Miks kelli pole LCDga asendatud?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
petsraibe
Postitusi: 60
Liitunud: P Mär 18, 2007 17:55
Asukoht:
Auto:

#1

K Veebr 10, 2010 22:53

Pärast GPS-i ostmist ja esiklaasi peale paigaldamist on vaevama jäänud mõte, et tänapäeva moodsatel masinatel võiks armatuuris nende vana kooli kellade ja lambikeste asemel olla üks 10" LCD, kuhu kogu see kiiruse/pöörete inff ära mahuks. Lisaks veel GPS, raadio juhtimine, veateated, tagurduskaamera jpm. Miskipärast pole ühtegi sellist aparaati silma jäänud, ekraan on ka luksmasinatel keskkonsoolis ja seierid oma vana koha peal.
Seega, mille taga selline elementaarne lahendus seisab?
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#2

K Veebr 10, 2010 22:59

Algselt postitas: petsraibe
Pärast GPS-i ostmist ja esiklaasi peale paigaldamist on vaevama jäänud mõte, et tänapäeva moodsatel masinatel võiks armatuuris nende vana kooli kellade ja lambikeste asemel olla üks 10" LCD, kuhu kogu see kiiruse/pöörete inff ära mahuks. Lisaks veel GPS, raadio juhtimine, veateated, tagurduskaamera jpm. Miskipärast pole ühtegi sellist aparaati silma jäänud, ekraan on ka luksmasinatel keskkonsoolis ja seierid oma vana koha peal.
Seega, mille taga selline elementaarne lahendus seisab?


Oled sa vaadanud LCD'd -25C juures? :poke:
Iga ratas veab and then some!
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#3

K Veebr 10, 2010 23:15

Konservatiivsed harjumused. Tehnoloogilised üleminekud ei peaks olema harjumatult järsud.
Autot saab ka juhtida ilma roolita nagu playstationit, saab aastaid tagasi tegi sellesuunalisi eksperimente.
Pole mõistlik kõike väga ära nudida, silmailu peab ka jääma.

Lisatud failid
ludri
Postitusi: 22
Liitunud: E Mär 14, 2005 22:13
Asukoht:
Auto:

#4

N Veebr 11, 2010 0:39

Pole vist piisavalt otsinud, aga sarnased asjad täitsa olemas juba luksuslikemal autodel. Pilt S-klassi mersu armatuurist
Pilt
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14290
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

N Veebr 11, 2010 8:25

Nissan GTR-il (vist) oli ka display seal, küll näitamas tavapäraseid seiereid... põhjuseks see, et mehaanilised seierid ei jõudnud nii kiiresti liikuda, kui vaja..:D :D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#6

N Veebr 11, 2010 10:11

Ma olen ise sõitnud ühe 80' masinaga, millel ei olnud vist ühtegi seierit tablool, kiirus oli numbritega nagu digikellal ja pöörded sellise kastidega tulba moodi näidikul. Bensiinipaagi näidikut ei mäleta, võibolla see ikkagi oli seieriga. Kiirust numbrina näha oli tegelikult väga mõnus. Aga kõik teised vaatasid kui mingit ilmaimet :)
Niiet harjumused on ikka need, mis meid vanade mallide küljes kinni hoiavad.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14290
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

N Veebr 11, 2010 10:14

Miskid ameeriklased olid jah "digiarmatuuriga", aga see pole siiski päris see, mida teemaalgataja mõtles. Umbes nagu digitaalkella võrdleks televiisoriga..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#8

N Veebr 11, 2010 10:17

Jah, see on veidi teine lahendus tõesti, kuid selles mõttes siiski eriline, et tavapäraseid kellasid polnud. Ehk siis sellel teemal on ka varem katsetatud aga popid need lahendused pole.
Ning tegu ei olnud ameeriklasega vaid puhasverd inglane - Austin Maestro MG
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#9

N Veebr 11, 2010 10:24

Corvette C4 on selline aga see pole see mida taheti

Lisatud failid
www.tmuuga.eu
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

N Veebr 11, 2010 10:26

Algselt postitas: ludri
Pole vist piisavalt otsinud, aga sarnased asjad täitsa olemas juba luksuslikemal autodel. Pilt S-klassi mersu armatuurist
Pilt


milleks siis esiklaasi enam vaja?!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#11

N Veebr 11, 2010 10:39

Sellel autol on ka nightvision teema et pimedas peaks kaugemale nägema ekraanist , ja mu meelest Top Gearis oli test ja see põrus seal :D
www.tmuuga.eu
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#12

N Veebr 11, 2010 10:47

Algselt postitas: anthillse
Corvette C4 on selline aga see pole see mida taheti


Sellised olid ka vanal heal GSi Kadetil, osadel Senatoritel ja muudel futuristlikel 80-ndate lõpu Opelitel.

Mulle isiklikult ei meeldi, sest seierid näitavad ka tendentsi.
Digitaalselt lihtsalt numbririda jookseb ja ei ole aimugi, kas näiteks kiirus suureneb või väheneb.
Sarnaselt meeldib mulle ka vana hea vene tester. :)
Loomulikult saaks ka LCD-le seiereid kuvada, kuid näiteks eredas päikesevalguses mulle tänaseid LCD ekraane ilmselt vaadata ei meeldiks.
pilvepanaan
Postitusi: 36
Liitunud: T Mai 20, 2008 13:11
Asukoht:
Auto:

#13

N Veebr 11, 2010 13:58

informatsiooni presenteerimine sõltub eelkõige selle iseärasusest ning kindlasti ka töökoha ergonoomikast. ja neid poisse peaks autotootja juures iga lademetes olema...

igasugu skaalasüsteemide (vahet pole kas mehaaniline või digi) puhul on koguskaala (kontekst nö) teada ja saad ilma pikemalt mõtlemata aru, et mis olukord on. numbrilise esituse puhul peab aju hakkama teisendusi tegema ning võib üsna tükk aega võtta, et aru saada, et selle autol on 47.5l juba peaegu täis paak või, et 1.4534bar'i puhul on turbo pilbastumine kohe-kohe tulemas:)
samas nagu Motorhead mainis, siis numbrid jooksevad nii nagu andurist tuleb. see tähendab, et dashboardil käib pidevalt mingi ilge starwars, mis on suuremal osas lihtsalt visuaalne müra.
samas aga näiteks odomeetri puhul seierit kasutada oleks nonsenss:)

aga ärge muretsege, küll lähima 5a jooksul ilmub esimene saabnet.ee kompatiibel dashboard, kus saad onlainis pilte ja kommentaare postitada;)
isakene
Postitusi: 55
Liitunud: E Aug 27, 2007 19:20
Asukoht:
Auto:

#14

N Veebr 11, 2010 14:10

80-ndate keskpaiga Renault 9/11 olid digiarmatuuridega ja häälega. Ilgelt jutukad olid, jube tüütu kui autol iga asja kohta midagi ütlemist on :wise:

Isegi ühe videojupi leidsin http://www.youtube.com/watch?v=CQV2fcuUCAc

Aga põhimõte on selles, et seieriga kell on informatiivsem ja inimsilm loeb ning aju töötleb seieri asendi infot kiiremini kui numbrilist või graafikut. Liikluses on see aga elulise tähtsusega. Juba nõukaajal teati seda ning "Volgade" edev lintnäiduga spidomeeter vahetati seierilise vastu välja täpselt samal põhjusel. See käib elementaarsete füüsikaseaduste alla ning küllap jääme samal põhjusel veel kauaks mehaaniliselt liikuvaid seiereid vaatama. Või palju seal kellas enam mehaanikat ongi, andmed liiguvad ju puha elektrooniliselt... ainult visualiseerimine ongi veel mehaanika...

EDIT: näe, panaan jõudis sama jutuga ette...
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#15

N Veebr 11, 2010 15:07

Citöen C4 2005 ei ühtki seierit.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#16

N Veebr 11, 2010 15:55

Emotsioonid number vs. seier on ilmselt üsna personaalsed ja ka vanades harjumustes kinni. Mina olen eelkõnelejatega diagonaalselt teistsugusel arvamusel - numbriline näitaja on täpsem, informatiivsem, kiiremini loetavam ja tundub kuidagi parem. Seda muidugi minu seisukohast. Teiste jaoks võib see vabalt olla vastupidi. Ilmselt on siin oma osa ka aju ehitusel. Mulle on ka muud seieriga näitajad raskesti käsitletavad, olgu selleks siis kell või voltmeeter. Niiet asi pole auto spetsiifiline.
matu
Postitusi: 51
Liitunud: R Sept 07, 2007 12:32
Asukoht:
Auto:

#17

N Veebr 11, 2010 16:09

Toyota Yaris ju on vist algusest peale olnud digitaalsete näitudega. Vähemalt see isend oli, millega mina olen veidi ringi sõitnud. Päris huvitav ja vaheldust pakkuv, kui tahho jookseb lineaarse kriipsuna ja kiirus on numbritega. Ei tundunud küll ebamugav kuidagi, aga kas nüüd igapäevaselt oma autole tahaks...seda ei oskagi nii öelda. Eks oma võlu on pimeduses kumavatel seieritel ka, eriti Saabi mõnusal rohelisel kumal :) Harjumuse asi lõppkokkuvõttes vist.
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#18

N Veebr 11, 2010 20:25

See on küsimus, mida ma aeg-ajalt olen ka ise veeretanud ja oodanud, et millal tuleb autonduses üks kord see murdepunkt. Tegelikult on asjal ju mitmeid eeliseid - suures mahus tootmise odavus (kui palju on ühes mehhaaniliste kelladega spidoplokis kokku detaile teab vist igaüks kes on võtnud vaevaks üht sellist lammutada, mõelge kõigi nende tükkide tootmisele ja kokkupanemisele), praktiliselt personaalne kujundatavus (millise armatuuri skinni siis täna paneme), rohkema info ja selle paremini tajutavana esitamise võimalus, ruumi kokkuhoid jms. Ülalpool tekkinud võitlus analoog- ja digitaalse numbrinäidu vahel on tegelikult suht mõttetu, kuna graafilisel paneelil on võimalik "emuleerida" nii klassikalist analoogkella, kuid lisanduvad veel hulk täiendavaid graafilise visualiseerimise võimalusi, mis teevad kogu selle info tajumise igal juhul paremaks. Näitena võtke kasvõi lennunduse tänapäev, kõik on klaasist - ning see on koht kus ühel poolt loetakse sente, kuid teiselt poolt tehakse kogu aeg ka meeletut tööd ergonoomikaga (muidugi selleks et kokkuvõttes veel rohkem sente kokku hoida). Karta on et autodesse on kohe-kohe need ekraanid ka tulemas ja pärast seda saame täiesti uue mõttega hakata "klassikalistest" autodest rääkima ;)
mihkeltt
Postitusi: 258
Liitunud: E Mai 05, 2008 14:41
Asukoht:
Auto:

#19

L Veebr 13, 2010 0:26

kardan, et kasutusele võttu takistab hetkel ekraanide loetavus. pole mina näinud veel LCD-d, OLED-idest rääkimata, mis ereda päikese käes oleks sama loetav kui pimedas. Lisaks on kottpimedas väga häiriv kui sul nina all kogu aeg ekraan helendab. minu teada ei ole veel miljonilise kontrastiga ekraanid, kus must on must, nii odavad, et neid saaks madala hinnaga rahva autodesse paigaldada. Lisaks on veel disaini faktor. Praegu on autodel väga iseäraseid armatuuri lahendusi tehtud. Kujutage nüüd ette kuidas disainer peab paigutama armatuuri kandilise ekraani ja kuidas see kokku sobitub ülejäänud disainiga. Tõepoolest, uuel 9-5-l on ümmargune LCD armatuuris ning sama tehnikaga saaks ka kogu osutitega tabloo digitaalse vastu välja vahetada. Eks me näe mis tulevik toob.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#20

L Veebr 13, 2010 0:32

Saab võiks vaikselt üle minna AeroX-i armatuuri lahendusele:thumb:
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#21

L Veebr 13, 2010 1:50

Ei sobi küll kuidagi SAABiga kuid peaks sobima teemasse. Ehk mõtles teema algataja midagi sellist LINK
Asi muidugi hetkel consept


Asja hakatakse näitama ajast 1.58
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
Vasta