Kütusehinnast
Seda võib tõesti oletada, et küll AS EV juba asja korda ajab, kui kütuse hind liiga madalale langeb. Tegelikult ei usu, et hind enam oluliselt langeda saab... võibolla ka käib korra 10 eek peal ära, aga tõenäoliselt tõuseb kiiresti tagasi, kuna naftariigid hakkavad siis aktiivselt tootmist vähendama ja/või igasuguseid muid kokkuleppeid sõlmima.
Praegustest hindadest hakkas silma, et Mustamäe tee ja Tammsaare ristis ja Sõpruse ja Tammsaare ristis on Statoilis 95-e hind 12,95 ehk tavapärase 25 sendi asemel vaid 5 senti kallim kui automaattanklates. Huvitav, kas lihtsalt strateegia muutus(anname kütuse odavamalt, kui klient juba tuleb, ostab ehk ka poest midagi) või on kohalike kütusemüüjate vahel samuti rebimine tihedamaks läinud;)
Praegustest hindadest hakkas silma, et Mustamäe tee ja Tammsaare ristis ja Sõpruse ja Tammsaare ristis on Statoilis 95-e hind 12,95 ehk tavapärase 25 sendi asemel vaid 5 senti kallim kui automaattanklates. Huvitav, kas lihtsalt strateegia muutus(anname kütuse odavamalt, kui klient juba tuleb, ostab ehk ka poest midagi) või on kohalike kütusemüüjate vahel samuti rebimine tihedamaks läinud;)
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Elame näeme. Eks see sõltub ketist või tanklast, aga 10-11 krooni on täiesti reaalne oluliselt pikemat aega kui "korra".Algselt postitas: napoleon
Tegelikult ei usu, et hind enam oluliselt langeda saab... võibolla ka käib korra 10 eek peal är
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Ei. See on reaalne.Algselt postitas: ill
Ei usu, et 10 krooni juurde läheb, niipalju maksaks bensiin ilma toornafta hinnata, puhtalt rafineerimine+maksud+kütusefirma kasum.
Mõned kuud läheb kindlalt enne kui bensu hind jälle kerkima hakkab ning pigem kerkib aeglaselt.
Häda selles, et inimestel lihtsalt pole raha ning töötus ikka veel kasvab. Igal pool on koondamislained. Kiirlaenude, tarbimislaenude, elusameleanude ja liisingu võlglaste arv kasvab pidevalt.
Järgmisel aastal mitmete riikide eelarved on kärbitud ja võetakse kasutusele reserve.
Kokkuvõttes bensu hinda nagu ka igal teiselgi tootel reguleerib nõudlus ning kui nõudlust pole siis hind ei kerki.
Häda selles, et inimestel lihtsalt pole raha ning töötus ikka veel kasvab. Igal pool on koondamislained. Kiirlaenude, tarbimislaenude, elusameleanude ja liisingu võlglaste arv kasvab pidevalt.
Järgmisel aastal mitmete riikide eelarved on kärbitud ja võetakse kasutusele reserve.
Kokkuvõttes bensu hinda nagu ka igal teiselgi tootel reguleerib nõudlus ning kui nõudlust pole siis hind ei kerki.
romza
Kui nüüd natuke hindades täpsemalt tuhnida siis ei tasu arvestada, et barreli väärtus kukkus kolm korda siis peab bensiin kah 3x odavam olema....
Aktsiisid:
Pliivaba bensiin 5620 krooni / 1000 liitrit
Diislikütus 5165 krooni / 1000 liitrit
Lisaks kooritakse veel käibemaks. Naftabarrel oli ~150 ja praegu on 40$ seega on üle kolmandiku langenud. Kui kunagi oli bensiin 18 krooni millest käive ja aktsiis on ~9 krooni ja kütuse enda hind 9 krooni. kui kütusest kolmandik maha võtta siis kütus 3 krooni + aktsiis 5,6 teeb 8.60+ käive teebki kuskile 10 ringi tõesti. Aga vaevalt, et eesti kütuseärikad hinna nii alla lasevad. mingi 11-12 per liiter on piir ma arvan. Muidugi oleneb ka edasisest naftahinnast. Alles viimastel nädalatel kukkus hind suht järsku 50$ ringist 40$ peale.
Tuleb arvestada ka sellega, et naftaäri käib dollarites ja tookord oli dollar 10 eeku ja nüüd 12,5.
Tore on muidugi see et diisliaktsiis on madalam ja nafta peaks nö "mustem õli" olema (lihtsam toota) kui bensiin siis või diisel ikkagi bensust odavam olla. Samas diislit tarbitakse rohkem - sellest ka suurem nõudlus ja kallim hind?
Ja veel on vist mingid saastemaksud mis diislil kõrgemad kui bensiinil?
Need on minu tagasihoidlikud mõtteveeretused mida ei pea puhta kullana võtma :red:
Aktsiisid:
Pliivaba bensiin 5620 krooni / 1000 liitrit
Diislikütus 5165 krooni / 1000 liitrit
Lisaks kooritakse veel käibemaks. Naftabarrel oli ~150 ja praegu on 40$ seega on üle kolmandiku langenud. Kui kunagi oli bensiin 18 krooni millest käive ja aktsiis on ~9 krooni ja kütuse enda hind 9 krooni. kui kütusest kolmandik maha võtta siis kütus 3 krooni + aktsiis 5,6 teeb 8.60+ käive teebki kuskile 10 ringi tõesti. Aga vaevalt, et eesti kütuseärikad hinna nii alla lasevad. mingi 11-12 per liiter on piir ma arvan. Muidugi oleneb ka edasisest naftahinnast. Alles viimastel nädalatel kukkus hind suht järsku 50$ ringist 40$ peale.
Tuleb arvestada ka sellega, et naftaäri käib dollarites ja tookord oli dollar 10 eeku ja nüüd 12,5.
Tore on muidugi see et diisliaktsiis on madalam ja nafta peaks nö "mustem õli" olema (lihtsam toota) kui bensiin siis või diisel ikkagi bensust odavam olla. Samas diislit tarbitakse rohkem - sellest ka suurem nõudlus ja kallim hind?
Ja veel on vist mingid saastemaksud mis diislil kõrgemad kui bensiinil?
Need on minu tagasihoidlikud mõtteveeretused mida ei pea puhta kullana võtma :red:
Algselt postitas: romza
Kokkuvõttes bensu hinda nagu ka igal teiselgi tootel reguleerib nõudlus ning kui nõudlust pole siis hind ei kerki.
Kütuse nõudlus ei kuku kunagi olematuks. Raskel ajal võib restoranis söömise asemel kodus süüa teha, naisele lilled võib ise korjata mitte kalli raha eest osta jne., aga liikluda on vaja(ühistransport samuti jumala armust ei liigu) ja kuidagi peavad ka piim ja leib poodi jõudma. Külmas toas keegi samuti istuda ei taha(kerge kütteõli on peaaegu sama mis diisel). Rääkides toornaftast, on see lisaks veel oluliseks tooraineks keemiatööstusele. Seega... kui raskel ajal võivad hullemal juhul peen restoran ja juveeliäri uksed kinni panna, siis kütusemüüjatel müük küll langeb, kuid nõudlus siiski jääb. Hinda ei reguleeri mitte nõudlus vaid nõudluse ja pakkumise suhe. Kui hind langeb, siis nõudlus kütuse järele mingil määral suureneb, aga samas pole äri enam nii tulus ja pakkumine kuigipalju langeb... või noh, tegelikult oleks see täpselt nii ausa ja puhta turumajanduse tingimustes. Tegelikult sekkuvad nii riigid oma maksupoliitikaga kui ka naftariigid oma kokkulepetega(ääremärkusena on huvitav, et kohalike kütusemüüjate oletatavate kartellikokkulepete ümber aegajalt kisa on, aga selliste kokkulepete puhul ei kisa keegi).
Ja lõpuks on naftariikidel ka selge huvi hind üleval hoida ja vähem müües sama raha teenida - kui põllumees langetab 2x hinda ja suurendab 4x tootmist, siis kokkuvõttes võib kasum suureneda(piltlik näide laest võetud numbritega) ja rahul olla, aga nafta on paraku piiratud loodusresurss ja kui see ühel päeval otsa saab, siis on maailma majanduses oodata päris suuri muudatusi rääkimata sellest, et võiksime kõik oma täiesti korras ja hooldatud Saabid kuusakoskisse viia;)
Natuke OT, aga oleks huvitav teada, paljud foorumlased kütuse hinna tõttu mõne sõidu tegemata on jätnud või nüüd rohkem sõidavad... Minu sõitmisi või sõitmatajätmist pole kütuse hind siiani mõjutanud.
Mina sõidan "maalt" pealinna rongiga ja käin rohkem jala kui enne. Rong tipptunnil viib kesklinna kiiremini kah. Närv ka ei kulu ummikutes.
Ja niisama huupi ringisõitmist on ka vähem seega mõjutab ikka. Samas pole nüüd kui kütus odavam harjumused veel väga muutunud.
Ja eelmainitule lisaks, et nafta ei saa lihtsalt järsku otsa. Lihtsalt selle kättesaamiseks peab aina rohkem vaeva nägema.
Ja niisama huupi ringisõitmist on ka vähem seega mõjutab ikka. Samas pole nüüd kui kütus odavam harjumused veel väga muutunud.
Ja eelmainitule lisaks, et nafta ei saa lihtsalt järsku otsa. Lihtsalt selle kättesaamiseks peab aina rohkem vaeva nägema.
Algselt postitas: napoleon
Seda võib tõesti oletada, et küll AS EV juba asja korda ajab, kui kütuse hind liiga madalale langeb. Tegelikult ei usu, et hind enam oluliselt langeda saab... võibolla ka käib korra 10 eek peal ära, aga tõenäoliselt tõuseb kiiresti tagasi, kuna naftariigid hakkavad siis aktiivselt tootmist vähendama ja/või igasuguseid muid kokkuleppeid sõlmima.
Praegustest hindadest hakkas silma, et Mustamäe tee ja Tammsaare ristis ja Sõpruse ja Tammsaare ristis on Statoilis 95-e hind 12,95 ehk tavapärase 25 sendi asemel vaid 5 senti kallim kui automaattanklates. Huvitav, kas lihtsalt strateegia muutus(anname kütuse odavamalt, kui klient juba tuleb, ostab ehk ka poest midagi) või on kohalike kütusemüüjate vahel samuti rebimine tihedamaks läinud;)
Juba pikemat aega on Statoilil 20 senti odavamad järgmised tanklad, kus ise tangin:
Sõpruse ja Tammsaare nurgal
Magistrali nurgal
Mõlemad kanali äärsed
Vahepeal oli ka Laagri Statoil, aga seal pole enam ammu käinud.
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
Odav küll, aga üritatakse ikka veel odavamalt saada http://www.delfi.ee/news/majandus/majandus/article.php?id=20560836
Üks põhjusi hinna langusele on ka USA tootmine, kui varasem Usa poliitika oli oma varude säilitamine ja muude varude (araabia jne) tarbimine siis praegune nede sisekriis on sundinud neil oma varusid müüma hakkama, millest ka see langus osaliselt tingitud.
Öelda, et eesti kütuse ärikad küll nii madalale ei lase on kah natuke liialdatud, küll nad lasevad kui on võimalik konkurendist parema hinnaga kasumit teenida siis seda ka tehakse.
Juveeliärid ja peened restod küll väga paanikas ei peaks olema, eks kriis peksab vast kõige enam ikka seda äsja tekkima hakanud keskklassi, alati on piisavalt osavaid tegelasi kes sellisest kriisist kasu oskavad lõigata.
Oma sõite muutnud ei ole, kuigi tanklas on tuju ikka märksa lõbusam. Maa inimesele on üsna keerukas sõitudelt kokku hoida, ühistransport on ajastuselt rohkem koolilastele.
Öelda, et eesti kütuse ärikad küll nii madalale ei lase on kah natuke liialdatud, küll nad lasevad kui on võimalik konkurendist parema hinnaga kasumit teenida siis seda ka tehakse.
Juveeliärid ja peened restod küll väga paanikas ei peaks olema, eks kriis peksab vast kõige enam ikka seda äsja tekkima hakanud keskklassi, alati on piisavalt osavaid tegelasi kes sellisest kriisist kasu oskavad lõigata.
Oma sõite muutnud ei ole, kuigi tanklas on tuju ikka märksa lõbusam. Maa inimesele on üsna keerukas sõitudelt kokku hoida, ühistransport on ajastuselt rohkem koolilastele.
Algselt postitas: MadMan
95E 12.90 Alexelas - pole paha. Lahke müüja lubas, et varsti saab 10 kr liiter - ootame, vaatame.
Pärast seda kui USA senat autotootjate päästeplaani tagasi lükkas läks naftabörs langusse ja kukkus üle 3 taala. Paar päeva on Neste hulgihind püsinud alla 11 krooni taseme ehk erinevus on jaehinnaga olnud nüüd ligi 2 krooni, mispuhul tavapäraselt on hinda langetatud, kuid praeguse madala hinnataseme juures ei tea kas seda juhtub. Igatahes vahepeal ju hoidsid nad väga pikalt endist taset kuigi vahe oli suureks kärisenud. (ma jäin joelsile õllegi veel sisse selle pärast, mäletan küll )
Kui hind kunagi üle 13 kerkis, siis ma arvasin, et ma enam alla selle hinda ei näe, aga nüüd tulin reisilt tagasi ja näe oligi olemas :)
Äkki tõesti tuleb hind ka 11 ja 10-ga?
ei tule :)
EW'l on üks aksiisitõstmise ring vahele jäänud, see tehakse mingil hetkel ära, kuid mitte enne valimisi. EL's on kindel kava aktsiisid ühtlustada ja Eesti on ikka veel keskmisest maas.
Mina jätsin mõned sõidud ära ning pruukisin rohkem ökonoomsemaid liikureid - niiet hind ikka mõjutab tarbimist aga piiratud ulatuses. Ehk siis mootorikütuse turg on väga jäik. Põhjus on lihtne - puudub praktiline alternatiiv kütusele. Kui peen restoran liiga kalliks muutub, siis on variant minna säästumarketisse ja kodus süüa. Aga säästutanklat pole kusagil.
EW'l on üks aksiisitõstmise ring vahele jäänud, see tehakse mingil hetkel ära, kuid mitte enne valimisi. EL's on kindel kava aktsiisid ühtlustada ja Eesti on ikka veel keskmisest maas.
Mina jätsin mõned sõidud ära ning pruukisin rohkem ökonoomsemaid liikureid - niiet hind ikka mõjutab tarbimist aga piiratud ulatuses. Ehk siis mootorikütuse turg on väga jäik. Põhjus on lihtne - puudub praktiline alternatiiv kütusele. Kui peen restoran liiga kalliks muutub, siis on variant minna säästumarketisse ja kodus süüa. Aga säästutanklat pole kusagil.
Nestel kah 11.90 :beer:
Ma eile just tankisin seda kallist veel :P
Ma eile just tankisin seda kallist veel :P
täna juhtus siis selline lugu, et kui bensukasse läksin siis selgus pangakaardiga on probleem
näitas, et oli pangakaart on kaotanud kehtivuse kuigi kehtis, tehti siis võlakiri :poke:
pangast tagasi tulles selgus, et kütuse hind oli langenud ja sain odavamalt :eureka:
näitas, et oli pangakaart on kaotanud kehtivuse kuigi kehtis, tehti siis võlakiri :poke:
pangast tagasi tulles selgus, et kütuse hind oli langenud ja sain odavamalt :eureka:
Everyday Regular SAAB guy!