Jätkusuutlik kulu autole?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#51

N Mai 19, 2011 21:13

Mina vist ei või oma auto km. üldse välja tuua, sest mõni võib saada infarkti...
Aga 3a. jooksul olen 9-5 traktoriga saanud sõita ainult 70 000km. ja selle aja jooksul on ainult remondiarveid olnud üle 3000€, siia lisandub igakuine liising+kasko 200€/kuu ja muidugi kütus.
36x200=7200€
remont= 3000€
Kütus= ala 4000L (4000x ca1,3=5200€)
Kokku kulud 15 400€ ja sellega on läbitud vaid 70 000km.

Ja see on ainult üks auto aga lisaks sellele sõidab ju naine ka kogu aeg autoga, millel on omad kulud ja mina pean ju sellel ajal, kui 9-5 remondis on, sõitma ka autoga, seda küll klassikuga, kuna see vähemalt ei lagune...
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#52

N Mai 19, 2011 21:48

njah, vaatasin just SEB veebipäevikust, et eelmisel kuul olen bensiini ostnud 736 euro eest. Vaadates teiste kulutusi, siis hakka või väikse auto peale mõtlema...
Samas, 11 liitrit ja pea 700 hobust peavad pisut sööma kah:)


9-7 V8 läheb sajani kuue sekiga, ja pakiruumi tagaistmed all on 2,2 kuupmeetrit? Päris neli kaapivat ratast ka, kui kinni jääd?? Selle 18 liitrit sajale eest, ma mõtlen?

Kui natuke kärpida, nullist sajani 10 sek, 1,6 kuupi (katuseboks lisaks veel juurde) ja nelivedu, siis juba leiab autosid, millel sõitjateruumi ja muud (ka disaini) ja diislikulu näiteks keskmine 7 sajale. Oi mida selle ülejääva kütuserahaga ma küll teeks, eeeeeh :)


Et siis ostame kõik õliberlinksid?:D Poes on ju saada ka üliodavat kartong WC paberit ning second hand poode on palju. Millegi pärast, võimaluse korral eelistame ikkagi pehmet paberit ning uusi riideid. Minu silmis käivad autod sama haamri alla.

Seni pole ükski diisel mootor ennast minu sõidustiili juures õigustanud. Kütusekulu on kõrge ning minek masendav. Toonitan, et minu sõidustiili juures!;)

Kuna mul on ka elus targematki teha, kui kütuse pealt sandikopikaid arvestada ning muretseda, kas tagastange on tahmane (loe: kasutan seda aega raha teenimiseks), siis sõidan autoga, mis mind naeratus näol koju viib.

Kokkuhoid pole häbiasi, kuid igaüks teeb seda omal moel. Kes kütuse arvelt, kes toidu arvelt.

Jutu point pole diislimeeste maha tegemine. Ära hakkab tüütama see säästumöla juba. Noortel Saabifoorumi lugejatel kasvavad enneaegselt hallid karvad niiviisi pähe.

Statistika on tõesti märkimisväärne mõnel mehel. Raamatupidajana ei suuda ma kahjuks enda möllu raamatus hoida.
kjah
Postitusi: 261
Liitunud: N Veebr 22, 2007 21:06
Asukoht:
Auto:

#53

N Mai 19, 2011 22:07

Ehk väike OT: Ma juba teist hooaega sõidan linnapeal rattaga. Tartu-suuruse linna puhul pole ajakulu oluliselt suurem. Ühistranspordist on see kõvasti kiirem. Kütust ei kulu üldse, on tervislik ja pubis saab ka mõne õlle vahepeal ära juua, et ma sellega kellelegi ohtlikuks ei muutuks. Kuigi tegemist on autofoorumiga soovitan soojalt ka seda teistele.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#54

R Mai 20, 2011 9:32

Mhh, kes siit nüüd Timuti kustutama pani :wall:, nii head postitused olid.

Tegelikult ma juba ootasingi, et millal keegi Jupatsi sarnase postitusega tuleb, no et asi oleks ikka tasakaalus :D, heas mõttes ainult, Jupats.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#55

R Mai 20, 2011 10:02

Nagu kromanjooniinimesed ja neandertaallased, ühtedel täielik õigus tappa teist kui alama klassi liiki.
Pildil: neandertaallane hoiab kätel kivist kütusepaaki.:)




Lisatud failid
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#56

R Mai 20, 2011 12:27


Mind natuke häirib diisli puhul see, et ka üsna uue väljanägemisega autode taga võib tahmalonti näha kiirendusel. Kas see on hooldamata auto tunnus või paratamatus, alates teatud läbisõidust?


OT jätkuks: Tõesti, ka mina tahaks huviga teada, mis seda põhjustab osade mitte-nii-vanade diislite puhul?

Muidu olen täitsa nõus kjahiga, ka ise kasutan Tartus elades täpselt sama transpordiliiki ja naudin selle hüvesid suurel osal aastaaegadest samal määral :) Ega muidu ilmselt autot omakski (sealjuures diislit), kui poleks vaja aeg-ajalt maal käia. Samas ei tunne ka kuskilt otsast häbi säästlikkuse pärast... või ei käis see äkki kuidagi Saabi-turbo-mentaliteediga kokku? :P
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#57

R Mai 20, 2011 12:53

Mhh, kes siit nüüd Timuti kustutama pani :wall:, nii head postitused olid.

Tegelikult ma juba ootasingi, et millal keegi Jupatsi sarnase postitusega tuleb, no et asi oleks ikka tasakaalus :D, heas mõttes ainult, Jupats.

Mul tuli mõistusenatuke tagasi.Sain aru, et olen vales kohas valed postitused teinud.Mulle tundus, et siin arvutati mingeid numbreid ja proovisin ka kaasa rääkida, aga...Ma lihtsalt mõtlesin, et need reaalsed numbrid ütlevad midagi, aga siis sain aru, et olen oma väikese sandikopikajutuga valesse kohta sattunud, kus on hoopis teised tegijad ,kel on parematki(rquote) teha ja kes selliste sandikopikate peale ei mõtle ( 6 aastat -140000).Ja mis kõige tähtsam- ma ei mõelnud noortele, kelle juuksed võivad hallitama hakata.Mulle tutvustati reaalset maailma.Mul ju silmaring nagu sit-auk - nina otsast kaugemale ei näe ja ma ei suutnud asju suuremalt näha.Ma loodan, et mu postituste alla ööpäevane siin rippumine ei jõudnud veel ühiskonnale pöördumatut kahju tekitada.
Annate ju mu hilinemised ka andeks, saate ju aru, et ma ei jõua nii kiiresti igale poole.Töristan nüüd vaikselt nutuvõru suunurkades edasi- tõukan jalaga läbi ukseaugu autole takka ja vaatan kadedusega, kuidas naeratused näol kahelt poolt mööda tuhistatakse.Peaks vist valitsuselt loa hankima, et tohiks kusagile nurga taha väikse eraldi foorumi teha, kus saaks häid ideid masuudipresside arendusteks.Näiteks, et kuidas oleks viisakas põrandasse auk teha, kust saaks jalaga hoogu anda, et ei peaks enam sõidu ajal ust lahti tegma.

Ma vaatan asju kainelt-otse.Reaalne arvutus näitab, et asjas on iva.Teiste arvamus auto väljalaske-aasta, margi, kuju, kütuseliigi, jne osas mind ei huvita.Minu jaoks mängib see summa rolli ja mind ei huvita üldse kas mida ja kas üldse midagi minu autoga seoses minust arvab.See kõik on seni, kuni ma seda omaette omas peas arvan.Nüüd, kui ma seda välja ütlesin, siis põrkusin hoopis mingi kõrvalise pahna otsa ja see tekitab juba küsimuse, et mida ma pean üldse midagi teiste kuuldes arvama.Las kõik teevad seda, mida tahavad ja kuni nad minu õue peale kaklema ei tule, on kõik tore.See ei ole alaväärsuskompleks, vaid on appihüüe- tulgem mõistusele.

Ma kardan, et pean selle postituse ka ära kustutama.Õhtul, kui uuesti arvuti taha satun, on näha.Kirjutage midagi otsa.Oleks huvitav lugeda.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14289
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#58

R Mai 20, 2011 12:54

Ausõna, sõitke millega tahate..:) turboga või ilma või diisliga või bensuga... Peaasi, et omal hea on. Kulude kontroll ja kokkuhoid on ju väga tervitatav. Aga eks igaühele omamoodi, kes teenib selle vaheraha, kes hoiab kokku. Peaasi et meeles oleks, et koonerdamine ei ole kokkuhoid. Sellega saab ainult lisakulusid lõpuks...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#59

R Mai 20, 2011 13:40

Veidike OT,aga lihtsalt see teema tekitas mõtteid.Olen siiamaani Saabita foorumlane.Hoian siinsel ikka aegajalt silma peal.Loomulikult fännan Saabe ammust aega,aga samas mingi alalhoiu-vmt. instinkt ei ole lasknud mul Saabi osta.Neid on ju saada ja hea otsimise peale leiaks ka selle just "minu oma".Aga vist pole hetkel selleks aeg küps.Kaine mõistus ütleb,et ma ei oleks Saabil ehk vääriline omanik.Mitte seda,et ma ei tahaks teda hoida või et ma oleks halb peremees.Pigem ma tunnen mingit vastutuse kohustust.Et kui üldse Saab,siis juba väga-väga heas korras.Et ei peaks tundma häbi oma liikurit siin piltidel esitleda või mõne Saabispetsi juurde minnes.Aga elu sunnib praegu peale ökonoomsemaid lahendusi otsima.Õnneks on paljudel siin võimalused olemas,et oma Saab hoida selles kõige-kõige konditsioonis.Ja mulle meeldib see entusiasm vanade Saabide elluäratamisel.Mis puutub sellesse kulude optimeerimisse,siis eks on õigus nii vasakul kui ka paremal pool.Ja ega polegi ühest tõde.Sest niipalju kui on inimesi,on erinevaid tarbimisharjumusi.Mu enda kulud autole jäävad vist ka õnneks sinna alla 20% poolele.Selles siis "süüdi" odavam elukoht,soodusega kütus tööandjalt,odavam kindlustus koefitsent jne.
Ju meil kõigil vaja aegajalt peeglisse vaadata ja küsida,ons need kulud vajalikud või mitte,Ja vahel peaks püüdma ka sellele veidi globaalsemalt mõtelda.Et mida mina teeksin,et ümbritsevat loodust veidi säästa...
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#60

R Mai 20, 2011 14:20

"Säästumöla" ja taaskasutuse (second hand poodide jms) halvustamine tundub mulle ebaõiglane ja ülekohtune. Ilmselt ma ei eksi, kui väidan, et suurem osa foorumilugejate SAABidest on second hand kaup. Seega on enamus meist innukad taaskasutajad. Fossiilsed kütused on ressurss, mis ei taastu, ja selle mõõdutundetu põletamine pole asi, millega peaks uhkeldama. Auto on aga peamiselt sõitmiseks, ja jätkusuutlik (Sõnausel pakuti: 'kestlik') kulu selgub igaühele soetushinna, hoolduse-remondi ja kütusekulu keskmisest.
SAAB on tegusõna!
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#61

R Mai 20, 2011 14:22


Mind natuke häirib diisli puhul see, et ka üsna uue väljanägemisega autode taga võib tahmalonti näha kiirendusel. Kas see on hooldamata auto tunnus või paratamatus, alates teatud läbisõidust?


OT jätkuks: Tõesti, ka mina tahaks huviga teada, mis seda põhjustab osade mitte-nii-vanade diislite puhul?

Muidu olen täitsa nõus kjahiga, ka ise kasutan Tartus elades täpselt sama transpordiliiki ja naudin selle hüvesid suurel osal aastaaegadest samal määral :) Ega muidu ilmselt autot omakski (sealjuures diislit), kui poleks vaja aeg-ajalt maal käia. Samas ei tunne ka kuskilt otsast häbi säästlikkuse pärast... või ei käis see äkki kuidagi Saabi-turbo-mentaliteediga kokku? :P


see on meil müüdava, Euro nõuetele vastava, diislikütuse eripära.
vahet pole kas ostad uue auto või tood näiteks saksamaalt 150K km sõitnud auto ... mõlemad hakkavad tahmama umes poole aasta ... aasta pärast.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#62

R Mai 20, 2011 14:41

"Säästumöla" ja taaskasutuse (second hand poodide jms) halvustamine tundub mulle ebaõiglane ja ülekohtune. Ilmselt ma ei eksi, kui väidan, et suurem osa foorumilugejate SAABidest on second hand kaup. Seega on enamus meist innukad taaskasutajad. Fossiilsed kütused on ressurss, mis ei taastu, ja selle mõõdutundetu põletamine pole asi, millega peaks uhkeldama. Auto on aga peamiselt sõitmiseks, ja jätkusuutlik (Sõnausel pakuti: 'kestlik') kulu selgub igaühele soetushinna, hoolduse-remondi ja kütusekulu keskmisest.


Ma ei ole ültse säästliku tarbimise vastu. Vastupidi, proovin ka ise sellist elustiili sisse kasvatada. Siiski teen seda teatud piirini ning teatud eluvaldkondades. Säästlik tarbimine ei tohiks hakata segama igapäevaelu. Vastasel juhul poleks 35 aastaseks saades enam kedagi tarbimas.

Kas osad seda teemat lugevad inimesed peaksid nüüd ennast hirmus süüdi tundma, et nemad sõidavad 5L V8 mootoriga? Aga äkki säästavad nad mõnes muus valdkonnas rohkem, kui mõni mees diisliga.
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#63

R Mai 20, 2011 18:17

mikromootoriga autot omale elades ei taha....ja ei tunne ennast üldse halvasti, et suurema, kui 5 liitrise mootoriga kütust põletan....muus osas katsun ikka loodusesõbralik olla
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#64

R Mai 20, 2011 19:25

mikromootoriga autot omale elades ei taha....


Et vestlusel mingid raamid säiliksid, võiks määratleda mõiste 'mikromootor'. (Kas ainult mulle tundub, et siin kipub minema lahmimiseks stiilis "mul on suurem kui sul..."?)
SAAB on tegusõna!
faca
Postitusi: 96
Liitunud: R Mär 02, 2007 15:23
Asukoht:
Auto:

#65

R Mai 20, 2011 19:59

Eesti mõistes paistab mikromootor olevat 1.6 ja 2.0 vahel - nagu tikutaku foorumis oleks :) - seal nimetatakse neid masinaid ilmselt võrrideks.
Olles ise sõitnud pikka aega (ca 2a.) rendikatega 1.2 (Fiesta) - 1.4 (Auris, Focus) või julgelt öelda, et pole neil häda midagi.
Nende võlu on see, et kellele meeldib vajutada piiridega siis neil väheneb kütusekulu drastiliselt kuna vajuta palju tahad - õhku ja kütust pole kuskile panna :).
Apelsin võttis rajal 50L sajale - 1.8 Escort rahvarallil 25L sajale.
Igapäevaliikluses on mõlemad võimelised säästusõidul 6L sajale võtma.

Point - kuidas vajutad nõnda kulub.
Kui sõidad autoga mille mootori häält on tore kuulata siis ära kütusearvest parem räägi - naudingul on tavaliselt hind. Mina nt. ei saaks ilmselt kunagi Ferrarit osta, sest sõidaks vist kogu aeg aken lahti ja kuulaks mootorit vms :P :beer:

Vajutad vähem säästad ilmselt teisi mürast ja ka heitgaase tuleb vähem.
Eesti kontekstis tuleb käituda ise mõistlikult, sest maailmamastaabis - ise teate - me väga suurt rolli ei mängi. Ühesõnaga ärge säästmisega lolliks minge, aga mõni kaugemalt foori vaatamine ja tuletsükli meeldejätmine on väga tervitatav.
Reedet kõigile - mul seisab ees käigukangi nupu saagimine :D
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#66

L Mär 17, 2012 18:15

Dislaga esimene aasta 1,189 odavaim ja 1,409 kalleim liiter diislit (hinnavahe 22 eurosenti), keskmine hind märtsist märtsini 1,297. Millegipärast hakkasin tirtsutama ja ei ostnudki täispaake nagu saabiga, seega aasta jooksul 41 tankimist. Kokku 1640 eurot tänu kallinevale hinnale ja kuna odo ei tööta arvestuslikult äkki 6 (või rohkem) kesmiselt sajale ehk 21300 km (või vähem) läbitud.

EDIT: Et oleks mingi paralleel, mida ma saabi vahetades otsisin 2011, siis selle ka sain. Kilometraaž aasta 2010-ga võrreldes 4000 suurem, rahakotti jäi aga 4000 krooni rohkem.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#67

K Okt 15, 2014 13:00

Keda huvitab, siis selle artikli peale, kus täna väga palju reklaamitav Škoda 1,4 TSI Green Tec väikest kiidulaulu saab, tegin seksika pealkirja analüüsimiseks ühe väikese ülevaate. Isegi kui ma oma vanale ja usutavasti üsna kalli ülalpidamiskuluga 9-5 2.2 TiD Saabi igal aastal tambin 1000 eurot sisse, näitab ta uutele CNG-dele ja ka elektrikale tagatulesid, sest neid autosid sa juba välja ei osta naljalt.

Keda huvitab, siis siin üks reaalne vahetus ka Saab 9-5 1,9 TDI vahetus VW Passat 1,4 EcoFuel

Ja minu analüüs, kus võrdluses praegune auto, vahel piilutud 171kw kolmanda põlve V70 CNG, tutikas madala kütusekuluga Škoda Octavia Combi ja üks elektrikas Nissan Leaf. Kui liisingu ja kaskoautosid veel remontima ka peaks, siis oleks kulu päris suur. Läbisõitu arvestasin enda järgi 30000 km aastas ja saabile väänasin 1000 euri remonti aastas. Ikkagi on soodsam kui liisida. Tabel on muidugi kirbukiri...



Lisatud failid phpO5dNIB (156.1 KB) 
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#68

K Okt 15, 2014 16:31

Keda huvitab, siis selle artikli peale, kus täna väga palju reklaamitav Škoda 1,4 TSI Green Tec väikest kiidulaulu saab, tegin seksika pealkirja analüüsimiseks ühe väikese ülevaate. Isegi kui ma oma vanale ja usutavasti üsna kalli ülalpidamiskuluga 9-5 2.2 TiD Saabi igal aastal tambin 1000 eurot sisse, näitab ta uutele CNG-dele ja ka elektrikale tagatulesid, sest neid autosid sa juba välja ei osta naljalt.

Keda huvitab, siis siin üks reaalne vahetus ka Saab 9-5 1,9 TDI vahetus VW Passat 1,4 EcoFuel

Ja minu analüüs, kus võrdluses praegune auto, vahel piilutud 171kw kolmanda põlve V70 CNG, tutikas madala kütusekuluga Škoda Octavia Combi ja üks elektrikas Nissan Leaf. Kui liisingu ja kaskoautosid veel remontima ka peaks, siis oleks kulu päris suur. Läbisõitu arvestasin enda järgi 30000 km aastas ja saabile väänasin 1000 euri remonti aastas. Ikkagi on soodsam kui liisida. Tabel on muidugi kirbukiri...



Väga huvitav tabel!
Minu jaoks on üllatav, et nende ainult gaasi peal sõitmise sõiduulatus on nii väike.
Regular Saab Guy
KaidoV
Postitusi: 254
Liitunud: E Nov 28, 2005 13:49
Asukoht:
Auto:

#69

K Okt 15, 2014 16:38

Kui sa juba TCO'd arvutad siis pane soetushind/liisingu esimene sissemakse ka kuludesse, hetkel vist ei ole?
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#70

K Okt 15, 2014 17:24

KaidoV, noh jah, see on kuidas keegi soovib. Võib niipidi võtta, et ühe 3000-eurose auto väljaostuhind on liisingu mõttes sissemaks pluss pool aastat liisingut näiteks. Siin juba varem räägitud amortisatsiooni ma ei arvesta, samuti liikluskindlustust, rehve, muid kulusid, et kas pesed ise või käid iga kuu pesulas-vahatamas-keemilises.

Minu huvi on olnud see, kas selline normaalne universaal, mis on mahukas ja 5-liikmelisele perele sobiv (ok, ma eriti ei salli VW, Opelit, Fordi ja mahtuniversaale, neid võrdlustes pole mul kunagi jah!) remont + kütusekulu osutub kusagilt maalt nii suureks, et mõistlik on taguda liising+kasko ja väiksem kütusekulu. Minu puhul on selleks vastupanumomendiks palju suurem läbisõit kui praegu.

Piltlikult öeldes kulutaksin uuemat CNG säästuautot liisides selle raha ära, mis täna pelgalt kütusele läheb. Aga vahed on küllaltki napid, veidi suurem läbisõit või veidi odavam liisingauto ja juba tasubki ära see CNG-le üleminek. Sõiduulatuse mõttes ei mõista mina, miks ei võiks olla hoopis 50kg CNG-d ja 15 liitrit bensiini. Ma tõesti ei mõista seda loogikat. Bensiini on vaja, et talvel käivitada selle pealt, aga täna on see CNG ikkagi külge poogitud bensiinile. Ja vanemaid-odavamaid CNG-sid ei saa eriti vaadata, sest neil oli sõiduulatus veel väiksem, iga päev tanklas ka ikka ei viitsi käia.

Praegu on muidugi mu 2.2 ülalpidamine räige, soetusaegseid rahasid arvestamata on läinud 6 kuuga lisaks 1700 eurot ehk ühe korralikuma sõiduki kuumaksed. Nii need arvutused mul sünnivad. Nüüd käib naine ka tööl ja enam ei ole auto isegi selliste kuludega sissetulekust nii palju kui selle teema alguses 4 aastat tagasi.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#71

T Mai 10, 2016 21:13

Sageli siia ei satu enam, kuigi emotsionaalselt ikka saabi vahel piilun...nojah. Igatahes on see teema nüüd kuus aastat pikk ja vahepeal on rahagi vahetunud. Saime bensusaabilt (ng900) diiselvolvole (850 TDI) üle minnes mis tahtsime, kulude kokkuhoiu kütuselt oma 30-40 protsenti.

Aga siis tuli veel intensiivsemalt autot kasutama hakata ja mõtlesime, et tahaks veidi mugavusi - 9-5 diisel (2.2). Saime selle auto suht soodsa hinnaga ja väga hullus seisus polnud ka, aga mitte siiski esialgu hinnatud 500 eurot ei läinud juurde, vaid rohkem. Ei hoidnud kokku ka väga, mõtlesin, et teeks korda. Aga siis justkui halva üllatusena ikkagi ei saanud linn/linnalähedane kütusekulu sinna auku kuhu oleks tahtnud, selline 7,8 oli kogu aeg.

Lõpuks tuli aeg kui kõik ümberringi soetasid CNG masinaid, mille ma olin enda jaoks juba mitu aastat varem leidnud nö tulevikuteemana. Arvutused näitasid, et saabi asemel saab kuni kolmeaastase masina liisingusse võtta nii, et kogukulu ei lähe suuremaks. Ja nii ära tegimegi.

2012 a Passat Ecofuel on 22kg maagaasi paagiga, sõidab 450-500km keskmise kuluga 3,9-4,7kg/100 kg kohta ehk 3,4- senti km (maagaasitanklaid täna Eestis viis, kg hind 0,729). Täna just vaatasin, et 9 kuuga 30000 täis sõidetud ja seni vahetus end õigustanud.

Suveks aga kui naine ökofjuulitab, oleks mul mõni vana saab või vana volvo taas abiks. Kui kellelgi peaks olema kindlustuse ja ülevaatusega masin sõita anda, siis Saabitaks taas vahepeal.
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#72

K Mai 11, 2016 14:51

Antud teemast ajendatuna võtsin Excelis oma auto (Saab 9-3 Aero) 32 omamise kuu kulud täpsemalt kokku. Kütust kulub mul Fuel Friend Lite äppi sisestuste põhjal 0,12 eur/km. Auto remondikulud, kindlustus, rehvid, iluvidinad autole tuleb kõik kokku 0,13 eur/km. Ehk kogukulu 0,25 eur/km.
Kui jagada kuude peale, siis hooldus, kindlustus, tarvikud,remondikuluks kuus tuleb keskmisena 149 euri ning kütusele kulub 80-140 euri kuus. Kütusele kuluv raha on viimase aastaga oluliselt vähenenud seoses alanenud kütusehinnaga.
Ehk keskmiselt kulub autole 32 kuu keskmisena 230-290 eur kuus. Igatahes minu Eesti keskmise läbisõidu puhul odavam kui uue liisingauto omamine. Ei kurda üldse, võib rahul olla. Madalamale kütusekulule hakkan mõtlema ehk siis kui aastas sõidaks 25 000+km, minu läbisõidu juures pole mõtet sente poolitada.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#73

K Mai 11, 2016 17:12

(maagaasitanklaid täna Eestis viis, kg hind 0,729).

Kui lihtsalt gaasitanklale ligi saab, ehk kui pikk on ooteaeg, et saaks tankima ja kaua ta enamvähem tühja paaki tangib?
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#74

K Mai 11, 2016 17:55

Osavamatel poistel kellel kodus gaas on ise teinud adapterid ja tangivad kodus.
Mis neid gaasiga imporditud masinad puudutab siis99,5% taksod. Rootsis näiteks ei saa tava inimene endale CNG masinat osta.
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#75

K Mai 11, 2016 23:12

Eelmist postitust lugedes pean lisama ,et vallikas rääkis cng e.surugaasist ja rantto vedelgaasist e.lpg-st,need on erinevad asjad ,surugaas peaks olema u 200 bar juures ,lpg aga kusagil 16bar.omades peres lpg seadmega 2,3t saabi on välja arvutatud ,et kulu kütusele jääb umbes-täpselt keskmiselt 6 s km. Liiter on praegu vist 49s .surugaasiga võiks km. Jääda 4-5s km.See on ainult gaasile kulunud väljaminek,ülejäänud kulud ei sõltu kütuse liigist ja neid tuleb niikuinii.
Saan harva sõita SAABIGA.
Vasta