Õnnetus vanuritega

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#1

T Mär 09, 2010 12:09

Jah, mõtlen sedasama Tallinn-Tartu mnt-l toimunut, kus on välja tulnud õõvastust tekkivad asjaolud: VAZ, suverehvid, vanurid...jne.
Lihtsalt jube vaadata kui hoolimatud on inimesed iseenda ja teiste liiklejate suhtes.
Egas foorumis patramine asja peremaks ei tee.....aga rahvas võiks lisaks oma oskustele ja masina ning selle varustusele üle vaadata ka oma lähedaste sõiduvahendid. Vajadusel neile mõistus pähe panna ning ühistransporti soovitada.
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#2

T Mär 09, 2010 12:12

Ehk nad tahtsidki just seda......
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#3

T Mär 09, 2010 12:25

Valel ajal, vales kohas. Seda küll ei saa öelda et vanurid on need halvad juhid. Rohkem on noored need kogenematud juhid nagu mina :P ja põhjustavad avariisid.
www.tmuuga.eu
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#4

T Mär 09, 2010 13:00

Aasta eest saatsime töö juurest pensile kolleegi, kes oli agar autojuht. Töö möödus tal paljuski ratastel ja kilomeetreid tal kõvasti. Kui ma temaga sõitsin, siis tundsin rohkem hirmu kui autokoolis käiva teismelisest tütarlapsega sõites. Aeg siiski teeb oma töö ja kuskil peab olema piir. Vanusega vaevalt sõiduõigust piirata saab, kull aga oskustega. Lubade pikendamisel lihtne reaktsiooni test ja kui läbi, siis ei pikenda ning asi vask.
Noored härjad on muidugi omaette teema.....
Kontrollisite siis oma lähedste masinate seisukorda?
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#5

T Mär 09, 2010 13:19

Mõned kuud tagasi oli selline kombo:

1. 17-aastane tüdruk/neiu/naine
2. Juhilubadeta
3. Ford Escort
4. Möödasõit bussist
5. Tuisune ilm

Teeb sama välja
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#6

T Mär 09, 2010 13:50

Algselt postitas: anthillse
Valel ajal, vales kohas. Seda küll ei saa öelda et vanurid on need halvad juhid. Rohkem on noored need kogenematud juhid nagu mina :P ja põhjustavad avariisid.


Noh jah, samas vägagi suure tõenäosusega oleks ka ise täna hommikul sarnasesse õnnetusse sattunud, kui suverehvid oleks olnud. Asjaolud:
- alustasin möödasõitu ja eessõitja osutus jobuks. Enne oli tal vaja maanteel 60-ga koperdada, kui mööda sõitma hakkasin, siis oli vaja kohe 90-ni vajutada.

- keegi eespool otsustas peale seda, kui olin möödasõitu alustanud, hakata vasakpööret tegema ja tõenäoliselt selleks, et teised paremalt mööda mahuks, sõitis keset teed ja pidurdas nii, et vasakult poleks ma temast mööda mahtunud. Selleks ajaks oli eessõitvast jobust peaaegu möödas, kuid pidin pidurdama ja oma üllatuseks avastasin, et kuigi üldiselt oli pidamine hea, oli just sel lõigul kiilasjää

- kui vasakule pööraja ära oli pööranud, oli vastu tulija juba päris lähedal. Suverehvidega oleks paremal juhul jõudnud laupkokkupõrke vältimiseks kraavi pöörata.

Muidugi pole möödasõit kohustuslik manööver, liikluses peab ettevaatlik olema, kaasliiklejaid pole ilus jobuks nimetada jne. jne. Aga ikka võivad ebasobivad asjaolud kokku langeda ja mina ühe nii ebasobiva asjaoluga nagu praeguste ilmadega suverehvid, küll ei riskiks.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#7

T Mär 09, 2010 13:50

Nende aktiivsel eluajal oli too VAZ üks paremaid autosid ja sõidetigi aasta läbi suverehvidega. See muidugi ei õigusta hooletust liiklemisel. Kuid aitab mõista, miks vanake end sellises situatsioonis kindlalt tundis...

Algselt postitas: &RE
Jah, mõtlen sedasama Tallinn-Tartu mnt-l toimunut, kus on välja tulnud õõvastust tekkivad asjaolud: VAZ, suverehvid, vanurid...jne.
Lihtsalt jube vaadata kui hoolimatud on inimesed iseenda ja teiste liiklejate suhtes.
Egas foorumis patramine asja peremaks ei tee.....aga rahvas võiks lisaks oma oskustele ja masina ning selle varustusele üle vaadata ka oma lähedaste sõiduvahendid. Vajadusel neile mõistus pähe panna ning ühistransporti soovitada.
oswald
Postitusi: 376
Liitunud: L Veebr 28, 2009 12:28
Asukoht:
Auto: 9-5 1.9tid 2007 ATM

#8

T Mär 09, 2010 13:53

Algselt postitas: foxer
Mõned kuud tagasi oli selline kombo:

1. 17-aastane tüdruk/neiu/naine
2. Juhilubadeta
3. Ford Escort
4. Möödasõit bussist
5. Tuisune ilm

Teeb sama välja


Sellel juhul oli süüdi tegelikult napsune auto omanik, kes juhtimisõiguseta(ja veel tähtsam, arvatavasti ka kogemusteta) isiku rooli pani. Samas näitab karmi reaalsust - rooli võib istuda piisava tahtmise korral igaüks. Pime, maani täis, ilma lubadeta, väsinud, raskesti haige, jne. Tuleb lihtsalt loota, et sellised endaga samale maanteele ei satu.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#9

T Mär 09, 2010 14:09

Vanurid on kõige hullemad sõitjad! IMHO
Kui kusagil tekkib mingi ''pidurdamine'' siis 90% juhtudel on mingi vanapappi eespool roolis, kes kaugemale oma ninast ei näe ja ei kuule:gun: Nendele tuleb tõesti teha spetsiaalsed tervise testid, et nad on võimelised autod juhtida ja seda mitte perearstil, kes joonistab mida tahad!
Naisterahvad juba ammu sõidavad täitsa normaalselt ja ei takkista liiklust.

OT: meie riigis on nii head arstid, kes lubavad ka epileptikutel sõita!!!
__In Boost We Trust__
RStorm
Postitusi: 414
Liitunud: K Sept 03, 2008 22:17
Asukoht:
Auto:

#10

T Mär 09, 2010 14:37

Täitsa nõus, et vanemas eas härrad, prouad on põhjustanud ohtlikke olukordi liigse venimise, tähelepanematuse või tekib tõesti tunne, et nad ei näe ega kuule enam. Hiljuti just tuigerdas üks vanapapi koos 2 prouaga oma lada-ga maanteel 60-ga, 90 alas ja kui lõpuks minu kord mööda sõita temast oli, siis pilkasin juhti ja imeks pandav, et selliste pudelipõhjadega isegi spidomeetri seierit näeb. Rääkimata siis liiklusmärgist või teekatte märgistusest. :drive:
Eugam
Postitusi: 199
Liitunud: T Dets 04, 2007 0:09
Asukoht:
Auto:

#11

T Mär 09, 2010 14:42

mitte midagi halvasti,aga ma tahaks näha,kuidas enamus teist,kes 70'mne eluaastani elab ja pmst. 50 aastat koguaeg punktist A punkti B autoga sõidab,selle asja järsku "vanaks jäänud" silmanägemise tõttu ära jätab...
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#12

T Mär 09, 2010 14:43

Tegelt on nii, et vanuse järgi ei saaks küll juhtimisoskust määratleda..
Sa võid olla vana või noor kui sa ei oska liikluses toimida siis on tulemus ikka üks.
Ok, antud juhul eksis kummide vastu.. aga tegelikkuses me ei tea palju seda muidu tehakse.
Igapäev sureb liikluses palju noori.. sellest ei vahuta keegi eks aga vanusest tehakse suur mull.


terv
que
Everyday Regular SAAB guy!
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#13

T Mär 09, 2010 14:49

Nii nii, tahaks teistsugust arvamust ka pilti tuua väheke. Mõtlesin selle küsida mälumängus, aga see oleks liiga lihtne.

Mis aastatel ja mille tõttu hakkas tohutult Eestis liiklussurmade arv kasvama 90ndatest räägin loomulikult. Kas õige vastus on vanurid, suverehvid või VAZ-id või hoopis midagi muud?!
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#14

T Mär 09, 2010 15:13

Kas siin üldse ongi mingit ühest põhjust? Võibolla kõik need kokku:
1. autode arv hakkas kiiresti kasvama

2. kel sel ajal auto oli, vist mäletavad härrade politseinike küsimust "mis me nüüd siis teeme?" ja mida see tähendas, samuti seda, kui lihtne oli pisikese lisasumma eest ainult tehniline pass tehnoülevaatusele saata

3. liiklusesse tekkis hulk VAZ-dest oluliselt võimsamaid autosid

4. nagu ka kõik muu, läksid autokoolid erakätesse ja nende huvi oli võimalikult palju teenida mitte võimalikult hästi sõitma õpetada, samuti ei olnud tol ajal eriti keeruline juhiluba osta
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#15

T Mär 09, 2010 15:18

oma lapsepõlvest meenub, kah et liiva kast oli isal 03-e pagassis ja autot tantsis talvisel teel nagu lehm. tasa ja targu sõideti. suvel korralikul teel max 60kmh. Arstitõendeid antakse tõesti liiga kergelt välja. ARKi eksamile IQ test poleks kah paha.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#16

T Mär 09, 2010 15:33

3. liiklusesse tekkis hulk VAZ-dest oluliselt võimsamaid autosid


Täpselt, võimsaid lääne logusid hakkas sisse voorima.

Võib ju ka küsida, et mida kogu muutunud maailm tegi VAZ-iomaniku ümber, et ta surma põhjustas. Võimsad masinad, mis kiirendavad ja saavad pidama nii nagu selle auto sünniaastal ei osanud uneski seeriatootmises autot näha vist (ok liialdan, ei tunne tehnikat, aga point jääb samaks).

Ei saa nõuda, et pensionär peab omama mingit püssi ja veel teravat silma ja täpset kätt sellega sõitmiseks. Sõidabki ju sellega mis on ja kui on juhiluba ja ülevaatus ja suverehvidegagi lubatud sõita, siis pole inimene millegi vastu eksinud.

Hindas oma võimeid üle? Mismõttes, võibolla on ta lihtsalt ebavõrdne liikluses.

Ma ei tea konkreetse õnnetuse asjaolusid, samuti ei meeldi mulle kui nökerdatakse läki-läki peas 35 aastat vana mossega endal järts taga. Lihtsalt et ei saa vanaemadelt-vanaisadelt võtta juhtimisõigust pelgalt seetõttu, et muu maailm ja liiklus on pöörane.

Kui lastaks rahulikult sõita, siis ei juhtuks ka midagi.

Jah taksojuhid räägivad kuidas linnas olid tänavad libedad ja sõideti suveslikkidega, mingitest naelkummidest ei teadnud keegi midagi.

Praegu on natukene libe ja vaatamata kordades parematele rehvidele on kohe hunnik mõlkimisi.

Kõik asjad on peas kinni, võimsate ja turvalisemate autodega tuntakse ennast ka turvaliselt, ohutunne on uinutatud.

Kas siksis või mosses sõites on teil ka ohutunne uinutatud, et kulged nagu turvalise ja hästi teel seisva ja juhitava autoga? Ei, vastupidi, kogu aeg oled ametis sõitmisega.

Ah, ega siin mingit õiget või valet polegi, lihtsalt vaatenurki on rohkem kui üks. Nende vanurite surma võis põhjustada samahästi muutunud maailm kui nende vanus või ettevaatamatus.

Proovige ise mingi ebavõrdse masinaga Tallinn-Tartu maanteel liigelda, või Tallinnas, ma arvan, et kogemus ajab higistama, kui mitte enamat.

EDIT: Olgu, konkreetses liiklusõnnetuses (mis selle teema algatas siia) osalenud autol oli tõesti 3 talverehvi ja 1 suverehv, aga kas see või vanus või mis iganes seletab vastassuunda kaldumise, ei tea. Turvavööta sõit ka ülim lollus muidugi.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#17

T Mär 09, 2010 16:08

Nägin pilti. Sigull nigu sigull ikka.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

T Mär 09, 2010 21:09

Isiklik ja seni ainus jõhkram kogemus.
Kes tunneb Tabasalu-Klooga vahelist trassi...
Südasuvi,südapäev,soe ja kaunis aeg,kuiv.
Mina oma tumesinise kiiskavsileda usa klassikuga,sisenen Maasika ja Ilmandu peatuste vahel olevasse u.120kraadisesse kurvi. Näen ees liinibussi,mis hakkab aeglustama peatusesse sisenemiseks.Bussi sabas(ca.30.m.) kakakarva Lada,venib koos bussiga.Vastassuund Suurupi kurvini pikalt vaba.

Väljun kurvist kohe möödasõidule mõlemast eessõitjast korraga,kohe vastassuuna rajale,eessõitjate peeglivälja.Jõuan Ladaga kohakuti ja nagu ikka sellistel puhkudel,kus alateadvus halba aimab,algas ajus kiirsalvestus:

Lada alustas möödasõitu,olles "karbis" Ikaruse taga,minu kõrval.Roolis 78aastane papi , 76`ne abikaasa tagaistmel(need andmed selgusid loomulikult hiljem).Olles TÄPSELT kõrvuti,nägin juhti.kes polnud mind märganud.Andsin signaali-"no reaction". Papi ründas jõuliselt mulle külge,põrkus tagasi,tuli teist korda külge,buss keeras just peatusse-Ladal "rada vaba".Nagu ikka piirsituatsioonis, näed sekundi-paari jooksul KÕIKE TOIMUVAT ja ka ka kogu eelnevat ning võimalikku kohe lõppevat elunatukest,mis kõik silme eest "läbi kerib".

Papi vaatas ainult ette,inimesed vaatasid linnaliinibussi taga-aknast šõud kiirluubis.Lada ründas kolmaski kord.Mina juba pidurdades nägin juhi kukalt.Jälle jõhker põrge-Saab on Ladast raskem-tugevam,mina eriti ei nihkunud,kuid ründaja põrkas nagu pinksipall. Juhil käed vegetatiivsete impulsside toel roolisid,aga oli näha,et "latv" oli teadmatuses toimuvast ja ikka kruttis minu poole tagasi.

Siis on Lada mu paremas nurgas viltu.Juba risti mu ees.Ja siis lajatasin kogu rootsi raua massiga otse žigulli b-piilarisse.
Kogu krempel mu ees kerkis õhku,teki mitu täisringi ümber horisontaaltelje ning kelgutas katusel heinamaale.... Mina jäin Saabiga(sic.)teele.

Õnneks suutsid muukeelsed vanurid omal jalal(ja minu vägivalla abil Lada vastu) vrakist suht kõbusatena välja saada.šokk neil(ka mul)muidugi... .

Saime kõiges koppuleppele,võimuinstantse ei kutsunud,peatujate abiga lükkasime nõuka staatusesümboli ratastele.Võtsin nad saabile sabasse,paela otsa ja vedasin Suurupisse daatšasse.Leppisime kõigis järgnevates toimingutes kokku ning läksime laiali(nädalavahetus).

Varsti hakkasid jõulised telefonikõned.Ja -nagu arvata,mitte nende vanurite poolt.Mingid väga konkreetse(ähvardava) jutuga muukeelsed sellid tegid mulle telefonitsi selgeks,kuidas mina NEIST, KAHEST SÕBRAST MASINAS(kellede raugaeas emme-issi tagaistmel olid),topeltmöödasõidu sooritasin,ülisuurel kiirusel ja vastutulijate tõttu nad teelt rammisin.

Ning kuna nad võimuesindajaid suurest humaansusest minu vastu ei kutsunud,pean ma nüüd teatud märkimisväärses koguses eekusid,veel-parem baksasid neile kahele härrasmehele(nende väitel raugapaari järeltulijad) kohe välja laduma,et kompenseerida vanapaari pea tutikas limusiin ning muidugi maksta kinni TÄIELIKULT INVALIIDISTUNUD vanapaari ravikulud.

Võimas:headbang: .

Õnneks suutsin leida hea nõuandjast jurist.Leidsime bussijuhi ja ka paar "tunnistajat".Ma ei häbene ka tagantjärel tunnistada,et piisavalt materjaalseid hüvesid jagades õnnestus mul enese süütust kindlustusfirma ees tõestada.Saabil oli ju terve parem külg,pluss ninaosa VÄGA INETULT kannatada saanud.

Lõpp hea,kõik hea(minu jaoks).

Austan väga endast vanemaid inimesi.Me kõik saame kord vanaks,mõni haruarva ka väga vanaks.Ma vihkan sellist negatiivset suhtumist eakatesse juhtidesse(kes tihti pole küll ealistel põhjustel suutelised enestele adekvaatselt aru andma oma võimetest autoroolis),nagu siit mitmest postitusest läbi kumab.

No olgem tolerantsemad.Ka enamik neist "kurjadest naistest roolis" on autokoolide tegematajätmiste ohvrid.

Ja kui mõni neist- vanuritest(ning naistest) juhtide üle ilkujatest suudab kord kungi,vaatamata liigjoomisest omandatud maksapuudulikkuse,-maohaavade ning -süveneva dementsuse sümptoomidele siiski omal jõul autorooli istuda,siis kahtlen ma sügavalt,kas ta piirduks ainult roolisistumisele,ilma et ta ka liikluskeerises osaled püüaks.

Peace

edit:
kahjuks oli selle Saabi saatus kurb:
olles saanud enne minu omandusse sattumist teadaolevalt kolm suuremat "pauku",pluss pisemaid kõkse,siis peale minu oma sai järgmise peremehe abil-juuresolekul veel kaks "kõksu" ning minust ülejärgmine peremees lõpetas selle kauni isendi eksistentsi autona.... ja paraku enese oma elava inimesena.

Halb aura oli sel autol.
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#19

T Mär 09, 2010 21:29

niipalju juhiks tähelepanu,et sellel Zigullil oli ainult üks rehv suve oma.

ka endal on seniilidega kehvad kogemused aga samas olen Que-ga päri kuna alati ei määra ka vanus vaid on ka nooremaid kes ei õpigi sõitmist selgeks (enda kogemus oli see,et kunagi kui juhtimisõigus peatatud oli pidin Riia lennuväljale jõudma ja võtsin ühe vana klassivenna autojuhiks - Riia sissesõidu juures olin endast suht välja viidud ja otsustasin juhti vahetada ja asusin ise rooli kuna oli ikka päris õudne kõrval istuda:))
Salenga
Postitusi: 122
Liitunud: K Apr 11, 2007 18:43
Asukoht:
Auto:

#20

K Mär 10, 2010 9:25

Olen täiesti nõus selle koha pealt, et arstlik kontroll peaks tugevam olema. Hiljuti sai mu vanaisa (saab suvel 86) aastaks veel arstide poolt loa autoga sõita. Arst oli küsinud, et kui vana Te olete ja vanaisa vastus, et ta ei mäleta, polnud midagi muutnud. Õnneks niigi palju, et sõidab ainult suvel ja nii et vanaema on kõrval ja juhatab teed, sest ise ta ei mäleta ühtegi marsruuti enam.
Proovinud igast võtetega vanaisa sealt roolist eemale hoida, aga pole õnnestunud. Teen nii palju kui annab, vaatan kevadel kõik viled ja nupud Corollal üle ja loodan parimat.
Samas ei saa ikkagi aru nendest arstidest. Krt selle tõendi andmine ei ole kohustuslik. :angry:
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#21

K Mär 10, 2010 14:28

Kõige õudsam aeg on alles tulemas - kevad. Siis ajavad autod kuuri alt välja need vanurid, kes vana nõukogude kombe kohaselt on auto talveks konserveerinud. Olles terve talv liiklusest eemal tuleb hakata uuesti harjutama.
Ise olen näinud sellist pilti kus nõukogude sõiduauto VAZ pensionärist juht ajab esimest kevadist sõitu tehes parkides segamini gaasi ja piduripedaali ning sõidab täie hooga poeseina (ületades sealjuures pisikese haljasala ja kõnnitee) Kuna kõnniteel inimesi polnud lõppes asi selles suhtes õnnelikult, et inimesed viga ei saanud. Auto oli muidugi parajalt sodi.
Vasta