Oksüdeeruv alumiinium
Hetkel siis mure, kuidas võidelda alumiiniumdetaili hävitava oksiidiga, mis värvikihi all vohama lüües põhimateriali õgib. Tegemist küll õnneks mitte auto jupiga. Sama tendents on märgatav ka suure alumiiniumist piimanõu siseküljel. Ehk teab keegi mingit imerohtu, mis selle oksüdeerumisprotsessi peataks???
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3182
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Kas mitte ei olnud nii, et alu oküdeerub õhuga kokkupuutel kui ühtaegu tekib ka vastureaktsioon mis oksüdeetumise lõpetab. Idanema hakkab üldjuhul valu tüüpi alu, mille tootmisprotsessis on kasutatu karbiiti ja see reageerib vee ja niiskusega. Eelneva jutu õigsuses ma enam kindel pole.
Kui just elutähtsad detailid pole siis vii ära vanarauda, aastate pärast nagunii kaal väheneb. Peatamiseks liivapritsiga puhtaks ja pulbervärv selga, enne värvimist värviahjus kuumutada, et õhk pooridest välja tuleks.
Kui just elutähtsad detailid pole siis vii ära vanarauda, aastate pärast nagunii kaal väheneb. Peatamiseks liivapritsiga puhtaks ja pulbervärv selga, enne värvimist värviahjus kuumutada, et õhk pooridest välja tuleks.
Algselt postitas: rantto
Kas mitte ei olnud nii, et alu oküdeerub õhuga kokkupuutel kui ühtaegu tekib ka vastureaktsioon mis oksüdeetumise lõpetab. (CUT)
Ei miskit vastureaktsiooni seal ei tohiks küll tekkida. Pigem on see, et tekib oksiidikiht pinnale, mis ei lase enam hapnikku metallile ligi ja ongi korras. Alumiiniumoksiid oma olemuselt on kuratlikult tuim tükk, mis ei reageeri praktiliselt mitte millegagi, seega moodustabki kaitsva kihi peale.
Samas, jätkates seda oksüdeerumise ja eriti 9-5 omanikele tuttavat peeglite ussitamise teemat. Seal miski peletis silumiin (kui ma ei eksi). Nüüd. Tekkis idiootlik mõte, et kui need ussitanud kohad nüüd Hammerite värviga kokku tõmmata. Raudoksiidile paneb küll põõna ja seob selle ürituse jäädavalt ära... huvitav, kas sellele imesulamile, mis seal peeglites kasutusel on, ka mõikab... Jutt just nendest kronsadest, mis kere külge lähevad. Et kas on keski proovinud?
Automoto foorumis on seda roostetamise teemat tõsiselt käsitletud ja Hammerite oli üks viimaseid asju, mille peale raha kulutada.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=2268&page=1
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=2268&page=1
Keemia tunnist meelde jäänud, et alumiinium on väga aktiivne metall ning oksüdeerub väga kiiresti. Puhas alumiinium oksüdeerub õhu käes hetkega ja oksiidi kiht ongi see, mis tegelikult alumiiniumit kaitseb. Seega kui alumiinium detail hakkab nii uusitama, siis saab viga olla ainult töötluses. Sisse on jäänud mikropraod, mille kaudu hapnik tungib sügavamale detaili sisse.
Seda, mis materjal silumiin on, ma ei tea ning pole kindel kas see jutt ka silumiini kohta kehtib.
Seda, mis materjal silumiin on, ma ei tea ning pole kindel kas see jutt ka silumiini kohta kehtib.
Alumiiniumi võib ka anodeerida. Kaitseb hästi osüdeerumise eest.
Kuidas seda koduste meetoditega teha, võib lugeda selle soomlase lehelt
Kahjuks leht vaid soomekeelne, kuid eks google tõlgitud tekstist peaks ka idee välja lugema.
Jõudu kastetustel!
Kuidas seda koduste meetoditega teha, võib lugeda selle soomlase lehelt
Kahjuks leht vaid soomekeelne, kuid eks google tõlgitud tekstist peaks ka idee välja lugema.
Jõudu kastetustel!
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
Algselt postitas: MadMan
Automoto foorumis on seda roostetamise teemat tõsiselt käsitletud ja Hammerite oli üks viimaseid asju, mille peale raha kulutada.
Kui me räägime madala süsinikusisaldusega terasest, siis panen käe südamele ja ütlen, et tõmmatagu peale. Paneb rooste kinni, nagu kell. Kogemus omast käest võtta. Värvisin ära üliroostes kiigepostid ja vinkelrauast, samuti paduroostes kasvuhoone. Ja sellega oligi aamen. Status Quo miski 8 aastat juba. Praeguseks on värv lihtsalt maha kulunud. Rooste pole edasi liikunud.
Samas, plekk auto küljes jne on teine teema. Teine keskkond.