasemas tempos kulgedes. Paari ristmiku pärast on olukord mootoris ja tuuleklaasil juba selline, et ei pea teistele jalgu ka jääma.
Vahest hoopis naljakas vaadata, lükatakse autot jääst ja lumest puhtaks a 10 mintsi, kogu selle aja mootor käib.

Võib-olla siis spetsid tevad, kui kaua on optimaalne / vajalik mootorit soojendada auto seisukohast, et võiks liikuma hakata talvisel ajal.

EDIT: ei saanud postitust tehtud nii, et teisest teemast copytud tsitaat minu jutust eraldi oleks :red:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#84

R Jaan 29, 2010 13:52

Selle rahuliku sõidu kohalt olen ma täiesti nõus, loomulikult ei tohi piinata. Aga selle mõnesekundilise käimise koha pealt jään küll eriarvamusele. Sellist asja võib kusagil lõuna-euroopas teha, kus temperatuur vaevu nulli läheb. Plusskraadidega teen ma ise ka enamjaolt nii. Aga rääkida sellist juttu -20..-30 kraadiste pakaste juures, mis meil siin just olid, on pisut väär. Selle ajaga ei jõua sul mahlad mootoris veel ühte ringigi ära teha, ükski detail soojeneda, ükski määre (kasvõi rullikutes) korralikult määsima hakata. Kui siis koormust rakendada, siis on kulumine suurem.

Ma olen täiesti nõus ka sellega, et koha peal soojaks ei ole vaja ajada autot. Ta soojeneb sõites rutem ja rutem soojenemine on lõppkokkuvõttes kasulikum. Aga tuleks leida see tasakaalukoht seal seismise ja sõitmise vahel. Ehk lasta siiski kohapeal minut-paar käia, et vedelikud ringi liikuda saaks ja siis rahulikult liikuma hakata. See koht sõltub kindlasti paljudest asjadest, temperatuurist, autost, auto vanusest, mootorimahust/tüübist jne jne...

Ehk siis, ärge võtke mu postitust seal naljateemas nii, et ma arvaks, et kogu see jutt mingi huumor on, aga üsna paras tükk sellest minu jaoks siiski on.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#85

K Jaan 06, 2016 22:20

Homme hommikul rekordeid oodata?
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1963
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#86

K Jaan 06, 2016 22:27

Hetkel Tallinnas temperatuur vaikselt tõuseb.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1971
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#87

K Jaan 06, 2016 23:06

Olen kindel et käivitub.
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#88

K Jaan 06, 2016 23:06

-23 ja tonn käivitus kenasti ;)

Ptui-ptui-ptui
Everyday Regular SAAB guy!
mihkela
Postitusi: 33
Liitunud: N Dets 06, 2012 20:09
Asukoht: Rakvere
Auto: 9-3 1.9tid 110kw 2008a

#89

K Jaan 06, 2016 23:11

-26 ja pika käiamise peale sain tööle, saab 9-3 1.9 110kw
Homme lähen ostan uued küünlad ära ja vaatan kas paraneb käivitus.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#90

N Jaan 07, 2016 8:03

-20 ja Peugeot läks nagu tavaliselt teisel sekundil.)) 2 eelmist päeva starter vaid plõksus aga peale aku juhtmete puhastamist asi tundub nüüd olema ok.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#91

N Jaan 07, 2016 8:25

Ei tulnudki mingit külma täna siin Tallinnas, vaid -13 ja 9-3 SS läks käima nagu alati. Eile -18ga mõtles hommikul käivitades mõne hetke kauem kui muidu, aga läks ka ilusti tööle. Ainult raadio tahab mõne minuti soojeneda enne, kui normaalset heli tegema hakkab.
Tonnist polegi proovinud praeguste külmadega, paar päeva lumevaiba all seisnud. Peaks homme proovima.
Kasutaja avatar
Ainar
Saabiklubi liige
Postitusi: 380
Liitunud: P Juun 17, 2007 19:18
Asukoht: Liikva
Auto: viewtopic.php?f=57&t=19320
Kontakt:

#92

N Jaan 07, 2016 9:19

Tonnar 6 päeva lumeall, kaks ringi starterit, pauk ning käis. Temp käivitus hetkel -18 kraadi.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2280
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#93

N Jaan 07, 2016 9:32

Ma olin ka kindel, et käivituvad.
9-7 nagu naksti ja kõikse uuem massin meite peres...persetki... kraade -27.

Mõtlen vist vaikselt selle auto müügi peale. :cool:
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#94

N Jaan 07, 2016 9:36

Pealinna külje all on küll palju soojem, seega autod liiguvad:) 9-7 sai eile proovitud peale pikemat seisimist ja ka toimis kenalt. Samas pole mul ka masuudiga toimivaid isendeid, mis on vist veidi tundlikumad temperatuurile:)
Aixx
Saabiklubi liige
Postitusi: 136
Liitunud: R Aug 08, 2014 10:44
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 SC 1,9TiD 2008 Hirsch Performance

#95

N Jaan 07, 2016 9:48

Tartus 25 miinust, 2x eelsüüdet ja käivitus küll.
freddyd
Postitusi: 60
Liitunud: N Sept 26, 2013 13:31
Asukoht:
Auto:

#96

N Jaan 07, 2016 9:49

eile hommikul oli -20, käivitus kenasti
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#97

N Jaan 07, 2016 9:56

Minu 9-5 -24ga käivitus probleemideta.
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#98

N Jaan 07, 2016 10:36

-25 Kuusalus ja käivitus kenasti.
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#99

N Jaan 07, 2016 11:24

Mul 9-5 ketras veits pikemalt kui muidu, kuid auto oli selleks hetkeks 4 päeva seisnud ka.
Myke
Postitusi: 710
Liitunud: E Mai 19, 2008 17:01
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 SC 06" Vector

#100

N Jaan 07, 2016 11:48

Rootslaste ees müts maha on ikka tehtud põhjamaa kliimasse autod.
24 kraadi pole mingi näitaja pool pööret ja ei mingit plokisoojendust.


:beer::beer::beer::beer:
Vasta