Jätkusuutlik kulu autole?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#1

K Apr 14, 2010 17:34

Tahaksin avada ühe mõttemõlgutuse (ehk loba) teemal, mis on jätkusuutlik kulu autole. Eks oleneb see sissetulekust, kulust ja perest ja kõigest, laenust või kokkuhoiust, ühesõnaga investeerimisvajadusest.

Masu ajal paljud on kärpinud ja vähesed vast suutnud tulu kasvatada. Minul tulu pole õnnestunud kasvatada, pigem vastupidi, kulu oleme veidi vähendanud, aga nüüd ei saagi aru, kas (olles omast arust vähemalt teisel kasutusaastal ikka päris vähe autole kulutanud) on auto minule luksus või mis :freak:

Aasta lõikes kulus mul autole kolmandik tulust, kuidas teil sellega on? Kas ma peaks auto kulusid kärpima?
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 886
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#2

K Apr 14, 2010 17:41

Rehkendasin natuke ja tuli välja, et ka mul põhimõtteliselt oleks ~1/3 tulust autokulule. Kuna kilometraaz tuleb suhteliselt väike, siis on ka km hind 3,5kr.
Alati võiks vähema olla, aga hetkeseisuga pole leidnud et väga jube oleks ja karmilt piirama peaks hakkama:poke:
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#3

K Apr 14, 2010 17:49

Küsisin ka kiirelt oma töökaaslastelt ja mõnelt sobralt veel ja tundub , et see kolmandik tulust autole on üsna levinud, kuid üsna kriitiline piir siiski.Teatud piirist ilmselt väga auto "iluvigadele" ei mõtle (mõlgid, kulumised, vahatamised jne) vaid hoolitsed selle eest, et auto korralikult liiguks! Sellega tahan öelda, et oleneb mis sull selle kolmandiku sisse mahub...kas vajalik, või hädavajalik. Mõnes olukorras on seal väga suur vahe!
Mulle meeldib kulutada spordile näiteks (suusavarustus, vajalikud riided, määrded, jooksuvarustus jne ja ehk mõni sportlik reis sinna otsa) ja kui tunnen, et suusasaapad jäävad ostmata, kuna masinal vaja paak täis osta, siis on ilmselt mingi kalkulatsioon kehva. Toidust ja elmisest ma üldse ei räägi... need peavad ikka olema A ja O.
Võibolla hakkavad ka eestis need odava üürikorteri ja uues 7 bmw korraga pidamise ajad mööduma ;)
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#4

K Apr 14, 2010 17:52

No seda ma mõtlengi, Ets, vaata mis (milline) auto mul on, ma teen ka hädavajalikud tööd, sest kereremont oleks minu arust juba luksus...ehk et äkki siis ikka sissetulek väike :wall:

Muidugi, palju oli või on ka lisaks sellele üürikorteri ja BMW-liisimisele tööandja auto kasutamist, aga sealgi nüüd omad piirid peal. Ma ikka pean silmas isikliku auto kulud ja selle suhet isiklikku palka/sissetulekusse, ei arvesta juurde abikaasa/elukaaslase või lapsetoetusraha, onju.
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#5

K Apr 14, 2010 18:02

Siin foorumis kõlab see ehk juba klisheena aga kui hoolid ühest margist väga ja ta pakub sulle veidi rohkem kui keskmisele autoomanikule, siis ehk on "lubatud" ka natuke rohkem kulutusi. Kui ise omal arvutan, siis kulutused autole on natuke väiksemad kui kolmandik, kuid siiski tunnetan kriitilist piiri üsna omal nahal! Aga tunnistan ka seda, et teen kokkuhoidu ka mõnest valdkonnast, kust ei tohiks ja just oma Saabi kasuks.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

K Apr 14, 2010 21:34

no see on ikka täiega luksus, kui sa oma masinale kulutad 1/3 oma sissetulekust, kui võtta aluseks, et teenid ca eesti keskmise palga; kui enam, siis veel hullem , vähamlt arvan nii mina.
teine variant, et asi ei olegi eriti hull, kui sa ei teeni midagi, või 3000 kr /kuus


ja kui arvad, et kulud liiga suured, siis tuleb paika panna prioriteedid, mida sa elust tahad jne, ja sel juhul kulud optimeerida: osta odav auto mida odavam üleval pidada, sõitma naftaga, kasutama vähekasutatud varuosi lammutusest ja mujalt otsida (kui otsida leiab asju täiesti mõistliku hinnaga)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#7

K Apr 14, 2010 22:18

Ivomets, su postituse teise poole kohta oskaks nagu öelda, et just nii ma teengi, odav auto jne. Investeeringukomponent on sissetulekus kahjuks väiksem iga kuu kui kulu autole, tänu kahele inimesele leibkonnas, kes hetkel sissetulekut omavad, on säästukomponent jällegi kordades suurem kui kulu autole. Aga ühe inimese palgaga võrreldes jällegi auto kulu äkki ebamõistlikult suur, ühe inimese palgaga ma nii palju kulutada ei saa, seepärast küsingi, kuidas teistel on või kuidas peaks olema.

Aga rääkides nüüd keskmisest palgast ja et 1/3 on sellest luksus autole kulutada, siis võib ju ivometsaga nõustuda, aga ligi 60 protsenti vastanutest arvab hetkel, et need kulud peaks üldse alla 20 protsendi olema.

Enda auto näitel võin võtta, et leppides keskmiseks palgaks 10.000 ja 2000 kroonist maha võtta keskmine kulu kuus kindlustusele ja õlivahetusele (kokku umbes 500 krooni kuus), siis jääb järele 1500. Et sellest koguda osa remondifondi, siis võibolla saaks ühe paagitäie bensiini kuus ära sõita. Minu puhul on see u 620 km. Järelikult on siis keskmise palga juures auto pidamine, nii et ikka sõidad ka, mitte ei osta 5 liitri kaupa bensiini kui raha on, luksus?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

K Apr 14, 2010 22:25

tegelt see on päris lahe arutelu: aga ma tahtsin jõuda välja sinnani, et kui kulutatakse 1/3 oma sissetulekust masina peale, siis ehk oleks targem leida endale selline töö ja elamise suhe, et ei peaks autot niipalju igapäevaselt piinama.

võib vahetada töökohta ja elukohta, et tööle minek ei peaks sõltuma masinast ja selle kuludest; ja kui neist muredest saab lahti, siis võib ka ju palgas järeleandmsi teha ja lausa 1/4 võrra võib olla ju palk väiksem, sest kulud autole lähvad väiksemaks ja kokkuvõttes oled hoopis plussis.

summad on ju tegelt suured ja mõtlemist küllaga...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#9

K Apr 14, 2010 22:27

nu eks need kulud ole suht erinevad ja sõltuvad nii mitmetest nüansidest aga jah soostun sellesosas ka ivometsaga,et 1/3 on ikka palju küll.

vallikas kuda sul selle õli ja kindlustuse peale kuus 500 läheb?palju ei ole vä?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

K Apr 14, 2010 22:39

a tõesti, kus sa selle õli ja kindlustese peale niipalju(500) suudad kulutada?

mingi kalkull: 3 õlivahetust aastas 3X 400 kr= 1200
ise ju vahetad, filter ka sinna sisse mahub, ja kõige odavamat õli ka ostma ei pea. see tuleb 100 kr/kuu.
ja kindlustus sul sõltub kindlasti riskikoefitsendist; auto sul kindlasti maa-aadressiga registreeritud.
minu koefitsendiga (40) annaks 96 kw masina aastase kindlustuse pärnumaal 933 kr- seega 80 kr kuu
ja kokku tuleks sinu 500 asemel 180.

edit: vahetasin kindlustuskalkulaatoris oma elukoha Pärnumaalt -Tallinnaks ja 933 asemel tuli kohe 2011 kr /aasta.
:freak:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#11

K Apr 14, 2010 23:00

Noh, aga minult on riskikoefitsent alles 2 a vähenenud ja see on köömes ju, 1100 oli viimati vist poole aasta eest ja see on soodsaim, muidugi Tõstamaale auto regatud. Sama summa oli alles hiljuti veel nelja kuu kindlustuse eest 1400 mu mälu järgi.

Õli ise ei ole vahetanud kordagi, pelgan, pole kohta kus teha või mis iganes eksjuuses seni on olnud. 650 kanti vist ikka läheb õlivahetus. Seega mingi täpne see 500 pole jah, alla selle vist tuleb praeguse kalkulatsioonigi järgi. Muidu mul kõik arvutused täpselt võimalik teha, neile algandmetele ma lihtsalt otsa ei vaadanud, panin peast ja mööda veidi. Aga kindlustus võiks olla küll 933 aastas, päris oluline võit oleks. Aga selleks peab ka kauaaegne autoomanik olema.
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#12

K Apr 14, 2010 23:53

Asjalik teema. Ainult, nagu Vallikas arutles, peaks vast arvestust pidama autokulude ja leibkonna koguteenistuse suhte üle. Kui mitu autot ja mitu sissetulekut, siis ikka kõik kokku. Hobiautod jälle välja.

Aga mõistlik on see, mida iga inimene ise enda jaoks mõistlikuna tunneb :conf:
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#13

N Apr 15, 2010 0:08

Esmaks mainiks, et polli esimene ja viimane varjant ju suht samad.
Aga räägiks siia juurde oma loo. Nimelt soetasin mõned aastad tagasi pere suurenemist oodates suurema auto, osaliselt finantseerisin ise osaliselt panga abiga. Auto hind oli tol hetkel ca 1/3 aasta palgast, lisaks oli ka veel eluasemelaen mis moodustas umbes 1/4 kuupalgast. Kõik tundus klappivat, tööl käisin jalgrattaga ja kulutused autole nii umbes 500km kuus. Läks aga nii, et pere juurdekasv sündis südamerikkega, ainus koht eestis kus arstid sellisel puhul profesionaalset abi annavad on Tartu, ma elan tartust ca 300 km. Esimesed paar elukuud olid poeg koos abikaasaga haiglas, mina koos tütrega käisime neid nädalavahetustel vaatamas. Elukoha vahetus ei olnud võimalik seoses eluaseme laenuga, majast loobuda ei tahtnud....tulemus oli see et kulutused üksnes kütusele kasvasid hoobilt pea 10x, kulutused autole moodustasid ligi 50% kuupalgast mis oli ikka väga ränk, lisaks vähenes kuupalk sest tööl sai oldud kuus märksa vähem.... lõppes see auto müügiga ja odavama soetamisega. Aga mis ma tahtsin öelda on see et tihti ei ole üldse lihtne hoida oma kulutusi transpordile madalal, eriti kui sa ei ela linnas.
P.S. Klassik on mul abikaasa nimel, see on esimene auto tema nimel ja esimene poolaasta kindlustus oli üle 2000 krooni. elan läänemaal.
parkentosh
Postitusi: 239
Liitunud: P Dets 07, 2008 18:55
Asukoht:
Auto:

#14

N Apr 15, 2010 9:11

Kuna bens. on mulle firma kulul tasuta, siis eriti palju ei lähegi auto peale, mingi 1/5 palgast keskmiselt. Teenin vastavalt töötulemusele 8000-12000.-
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

N Apr 15, 2010 9:20

Algselt postitas: Mart900
Esmaks mainiks, et polli esimene ja viimane varjant ju suht samad
ei ole ju ..:) mitte rohkem kui 20% ja mitte rohkem kui 33% on variandid. Kuigi sõnastus ei ole võibollakõige parem.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1963
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#16

N Apr 15, 2010 9:24

Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: Mart900
Esmaks mainiks, et polli esimene ja viimane varjant ju suht samad
ei ole ju ..:) mitte rohkem kui 20% ja mitte rohkem kui 33% on variandid. Kuigi sõnastus ei ole võibollakõige parem.


Kas mul on mingi teine poll või? Esimene variant on, et kuni 20% on mõistlik ja kolmas, et üle kolmandiku oleks juba jama. Üldse pole sarnased.
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#17

N Apr 15, 2010 9:26

Kütus, hooldus, kindlustus jms 2009a. ~32 tuhat (sellest kütus 60%), mis minu arvates liiga palju. Auto oma hinda pole sisse arvestanud. Mind juba pikemat aega piinab see, et kogu maailm on sõltuvuses mustast kullast. Kütuse hind bensukates oli sama, kui hulgi barrel maksis 140 USD, hetkel oli miskit 80 USD kanti. Alternatiivi on ikka hädasti vaja.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#18

N Apr 15, 2010 9:52

Kindlasti peaks kulutuste sisse ka arvestama auto jääkväärtuse kahanemise.St. ostu- ja hilisema müügihinna vahe.Ja need numbrid võivad väga suured olla.Suuremad, kui kõik muud kulud kokku.Täpset numbrit ei ole muidugi olemas, aga umbkaudset aimu võib saada, kui vaadata näiteks kuldse börsi ostu ja tänase päeva hinda.Konjuktuuri-intsituudi kataloogid on muidugi selleks olemas, aga ma ei tea, kas need netis ka ripuvad.
ErQ
Postitusi: 376
Liitunud: N Sept 14, 2006 15:09
Asukoht:
Auto:

#19

N Apr 15, 2010 10:00

Väike OT: ülal olev küsitlus on ebaadekvaatne. Esimene ja viimane küsimus on samasuunalised ja peab valima kumba kasuks hääl anda.
SRY
parkentosh
Postitusi: 239
Liitunud: P Dets 07, 2008 18:55
Asukoht:
Auto:

#20

N Apr 15, 2010 10:06

Selle auto väärtuse kahanemisega on veel lisaks see naljakas värk, et põhimõtteliselt ei ole mõtet autot väga parandada, sest ülimalt heas korras ja suhteliselt halvas korras autode turuväärtus on suhteliselt sama. See ajab küll natuke naerma.

Ütleme, et kaks inimest ostavad endale 100 000.- täpselt samas seisus autod. Esimene neist laseb kõik korda teha ja koguaeg hoiab autot korras. Samas teine ei tee mitte kui midagi peale õlivahetuse (+ paar filtrit jms), kui midagi läbi läheb mis sõitmist takistab, siis teeb ka vast korda. Ja kui nad hakkavad kahe aasta pärast autot müüma siis maksavad mõlemad autod 60 000.- (hinnad on laest võetud, ei ole mingi automargiga seotud).

PS! Mõlemad panevad müügikuulutusse kirja, et tegemist on väga heas korras autoga... :thumb:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

N Apr 15, 2010 10:12

Mitte 1 ja 3 pole samad, vaid 2 ja 3..:) 1) kuni 20 on OK, 2) kuni 33 on OK, 3) üle 33 pole OK..:)

Seda ma siin enne susisingi..;) Tegelikult on 3-s üleliigne, võibolla oleks pidanud olema kõik "eitavad", 1) üle 20 pole OK, 2) üle 33 pole OK, 3) üle xx pole OK.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#22

N Apr 15, 2010 10:26

Vabandan, sai vähe vildakas küsimustik jah, minu paha. Amortisatsiooni peaks ka muidugi arvestama, see ju puhaskahju. Mul see essa aastaga nulli tõmmatud niiehknaa, niiet kui nüüd peaks millalgi auto mahamüümisega midagi teenima, oleks erakorraline tulu :P

See selleks, teema läheb laialivalguvaks.

Kuidas siis ikkagi saab alla 20 protsendi kogu sissetulekust autole kulutada, kellel oma auto, sel kõik autoga seotud kulud sees + amortisatsioon, kui oskab panna. Kel liising, sel lisaks veel see.

Eeldan, et keskmise saabi kulu ei ole teps mitte nii väike kui mul 40.000 aastas. Eeldaks, et keskmine 9-5 näiteks võtab palju rohkem raha kui temaga igapäevaselt sõidetakse ja remonditakse-hooldatakse. See aga tähendab, et kui 20 protsenti on oma 3-4000 krooni kuus autole, siis sissetulek ei ole ka mitte 10.000.

On mul õigus, et pigem on auto keskmine ülalpidamiskulu ikka nii 3-4000 kanti ja liisingute puhul veel enam, kes väga vähe sõidab, auto enda oma ja eriti ei remondi, see saab vast kuukuluga umbes 1500 näiteks? Arutluskäik õige?
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#23

N Apr 15, 2010 10:44

Lõin ka kulud umbes-täpselt kokku:

1. Kütus 31700kr (19000km).
2. Autoremont ca 10K, sh hooldus ja väikse avarii likvideerimine.
3. Kindlustus 907kr.
4. Liisingut vms pole
5. Pesud, koristamised teeme ise.

Kokkuvõttes natuke alla 20% palgalisest sissetulekust ja see on ka normaalne, muidugi autot ostes sai ikkagi arvestatud buumiaegsete sissetulekutega :P


Masendav on see, et vana saabiku äraviimiseks maksis kindlustus üheks päevaks 241kr...
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#24

N Apr 15, 2010 18:22

Ma polli küsimustega mõtlesingi pigem seda, et puudub varjant mis peaks normaalseks kulusid mis ületavad kolmandiku kuupalgast. Lõin oma kulud kokku ja kusagil 40 000 km aastase läbisõiduga jäävad nad hetkel napilt sinna komandikku. Seda klassikuga millel kilomeetri hind tuleb mul 75 senti pluss kütus. Sisse olen arvestanud kaks jooksu uusi rehve, ja auto amortisatsioon ostuhetkest nulli kahe aastaga.
Minul läbisõidu vähendamise ainus alternatiiv oleks kolimine, mida teeks vaid häda juhul. Või kui tõesti leiaks tööd kusagil mujal valdkonnas mis väga huvi pakub. Seega väidan et mõnes olukorras on kulu üle kolmandiku vajalik.
pedaalinahhaal
Postitusi: 82
Liitunud: K Aug 08, 2007 17:31
Asukoht:
Auto:

#25

N Apr 15, 2010 21:03

Kindlustuse kuludest niipalju, et...

Võtke auto arvele kuhugi väiksemasse kohta, nt vanaema juurde Antslasse, sain sõbralt kunagi kasti õlli selle nõuande eest, kuna ta sai liikluskindlustuse aastamakse arveloleku koha muutmisel Tallinnast võrumaaks 6k pealt 3k peale. Lisaks peab arvestama, et erinevate seltside vahel võrreldes on hindades samuti käärid isegi kuni 50% (kaskoga sama teema).

Arvestage kindlustamisel oma riskikoefitsiendi langemise kuupäevaga, kui koefitsent langeb kuu aja pärast, siis pole mõtet aastapikkust poliisi osta, võimalik et kasulikum tuleb osta hoopis kuupikkune poliis ja seejärel peale koefitsiendi langemist aastane poliis.

Võimaluse korral ostke korraga poliis korraga pikemaks kehtivusperioodiks, sest ostes aasta jooksul poliise lühema perioodi peale kasvab kindlustuse aastakulu drastiliselt, siit näha: www.iizi.net

Saigi nagu reklaamijutt :)
Vasta