Kuidas autot müüa?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
petsraibe
Postitusi: 60
Liitunud: P Mär 18, 2007 17:55
Asukoht:
Auto:

#1

R Veebr 12, 2010 16:28

Otsisin, aga ei leidnud siit sellist teemat.
Ühesõnaga, on tekkinud hulk küsimusi seoses (auto(de)) müügiga. Millegi asjaliku kokkusaamisel võiks teema isegi kasulike näpunäidete alla panna.
1. Hind - kas küsida algul rohkem ja siis langetada (soodushind!) või jätab see mulje, et autol on midagi viga? Kuidas üldse mõistlik hind välja arvutada? Või hinda üldse mitte näidata? Saada inimene konksu otsa, kiita oma masinat taevani ja siis poetada mokaotsast mingi astronoomiline summa?
2. Koht - müügiplats, elektoonilised kanalid jms. Mida keegi on kasutanud ja mis kõige paremini on ära toitnud ja kui palju maksab? Lingid, soovitused.
3. Auto ettevalmistamine müügiks - kas teha keemiline puhastus. Jällegi, kus ja millise rahasumma eest? Millised vead tuleks kindlasti korda teha (mootor, el. vidinad või esmajoones kere)?
Ise ma ei seedi tegelasi, kes remondivad ABS-i tõmmates armatuuris ABS-i tulele voolu õlitule pealt või kerivad läbisõitu väiksemaks, aga kas selline lähenemine toidab? jutt käib siinkohal müümisest, mitte eetikast!
4. Lisavarustus - kas parem lisavarustus mõjutab kasutatud auto müügihinda või on mõtekas kõik, mis võimalik maha kruvida, et eraldi müüa. Näiteks makk, udutuled, pagasiruumi kate jne.
5. Pildid - siia võiks mõni asjalikum inimene kirjutada, mis nurga alt ja mida pildistada, milline peaks olema taust jne. Usun miskipärast, et visuaalse informatsiooni korrektne presenteerimine on antud kontekstis relevantne
6. Muud tähelepanekud
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

R Veebr 12, 2010 16:41

minu mingid mõtted:

1. ostetakse väljalase aastat ja selle aastakäigule vastavat soodsat hinda.
arvan, et hind on esmatähtis
soodushinnast:
mingid sellised al a nagu auto 24s , et hind 50000 ja soodushind 30000, ei loe midagi.loeb see hind, millega myyd.
ise alati müünud selle hinnaga, mis väljas. ja mingit tingimisruumi pole mõtet panna.
2. koht: tegelt eestis vaid 1 koht- selleks on auto24. samas kui viid kuskile platsi peale, siis võib juhtuda, et kellegile jääb juhuslikult silma.
3. lihtsam müüa korras autot. ja anda teada ka puudustest ja vajalikest tegemistest. muidugi väike spido näit meelitab; aga loeb masina korrasolek. ka 350000 km läbisõiduga masinat saab myya. ( just eile müüsin) petta ostajat ei tohi!!
4. mida rohem tehaselisasid seda parem, näiteks aerot parem kindlaslt müüa kui tavalist.
samas igasugused nn."tuuninglisad" ei oma tähtsust, need pigem maha ja saab hinna odavamaks
5. pildid loevad! tähtis puhas auto, vastavalt aastaajale taust ja kena ümbrus jne... selge pilt, palju pilte
6. loeb ka kes müüb, samas spekulantide puhul see üldse ei loe; müüakse seda, mis hea hinnaga( nagu ma alguses mainisin, on hind kõige tähtsam) asi kätte kuskilt saadakse.
lisaks:
kõige parem auto on müüdud auto; ükskõik mis hinnaga lõpuks! ;)


edit.
ja veel üks skeem kuidas püütakse vahetada kallima auto vastu.
oletame, et sul on 1995 aasta 9000, mille turuhind on 22000 kr: sa paned auto24 kuulutuse hinnaga 45000 kr. ja siis hakkad kõigile neile, kellel on seal müügis autod vahetusvõimalusega, oma autot pakkuma vahetuseks. Ja alati võib olla keegi, kes õnge läheb.

lihtsalt mulle mitu sellist pakkumist tehtud, seega asi päris laialt levinud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
AntonG
Postitusi: 446
Liitunud: P Veebr 04, 2007 22:54
Asukoht:
Auto:

#3

R Veebr 12, 2010 16:46

1) Küsi niipalju kui sa arvad sinu auto maksab. Sina tead auto seisukorda. Sina tead keskmine turuväärtus. Sina tead kas su auto peaks olema kallim kui keskmine või odavam , või samal tasemel. Aga arvesta et igal juhul sinu käest küsitakse allahindlust 5-15k keskmiselt
2) Standard on hea täielik kuulutus Auto24. Või kui oled valmist investeerida siis esindus.
3) Kui sa autoga sõidad, siis sa ei tea millal oleks autot puhastama. Minuarust parim variant et pakku ostajale et auto ta saab kätte puhas nii sees kui väljas. Seega arvesta umbes 1000 eek läheb puhastamiseks
4) Originaal lisavarustus jääb. Juurde ostetud sõltub konkreetsest detailist. Näiteks kui sul on olemas 17 veljed, ja sa ostsid endale uued 18, uute rehvidega. Siis pakku kas koos sellega või ilma. Lihtsalt erinevad hinnad. Kui sul on ainult 17 veljed , ja sina müüd neid eraldi, ja auto all paned 15 plekk, siis ei ole päris mõtteks. Sest ostjat huvitavad sellised asjad.
5) Standard pildistamine on külest, eest, tagant poolt ja sisustus. Tee pildid kuskil ilusal kohal , et auto oleks ka ilus ja puhas. Puhasta auto kui sees nii väljas, võtta ära isiklikud asjad, nagu võtmehoidja EMT, või pooltühi pepsikola pudel. Vaata et enda vari ei oleks auto peal.
6) Õige kuulutus, õige hind , õiged pildid on väga olulised kui tahad et su auto oleks müüdud. Aga ikka on ka teised faktorid mis mõjutavad, ja meilt ei sõltu.
ErQ
Postitusi: 376
Liitunud: N Sept 14, 2006 15:09
Asukoht:
Auto:

#4

R Veebr 12, 2010 16:49

Inimene ostab sult praktilist vajadust ja esmakohtumisel tekkivat emotsiooni. Seega, tee auto puhtaks ja korda. See tundub kohe sulle kindlasti kuluna, aga tasub end müügihetkel ära, kasvõi kaudselt ja mitte tuntavalt (positiivne on ka see kui ju just sinu oma ära ostetakse). Pildid tee võimalikult informatiivsed. Mina küll ei süvene sellisesse kuulutusse kus näha vaid nurk autost ja natuke roolist ning istmest, ikka eest, tagant, mõlemalt küljelt jne. See, kas müüd platsil või käest-kätte sõltub kõik aastaajast. Jällegi, mina ostaks käest-kätte, sest platsil külmetades autot lume alt otsida ei ole liiga meeldiv tegevus. Isiklikult mind tõukaks eemale igasugune lisavidin (odavad udutuled, põdraviled ja kõikvõimalikes värvides led-tulukesed), see kõik jätab kuidagi "lõpuni" kasutatud mulje. Hinna paneb ju paika turul kehtiv olukord, selge, et liiga kõrge hind ei meelita, aga ka liiga odav tekitab küsimusi.
Kokkuvõtteks, iga müük on eraldi sündmus, iga müüja, auto ja ostja on erinevad.
Ma ise müüsin just oma auto nii maha, et panin kuulutuse ja kõned hakkasid järgmisel päeval peale. Esimene kes vaatama tuli, tegi korraks ukse lahti, kiikas sisse ja ütles, et võtab ära ja võttiski. Minu marki oli müügil paarikümne ringis ja mul oli kalliduselt neljas auto, kusjuures läbisõit oli kõige suurem. Ka nii juhtub. Samas mõni aasta tagasi kui läksin autole pesulasse järgi, astusid kaks vene keelt kõnelevat inimest juurde ja küsisid, palju tahad. Mina vastu, et ei müü. Nemad aga, et paku hind ja äkki ikka olen nõus müüma. Lajatasin pea aasta vanusele autole siis 70000 kõrgema hinna ette kui ise ostsin ja raha oli minu arvel mõne tunniga (tegemist oli siis LC 120-ga ja nende ootejärjekord oli sel hetkel Venemaal kuni 10 kuud). Kohe meenub aga üks mu 9-5 Aero, mis vedeles Importauto poes pool aastat ilma ühegi huviliseta :conf:

edit:
Pane kuulutuse lõppu mingi "aktsent"... nt. "üle annan puhta auto ja täis paagiga" vms. ;)
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#5

R Veebr 12, 2010 16:54

ma võtaks kinni 5 punktist. Inimene valib hinna ja aasta enamsti ja siis uurib tekkinud valikut. Pilt on väga oluline! Mida väljakutsuvam ja puhtam masin tundub, seda rohkem sooviks seda omasilmaga uurida! Ma ise arvan, et tuleks valida ka hea koht/taust, kus klõpsutada, et inimesel tekiks mingi mõnus emotsioon! Ja kui talvel müüd autot, sii spole mõtet toppida suvel tehtud jaanipäeva pilte! See jätab mulje, et autol miskit viga, et nii kaua oled müünud.
ErQ
Postitusi: 376
Liitunud: N Sept 14, 2006 15:09
Asukoht:
Auto:

#6

R Veebr 12, 2010 16:57

Algselt postitas: Ets
ma võtaks kinni 5 punktist. Inimene valib hinna ja aasta enamsti ja siis uurib tekkinud valikut. Pilt on väga oluline! Mida väljakutsuvam ja puhtam masin tundub, seda rohkem sooviks seda omasilmaga uurida! Ma ise arvan, et tuleks valida ka hea koht/taust, kus klõpsutada, et inimesel tekiks mingi mõnus emotsioon! Ja kui talvel müüd autot, sii spole mõtet toppida suvel tehtud jaanipäeva pilte! See jätab mulje, et autol miskit viga, et nii kaua oled müünud.


:red: vihjad minu kuulutusele? Mul just nii oligi, et polnud pilte võtta kuskilt ja panin a'la Jaanipäeva fotod üles. Õues suur lumi ja mul taustaks õitsvad puud :) aga eks see oli pigem erand, ju oli tollel inimesel just seda autot vaja ;)
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#7

R Veebr 12, 2010 17:13

[URL=http://www.auto24.ee/used/672586]Nii näiteks NG-d vist maha küll ei müü, hind kõrge aasta kohta, tulekojamees paigast ära ja mingi udune väike telefonipilt[/URL] :conf:
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#8

R Veebr 12, 2010 17:30

Kindlasti tasuks kirjeldusse panna veel auto plussid, näiteks suur pakiruum, kiire minek, mugav jne.
Regular Saab Guy
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#9

R Veebr 12, 2010 18:27

Tasuks natukene vaadata kuidas muu maailm müüb. Kas või piltide hulk.
Näiteks see
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Saab-9-3-SE-2003-Saab-93-convertible-2-0L-turbo-Auto-Florida-Car_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3a5782c8bbQQitemZ250576292027QQptZUSQ5fCarsQ5fTrucks
:drive:
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#10

R Veebr 12, 2010 19:15

Mõningaid mõtteid...

Mulle on alati meeldinud pildid, kus on peal ilma veateadeteta kellad, odomeetri näit selgelt näha ning samuti ka rool pildilt paista - reaalne kulumine nähtaval.

Kindlasti loevad head pildid, kuid ei tohiks olla liiga kunstilised - lainurk objektiiv, pildistatud ainult mingit konkreetset detaili.
Mulle meeldib kui inimesed on pildistanud ka auto puuduseid, mõlke, kriimustusi jne - KUID ostma mind see ei kutsu - seega hoidu neist! Ostja, kes huvitatud on autost, küsib alati, kas ja kus on mingeid kriime, täkkeid - ja siis on sul võimalus nendele viidata.

Auto peab olema kindlasti puhas väljast-seest. Mootoriruumi pesevad ainult entusiastid, tavainimese jätab mootoriruumi pesu külmaks. Juhul kui tavalise sisepuhastusega jääb autost kena puhas mulje, ei ole mõtet keemilist teha. Kui aga põrandamatid on porikänkrad ning tekstiilistmed laigulised, siis oleks keemiline vajalik. Nahksisule soovitan hoolduse siiski teha, jääb värskem mulje.

Kõik, mis on lisa (teised veljed, vinge makk, katuseraamid jne) soovitan auto küljest ära korjata ning eraldi maha müüa. Keegi ei maksa nende asjade eest sulle rohkem raha, ta võtab neid iseenesest mõistetavate kingitustena. Juhul kui kaup on koos, võid sa neid pakkuda juurde, kuid mitte võileivahinna eest.

Ahjaa, veel meeldib mulle, kui kuulutuses on kirjas ka müüja ees ja perekonnanimi ning ainult 1 kontakttelefon.

Aga see on ainult minu arvamus :)

terv, teager
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#11

R Veebr 12, 2010 19:53

1. Hind vastavalt seisukorrale , võrreldes turgu jne.
2. Müük enamasti internetis siiski.
3. 100% puhas pildistades. Lihtsalt kui keegi vaatama tuleb, siis tänase ilmaga tuleks sopasesse autosse mõistvalt suhtuda. Vead, mida korda ei tee ja mis esinevad toovad hinna alla. Vastavalt siis antud 1. punkt.
4. Kui inimene viitsib tegeleda deatilide müügiga või on universaalne detail siis küljest ära. Muidu milleks rabeleda. Mu Saabik lahkus Soome koos kõigega, mida iial sinna ostnud olin, sest mul poleks nende asjadega mitte midagi teha old.
5.Ebay proffesionaalidele ei saa jah vastu ükski Eesti portaal ega automüüja. Selline peaks tõesti olema müügikuulutus. (Ebayst ostnud 2 autot ja need vastasid 100% piltidele)
Mulle just meeldib kui vigastused on ka pildistatud, ideaalkerega autosid praktselt müügis ei leia.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
H.K
Postitusi: 132
Liitunud: T Okt 09, 2007 21:57
Asukoht:
Auto:

#12

R Veebr 12, 2010 23:22

Ise olen müünd
1. Hind, natuke varuga(alati ostjal parem tunne- ma nüüd tingisin).

2. Auto24

3. Pildistamise hetkel peaks auto puhas olema. Keemilisel ei näe mõtet. Pärast äkki sõidad autoga mitu kuud edasi. Mina lasen keemilise hinna kohe alla(1500-).
Kastikal ma ei jõudnudki vigu(tehnilisi) korda teha kuna mees tuli, vaatas ja läks kaubaks(remondiaeg oli 3 päeva hiljem), sai loomulikult odavamalt selle võrra.
Iluvead mainisin ära- ei ole mõlgi ega rooste vaba(ei olnud ühtegi sirget plekki). Paljudele ei osutunud ka see probleemiks.
Aga kõik endale teada olevad vead ütlesin ka.(ja neid oli piisavalt, ikkagi ei hirmutanud)

4. Mida rohkem vajalike ja kasulike vidinaid seda parem.

5. Auto24 ütleb kust peaks pilt tehtud olema. Taus võiks olla suhteliselt ühe värviline(betoon sein vms), et rõhutada autot.

6. Paljud helistavad, et sõida kuhugi vastu jne. Kellel janu sellel jalad. Ei ole viitsinud küll kuhugi kaugele sõita, max 5km(samas koju hoovi ka ei kutsu).
Kui pole raha, et autot vaatama tulla, pole seda raha ka ostmiseks.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

L Veebr 13, 2010 14:01

Meie Griffini edukas müük tunnike tagasi kinnitas meie väljakujunenud "käekirja" toimimist automüügis.

1.Hind: võib muutuda ka kõrgemaks algsest.Klient soovis näiteks mitmeid lisatöid,kuna talle sai AUSALT kirjeldatud olemasolevaid puudusi masina juures ja hoiatatud võimalike SUUREMATE kulutuste eest tulevikus neid puudusi koheselt mittelikvideerides.Seega endiselt ei mõjuta hetke turuseis müügihinda,kui MÜÜJA ON USALDUSVÄÄRNE(piisavalt head antud garantiitingimused ON väga olulised).

2.Saabi müü läbi saabifoorumi.Muud kanlid on lihtsalt boonuseks.

3.Norm.pildid,mis on informatiivsed masina TEGELIKU seisukorra kohta ja AUSAD kirjeldused.Kunstpiltidega võib Spyker`t kergem müüa olla,mitte Saabi.

4.Maksimaalselt tehaselisavarustust on alati suureks plussiks.

5.Tavapäraselt puhas masin.Enamik ostjaid kahjuks ei tea,et paljud automüüjad(elukutselised) puhastavad kapotialuse uuesarnaseks lahjendatud AKUHAPPE abil:gun::gun::gun: (vaene elektrisüsteem).
Sätendav ja silikoonist nõretav salong peletab eestlasi,samas meelitab muurahvusest tegelasi.

6.Saab müüa ka lauspettust kasutadedes,nagu paljudele tuntud UunoAuto(huvitav,miks Saabiostjad ikka ja jälle nende konksu otsa sattuvad ja miks konksuvennad midagi ühiselt ette ei võta) ja Dalingeri taolised butiigid seda teevad.Ja äri neil läheb.

Lihtsalt näitena toon väga levinud ämbri,millesse astuvad heausksed Fordiostjad,kui masinal on Duratec tehnoloogial valmistet mootor,millel on mõningad valed hääled,mida müüja kirjeldab,kui "melotš",paari jupi vahetus ja kõik on vaikne ning ilus. Paraku Duratec mootoritele(mis on küll ülimalt vastupidavad ja -kestvad õige hoolduse puhul)EI VALMISTATA varuosi ja neid ei ole võimalik pädevalt remontida(jutt käib "alumisest otsast" mootoril).

7.Ausus.

8.Ausus.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#14

L Veebr 13, 2010 14:51

Algselt postitas: Trionic
7.Ausus.

8.Ausus.


Kas see ausus ikka müüb?
Olen alati autot müües kõik vead ette lugenud ja neid rõhutanud, pean seda õigeks. Võib olla ei ole need autod olnud head, aga turul olevatest pole nad kindlasti kehvemad olnud. Näiteks see ja see auto oleks kindlasti kiiremini ja kõrgema hinnaga maha müüdud, kui oleksin oma suu rohkem kinni hoidnud ja ostjatele vähem autode hinge elu tutvustanud.Selliseid näiteid on omast käes võtta veelgi. No muidugi olen ise ka selles süüdi,et ei suuda pidada terveks detailiks näiteks 10 aastat vana ja lahti võtmata suporteid, vaid pean neid kindlasti remonti vajavaks,kuigi nad ju peavad auto kinni ka täna. Aga kuna minule tundub see nii, siis ei oleks ju aus endale valetada.
Kokkuvõtteks arvan,et ausus ja müük ei käi kokku,kui müüd siis jäta üle vaatamine ostja mureks. Õnneks on ka erandeid , millest just Trionic ka kirjutas.
Lepp
Postitusi: 165
Liitunud: L Sept 06, 2008 15:53
Asukoht:
Auto:

#15

L Veebr 13, 2010 15:25

Tean üht lugu ka, kus ühele "müügimehele" läks "müügimehe" mängimine väga kalliks maksma. nimelt müüs auto maha, valetades tehtud remonditööde ning auto seisukorra kohta. selle mehe õnnetuseks oli ostjaks "vale inimene", kes mõne aja möödudes selle sama autoga, sleppis, oli selle müügimehe ukse taga ja selle sama auto sellele müüjale kallimalt tagasi "müüs".
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#16

L Veebr 13, 2010 17:24

Lugusid on igasuguseid ja ega äärmused pole kunagi milleski head. Toon ühe näite veel. Inimene tuleb raadi turule vaatab erinevates poodides ja turul ringi ning otsib omale escorti. Käib ja kuulab erinevad müüjad üle, aga ei vali mitte korralikumat,puhtamat ja vähemate väliste vigadega auto vaid ikkagi selle , millel väikseim odomeetri näit. Selliseid juhtumeid ei ole mitte üks.
Täpselt nagu ostetakse laatadel alati ära odavad viimase sordi mandariinid, mis tegelikult ju süüa ei sünni ?
Seega arvan mina endiselt, et kui eesmärgiks on müük, tasub lugeda ette kõik head küljed, mainida ära olemas olevad vead ja kõik. Kui hakkate näiteks saabi võhikule selgitama,et vahetasite ära just küünlad,paigaldasite DI koos määrdega. Aga kuna DI on juba 10 aastat vana,oleks mõistlik varuda uus autosse,et vältida teele jäämist,siis see tõenäoliselt mitte ei aita teie autot müüa, vaid ostja läheb ja ostab sellise,millele müüa sellist juttu ei räägi.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#17

L Veebr 13, 2010 17:28

Algselt postitas: janek555
Algselt postitas: Trionic
7.Ausus.

8.Ausus.


Kas see ausus ikka müüb?
Olen alati autot müües kõik vead ette lugenud ja neid rõhutanud, pean seda õigeks. Võib olla ei ole need autod olnud head, aga turul olevatest pole nad kindlasti kehvemad olnud. Näiteks see ja see auto oleks kindlasti kiiremini ja kõrgema hinnaga maha müüdud, kui oleksin oma suu rohkem kinni hoidnud ja ostjatele vähem autode hinge elu tutvustanud.Selliseid näiteid on omast käes võtta veelgi. No muidugi olen ise ka selles süüdi,et ei suuda pidada terveks detailiks näiteks 10 aastat vana ja lahti võtmata suporteid, vaid pean neid kindlasti remonti vajavaks,kuigi nad ju peavad auto kinni ka täna. Aga kuna minule tundub see nii, siis ei oleks ju aus endale valetada.
Kokkuvõtteks arvan,et ausus ja müük ei käi kokku,kui müüd siis jäta üle vaatamine ostja mureks. Õnneks on ka erandeid , millest just Trionic ka kirjutas.


Me elame täpselt sarnasel lainel sinuga :notworthy:.
Aga loe mu p.6. uuesti läbi.Enamik saavad ka nii suurepäraselt hakkama,kuigi sitahais on tehingutel juures.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#18

L Veebr 13, 2010 17:36

Algselt postitas: Trionic
Me elame täpselt sarnasel lainel sinuga :notworthy:.
Aga loe mu p.6. uuesti läbi.Enamik saavad ka nii suurepäraselt hakkama,kuigi sitahais on tehingutel juures.


Ehk siis punktid 7 ja 8 on iseendale ja nende kasutamine müügis peaks olema piisav aga võimalikult minimaalne.
Aga hea kui keegi minuga samal lainel ennast tunneb,siis ravile minnes ei pea üksi palatis olema.:D
Lauri
Postitusi: 87
Liitunud: R Mai 20, 2005 12:21
Asukoht:
Auto:

#19

P Veebr 14, 2010 21:03

Algselt postitas: janek555
Lugusid on igasuguseid ja ega äärmused pole kunagi milleski head. Toon ühe näite veel. Inimene tuleb raadi turule vaatab erinevates poodides ja turul ringi ning otsib omale escorti. Käib ja kuulab erinevad müüjad üle, aga ei vali mitte korralikumat,puhtamat ja vähemate väliste vigadega auto vaid ikkagi selle , millel väikseim odomeetri näit. Selliseid juhtumeid ei ole mitte üks.


Jäi kõrvu ühe kasutatud autode müüja vastus küsimusele, et "Miks teie müüdavatel autodel läbisõidud ca 140-160tkm. V: " Aga inimestele meeldib ... !" :D
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#20

E Veebr 15, 2010 6:34

Pean ikka mainima oma viimast autoostu eelmise aasta alguses, hinnapiir oli 100K. Esimese leidis naine lehekuulutuse peale, müüja eraisik. Teise auto leidsime Kadaka-st (firmat ei mäleta enam). Auto pealtnäha enamvähem, puhas, SIDid töökorras jms. Lasime mõlemal tulla Saabi-anti juurde ülevaatusele.
Imelik oli see, et kui läksin Kadaka platsil autot 5 min hiljem üle vaatama (numbrit kirja panema), siis vana oli auto teise platsi otsa ajanud ja tegi midagi konsoolis.

Saabi-anti juures oli esimesel autol väiksemad vead (piduriklotsid, üks SID, tagaistme riie natuke katki), läbisõit 125K (2002 a.), 5K tagasi vahetatud mootoriosad, mis garantii alla käisid. Lubas veel ülevaatusel ka ära käia, kui ostuks läheb.
Teine mees jäi kõigepealt tund aega hiljaks, tunnistas üles, et kruvis 100K läbisõidust maha (alles jäi 110K, krt seda teab palju tegelikult kruvis, auto 2001), seejärel rääkis ikka, et ilmselt on esimesel autol ka käigukast peetis jms kui mootor nii suure remondi läbinud (kuigi enda auto vigade nimekiri koosnes ca 10-st asjast ainuüksi veermikus ja mootoris), lõpuks langes hind järgmisel päeval 90K pealt 80K peale.
Mis te arvate kumba ma ostsin ja kuhu ma ilmselt enam kunagi autot ostma ega otsima ei lähe?

Aga mul on tunne, et kui meie suuremad Saabiparandajad samasugust ettevõtmist jätkavad, et mõistliku hinnaga müüdavale autole suudavad pakkuda garantiid kasvõi AUSUSE näol, siis oleks varsti (Uuno auto) autoplatsid muudest Saabidest tühjad. Küsimus jääb, kust leida piisavalt odavaid doonorautosid, mida korda teha :P
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
petsraibe
Postitusi: 60
Liitunud: P Mär 18, 2007 17:55
Asukoht:
Auto:

#21

E Veebr 15, 2010 19:31

Järgides eelnevaid näpunäiteid tegin loomkatse 1992a. Opel Astra 2.0/85kW peal. Kuna autol olid tagumised poritiivad täiesti läbi roostetanud ja pidev piiripeal olek CO-ga, kavatsesin ta algselt lihtsalt kevadel lammarisse viia. Samas ei olnud tegu mingi rondiga, autot oli regulaarselt hooldatud ja pidevalt kasutatud (Eestis üks omanik, naisterahvas). Käima läks ilusti, ei logisenud, vibanud jne.
Hinnaks panin 5000.- Natuke odavam kui teised, aga polnud ühegi nii roostes isendit, millega võrrelda.
Kuulutuse panin auto24 (liiga pessimistlikult) 30 päevaks. Andmetesse panin niipalju infot kui võimalik. Keskmise (kogemusliku) kulu asemel oleks võinud panna kulu maanteel auto manuali andmete järgi. Ilus väike number. Alla oma nimi ja 1 mobiilinumber, nagu soovitatud.
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=690980&rhash=a6c8
Auto pesin puhtaks kahe ämbri veega, sama nuustikuga tõmbasin korra üle armatuuri, rohkem polnudki vaja.
Raadio jätsin sisse (ei viitsinud välja sikutada), hea inimesele rõõmu teha, kui hinnast alla küsib. 3a. kasutatud suverehvid otsustasin utiliseerida koos autoga.
Pildistamine oli kõige loomingulisem osa kogu üritusest. Sõitsin pestud autoga Vääna-Jõesuusse mere äärde ja tõmmasin auto veel kord kaltsuga üle. Siinkohal võtsin hoo maha ja mõtlesin, milliseid pilte on kindlasti vaja, milline võiks olla taust jne. Edasi vaheldumisi manööverdasin ja plõksutasin. Kõige uhkem olen alla lisatud pildi üle. Pole sellist enne kuulutuses näinud, lisaks "Sõida kaine peaga" kleeps ja Ray Ban-i päikseprillid, mis oli ka ainuke kõrvaline element autos ja varjas armatuuril olevat nätsuplekki :eureka:
VÄGA OLULINE on kõik lahtine sodi objektiivi eest ära tõsta. Tegelikult olid autos nii atlas, parkimiskell, poolik šokolaad kui lumelabidas, aga need rändasid sinna kuhu vaja. Garaažis tehtud pildid tosoolipudelite ja kruvikeerajatega on lihtsalt masendavalt ebaatraktiivsed.
Pildivalik oli vastavalt auto24 reeglitele. Kokku olin teinud üle 40 pildi. Eest pildi valisin nurga alt, sest nii oli ilusam ja tagant avatud luugiga, et näidata pakiruumi avarust ja varjata luugi roostet. Katkise antenniotsa kaotasin pildilt esteetilistel kaalutlustel...
Puurool on koguni kahel pildil emotsionaalse efekti mõttes. Ostsin kunagi auto just selle rooli pärast, kuigi andsin endale tookord aru, et Eesti automüüja on selle installeerinud ainult auto tegeliku läbisõidu varjamiseks. Katkised poritiivad said ka pildile, aga ilusa nurga all. Mullegi ootamatult oli piltide ja reaalsuse vahe nagu õhtul peole mineval ja peojärgsel hommikul ärganud naisterahval.
Kokkuvõtteks:
Esimene kõne oli 2min(!) peale kuulutuse sisestamist, kokku kogunes 48h jooksul 1600 vaatamist. Müügis sai kokku lepitud 24h jooksul.
Oli inimesi, kes pakkusid vahetust sülearvuti vastu ja pärisid niisama. Parim oli üks venelane, kellel oli 3800 krooni ja lubas sõbra käest veel 500 laenata, kui ma kohe (laupäeva õhtul 18:30) sõidan talle autot näitama. Palju küsiti, kas auto sõidab nii, et võib kohe sisse istuda ja käima panna. Seda tasub meeles pidada.
Lõpuks tuli üks konkreetse jutuga automüüja, vaatas autot (ainult ühelt poolt), piilus korraks kapoti alla, lasi käima panna ja küsis lõplikku hinda. Pakkusin, et annan maki pealekauba (nagunii ei viitsinud välja kangutada), aga talle polnud neid lisavidinaid vaja. Jäi siis 4000 EEK ja makk mulle. Olin sellest pealiskaudsusest pisut pettunud. Umbes nagu oleks valmistanud tütarlapsele romantilise õhtusöögi, aga tema astub sisse ja küsib kohe, et kus me seda teeme.

Hea oleks panna naisterahvas autot müüma. Nad usuvad siiralt, et auto on ideaalses korras, on tingimisega kitsid ja suudavad enamusele meestest augu pähe rääkida. Meenub ühe ammuse tuttava automüüja lugu mingist keskealisest nohikust, kes tema pakutud auto ära põlgas ja ostis mingite kohalike noorte eluvendade Kadeti, sest need olid saatnud oma ema autot müüma. Seda rääkides oli automüüja tõsiselt pettunud häälega, et üritad küll ilusat juttu ajada nagu tavaliselt, aga keegi trumpab sind sellise eriti ebaausa võttega üle.

Lisatud failid
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#22

E Apr 05, 2010 11:29

Kas tasub kuulutuses ka ära mainida, nii siin foormis kui ka auto24 ,mis selle autoga on tehtud, et näiteks vahetatud see ja see osa. Või mainin siis kui ostuhuviline tuleb autod vaadama.
www.tmuuga.eu
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#23

E Apr 05, 2010 12:26

Olulisemad detailid(näiteks ketid, turbo jms.) võid ära mainida, muu jutu võid tõesti siis rääkida, kui potentsiaalne ostja selle vastu huvi tunneb. Eestis see mingil põhjusel ostjat väga ei huvita, mis jupid vahetatud on ehk kui võtad enne müüki kuluka(kuid mitte kriitilise ega edasilükkamatu) remondi/parenduse ette, siis enamasti see auto turuhinda olulisel määral ei tõsta.
Vasta