Kütusehinnast
Algselt postitas: andres
... Krt ma ütlen sellepeale.
Vaadates kütusehinda, ostan turbodiisli endale.
Teeme saabneti nimel kellelegi kuhugi kirja, nt kütusemüüjatele, koopia vastavale ministeeriumile ja uudiseaplamatele meediarakukestele. kirjas viitame mingitele seadustele, nt tarbijakaitseseadus, vedelkütuseseadus. nõuame tulenevalt müüja kohustumisest (seaduste sätete kaudselt) teatada müüdava kauba (st siis antud kontekstis bena ) kohta infot, nt kauba päritolumaa. Müüja peab meid kui tarbijaid teavitama. Ilmsetl ei jää tal muud üle kui teavitada et tegelikutl on küte pärit venemaalt - seega - ei ole nagu erilist suurt alust kohe kütushinda tõsta kui kusagil mingis a´la venetsueelas on maavärin või opecis üks teisele kaigast annab, sets see ju tegelikult estis müüdava kütuse liine ei tohiks piisavalt põhjendatult mõjutada. kiri peaks olema muidugi osava ülesehitusega,juriidiliselt löögivõimeline (on ju küttebisnis valitsuse tasemel), kuid hoides meediakulli huvitatuna ning monitoorimas ning teades et kirjalikule pöördumisele tuleb kirjalikult ka vastata, võib sellest välja kujuneda huvitav olukord, st et las jornid seaduslikult põhjendavad, miks bena hind nii bõstra tõuseb, seda enam kui bena on pärit oopis teisest august ja üleöö tõstetud bena hind ei tohiks ju juba varem sisse ostetud bena hinda mõjutada. jornid ju praegu karistamatult trallitavad ja eestlane on selline "soni sügavamale pähe tõmbaja" tegelane, ei tegutse tiimina, boikottimine kukub ää. prantsusmaal ja usas oleks juba ammuilma kõik rekkad risti tee peal suurest vihast
Pardil on hea mõte, hakkasin ise ka asja vaatama ja mis selgus:
Vedelkütuse seadus:
§ 4. Kütuse müük
(1) Tanklas peab olema nähtavale kohale välja pandud teave, millest nähtub:
1) kütuse nimetus;
2) kütuse hind;
3) müüja ärinimi, registrikood, registreeringu number, asukoha aadress ja kontakttelefoni number;
4) kütuse kasutamise otstarbest tulenev muu oluline teave.
Seega mitte sõnagi päritolumaast. Seda ei nõua ka tarbijakaitseseadus ega pakendiseadus (kuna pakendit ei ole)
Kurb, aga nutame ja maksame, samal ajal kui tanklaomanikud järjest paksemaid singiviile saia peale lõikavad
Võib-olla keegi tunneb seadusi paremini, andke tuld
Vedelkütuse seadus:
§ 4. Kütuse müük
(1) Tanklas peab olema nähtavale kohale välja pandud teave, millest nähtub:
1) kütuse nimetus;
2) kütuse hind;
3) müüja ärinimi, registrikood, registreeringu number, asukoha aadress ja kontakttelefoni number;
4) kütuse kasutamise otstarbest tulenev muu oluline teave.
Seega mitte sõnagi päritolumaast. Seda ei nõua ka tarbijakaitseseadus ega pakendiseadus (kuna pakendit ei ole)
Kurb, aga nutame ja maksame, samal ajal kui tanklaomanikud järjest paksemaid singiviile saia peale lõikavad
Võib-olla keegi tunneb seadusi paremini, andke tuld
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt:
kütusemüüja on põmst ettevõtja nagu iga teinegi, riigil ei saa olla mingit otsest kontrolli kütusehinna üle. kütusehinna määrab lihtne turumajanduse kuldreegel: hind peab vastama nõudmisele. kütusemüüja ei ole kohustatud teavitama enda kütuse päritolu, tihtilugu ei tea müüja isegi, mis riigi „tünnist” see algselt pärit on. samuti ei ole kütusemüüja seaduse kohaselt kohustatud vastama avaldustele, kuna seadusest tuleneb see kohustus avalik-õiguslikele isikutele. USA-s on viimaste uudiste kohaselt kütusehind tõusnud juba 17 eeguni liitri eest ja rekkajuhid veel ei boikoteeri seda. minu silmis annaks ainukesena kinni haarata konkurentsireeglite rikkumisest, kui suudaks ära tõendada kütusemüüjate „vaikiva kokkuleppe” hindade tõstmiseks. teine variant oleks boikoteerida nii, et inimesed lihtsalt ei osta enam kütust (selliste hindadega). nii kaua kui leidub neid, kes kütust sellise hinnaga ostma nõustuvad, jätkub kütusemüüjate trall ja ei usu, et neid kotib mingi „kurjade” sõnadega kirjalik avaldus saabnetilt :(
summa summarum: koerad võivad ju haukuda, karavan läheb ikkagi edasi!
kütusemüüja on põmst ettevõtja nagu iga teinegi, riigil ei saa olla mingit otsest kontrolli kütusehinna üle. kütusehinna määrab lihtne turumajanduse kuldreegel: hind peab vastama nõudmisele. kütusemüüja ei ole kohustatud teavitama enda kütuse päritolu, tihtilugu ei tea müüja isegi, mis riigi „tünnist” see algselt pärit on. samuti ei ole kütusemüüja seaduse kohaselt kohustatud vastama avaldustele, kuna seadusest tuleneb see kohustus avalik-õiguslikele isikutele. USA-s on viimaste uudiste kohaselt kütusehind tõusnud juba 17 eeguni liitri eest ja rekkajuhid veel ei boikoteeri seda. minu silmis annaks ainukesena kinni haarata konkurentsireeglite rikkumisest, kui suudaks ära tõendada kütusemüüjate „vaikiva kokkuleppe” hindade tõstmiseks. teine variant oleks boikoteerida nii, et inimesed lihtsalt ei osta enam kütust (selliste hindadega). nii kaua kui leidub neid, kes kütust sellise hinnaga ostma nõustuvad, jätkub kütusemüüjate trall ja ei usu, et neid kotib mingi „kurjade” sõnadega kirjalik avaldus saabnetilt :(
summa summarum: koerad võivad ju haukuda, karavan läheb ikkagi edasi!
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14292
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
See, et see bensiin meile Venemaalt voolab (tegelt vist ei voola, rohkem Leedust, Mazheikiaist), ei tähenda siiski seda, et müügitehing, kui selline, kusagil Rotterdami naftaturul ei toimuks... Ega müüja loll ole, et jätab hinna küsimata, kui maailmaturu hind just täpselt selline on, nagu on (ja just seal mõjutavad hinda need venetsueela maavärinad ja naftasheikide peeretused). Tõuseb toornafta, tõuseb ka kohe bensiin järgi, sest tegeleikult ei ole ju need "igaks juhuks" hoitavad laovarud sugugi nii suured, et kõikumisi kuidagi pehmendada-vähendada. Nagu tähele võib panna, on igal pool suur puudus. Põõsa Georg kah tunnistas lõppeks üles, et Iraagis ikka naftaväljasid "kaitsevad".
Riik küsib ainult aktsiisi, mis ei sõltu sellest, kui kallilt seda benssu müüakse, vaid on üks number iga müüdud liitri pealt. Kogu see küttemüük on siiski erafirmade teema, valitsuse tasemel küttebisnisist ei saa küll eriti rääkida.
Riik küsib ainult aktsiisi, mis ei sõltu sellest, kui kallilt seda benssu müüakse, vaid on üks number iga müüdud liitri pealt. Kogu see küttemüük on siiski erafirmade teema, valitsuse tasemel küttebisnisist ei saa küll eriti rääkida.
-
- Postitusi: 230
- Liitunud: P Mär 27, 2005 23:40
- Asukoht:
- Auto:
Minu arvamus kinnitada kytus hind 20 eek liiter 10 a söövad praegu kõhu täis ja las vaatavad, :gun: mis pärast saama hakkab.
Vaadake Soomet. Seal hind 1,2-1,25 € keskmiselt liiter. Eesti rahas 18-19 eeku seega. See summa on minu meelest ka lagi, kuhu hetkel bensu hind võib tõusta ning kindlasti ka tõuseb lähiajal. Järgmine aasta maksame kaks korda rohkem bensu eest kui selle aasta jaanuaris maksime :wall:
terv, teager
terv, teager
-
- Postitusi: 230
- Liitunud: P Mär 27, 2005 23:40
- Asukoht:
- Auto:
seda ma räägingi et 10 a vaja kylmutada
ajades jänkid pankrotti võib ka venkudele kaasa aidata kui bensu asemel gaasiga sõita.
olen kuulnud erinevaid arvamusi, nii taevani kiitvaid kui ka maapõhja vanduvaid, ise ei oska muud arvata, kui et varsti peaks ehk kaaluma hakkama sellist lahendust.
olen kuulnud erinevaid arvamusi, nii taevani kiitvaid kui ka maapõhja vanduvaid, ise ei oska muud arvata, kui et varsti peaks ehk kaaluma hakkama sellist lahendust.
Ei ole see asi siin nii hull. Meie häda on selles, et Statoil eesotsas tibidega täidavad püüdlikult kasumiplaani ja valmistavad rahvast ette suurte ajaleheartiklitega teemal - kohekohe on kütus 20eek/l. Ja siis tõstavad rõõmsalt 15 eegu peale ja irvitavad pihku. Küsimus on selles, et paganama tüüpilised eestlased on ennem sellised, kes söövad aint makarone ja hädaldavad, mitte ei boikoteeri tanklate sissepääsuteid jmt.
See, palju maksab kütus euroopas... see on pullikaka. Sai suvel(augusti algul) käidud tiir euroopas (12 riiki) ja isegi austrias maksis odavaim diisel 0,88eur/l, lätis oli odavam kui eestis. See mis kütus maksab suurbritannias ei puhu pilli, arvestades sealsete inimeste ostujõudu ja palgataset.
Isiklikult arvan, et praegu müüjad kasutavad ära lolli massi hullu ootust hinnatõsule ja seetõttu tõstavad niikaua, kuni enam ei osteta.
Kusagilt jäi kõrva, et eelmine aasta tattoili kasum suurenes 15% ja müügikäive vähenes 5% , ehk minu spekulatiirve ennustus on see, et praegu püüavad nad hinda (ja oma kasumimarginaali) tõstes korvata käibelangust,mis see aasta tuleb ilmselt suurem, kui eelmine.
Ja veel - nii palju kui mina seda uurinud olen, siis praegu toimub maailmaturul spekulatiivne tõus - spetsialistid OPECist hoiatasid, et riikidel tuleb valmis olla nafta hinnalangusega 30-40$ barrel.
Ja praegune hüsteeria nii börsil kui tanklates sobiks väga hästi igasse õpikusse, kus on tarvis suunata suuri rahvamasse õiges suunas mõtlema ja ootama, et suurinvestorid teeniksid irmkasumeid..
See, palju maksab kütus euroopas... see on pullikaka. Sai suvel(augusti algul) käidud tiir euroopas (12 riiki) ja isegi austrias maksis odavaim diisel 0,88eur/l, lätis oli odavam kui eestis. See mis kütus maksab suurbritannias ei puhu pilli, arvestades sealsete inimeste ostujõudu ja palgataset.
Isiklikult arvan, et praegu müüjad kasutavad ära lolli massi hullu ootust hinnatõsule ja seetõttu tõstavad niikaua, kuni enam ei osteta.
Kusagilt jäi kõrva, et eelmine aasta tattoili kasum suurenes 15% ja müügikäive vähenes 5% , ehk minu spekulatiirve ennustus on see, et praegu püüavad nad hinda (ja oma kasumimarginaali) tõstes korvata käibelangust,mis see aasta tuleb ilmselt suurem, kui eelmine.
Ja veel - nii palju kui mina seda uurinud olen, siis praegu toimub maailmaturul spekulatiivne tõus - spetsialistid OPECist hoiatasid, et riikidel tuleb valmis olla nafta hinnalangusega 30-40$ barrel.
Ja praegune hüsteeria nii börsil kui tanklates sobiks väga hästi igasse õpikusse, kus on tarvis suunata suuri rahvamasse õiges suunas mõtlema ja ootama, et suurinvestorid teeniksid irmkasumeid..
inglismaade kroonid on teise kaaluga kah kui estimaade dollarid, ja lisaks saavad nad selle kalli hinna eest küllap ka BENSIINI, mitte aga likviidset kehandit (mille kvaliteet, st "solkimise proffessionaalsuse tase" on, tõsi küll, ka meie koduõuel tunduvalt paranenud, võrreldes "vaiguse" lähiminevikuga - vähemalt minul pole enam kakaseid kogemusi old). peale selle sõber jaanes , kes käib tihti öiroopas jm väljamaal, on vahel helistanud ja rääkinud, et sealne autopark kipub enamuses koosnema väljalaskeaastalt värsketest "nuusutajatest" , väiksemat sorti jõuvankritest, mida turbosaabide ja 12silkuste mersude-bemmide-jaakudega võrreldes üttlemata ökonoomne ülal pidada on.
Algselt postitas: aljoga
minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt:
. USA-s on viimaste uudiste kohaselt kütusehind tõusnud juba 17 eeguni liitri eest ja rekkajuhid veel ei boikoteeri seda.
3 dollarit gallonilt ei saa mitte ühtegi pidi teha 17 eeku/liitri eest, vaid pigem 9.5eek/liiter. Jänkide jaoks on see muidugi juba väga suur number.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
Algselt postitas: epsum
3 dollarit gallonilt ei saa mitte ühtegi pidi teha 17 eeku/liitri eest, vaid pigem 9.5eek/liiter. Jänkide jaoks on see muidugi juba väga suur number.
kui sa seda postimehe artiklit lähemalt loed, siis näed, et galloni hind on tõusnud osaliselt üle 5 USD:
1 gallon (USA) = 3,7854 liitrit
kui 1 gallon bennsu = 5 USD, siis 1 liiter benssu = 1,32 USD
1,32 USD = 16,42 EEK (tänase Eesti Panga kursi järgi)
No kui me loeme tänasest USA todayst artiklikt http://www.usatoday.com/money/industries/energy/2005-09-02-hurricane-gas-questions-usat_x.htm
Siis sealt lähtub siiski, et riigi keskmine hind on tõusnud alla 3$ galloni pealt. Ja et oodatakse hinna kukkumist, sest meerikas peale Labour Dayd kütusetarve kolossaalselt väheneb ja endiselt on usa talvised bensiini (ilmselt siis hulgiostu hinnad) suurusjärku alla 2$ gallonilt.
Siis sealt lähtub siiski, et riigi keskmine hind on tõusnud alla 3$ galloni pealt. Ja et oodatakse hinna kukkumist, sest meerikas peale Labour Dayd kütusetarve kolossaalselt väheneb ja endiselt on usa talvised bensiini (ilmselt siis hulgiostu hinnad) suurusjärku alla 2$ gallonilt.
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2278
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
KAUBANDUSTEGEVUSE SEADUS
§ 5. Müüjale esitatavad nõuded
(1) Kaupleja nimel klienti teenindav füüsiline isik peab:
1) omama erialaseid teadmisi, tundma oma müüdavat kaupa või teenust ning järgima selle müügiks kehtestatud nõudeid;
2) kliendi nõudmisel andma lisaks kauba või teenuse juurde kuuluvale kirjalikule teabele ka täiendavat suulist teavet müüdava kauba või teenuse omaduste, päritolu, kasutamistingimuste, hinna ja müügigarantii ning rahvusvaheliselt kasutatavate või üldtuntud tingmärkide tähenduse kohta;
Noh, siin nagu on miskit päritolukohta...aga selle küljest kinni haarata on tegelt suht raske.
§ 5. Müüjale esitatavad nõuded
(1) Kaupleja nimel klienti teenindav füüsiline isik peab:
1) omama erialaseid teadmisi, tundma oma müüdavat kaupa või teenust ning järgima selle müügiks kehtestatud nõudeid;
2) kliendi nõudmisel andma lisaks kauba või teenuse juurde kuuluvale kirjalikule teabele ka täiendavat suulist teavet müüdava kauba või teenuse omaduste, päritolu, kasutamistingimuste, hinna ja müügigarantii ning rahvusvaheliselt kasutatavate või üldtuntud tingmärkide tähenduse kohta;
Noh, siin nagu on miskit päritolukohta...aga selle küljest kinni haarata on tegelt suht raske.
Ütleks ka sõna sekka
Oman kahte autot Vw Passat Tdi (92 kw) ja Saab Aero (165 kw). Kütusekulu on Passatil umb 9- 9,5 linnas ,Saabil 10-10,5 linnas. Maanteel on diisili kütusekulu umb 6 Saabil 7,5- 8 (kui väga taalama hakkad siis numbrid luumulikult muutuvad). Kuna Meie riigis (erinevelt teistest) maksab diiisel rohkem kui bens, siis ei näe autovahetusel suurt mõtet. Diisli hind ongi kärgeks tõstetud tänu sellele, et diiselautode osakaal on meie liikluses väga suur. Kuna meie diisli kvaliteet on nii s*** siis hooldamine ja remont läheb diislil tublisti kallimaks... Nii ,et jäägem oma saabidele truuks ja ärgem heidkem meelt- odavamaks ei lähe siin maailmas oluliselt midagi
Oman kahte autot Vw Passat Tdi (92 kw) ja Saab Aero (165 kw). Kütusekulu on Passatil umb 9- 9,5 linnas ,Saabil 10-10,5 linnas. Maanteel on diisili kütusekulu umb 6 Saabil 7,5- 8 (kui väga taalama hakkad siis numbrid luumulikult muutuvad). Kuna Meie riigis (erinevelt teistest) maksab diiisel rohkem kui bens, siis ei näe autovahetusel suurt mõtet. Diisli hind ongi kärgeks tõstetud tänu sellele, et diiselautode osakaal on meie liikluses väga suur. Kuna meie diisli kvaliteet on nii s*** siis hooldamine ja remont läheb diislil tublisti kallimaks... Nii ,et jäägem oma saabidele truuks ja ärgem heidkem meelt- odavamaks ei lähe siin maailmas oluliselt midagi
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
seda ka veel et, üsna lohutav on ju mõelda, et kütusehinna tõusus on süüdi kütusekaupmehed, kes oma karvast kätt võimalikult sügavale tavakodaniku taskusse üritavad suruda, või hoopis mingid kõrgemad instantsid, kes oma nähtamatu käega meie naftasõltlasest maailma juhivad. tegelikult võib reaalsus olla palju hullem... fakt on see, et naftavarud hakkavad maailmas otsakorrale saama ja käesolev olukord võib olla tegelikult kohutava lõpu ilus algus. inimesed püüavad ju ikka millegile tõenäolisemale, kergemalt hoomatavale variandile mõelda, kui nt sellele, et nafta varsti maailmast lõplikult otsa saab :o