Jätkusuutlik kulu autole?
Nii elustan vana teema, kuna peaaegu täpsed andmed on mul enda auto kolmanda kasutusaasta kohta olemas. Suuri muutusi bensiiniga seoses enam numbritesse ei tule, üks paak ja Lõuna-Eesti ots veel enne lõplikke numbreid mu auto teemas.
Mis me püüdsime teha? Kokkuhoidu läbisõidu arvelt ja kergemat jalga. Saavutasime. Umbes 9 protsenti. Mis selle nullis? Loomulikult kütusekomponendi kasv ja seda 15,8 protsenti! Seda ei tasakaalusta isegi võimalikult soodsad kulutused varuosadele, õlivahetusele, odavnenud kindlustus, TÜV jne.
Ehk autosõit muutus meie perele 2010. aasta oluliselt defitsiitsemaks.
2009
Kõik kulud autole ilma bensiinita - 10000 krooni
bensiin - 27990 krooni
kokku - 38000 krooni
kilometraaž - 19192 km
bensiiniliitreid - 1879,94
keskmine bensiini liitri hind - 14,87 krooni
keskmine kulu 100 km kohta - 9,88 liitrit
Autosõidu kulu kilomeetri kohta - 1,98 krooni
.. sh bensiinikulu kilomeetri kohta - 1,46 krooni
2010
Kulud autole ilma bensiinita - umbes 7000 (pole veel väga detailselt kokku löönud)
bensiin 29.470
kokku: 36.500
kilometraaž 17.433
bensiiniliitreid - 1705,93
keskmine bensiini liitri hind - 17,28 krooni
keskmine kulu 100 km kohta - 9,79 liitrit
Autosõidu kulu kilomeetri kohta - 2,09
.. sh bensiinikulu kilomeetri kohta - 1,69
Vastan selle postitusega iseenda esitatud küsimusele teemat algatades. Enda aastassetulekust endiselt 28,7 protsenti autoga seotud ja sellest soodsamalt selle autoga enam ei saa minu arust sõita, aga kas ma sellega lepin või proovin mingi veel ökoma asjani jõuda diisli näol...
Seega diislimehed, kes arvepidamist teeb, vahet pole, võib ju ka mingi muu margi näitel peale saabi.
Mis me püüdsime teha? Kokkuhoidu läbisõidu arvelt ja kergemat jalga. Saavutasime. Umbes 9 protsenti. Mis selle nullis? Loomulikult kütusekomponendi kasv ja seda 15,8 protsenti! Seda ei tasakaalusta isegi võimalikult soodsad kulutused varuosadele, õlivahetusele, odavnenud kindlustus, TÜV jne.
Ehk autosõit muutus meie perele 2010. aasta oluliselt defitsiitsemaks.
2009
Kõik kulud autole ilma bensiinita - 10000 krooni
bensiin - 27990 krooni
kokku - 38000 krooni
kilometraaž - 19192 km
bensiiniliitreid - 1879,94
keskmine bensiini liitri hind - 14,87 krooni
keskmine kulu 100 km kohta - 9,88 liitrit
Autosõidu kulu kilomeetri kohta - 1,98 krooni
.. sh bensiinikulu kilomeetri kohta - 1,46 krooni
2010
Kulud autole ilma bensiinita - umbes 7000 (pole veel väga detailselt kokku löönud)
bensiin 29.470
kokku: 36.500
kilometraaž 17.433
bensiiniliitreid - 1705,93
keskmine bensiini liitri hind - 17,28 krooni
keskmine kulu 100 km kohta - 9,79 liitrit
Autosõidu kulu kilomeetri kohta - 2,09
.. sh bensiinikulu kilomeetri kohta - 1,69
Vastan selle postitusega iseenda esitatud küsimusele teemat algatades. Enda aastassetulekust endiselt 28,7 protsenti autoga seotud ja sellest soodsamalt selle autoga enam ei saa minu arust sõita, aga kas ma sellega lepin või proovin mingi veel ökoma asjani jõuda diisli näol...
Seega diislimehed, kes arvepidamist teeb, vahet pole, võib ju ka mingi muu margi näitel peale saabi.
Ega see diiselsaab nüüd odavam ei tule, võib-olla tankimistega hoiad kokku aga remondi pealt kaotad selle kohe. Alati ei pruugi see muidugi nii minna aga enda 9-5 puhul võin öelda, et eelmine aasta jätsin Troosti selle autoga umbes 40 000.- aga siis on ju veel 9-3 mis on küll natuke vähem kulutanud aga siiski. Kusjuures 9-5 läbisõit aastas on umbes 35-40tuh. km. Ehk siis ainult remondi peale võiks arvestada 1eek/km, siia lisandub veel kütus, rehvid, kindlustused jms. 9-3 on vastupidavam, või siis tegelikult olen lihtsalt seal suuremaid remonte edasi lükanud ja seega tundub odavam aga aastas sõidan 9-3ga umbes 60000km ja (odo.näit 330 000km) nüüd peaks vahetama turbo,ketid,rihmad,egr - ühesõnaga odavam tuleb vist varuosadeks jätta.
Kõik on suhteline, kõige odavam ja tevislikum on jala käia ja pikemad vahemaad läbida joostes aga kaugele nii ei jõua.
Kusjuures unustasin veel tõsiasja, et iga kord kui tangin, kallan ka paarsada ml. 2-takti õli, mis tõstab ka paagitäie hinda umbes 20-25eeki.
Kõik on suhteline, kõige odavam ja tevislikum on jala käia ja pikemad vahemaad läbida joostes aga kaugele nii ei jõua.
Kusjuures unustasin veel tõsiasja, et iga kord kui tangin, kallan ka paarsada ml. 2-takti õli, mis tõstab ka paagitäie hinda umbes 20-25eeki.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Lunotel oü
Ma proovin ühistransporti...
...autosõidu km hind olgu vallika 2,09 kr/km
Arvestasin, et 50% sõitudest teen üksi, ülejäänud sõidud 2 täiskasvanut ja 1 laps ning mõne bussiliini hinna alusel sain bussisõidu keskmiseks km hinnaks 2,1 kr/km
Seega autot maha müüma ei kiirusta. Bussiga sõites ma kindlasti nii palju ka ei liiguks, aga selle all kannataks rängalt elukvaliteet. Igasugune kauba vedu jääks ära või oleks väga kallis....asjaolusid on palju mis rolli mängivad.
Kulud transpordile on suured kuluartiklid nii eraisikule kui ka enamikele ettevõtetele. Musta kulla võidukäik jätkub....
...autosõidu km hind olgu vallika 2,09 kr/km
Arvestasin, et 50% sõitudest teen üksi, ülejäänud sõidud 2 täiskasvanut ja 1 laps ning mõne bussiliini hinna alusel sain bussisõidu keskmiseks km hinnaks 2,1 kr/km
Seega autot maha müüma ei kiirusta. Bussiga sõites ma kindlasti nii palju ka ei liiguks, aga selle all kannataks rängalt elukvaliteet. Igasugune kauba vedu jääks ära või oleks väga kallis....asjaolusid on palju mis rolli mängivad.
Kulud transpordile on suured kuluartiklid nii eraisikule kui ka enamikele ettevõtetele. Musta kulla võidukäik jätkub....
@ Vallikas:
Aastas 7000 (447€ :)) remondile on ikka väga öko. Kui 2.2TID-ga sellise summaga hakkama tahad saada, siis pead küll ostmisel kindel olema, et autol käivitumis- ega õlikuluprobleeme ei ole ning EGR hiljaaegu vahetatud. Kui soovid, võin sulle oma disla 3-aastase logiraamatu saata.
Aastas 7000 (447€ :)) remondile on ikka väga öko. Kui 2.2TID-ga sellise summaga hakkama tahad saada, siis pead küll ostmisel kindel olema, et autol käivitumis- ega õlikuluprobleeme ei ole ning EGR hiljaaegu vahetatud. Kui soovid, võin sulle oma disla 3-aastase logiraamatu saata.
Dislade koha pealt.
Endine minu ja praegune mu naise 9-3 diisel on sõitnud 10 000km pärast 200tkm meie käes. Kallis kaasa on kõik kulud üles lugenud ja ilma kütuseta 190 000km läbimise kulud on olnud 78 000 vana krooni.
sh pumba vahetus ja pihustiotste remont. Kütust keskmiselt 6.5l/100km. Odav on traktorit üleval pidada. Auto endiselt täitsa ok korras, kuigi aero roolist sinna istudes tundub et kõik on valesti.
:)
Endine minu ja praegune mu naise 9-3 diisel on sõitnud 10 000km pärast 200tkm meie käes. Kallis kaasa on kõik kulud üles lugenud ja ilma kütuseta 190 000km läbimise kulud on olnud 78 000 vana krooni.
sh pumba vahetus ja pihustiotste remont. Kütust keskmiselt 6.5l/100km. Odav on traktorit üleval pidada. Auto endiselt täitsa ok korras, kuigi aero roolist sinna istudes tundub et kõik on valesti.
:)
Kadedaks teete oma kuludega kohe. Kahjuks mina nii kenasti majandada ei oska ja kulu ainult bensiinile on juba suurem mõned korrad:(
- dreamer12
- Postitusi: 532
- Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
- Asukoht: Viimsi
- Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
- Kontakt:
Küll veidi teemapiirimail asi aga ikkagi - kindlustust ostes tasub veenduda ka selles, mis põhimõtetel kindlustusselts auto korda teha lubab. Eriti KASKO puhul. Kui ikka autot ei lasta esinduses või margile setsialiseerunud hoolduses korrastada tasub valida ehk natuke kallim makse. Küsige enne KASKO sõlmimist tingimusi! Eriti masu periood on osad seltsid inimesi nurga taha garaazi suunama pannud. Muidu võib pärast olla endal palju suurem kulu (eeldusel, et tahad auto taastada laste proffidel). Ma olen kogemuse baasil kindel, et näiteks Autotarvete OÜ kvaliteet keretöödel ületab nii mõndagi garaazi nagu ka Viking oma (mis vajalik keregarantii säilimiseks selle kehtivuse jooksul - NB! see pikem kui garantii). Suvagaraazid aga ei jaga Saab eripärast midagi ja teevad vaid läikiva pinna. Nii, et tasub olla ettevaatlik kui palju kulu optimeerida. Vanemate (loe keregarantii kaotanud) autodega muidugi see vahelepõige ehk nii aktuaalne pole.
Kulude optimeerimisele aitab kaasa ka säästlik sõidusiil. Eriti suuremate turbomootorite korral. Sõitke linnas 5 käiguga. V6 puhul on vahe vägagi märgatav ja jõudu jääb üle ka. Või siis tasub osta uus 9-3 TTiD, kütusekulu kaob, sõidurõõm jääb!
Üldiselt on normaalne autokulu kuus see, mis ei häiri. Kui ikka Saabi regulaarselt hooldada siis suuri üllatusi ju reeglina pole. Ja kaude võiks ju lugeda mõistlikuks kuluks ka kulutuse turvalisusele, mida Saab pakub. No maksab enam kui Yaris või vana Korea toodang aga kaitseb sind ka. Seega kulu mõistlikkus kinni ka selles, mida näed kulu eest vastu saadavana. Kas vaid liikumist või turvalist liikumist garanteeritud kindlusega (korralik KASKO ja SAAB)? Need ei saagi võrdsed kulud olla. Ise eelistan viimast ja arvan, et jätkusutlikkuse osa on võimalus tunda end kindlalt ja saada elada seda fantastilist elu, mis meile antud!
Kulude optimeerimisele aitab kaasa ka säästlik sõidusiil. Eriti suuremate turbomootorite korral. Sõitke linnas 5 käiguga. V6 puhul on vahe vägagi märgatav ja jõudu jääb üle ka. Või siis tasub osta uus 9-3 TTiD, kütusekulu kaob, sõidurõõm jääb!
Üldiselt on normaalne autokulu kuus see, mis ei häiri. Kui ikka Saabi regulaarselt hooldada siis suuri üllatusi ju reeglina pole. Ja kaude võiks ju lugeda mõistlikuks kuluks ka kulutuse turvalisusele, mida Saab pakub. No maksab enam kui Yaris või vana Korea toodang aga kaitseb sind ka. Seega kulu mõistlikkus kinni ka selles, mida näed kulu eest vastu saadavana. Kas vaid liikumist või turvalist liikumist garanteeritud kindlusega (korralik KASKO ja SAAB)? Need ei saagi võrdsed kulud olla. Ise eelistan viimast ja arvan, et jätkusutlikkuse osa on võimalus tunda end kindlalt ja saada elada seda fantastilist elu, mis meile antud!
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Tegin ka lõpuks 2010 aastast kokkuvõtte:
Läbisõit: 16000 km
Remondile/hooldus: ca 12000 krooni
Kütusele: 32810 kr
Ehk ca 2.05kr/km kütuse poolest, remondist kroon otsa.
Aga sellest läbisõidust on ca 13-14000 ka ainult linnas sõidetud, lühikesed otsad jne, mis ajabki kulu suureks.
Läbisõit: 16000 km
Remondile/hooldus: ca 12000 krooni
Kütusele: 32810 kr
Ehk ca 2.05kr/km kütuse poolest, remondist kroon otsa.
Aga sellest läbisõidust on ca 13-14000 ka ainult linnas sõidetud, lühikesed otsad jne, mis ajabki kulu suureks.
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
Lisan 2010 aasta kokkuvõtte:
Läbisõit: 27270 km
Remondile, hooldus,kindlustus jms. : 1703,43 eurot
Kütusele: 1639,16 eurot
Kilomeetri hind 0,12 eurot/km (ehk siis 1,88 krooni/km!)
Enamus sõite on nn. "pikad otsad".
Läbisõit: 27270 km
Remondile, hooldus,kindlustus jms. : 1703,43 eurot
Kütusele: 1639,16 eurot
Kilomeetri hind 0,12 eurot/km (ehk siis 1,88 krooni/km!)
Enamus sõite on nn. "pikad otsad".
Prognoosisin täna oma saabivahetuse mõistlikkust. Diiseltellise ost miinus saabimüügiraha, kahe kuuga sisse pandud remondiraha ja kõik ostetud asjad/vedelikud/teenused, auto nö seotusmaksumus amortiseeritud nulli.
2 kuud kasutust, km hind 0,73 eurosenti, 11,35 krooni, sõidetud u 3000 km.
auto hind 2099
registreering 180,87
kindlustus 6 kuud If 96,81
TÜV 32
klaasipesuvedelik 3
bussipilet Pärnu 7
õhufilter 8,38
õlifilter 3,11
küttefilter 5,03
õli 5 l 24,99
sildade reguleerimine 30
jahutusvedelik 1l 2,50
jahutusvedelik 1l 2,50
tulekustuti 22
tõkiskingad 3,32
veljed-rehvid 125
jahutusvedelik 5l 10,75
vaakumvoolikud 3,2
rihmavahetus 457,78
prognoos 12 kuud: km hind 0,166 eurosenti, 2,56 krooni
kõik eelpoolnimetatu+6k kindlustust, talverehvid, kaks õlivahetust, aku, kojamehed (uups, radikavahetus jäi arvestamata)
prognoos 24 kuud:km hind 0,086 eurosenti, 1,35 krooni
remonti pole vaja (märkimisväärselt), diislit, õli, filtrid, TÜV, kindlustus
Kütusekulu jääb arvestusega 60l/1000km (täispaak kui tuli süttib) kusagile 0,077 eurosenti, 1,2 krooni km kohta. Tõenäoliselt aga tunduvalt rohkem.
Ikkagi, kui teisel kasutusaastal sõidan 1,5-1,8 krooni km kohta juba, siis on vahetus ennast õigustanud. Isegi kui vaja eelsüüteküünlaid ja webasto osta...ja soojad nahkkindad, sest diisel soojaks ei lähe...
PS: Aga kohati on saabiigatsus peal küll.
2 kuud kasutust, km hind 0,73 eurosenti, 11,35 krooni, sõidetud u 3000 km.
auto hind 2099
registreering 180,87
kindlustus 6 kuud If 96,81
TÜV 32
klaasipesuvedelik 3
bussipilet Pärnu 7
õhufilter 8,38
õlifilter 3,11
küttefilter 5,03
õli 5 l 24,99
sildade reguleerimine 30
jahutusvedelik 1l 2,50
jahutusvedelik 1l 2,50
tulekustuti 22
tõkiskingad 3,32
veljed-rehvid 125
jahutusvedelik 5l 10,75
vaakumvoolikud 3,2
rihmavahetus 457,78
prognoos 12 kuud: km hind 0,166 eurosenti, 2,56 krooni
kõik eelpoolnimetatu+6k kindlustust, talverehvid, kaks õlivahetust, aku, kojamehed (uups, radikavahetus jäi arvestamata)
prognoos 24 kuud:km hind 0,086 eurosenti, 1,35 krooni
remonti pole vaja (märkimisväärselt), diislit, õli, filtrid, TÜV, kindlustus
Kütusekulu jääb arvestusega 60l/1000km (täispaak kui tuli süttib) kusagile 0,077 eurosenti, 1,2 krooni km kohta. Tõenäoliselt aga tunduvalt rohkem.
Ikkagi, kui teisel kasutusaastal sõidan 1,5-1,8 krooni km kohta juba, siis on vahetus ennast õigustanud. Isegi kui vaja eelsüüteküünlaid ja webasto osta...ja soojad nahkkindad, sest diisel soojaks ei lähe...
PS: Aga kohati on saabiigatsus peal küll.
kas sa Vallikas pead nii põhjalikku raamatupidamist ainult autole või kogu kodu majandusele koos kõikide kulutustega? Ma polegi vist enne näinud, et keegi nii põhjalikult analüüsib autokulutusi.
Hakkan isegi mõtlema, et ehk peaks aasta kokkuvõtte tegema.... aga ma ei oska selle tulemusega midagi peale hakata:)
Aga väga imetlustväärt tegevus!
Hakkan isegi mõtlema, et ehk peaks aasta kokkuvõtte tegema.... aga ma ei oska selle tulemusega midagi peale hakata:)
Aga väga imetlustväärt tegevus!
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
väga lahe ikka sellist lahtikirjutamist lugeda.
ise leidsin veel ühe eelise d- auto puhul.
näide:
kui auto maksab 2000 e ja kütusekulu 6l/100 km, võrredldes bensaka kuluga 10 l/100 km; siis 100 km läbimisele hoiab kokku ca 6,6 e.
siis... 2000 e kokkuhoid on 30000 km. ehk 1 aasta ja natuke peale, või 2 aastat. ja ongi auto hind tasa.
ise leidsin veel ühe eelise d- auto puhul.
näide:
kui auto maksab 2000 e ja kütusekulu 6l/100 km, võrredldes bensaka kuluga 10 l/100 km; siis 100 km läbimisele hoiab kokku ca 6,6 e.
siis... 2000 e kokkuhoid on 30000 km. ehk 1 aasta ja natuke peale, või 2 aastat. ja ongi auto hind tasa.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
väga lahe ikka sellist lahtikirjutamist lugeda.
ise leidsin veel ühe eelise d- auto puhul.
näide:
kui auto maksab 2000 e ja kütusekulu 6l/100 km, võrredldes bensaka kuluga 10 l/100 km; siis 100 km läbimisele hoiab kokku ca 6,6 e.
siis... 2000 e kokkuhoid on 30000 km. ehk 1 aasta ja natuke peale, või 2 aastat. ja ongi auto hind tasa.
see kõik on reaalne, kui hooldusi ise teha ...
ja kui juhuslikult "solki" tanklast ei saa ...
väga lahe ikka sellist lahtikirjutamist lugeda.
ise leidsin veel ühe eelise d- auto puhul.
näide:
kui auto maksab 2000 e ja kütusekulu 6l/100 km, võrredldes bensaka kuluga 10 l/100 km; siis 100 km läbimisele hoiab kokku ca 6,6 e.
siis... 2000 e kokkuhoid on 30000 km. ehk 1 aasta ja natuke peale, või 2 aastat. ja ongi auto hind tasa.
Laias laastus umbes nii arvestasingi. Küll on 2 kuud läinud "pisut" kulukamaks kui ma arvasin, aga no rihmavahetus on pikem teema, sama kui poes ostad õlle ja samal õhtul jood ära või ostad ketšupi ja kasutad 2 kuud :)
Ets, ei pea sellist arvepidamist, just autole, kuna see on suur kuluartikkel. Loomulikult arvestan nö kuklaga, palju eluase, laen jms püsikulu maksab. Toidule ja erakorralistele kuludele ei suuda kontrolli panna ja see on ka põhjus, miks meie sääst pole nii suur kui plaan. Aga autokulude kontrollimine annab mulle vähemalt tunde, et ma midagi teen, et pere-eelarvet suunata.
njah, vaatasin just SEB veebipäevikust, et eelmisel kuul olen bensiini ostnud 736 euro eest. Vaadates teiste kulutusi, siis hakka või väikse auto peale mõtlema...
Samas, 11 liitrit ja pea 700 hobust peavad pisut sööma kah:)
Samas, 11 liitrit ja pea 700 hobust peavad pisut sööma kah:)
Kindlustuse kuludest niipalju, et...
Võtke auto arvele kuhugi väiksemasse kohta, nt vanaema juurde Antslasse,
Mulle tuli see märtsis üllatusena, et enam ei annagi midagi teha, rahvastikuregistri järgi ja kõik. Tegelikult, eks ta normaalne ole ka, et nii, kuigi see rahvastikuregister ise on jälle omaette teema.
njah, vaatasin just SEB veebipäevikust, et eelmisel kuul olen bensiini ostnud 736 euro eest. Vaadates teiste kulutusi, siis hakka või väikse auto peale mõtlema...
Samas, 11 liitrit ja pea 700 hobust peavad pisut sööma kah:)
9-7 V8 läheb sajani kuue sekiga, ja pakiruumi tagaistmed all on 2,2 kuupmeetrit? Päris neli kaapivat ratast ka, kui kinni jääd?? Selle 18 liitrit sajale eest, ma mõtlen?
Kui natuke kärpida, nullist sajani 10 sek, 1,6 kuupi (katuseboks lisaks veel juurde) ja nelivedu, siis juba leiab autosid, millel sõitjateruumi ja muud (ka disaini) ja diislikulu näiteks keskmine 7 sajale. Oi mida selle ülejääva kütuserahaga ma küll teeks, eeeeeh :)
Raha ei jää kunagi üle, kõik kulub ära. Sama on bensiiniga - kõik võtab ära.
Kui suur su põka läbisõit kokku on ja kas selle 160 000 km jooksul on mingit diislispetsiifilist mootoriremonti ka ette tulnud, mis palli teise värava poole kallutaks?
EDIT: See küsimus oli Timole :cool:.
Mind natuke häirib diisli puhul see, et ka üsna uue väljanägemisega autode taga võib tahmalonti näha kiirendusel. Kas see on hooldamata auto tunnus või paratamatus, alates teatud läbisõidust?
EDIT: See küsimus oli Timole :cool:.
Mind natuke häirib diisli puhul see, et ka üsna uue väljanägemisega autode taga võib tahmalonti näha kiirendusel. Kas see on hooldamata auto tunnus või paratamatus, alates teatud läbisõidust?