Kütusehinnast
Ühest asjast ma pole aru saanud. Miks eesti tanklad omavahel konkurentsis ei ole? Näiteks on selline uudis täna, et Statoil tõstis kütuse hinda 1 krooni võrra ja siis mõne aja pärast tuleb järgmine uudis, et Neste läks hinnatõusuga kaasa ja pla pla pla. Aga miks ta peab kaasa minema? Kas see on mingi kohustus? Miks ei või nii teha, et on üks tanklakett, kes ei lähe kaasa ja kes hoopis langetab (nii palju kui oma kasumi arvelt seda teha kannatab). Kogu Eesti jookseks (sõidaks) kohe sellesse tanklaketti tankima, kui seal maksab kütus 2 krooni vähem kui näiteks Statoilis. Ja siis võikski kõik tanklad niimoodi kemplema hakata omavahel, et kes rohkem kliente võidab.
Ei saa aru miks sellist asja toimuda ei võiks. Ega mul mingid väga head majandusalased teadmised ei ole jah, aga järelikult midagi selles ei toimiks.
(miks need teised kaasa lähevad kohe, kui üks loll ees hinda tõstab. Jätaks teised samale tasemele, langetaks see esimene loll ka kohe paari tunni pärast tagasi hinna)
(enamvähem jõuab kohale, et kuna tegu on sellise kaubaga, mis läheb IGA hinna eest, siis miks mitte tõusuga kaasa minna, saab rohkem rahhi jälle, aga Teoreetiliselt saaks vist teha oma tanklaketiga nii, et hoiad teistest kõvasti madalamaid hindu, aga lihtsalt sellist omanikku ei ole ühelgi ketil)
Ei saa aru miks sellist asja toimuda ei võiks. Ega mul mingid väga head majandusalased teadmised ei ole jah, aga järelikult midagi selles ei toimiks.
(miks need teised kaasa lähevad kohe, kui üks loll ees hinda tõstab. Jätaks teised samale tasemele, langetaks see esimene loll ka kohe paari tunni pärast tagasi hinna)
(enamvähem jõuab kohale, et kuna tegu on sellise kaubaga, mis läheb IGA hinna eest, siis miks mitte tõusuga kaasa minna, saab rohkem rahhi jälle, aga Teoreetiliselt saaks vist teha oma tanklaketiga nii, et hoiad teistest kõvasti madalamaid hindu, aga lihtsalt sellist omanikku ei ole ühelgi ketil)
Gals.
OT : Meie riigis toimib see "konkurents" ka mujal kaubanduses ju äraspidiselt. Vaata ka toiduainete hindade tõstmist tootjate ja kauplejate poolt!
Edit : Veel OT: Äkki on see seotud eestlaste kadedusega: a ´la,hirm pole selle ees.et äkki ma saan rohkem kundesid vaid et äkki saab konkurent rohkem raha ja nii need hinnad liiguvad üles ühes taktis.
OT : Meie riigis toimib see "konkurents" ka mujal kaubanduses ju äraspidiselt. Vaata ka toiduainete hindade tõstmist tootjate ja kauplejate poolt!
Edit : Veel OT: Äkki on see seotud eestlaste kadedusega: a ´la,hirm pole selle ees.et äkki ma saan rohkem kundesid vaid et äkki saab konkurent rohkem raha ja nii need hinnad liiguvad üles ühes taktis.
Ma olen juba talviseid maalkäimisi selletõttu vähendanud, tänane hinnatõus süvendab seda veelgi. Läheb lihtsalt juba luksuseks selline sõitmine.
Keegi mainis enne kuupiletit...ma ei tea, mis kuupilet see küll 100 krooni maksab, pole kursis enam aga see vist on mingi tudengisoodustusega. Ilma soodustuseta maksab ligi 300. Ise sõidan vahel mobiilipiletiga, seal on selline asi nagu tunnipileti raamat, iga sõit on sellisel juhul 13 kr, tavahind 19 kr.
Keegi mainis enne kuupiletit...ma ei tea, mis kuupilet see küll 100 krooni maksab, pole kursis enam aga see vist on mingi tudengisoodustusega. Ilma soodustuseta maksab ligi 300. Ise sõidan vahel mobiilipiletiga, seal on selline asi nagu tunnipileti raamat, iga sõit on sellisel juhul 13 kr, tavahind 19 kr.
Kõige toredam on veel see, et investoritel hakkab kaduma huvi erinevate valuutade vastu. Dollarisse on üldse panustamine lõpetatud, ning seda siis tänu AKP poolt tehtavatele otsustele, et kui raha vähe, siis mis seal ikka, trükime veel mõned kümned miljardid seda krõbisevat juurde...lõputu õudus :)
Aga anyway, kui jälgida hetkel toorainete hindasid maailmaturul, siis üha enam investoreid panustab just toorainetele: Kulla hind on hetkel 1428 dollarit untsi eest, mis on viimase 10 aasta jooksul toimunud pideva tõusu kõrgeim hind. Pallaadium on alates 2001. aastast tõusnud 400 dollari pealt 760 dollarini untsi pealt. Sama seis on ka naftaga, kuna ühe suureneva huvi tõttu on nafta tänaseks saavutanud oma kõigi aegade kõrgeima hinna, mis analüütikute prognooside kohaselt tõuseb ka järgmisel aastal edasi.
Järgmisel aastal valame paaki kütet, mille liiter maksab juba ilmselt 20+EEK/L. Pole ju paha :thumb:
Aga anyway, kui jälgida hetkel toorainete hindasid maailmaturul, siis üha enam investoreid panustab just toorainetele: Kulla hind on hetkel 1428 dollarit untsi eest, mis on viimase 10 aasta jooksul toimunud pideva tõusu kõrgeim hind. Pallaadium on alates 2001. aastast tõusnud 400 dollari pealt 760 dollarini untsi pealt. Sama seis on ka naftaga, kuna ühe suureneva huvi tõttu on nafta tänaseks saavutanud oma kõigi aegade kõrgeima hinna, mis analüütikute prognooside kohaselt tõuseb ka järgmisel aastal edasi.
Järgmisel aastal valame paaki kütet, mille liiter maksab juba ilmselt 20+EEK/L. Pole ju paha :thumb:
Algselt postitas: avelito
Sama seis on ka naftaga, kuna ühe suureneva huvi tõttu on nafta tänaseks saavutanud oma kõigi aegade kõrgeima hinna, mis analüütikute prognooside kohaselt tõuseb ka järgmisel aastal edasi.
Mismoodi see tänane kõrgeim hind on?????
Ma panin ju Brenti lingi viimase 22 aasta toornafta hinnagraafikuga.
2008 aasta keskel maksis barrel 135$. Täna aga 90.33$:wtf:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Õigus sul Iisak. :red: Vabandan valeinfo eest. Õigem oleks siis öelda, et nafta on taaskord tõusuteel.
Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: avelito
Sama seis on ka naftaga, kuna ühe suureneva huvi tõttu on nafta tänaseks saavutanud oma kõigi aegade kõrgeima hinna, mis analüütikute prognooside kohaselt tõuseb ka järgmisel aastal edasi.
Mismoodi see tänane kõrgeim hind on?????
Ma panin ju Brenti lingi viimase 22 aasta toornafta hinnagraafikuga.
2008 aasta keskel maksis barrel 135$. Täna aga 90.33$:wtf:
Algselt postitas: suur
Algselt postitas: que
Suur, idee on hea aga paraku see Eesti riigi transpordi korralduse juures pole alati võimalik :poke:
Siin see point ongi. Lõppkokkuvõttes neelab suur osa elanikest hinnatõusu alla ja sõidab ikkagi.
Kas teistmoodi on üldse võimalik:conf:
Jaanuar on jaemüügis ja tarbimises läbi aegade väga vilets kuu. Seoses üleminekuga eurole prognoositakse jaemüügis ja tarbimises jaanuari 2011 veel eriti nutusena. Inimestel pole niigi raha peale seda va jõulukulutamist ning kui enamus inimesi hakkab palka saama 3 kohalise numbrina väljendatult siis puht psühholoogiliselt ei julgeta midagi osta. Kütusemüüjad peavad oma kasumi aga enne jõulu veel kätte saama. Nii või teisiti on jõulude paiku palju vältimatut autosõitu - sugulastele maale külla jne.
Mina näen ainsa lahendusena on massiliast salakütusevedu Venemaalt. Elatakse ju tänapäeval turumajanduse tingimustes. Turg paneb hinna paika. Laias laastus võib öelda nii, et kui meie riik oma debiilse euroliidu ees lipitseva maksusüsteemiga - pluss ahned kütusemüüjad ei suuda meie turule vastava hinnaga kütust pakkuda, siis võtame kütust kõrvaltriigist, kus see on taskukohasem. See on ju põhiline turumajandust kirjeldav printsiip. Nagunii tuleb see kütus venamaalt tuleb ainult osa vahepealseid liigkasuvõtjaid toitumisahelast välja jätta.
Mina näen ainsa lahendusena on massiliast salakütusevedu Venemaalt. Elatakse ju tänapäeval turumajanduse tingimustes. Turg paneb hinna paika. Laias laastus võib öelda nii, et kui meie riik oma debiilse euroliidu ees lipitseva maksusüsteemiga - pluss ahned kütusemüüjad ei suuda meie turule vastava hinnaga kütust pakkuda, siis võtame kütust kõrvaltriigist, kus see on taskukohasem. See on ju põhiline turumajandust kirjeldav printsiip. Nagunii tuleb see kütus venamaalt tuleb ainult osa vahepealseid liigkasuvõtjaid toitumisahelast välja jätta.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
mida te virisete:
juba ammu oli aeg vahetada oma janused masinad ökonoomsemate vastu.
eriti veel kui raha kah on, et siis uued ju päris ökonoomsed
Samas ju, kel raha, see jõuab kütust osta ja uue auto kah- tal kama 2;
vaesele mehele jääb vana palju bensiini sööv masin ja kallis bensiin. :head:
edit: viimasel ajal olen tankinud GT- jaamast:
nafta hind seal sooduskaardiga oli 16.10; kui nestel oli 17.85. statoilis oli 18.05
Kaart maksis muidugi ka 30 kr; aga esimese tankimisega sai selle raha tagasi
juba ammu oli aeg vahetada oma janused masinad ökonoomsemate vastu.
eriti veel kui raha kah on, et siis uued ju päris ökonoomsed
Samas ju, kel raha, see jõuab kütust osta ja uue auto kah- tal kama 2;
vaesele mehele jääb vana palju bensiini sööv masin ja kallis bensiin. :head:
edit: viimasel ajal olen tankinud GT- jaamast:
nafta hind seal sooduskaardiga oli 16.10; kui nestel oli 17.85. statoilis oli 18.05
Kaart maksis muidugi ka 30 kr; aga esimese tankimisega sai selle raha tagasi
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Olen kuulnud sellist kõlakat, et Statoili 98 on ainus kütus, mis tuleb otse Skandinaaviast ja seda juba valmiskujul, et ülejäänud segatakse siin rohkemal või vähemal määral kokku. Kes rohkem sellest teab? Ise olen just tänu sellele sõitnud ainult Statoili 98-ga kogu aeg. Kui aga nt. Olerexi 98 on sama hea ja kliendikaardiga 2EEKi odavam, siis ...
Algselt postitas: ErQ
Olen kuulnud sellist kõlakat, et Statoili 98 on ainus kütus, mis tuleb otse Skandinaaviast ja seda juba valmiskujul, et ülejäänud segatakse siin rohkemal või vähemal määral kokku. Kes rohkem sellest teab? Ise olen just tänu sellele sõitnud ainult Statoili 98-ga kogu aeg. Kui aga nt. Olerexi 98 on sama hea ja kliendikaardiga 2EEKi odavam, siis ...
Ka mina olen seda kuulnud. Kas Statoil isegi mitte ei reklaaminud seda kunagi. On justkui meelde jäänud, mingi Norra lipu temaatika teenindusjaamade juures. Minu liikur on ka ainult 98 peal elanud ;)
stennadi, jaanuari kütuseaktsiisi üldist laekumist läbi aastate ma ei tea, ei viitsi otsida ka andmeid, küll aga tõusis ju aktsiis tänavu aasta algusest ja arvati, et tarbimine väheneb, niigi ju kehv aeg ja kui veel maks ja hind tõuseb... Aga tänavune kütuseaktsiisi laekumine oli prognoositust üle juba oktoobri lõpus, kuigi mõnigi teine maks laekus kas prognoosi järgi või isegi alla selle. Ja see kütuseaktsiisi hea laekumine püsis ikka pikalt, täiesti arusaamatu nagu, et kas siis hoiti kõhu pealt kokku, et saaks autoga sõita või?
Egas linnamehed vist ei saa aru, et on kohti meie kodumaal, kus lihtsalt peab autoga sõitma. Muidu ei saa tööle-kooli-lasteaaeda-poodi-arstile jne. Kui Tallinnas on ühistransport pooletoobine siis väljaspool Tallinnat see sisuliselt puudub.
Samuti ei tule meie- ehk lihtsate autojuhtide taskust suurem osa aktsiisi vaid ikka pisku. Põhilised riigitoetajad on autotranspordiettevõtted ja bussifirmad. Isegi kui mina jätan oma sõidud hambad ristis tegemata, siis ma tahan ikkagi, et kodukandi poeriiulilt oleks võtta leivapäts ja värseke piimapakk.
Jaanuaris on kindlasti majandus hädine, sest põhiline müügitöö toimub ju kingiostmise kuul detsembris ja suurem osa jõulukaupu on veetud poodidesse juba oktoobri lõpuks - siis tuleb ka transpordisektoris väike hingetõmme.
Samuti ei tule meie- ehk lihtsate autojuhtide taskust suurem osa aktsiisi vaid ikka pisku. Põhilised riigitoetajad on autotranspordiettevõtted ja bussifirmad. Isegi kui mina jätan oma sõidud hambad ristis tegemata, siis ma tahan ikkagi, et kodukandi poeriiulilt oleks võtta leivapäts ja värseke piimapakk.
Jaanuaris on kindlasti majandus hädine, sest põhiline müügitöö toimub ju kingiostmise kuul detsembris ja suurem osa jõulukaupu on veetud poodidesse juba oktoobri lõpuks - siis tuleb ka transpordisektoris väike hingetõmme.
Algselt postitas: avelito
Algselt postitas: ErQ
Olen kuulnud sellist kõlakat, et Statoili 98 on ainus kütus, mis tuleb otse Skandinaaviast ja seda juba valmiskujul, et ülejäänud segatakse siin rohkemal või vähemal määral kokku. Kes rohkem sellest teab? Ise olen just tänu sellele sõitnud ainult Statoili 98-ga kogu aeg. Kui aga nt. Olerexi 98 on sama hea ja kliendikaardiga 2EEKi odavam, siis ...
Ka mina olen seda kuulnud. Kas Statoil isegi mitte ei reklaaminud seda kunagi. On justkui meelde jäänud, mingi Norra lipu temaatika teenindusjaamade juures. Minu liikur on ka ainult 98 peal elanud
Igaühel on õigus küsida müüjalt kütuse sertifikaati, seal on kõik kirjas.
Ja ärge uskuge seda juttu, et on ainult peakontorist saab seda küsida.
Igas Statoilis on paks kaust selliste dokumentidega olemas :facts:
Algselt postitas: ErQ
Olen kuulnud sellist kõlakat, et Statoili 98 on ainus kütus, mis tuleb otse Skandinaaviast ja seda juba valmiskujul, et ülejäänud segatakse siin rohkemal või vähemal määral kokku. Kes rohkem sellest teab? Ise olen just tänu sellele sõitnud ainult Statoili 98-ga kogu aeg. Kui aga nt. Olerexi 98 on sama hea ja kliendikaardiga 2EEKi odavam, siis ...
90-ndate lõpupoolel vadasin kütust ja tollal oli nii,et Statoil ja Shell olid ainukesed,kes bensiini ja diiselkütust eraldi mahutitest Muuga terminaalis väljastasid.Tollal veeti siis näiteks nende diisel kohale arvatavalt Norrast.Ülejäänud kütuseveokid võtsid oma koormad Neste tankerite toodust,mis baasnes vene toormel ja töödeldi ümber Soomes.See siis Muugal.Aga olid ka kütuseterminaalid muudes kohtades.Näiteks Kärkna jne.Sinna tuli vene kütus.Tollal näiteks sai kuhugi Järvamaal ja MUlgis mahutitesse veetud suht suur kogus bensiini B-58.Oli suht koleda lõhnaga ja ega ta õieti põleda ei tahtnud isegi .Aga sinna segati miskit segu sisse,millest saadi juba siis kõrgema oktaanarvuga kokteil-bensiin .Aga selle bensiinimargi (B-58) pealt vist polnud vaja aktsiise maksta.Üleüldse on see kütuseäri üks "haisev" teema.Pealtnäha jah justkui poleks marginaalid ju suured,aga samas liitreid jookseb tanklast läbi päris palju.Minu töömasinal on paagid täis-1350liitrit näiteks.Mõnel veel rohkem,kuni 1500 liitrit-miinus 5 ltr,et ei läheks ADR-i alla: (ADR-ohtlike veoste rahvusvaheline konventsioon)
Ei tasu unustada, et jaemüüjate marginaalid on tõesti võib-olla väikesed. Reeglina üks mitteautomaattankla teenib oma kasumi ikka selle va kabanossi ja limonaadi müümisega. Auto tankimise võiumalus on pigem see, mis toob inimese ka sinna poe poolelel. Kui nüüd mõtlema hakata siis suured kütusemüüjad nagu näiteks Neste ja Alexela on samas ka ise hulgimüüjad. Samad omanikud (isegi kui tanklad ja hulgimüük on registreeritud eri asutustena) teenivad mõlemal rindel.
Algselt postitas: stennadi
Ei tasu unustada, et jaemüüjate marginaalid on tõesti võib-olla väikesed. Reeglina üks mitteautomaattankla teenib oma kasumi ikka selle va kabanossi ja limonaadi müümisega. Auto tankimise võiumalus on pigem see, mis toob inimese ka sinna poe poolelel. Kui nüüd mõtlema hakata siis suured kütusemüüjad nagu näiteks Neste ja Alexela on samas ka ise hulgimüüjad. Samad omanikud (isegi kui tanklad ja hulgimüük on registreeritud eri asutustena) teenivad mõlemal rindel.
Jah, siit koorub juba teine teema juurde. Mina isiklikult vihkan seda, et pean oma kütuse maksmisega nii kaua ootama, et kõik 7 inimest ees oma kabanossid kätte saaksid. Vahest on olukord ikka päris sõge, üks teenindaja leti taga ja sinu kütus, mille pärast oled TANKLASSE tulnud, on kõige viimane asi.
Algselt postitas: stennadi
Ei tasu unustada, et jaemüüjate marginaalid on tõesti võib-olla väikesed. Reeglina üks mitteautomaattankla teenib oma kasumi ikka selle va kabanossi ja limonaadi müümisega. Auto tankimise võiumalus on pigem see, mis toob inimese ka sinna poe poolelel. Kui nüüd mõtlema hakata siis suured kütusemüüjad nagu näiteks Neste ja Alexela on samas ka ise hulgimüüjad. Samad omanikud (isegi kui tanklad ja hulgimüük on registreeritud eri asutustena) teenivad mõlemal rindel.
Just :thumb:
Suurfirmad (sh ka tanklaketid) näitavad kasumit ja kahjumit seal, kus nendel seda vaja näidata.
romza