Milline on hea garaaž eramul

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#1

E Mär 15, 2010 11:20

Tervist, saabiomanikud!

Otsing tulemusi ei andnud eriti, eelkõige huvitavad mind garaaži mõõtmed (seespool), mis on hea ühe auto jaoks, kus saab autole ka käe külge panna, aga mis poleks mõõtmetelt jälle liiga suur, ütleme selline optimaalne. Kas 4 m laiust 6 meetrit pikkust on vähe - väga kitsas, kui kusagile peavad mahtuma veel muruniiduk, talvekummid, rattad seinale. Hullu tränikambrit ei peaks garaažist tegema, aga peale auto üht-teist ikka eramu garaaži peaks ju mahtuma.

Äravool keset põrandat peaks kindlasti olema? Või lihtsalt kalle ukse poole?

Milline on hea ukseava suurus, peeglid + pool meetrit? Või on mingid standarduksed 2,50 näiteks?
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#2

E Mär 15, 2010 11:27

kui sul väga oja äärde ei jää, võiksid ju garaaži aluse tühjaks jätta. Mingi meeter-poolteist. samas saad kasutada autole seda kui kanalina. träni saab sinna ka alati peita.
ipi
Postitusi: 151
Liitunud: K Juul 11, 2007 10:49
Asukoht: Rakvere
Auto:

#3

E Mär 15, 2010 11:36

Mul tööjuures praegu sama teema, et uus maja valmib ja vaja remondiboks sisutada jms, küll veoautole, kuid mõningaid tähelepanekuid sealt.

1. Garaaž olgu nii lai, et saaksid mõlemalt poolt auto uksed pärani lahti teha.
2. Kas tahad lahtiste usteaga autost ka mööda saada, kui jah siis lisa laiusesse mõlemale poole veel mingi pool meetrit kuni meeter.
3. kuhu kavatsed tööpinnad panna: kas auto taha või kõrvale
4. Lisaks peavad ära mahtuma su enda poolt nimetatud asjad.
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 745
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#4

E Mär 15, 2010 11:40

Algselt postitas: saabSS
kui sul väga oja äärde ei jää, võiksid ju garaaži aluse tühjaks jätta. Mingi meeter-poolteist. samas saad kasutada autole seda kui kanalina. träni saab sinna ka alati peita.

sel juhul peaks ka see osa olema ventileeritav ja köetav.

aga joonista oma vajadused(käiguteed) ja seadmed (autod, muruniidukid, töölauad, riiulid) paberile ja saadki teada.
või siis lase joonistada :evil:
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#5

E Mär 15, 2010 11:45

Algselt postitas: spark
Algselt postitas: saabSS
kui sul väga oja äärde ei jää, võiksid ju garaaži aluse tühjaks jätta. Mingi meeter-poolteist. samas saad kasutada autole seda kui kanalina. träni saab sinna ka alati peita.

sel juhul peaks ka see osa olema ventileeritav ja köetav.
Kas mitteköetaval garaažil on üldse mõtet? Piisab ju täitsa siis katusealusest.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7364
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

E Mär 15, 2010 11:47

uks peaks olema suur, mitte selline, kust väga pead vaatama, et peeglid vastu ei lähe.
mõlemas pool autot ( mõtle ikka väga suure auto peale kah)peaks jääma niipalju ruumi, et rattaid saad vahetada ja rattapeal istuda ja piduri klotse vahetada.
eest ja tagant peaks saama vabalt läbi käia. + kasulik oleks etepoole plaanida ka töölaud, kus peal kõiksugu asju teha.
yhesõnaga mingi 250 m2 , sel juhul saaks ka mõne hobiauto sinna varjualla viia.

kui igapäev kavatsed autot garaaziz hoida, siis soojus teeb pigem kahju, kui kasu. eriti talvel. pigem ikka külm, soojendamisvõimalusega vajadusel.

ja kindlasti hea soojustus ja ventilatsioon, et niiskus sisse ei jääks.
mul praegu klaasik seisab tavalises kivigaraaziz ja ei mingit kütet ja ülikuiv. puulehed kuivanud täielikult.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#7

E Mär 15, 2010 11:47

Algselt postitas: spark
Algselt postitas: saabSS
kui sul väga oja äärde ei jää, võiksid ju garaaži aluse tühjaks jätta. Mingi meeter-poolteist. samas saad kasutada autole seda kui kanalina. träni saab sinna ka alati peita.

sel juhul peaks ka see osa olema ventileeritav ja köetav.

aga joonista oma vajadused(käiguteed) ja seadmed (autod, muruniidukid, töölauad, riiulid) paberile ja saadki teada.
või siis lase joonistada :evil:


Jajah, joonistamine/arvutamine käib, aga kuna kogemusi pole, siis ei tea ka mida tahta või kas üldse tahta. Probleem ka selles, et kui teha pisike garaaž, milles autot koos muu träniga hoida ebamugav igapäevaselt ja niiehknaa ei viitsi iga õhtu sisse-välja ajada, siis pigem mitte teha võimalikust ehitusalusest pinnast sellist ampsu, vaid kohe väiksem lihtsalt muruniidukite ja jalgrataste panipaik, ning auto jätta välja.

Seega ootan ikka arvamusi ka garaaži mõttekusest/mõttetusest üleüldse. Minul ikka seda auto remontimist ette tulnud ja väljas seda teps mitte mõnus pole teha. Samas pole minu arust mõttekas ka niisama varjualust teha, kuna seal muid asju ju hoida ei saa, siis ikka pigem garaaž.

Mõtlesin ka hääletuse küsimused välja, aga ei hakanud seda nüüd eraldi tõstma, igaüks võib siin märku anda ka oma arvamuse järgmistest väidetest.

1. Garaaž on hädavajalik igapäevases kasutuses oleva sõiduauto hoidmiseks, iseliikuv uks peab olema.

2. Garaaž on mõttetu tränikogumise koht, kuhu keegi ei viitsi iga päev autot ajada.

3. Garaaž on pühapäevasõiduki hoidmise koht, kus saab seda putitada, kanal peab ka olema.


EDIT: ivomets sa ühe nulli panid liiga palju :freak: Või tahaksidki garaažis elada? Mul näiteks kogu kupatus (elamine, saun, küte jpm, 2 korrust) 150 ruudu peale peab mahtuma, kui 24-28 m2 garaaž on liiga kitsas siis pigem hakkan juba autot välja jätma, sest ei pea ta mitte eluruumi ära võtma.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1768
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#8

E Mär 15, 2010 11:52

Igapäevaselt on mõistlik autot hoida õues katuse all, talvel lisaks juhe seinas. Sinu valikutest 3. sobib.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13883
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#9

E Mär 15, 2010 11:59

Kui tahad seal miskiseid "töid" teha, siis korruta auto alla minev pind kohe kahega ja saad siis omale ruumi, kuhu mahub töölaud jms ära. Jääb üle ka ruumi omal toimetamiseks.

Kui midagi sellist ei tee, siis on katusealune täiesti piisav. Träni jaoks ehitad lihtsalt ühe kuuri.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7364
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

E Mär 15, 2010 12:00

lähen võtan mõõdulindi kätte ja annan sulle mõõdud.

pikkus 6,9 ja laius 3,3; kokku22,77 m2

see vaid autole vajalik ruum. incl. töölaud eesotsas.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
alartob
Postitusi: 96
Liitunud: R Dets 12, 2008 20:01
Asukoht:
Auto:

#11

E Mär 15, 2010 12:09

6x8 meetrit on täiesti piisav ühele autole.Vennas tegi mul 6x4 ja nüüd vaevleb ruumipuuduses,uks peaks ikka 2,5 lai olema siis saab normaalselt autoga ikka sisse.Aga mida suurem seda parem!:D Endal on 6x10 ja saab ilusti 2 autot kõrvuti ajada,Ahju panin nurka ja nüüd väga hea,ka talvel on võimalik ikka remontida kui +20 temperatuuri garaazis.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#12

E Mär 15, 2010 12:22

Algselt postitas: alartob
6x8 meetrit on täiesti piisav ühele autole.Vennas tegi mul 6x4 ja nüüd vaevleb ruumipuuduses,uks peaks ikka 2,5 lai olema siis saab normaalselt autoga ikka sisse.Aga mida suurem seda parem!:D Endal on 6x10 ja saab ilusti 2 autot kõrvuti ajada,Ahju panin nurka ja nüüd väga hea,ka talvel on võimalik ikka remontida kui +20 temperatuuri garaazis.


Tänu, vot sellist infot ka ootasin, et 24 on ikka kitsas!
petsla
Postitusi: 66
Liitunud: T Mai 15, 2007 12:46
Asukoht:
Auto:

#13

E Mär 15, 2010 12:28

Sõltub elustiilist. Kui soovid ise autot putitada ja/või hobiautot pidada, siis võimalikult suur, et kõik lahedasti ära mahuks. Kui ei, siis pigem katusealune, et lume ja päikese eest varjata, soovitavalt ilma väravata. Ise loobusin garaazist suurema sauna ja kaminaruumi nimel + väike konku jalgrataste ja muu träni hoidmiseks.
Autoga las pusivad selleks spetsialiseerunud inimesed ning arvestades, et meil on umbes pool aastat üsna ligane kliima, siis sellega ligaga kokkupuutunud auto iga päev garaazi ajamine mõjub pigem kahjulikult.
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 745
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#14

E Mär 15, 2010 12:55

nüüd meenus ... seal oli vähe kirjeldatud seda värki
http://www.tehnikamaailm.ee/kodujaehitus/index.php?id=32

Garaaži ehitamise lugu 46
Vajaduse garaaži järele ja selle planeerimise konkreetsemad nõudmised dikteerisid pereisa autospordiharrastus, mootorratas ja pere kaks sõiduautot. Pikast puitmaterjalist rajatigi askeetlik, kuid toimiv garaaž koos varjualusega.


NB! üritan selle üles leida ja sisse skännida ... või äkki leiad ise kuskilt kiiremini
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2167
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab

#15

E Mär 15, 2010 13:38

No minul on see kiidetud katusealune ja plaan on ta kinniseks ehitada. Tuisuga on ta ikka lund täis ja vihmaga märg. Mul on auto nii suur, et lisaruumi eriti ei ole st. ratast mahub vahetama, kui auto üks külg on vastu seina.
Nagu eespool juba korduvalt mainiti, siis garaaz peaks ikka olema piisavalt suur autole + vajalikule hulgale tränile. Mul on praegu 12m2 kuur ja seda on selgelt vähe, et mahutada kogu vajaliku vallasvara eramaja juures. Kui sul seda praegu veel polegi, siis kindlasti tekib :) Pane sinna 4 ratast, muruniiduk, aiakäru väike ATV ja ongi ruum otsas.

Point lühidalt - ehita nii suur, kui saad. Küll ta ära kulub:)
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#16

E Mär 15, 2010 13:44

24 on ikka selgelt kitsas, kui kavas autoremondiga tegeleda. Pikkust alla 8m ei soovita eriti, laiust 5 min, 6 oleks parem. Uks võiks isegi veel laiem olla, 2.7 näiteks. Kanal on selline kaunis kulukas ehitis ja mina mõtleks sügavalt järele, kas ikka on vaja. Tõstukit see ikkagi ei asenda, otse alla pääsed aga küljed ja vahetult ratta juures on ikka kitsas. Selle alternatiiv oleks kaks pika käiguga tõstjat, tugipukid ja ratastega lamamisalus.

Algselt postitas: vallikas
Algselt postitas: alartob
6x8 meetrit on täiesti piisav ühele autole.Vennas tegi mul 6x4 ja nüüd vaevleb ruumipuuduses,uks peaks ikka 2,5 lai olema siis saab normaalselt autoga ikka sisse.Aga mida suurem seda parem!:D Endal on 6x10 ja saab ilusti 2 autot kõrvuti ajada,Ahju panin nurka ja nüüd väga hea,ka talvel on võimalik ikka remontida kui +20 temperatuuri garaazis.


Tänu, vot sellist infot ka ootasin, et 24 on ikka kitsas!
ErQ
Postitusi: 376
Liitunud: N Sept 14, 2006 15:09
Asukoht:
Auto:

#17

E Mär 15, 2010 14:05

Oma kogemus räägib seda, et lõpuks on see ikkagi koht, kuhu auto enam ei mahu. Mida rohkem ruumi on, seda rohkem hakkad seda kasutama. Alates aiakärust ja lõpetades muruniidukiga jne... kõik hakkavad seal olema kui kohe algselt neile teist kohta ei ehita. Parem lase kohe valmis joonistada eraldi ruum träni jaoks juba väikese varuga (tahad äkki osta ATV, saani...). Seejärel lase joonistada reaalsete vajadustega garaaz, kus oleks siis töökoht ja uksed lahti asendis ka möödakäimise võimalus. Kanali kohapealt muidugi argumenteeriks veidi. Oleneb kõigest, mis vundament sul on, kus see üldse asub (niiske pinnas (mõni rumal põhjaveeke liiga kõrgel))... Äravool halba ei teeks. Kalle ukse poole on lihtsalt hooldamisel üks rumal lisatöö, kipub libedaks külmuma: seest tulev soe õhk ja sulavesu ning ukse taga olev lumi külmakraadid jne...
Varurattad/kummid võid ju lae alla planeerida - ühesõnaga üks läbimõtlemise koht.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#18

E Mär 15, 2010 14:27

Ma tahaks esindada uut põlvkonda, kel on küll tuttav taaskasutuse põhimõte, kuid kes ei ela asjadele või asjadega. Pragu on selliseid koguja tüüpi elanikke ikka üle mõistuse palju, kel on ilmatu hunnik träni, mida ülisuure tõenäosusega kunagi ei kasuta, osa on lihtsalt praht, mõnd vidinat võibolla 10-20 aasta jooksul läheks vaja, aga kas selle siis üleski leiad...jne.

Olen viimased 4-5 aastat tegelenud eluaseme remondiga ja see tunne on tuttav, et mitte sa ise ei ela kodus vaid asjad. Muidugi majja tuleb plaanida ja väga põhjalikult läbi mõelda kõige paigutus ja panipaiku pole kunagi vähe. Samas ressursid on piiratud ja mingil juhul ei taha ma, et majas elaks auto, mitte mina :) Rõdu on ka täpselt selline asi, millest paljud inimesed unistavad, aga mida ei kasuta, kui see olemas on. Ma sellest ei saa nagu hästi aru, ei ole vaja mingeid tornikesi ja imeasju kavandada/ehitada, kui tõenäoliselt neid keegi ei kasuta.

Vabandust, viimane osa läks juba sisemonoloogiks, aga ega äratundmiseni ei jõuagi teistmoodi kui arutledes ja mõeldes ja küsides.
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#19

E Mär 15, 2010 15:02

Ära võta järgnevat juttu norimisena, lihtsalt endal tekkis selline mõte/küsimus:

kuidas saab keegi sulle öelda, kui suurt garaaži vajad.
Kui sa ei plaani masinat suurema vastu kunagi välja vahetada siis võta auto mõõdud lahtiste ustega ning lisa sinna veel mõlemalt poolt käigu ruum (vastavalt enda laiusele)+ riiulid + jalgrataste koht. Pikkuseks võta auto pikkus + mõlemalt poolt käiguruum + töölaud + muruniiduk + ettenägematu träni ruum.

Kanal on garaažis väga vajalik - ei pea iga pisiasja pärast töökoda külastama.

Hea oleks kui saaks garaaži sundventilatsiooni, aga ajab ka mitme väljavõttega tavaline asja ära.

Kindlasti eelpool mainitud äravooli kanalid.

Võta paber ette ja hakka visandama, joonista kõik träni, mis garaaži läheb loogilises ülesehituses üksteise kõrvale lisa käiguteed ja natuke lisaruumi ja ongi vastus käes.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#20

E Mär 15, 2010 15:51

Paber on teooria, mul on vaja ka praktikat :) Seda jagavad siin garaažiomanikud.

Oskan küll pliiatsit käes hoida, süstemaatiliselt mõelda, kalkuleerida. Ei võta norimisena. Ja küsimus pole ka püstitatud sugugi stiilis, et millist garaaži ma vajan. Mul on veidi tegureid, mis piiravad, Rauno. Garaaži pind versus eluruumide, sauna jms pind on pöördvõrdelises sõltuvuses. Kokku on pinda võimalik rajada 150, kui ma praktikat nüüd kuulen siin, siis mul on parem otsustada, mis on hea&halb.

Seda mis autosid ja saane ja atv-sid või jalgrattaid ja suuski mul kunagi on, oskan ma tõesti ise umbes kalkuleerida.

EDIT: Vabandust, jutt käib ehitusalusest pinnast, kaks korrust, aga niipalju võimu niiehknaa pole, et 300 ruutu brutopinda ehitada. See oleks ilmselgelt liiga palju ka.

Kuid mul vastus enam-vähem käes, kui ikka 28+ ruudu kanti garaaž ei tule, siis autot seal naljalt ei hoia igapäevaselt ja rehvivahetusekski ruumi praktiliselt pole.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 959
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 SC Aero

#21

E Mär 15, 2010 16:02

Ega jah kui kogu pinda on võimalik ehitada 150 ruutu. Siis 30-40 ruutu garaasile "raisata" on palju. Jääb üle varjualune.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7364
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#22

E Mär 15, 2010 16:02

kui sul niipalju pinda 150 m2, siis mõtle parem ka teistpidi, palju sul ikka elamiseks vaja ja kütta talvel vaja. ja kas ikka on niipalju elamisruumi vaja.
võid ka mõned raamatud lugeda, elamute ehitamisest, kus kirjutatakse näiteks, et wc ei pea olema 7..8 m2, sest mida sa seal niisuure ruumiga teed. ja niimoodi ka saab kõikide pindade juures mõelda. va garaaz ja saun, mis peavad olema sellised, et sõbrad, olgu kas elavad või plekist, end mõnusalt tunnevad.
ja veel, kui kunagi ise ehitama peaks, siis ehitaks ruudukujulise maja.... sest ..., siis saaks kõige odavamalt sama ruutude juures,vähema seina pikkusega :eureka:

ise nõustuks perega eluruumiga ca 70 m2 + saun ja garaaz ja hoidlad lisaks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
maxuud
Postitusi: 531
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#23

E Mär 15, 2010 23:22

Panen oma mõtted kirja:
- kui, siis juba garaaz mitte varjualune. Varem või hiljem liiguksid mõtted ikka varjualuse kinniehitamise suunas ja siis jääks ta nagu selline poolik lahendus mis oma planeeringult ei oleks vajadustele algusest peale vastavaks projekteeritud

- garaazi eelised: köetav, lukustatav, ilmastikukindel, eraldatus. Kui hakkad ise ehitama siis kulub kopa maaselöömisest kuni sissekolimiseni ka mingi aeg. Kui seinad püsti ja avad kinni siis on olemas mahukas ruum kus juba puitmaterjali jms. pikemat sees saab hoida

- garaaz ei pea olema träni ruum aga vähemalt võimaldab seda seal vajadusel hoida ning kahe ruumi asemel projekteerid ühe. Kui autot vaja sisse ajada siis tõstad träni koomale aga vähemalt on olemas soe ja kuiv ruum

- kanali rajamise vajadus on selline hell teema. Selle ehitamine on eraldi kulu aga amatöörist remontija jaoks tasuvus jällegi küsitav, ka pikema aja jooksul. Niiskus ja suurvete ajal võimalik lomp kanali põhjas headmeelt ei valmista

- põranda kalle ? No inimene tahab ikka sirge põranda peal käija ning autogi ei hakka iseeneset veerema kui käiku sees või kässarit peal ei hoia. Ja mis see võimalik kalde % siis oleks näiteks 6 m peale. Oletame, et 2 cm 1 m kohta, kokku kõrguste vahe 12 cm, -kahtlane kas soovitud effekt sellega saavutatakse

- kanalisats. äravool võiks küll olla trapi kujul ja ka kraanikauss kätepesuks siis ei pea õlisena vannituppa jalutama

- sisemõõt 3,5 x 7 peaks siiski juba piisav olema. Sõltub ka üldprojektist, -millise lahendusega maja üldse plaanid teha.

- ukseava laius pakun min 2,5, sõltub millest müürid teed. Kui kergbetoonist siis on sellise silde puhul vaja arvestada silluse ülekatetele ja ka silluse kõrgus on juba a 40 cm, -siit tuleb ka ruumi kolmas mõõt - kubatuur. See ruumi maht on vaja ka soojaks kütta, muidugi ei pea olema +20, piisaks ka +10...+15. Vajalik siis ka vastav küttevõimsuse arvutus. Samas võiks ukseava kõrgus sobida ka kaubikuga sissesõitmiseks

- tõstukse automaatika vajaduse pead ise otsustama, kui igapäevaselt autot sisse ei aja siis vist suurt mõtet pole, hoia vastav kulu hoopis värava tarvis. Vajalikud paigaldusvarud vaata uksetootjate kodulehelt

- garaazis olgu vähemalt üks aken, nii saad nokitseda ka päevavalgust ära kasutades

- garaazi (ja üldse maja) põranda kõrgus planeeri kõrgemale kui seda on tänava (planeeritava) teekatte kõrgus. Vähendad võimalust, et ühel hetkel on vesi ukse all ja ka uksest sees. Paraku on sellega paljudes uusrajoonides inimestel kurvad kogemused. Kuluta väiksed summad pinnase proovidele see tasub tulevikus ära.

- kui garaazis olgu ruumi lahedalt siis olgu seda ka garaazi ukse ees, ehk siis ukse ja värava vahel, tahad ju sealgi vabalt liikuda

Nüüd konverteeri see kõik väikse varuga rahasse ja esita oma visioonid teisele poolele ülevaatamiseks ja kinnitamiseks, ise samal ajal kiiresti plehku pannes, -nii säästad ennast võimalikust kõrvakiilust ja sõnarahest. Lisaks teeb ta sulle ettepaneku sind ennast garaazi "sisse kirjutada", noh, et su elukoht hakkabki siis selles ruumis olema. Aga pole hullu sellest, aja jooksul saab temagi aru, et garaaz on asisem lahendus kui varjualune ja ehitad üks kord.
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#24

E Mär 15, 2010 23:52

Ka minul garaazi / maja ehitamine pooleli. Maja on mul siis 6x10m pluss katlaruum ning väike koridor, samas garaaz u 5x7m ;) Õnneks majal rohkem korruseid.
Lugesin maxuudi poolt kirjutatu läbi ja tundsin rõõmu selle üle, et nii mõnigi lahenuds on tehtud sarnase mõttekäigu alusel.
Alguse tegin aga väga lihtsalt. Kuna peres peale Saabi veel ka VW Multivan, siis ajasin bussi lihtsalt nö tulevase garaazi sisse, tegin uksed-luugid lahti ning lisasin loodetavasti kõik vajalikud pinnad riiulite, rehvide ning sikli jaoks. Seejärel sai labidas maasse aetud.
Kuna minul garaazi otse majast ei pääse siis tegin lisaks autouksele (3,5x2,5m) ka käiguukse.
Aga ehk suvel näeb, kas sai piisavalt ruumi jäetud. Muidugi kui jõuab ukseesist pinnast kergitada oma 40 cm jagu.

Küsitluses vastaks variandi nr. 3 (omapoolse täpsustusega, et kanal mitte ei pea, vaid võiks olla). Minul pole.
alartob
Postitusi: 96
Liitunud: R Dets 12, 2008 20:01
Asukoht:
Auto:

#25

T Mär 16, 2010 1:26

Kanali suhet ütlen niipalju et endal on olemas aga ei kasuta.Plaanin suvel selle kinni valada ja teha sileda põranda.Kanalilauad ja ääred jäävad alati ette,kui vaja siis ei saa panna sinna tunki kuna kardad et äkki kukub läbi ja nii edasi.Olen siiamaani enda remondid ära teinud korralike autotunkidega.Muidugi ripub laeall ka korralik 3-e tonnine tali tõstuk mis on suurepärane abimees mootori ja kasti maha ja pealepanekuks.Nii et selline asi võiks kah rippuda kuskil garaazis kui ise oled vähegi helgem pea autosid remontima.
Nii et minuarust pole kanal eriti vajalik kuid see igaühe enda otsustada,kindlasti on tõstuk etem kuna see igati parem kui kanal.Minu arvamus on see et oluline oleks pigem sile ja hea põrand mis aga endal puudub kuna põrand on suht krobeline saanud ja arvan et tuleb tasandusega üle valada.
Vasta