Tanelkro, natuke vale jutt vist, mida siin barreli hind näitab? Vaadata tuleb just Mazeukaj trading (Orlen Nafta) bensiini hinda. Ja marginaal meil esi ole eriti suur, just aktsiisi tõttu meil nii kallis kütus. Ja mis kohus riigil on midagi piirata? Miks siis US ei piira, miks seal odav kütus? Ei taha siin poliitikat ajada
Launchil sellega õigus.
Dollari kurss ja barreli hind on lihtsalt argumendid, kes siin täpselt jälgib, kuidas USD kurss mõjutab nafta hinna j ne? Kütus meil tuleb Leedust, nad ostavad toornaftat Venemaal, Urals on palju odavam kui Põhjamaade Brent, ära sellest ka unusta, usun et Norra kütus võib olla Brentist, kui mitte meie oma. Aktsiis moodustabki poole kütuse hinnast, arvestades käibemaksu (mis on praegu 3-3,5 EEK liitri kohta),
17,5 - 7(aktsiis) - 3,5(KM) on 7 EEK(see on bensiini hind+tanklate kasum), ja 7 EEK on ju ainult 40% lõpphinnast, kusjuures marginaal ei saa olla rohkem kui 2 EEKu, jälgides Mazeukai tabeleid
Mõtle nüüd, mille osakaal on siin suurem, aktsiisi või marginaali
Algselt postitas: tanelkro
Ma ei saa aru, mis sa sellest aktsiisimäärast patrad pidevalt. Kui bensiini hinda vaadata aktsiisi järgi, peaks see olema ikka oluliselt odavam, kui see hetkel on. Lisaks, riigi kohus ongi piirata inimeste liigset kulutamist sellega, et suunata nad tervislikemate eluviiside poole (kui välja jätta need, kellele auto igapäevaselt vajalik sõiduvahend tööle, lasteaeda jms). Lisaks, kes saastab õhku rohkem peakski rohkem maksma - seda aktsiisi näol siis ning seeläbi suunab riik selle raha mujale - tee-ehitus jms. Kütusefirmade kasumid ja suured marginaalid aga ei loo tavainimesele mingit lisaväärtus (ehk õige pisut), need täidavad omanike priskeid taskuid ja vaat selle eest ei tahaks mina küll nüüd nii suure hoolega enam maksta.
Kui vaadata nüüd kütusemüüjate palju räägitud hinnamõjureid - nafta hind ja dollari kurss, siis esiteks, kõik teavad, et tipphetkel oli naftabarreli hind kuni 150usdi, praegu aga ~80usdi barrel, vahe pea kahekordne, kuid bensiini hind sama, võrreldes tippajaga.