Oksüdeeruv alumiinium

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
hoclines
Postitusi: 202
Liitunud: R Veebr 27, 2004 8:48
Asukoht:
Auto:

#1

L Mai 01, 2010 22:01

Hetkel siis mure, kuidas võidelda alumiiniumdetaili hävitava oksiidiga, mis värvikihi all vohama lüües põhimateriali õgib. Tegemist küll õnneks mitte auto jupiga. Sama tendents on märgatav ka suure alumiiniumist piimanõu siseküljel. Ehk teab keegi mingit imerohtu, mis selle oksüdeerumisprotsessi peataks???
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#2

P Mai 02, 2010 17:22

Kas mitte ei olnud nii, et alu oküdeerub õhuga kokkupuutel kui ühtaegu tekib ka vastureaktsioon mis oksüdeetumise lõpetab. Idanema hakkab üldjuhul valu tüüpi alu, mille tootmisprotsessis on kasutatu karbiiti ja see reageerib vee ja niiskusega. Eelneva jutu õigsuses ma enam kindel pole.
Kui just elutähtsad detailid pole siis vii ära vanarauda, aastate pärast nagunii kaal väheneb. Peatamiseks liivapritsiga puhtaks ja pulbervärv selga, enne värvimist värviahjus kuumutada, et õhk pooridest välja tuleks.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#3

P Mai 02, 2010 23:29

Algselt postitas: rantto
Kas mitte ei olnud nii, et alu oküdeerub õhuga kokkupuutel kui ühtaegu tekib ka vastureaktsioon mis oksüdeetumise lõpetab. (CUT)


Ei miskit vastureaktsiooni seal ei tohiks küll tekkida. Pigem on see, et tekib oksiidikiht pinnale, mis ei lase enam hapnikku metallile ligi ja ongi korras. Alumiiniumoksiid oma olemuselt on kuratlikult tuim tükk, mis ei reageeri praktiliselt mitte millegagi, seega moodustabki kaitsva kihi peale.

Samas, jätkates seda oksüdeerumise ja eriti 9-5 omanikele tuttavat peeglite ussitamise teemat. Seal miski peletis silumiin (kui ma ei eksi). Nüüd. Tekkis idiootlik mõte, et kui need ussitanud kohad nüüd Hammerite värviga kokku tõmmata. Raudoksiidile paneb küll põõna ja seob selle ürituse jäädavalt ära... huvitav, kas sellele imesulamile, mis seal peeglites kasutusel on, ka mõikab... Jutt just nendest kronsadest, mis kere külge lähevad. Et kas on keski proovinud?
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#4

E Mai 03, 2010 10:19

Automoto foorumis on seda roostetamise teemat tõsiselt käsitletud ja Hammerite oli üks viimaseid asju, mille peale raha kulutada.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=2268&page=1
sat
Postitusi: 69
Liitunud: E Mai 04, 2009 14:23
Asukoht:
Auto:

#5

E Mai 03, 2010 11:04

Keemia tunnist meelde jäänud, et alumiinium on väga aktiivne metall ning oksüdeerub väga kiiresti. Puhas alumiinium oksüdeerub õhu käes hetkega ja oksiidi kiht ongi see, mis tegelikult alumiiniumit kaitseb. Seega kui alumiinium detail hakkab nii uusitama, siis saab viga olla ainult töötluses. Sisse on jäänud mikropraod, mille kaudu hapnik tungib sügavamale detaili sisse.
Seda, mis materjal silumiin on, ma ei tea ning pole kindel kas see jutt ka silumiini kohta kehtib.
jack
Postitusi: 264
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#6

E Mai 03, 2010 12:07

Alumiiniumi võib ka anodeerida. Kaitseb hästi osüdeerumise eest.
Kuidas seda koduste meetoditega teha, võib lugeda selle soomlase lehelt
Kahjuks leht vaid soomekeelne, kuid eks google tõlgitud tekstist peaks ka idee välja lugema.
Jõudu kastetustel!
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#7

E Mai 03, 2010 16:44

miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#8

E Mai 03, 2010 19:58

Algselt postitas: MadMan
Automoto foorumis on seda roostetamise teemat tõsiselt käsitletud ja Hammerite oli üks viimaseid asju, mille peale raha kulutada.


Kui me räägime madala süsinikusisaldusega terasest, siis panen käe südamele ja ütlen, et tõmmatagu peale. Paneb rooste kinni, nagu kell. Kogemus omast käest võtta. Värvisin ära üliroostes kiigepostid ja vinkelrauast, samuti paduroostes kasvuhoone. Ja sellega oligi aamen. Status Quo miski 8 aastat juba. Praeguseks on värv lihtsalt maha kulunud. Rooste pole edasi liikunud.

Samas, plekk auto küljes jne on teine teema. Teine keskkond.
Vasta