PALUN AUTOSÕPRADE ABI!

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
smax
Postitusi: 2
Liitunud: T Apr 26, 2011 2:04
Asukoht:
Auto:

#1

T Apr 26, 2011 2:21

Tere!
Olen Tallinna Tehnikakõrgkooli neljanda kursuse tudeng Autotehnika erialal ja minu lõputöö teemaks on „Keskkonnasäästlik sõiduki taaskasutus“. Minu lõputöö käsitleb kasutuselt kõrvaldatud sõidukite keskkonnasõbralikku käitlemist ja üritan töös lahata kõiki punkte alates seadusandlusest kuni kasutatud varuosade müügini. Viimane neist ongi ju kõige keskkonnasõbralikum käitlemisviis sest see ei nõua ümbertöötlemist. Antud küsitlus on osa minu lõputööst.
Olen koostanud küsimustiku saamaks teada autohuviliste, autoparkide haldajate, remonditöökodade ja ka margiesinduste arvamusi ja hoiakuid varuosadesse ning auto remontimisse. Juhin tähelepanu, et olen küsitlust kokku pannes mõelnud just nendele varuosadele, mis ei puuduta sõiduki korralist hooldust ja nn kuluosi (filtrid, õlid, piduriklotsid, -kettad, rihmad, rooliotsad....). Samuti ei kehti antud küsimustik kehtiva tehasegarantiiga autode puhul, milledel on garantii säilimiseks nõutud ainult margiesinduse teenindus originaalvaruosadega.

Märkige Teie arvates õige vastus punktiga, pärast igat küsimust ootan Teid aktiivselt kommenteerima ja põhjendama enda valikuid. Vea tekkimisel soovitan põhjalikult lugeda küsimust!

Küsimustik asub SIIN. Sportlikkuse mõttes võib esimese küsimuse kommentaari lisaks kõigele muule märkida ka auto(de) margi(d), mudeli(d) ja mootori(d) (laia tarbe autod / haruldased autod).

Küsitlus on anonüümne, vastuseid näeb ainult ankeedi koostaja. Vastamisele kulub maksimaalselt 5 minutit.
Vastuseid ootan kuni 6.maini. Kokkuvõtte laekunud tulemustest avaldan maikuu teises pooles aadressil: http://www.alphex.ee/index.php/autovaruosadeuuring

Loodan, et tegin teema õigesse kohta!?

Ette tänades,
Laury Karu
e-mail: laurykaru@gmail.com
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#2

T Apr 26, 2011 8:25

Mina leidsin aega ja vastasin.
Leidke ka teised siinolijad :facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#3

T Apr 26, 2011 9:20

Vastatud, millegipärast tahtis süsteem linnukest ka kasti MUU, ilma seda täitmata mul ankeeti ära saata ei lasknud.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#4

T Apr 26, 2011 10:56

Kommentaarikast oli hea, sest eriti viimase juures puudusid nii mõnedki tegelikud põhjused. Ja mis ma sinna kirjutasin:

"Siin muide on veel olulisi põhjuseid. Üks on hind, st jupimüüja võib küsida suhteliselt kallist hinda, teiseks kui ise ei suuda külge panna, siis normaalsem töökoda võib keelduda, sest kes garanteerib, et kui auto laiali, siis jupp ikka sobib. Kui ei sobi, kes teise jupi toob, kulud kannab, tööaeg jookseb, kes maksab? Üldiselt ka töö kallim kui ise oma jupiga lähed jne. Sellised on pigem probleemid."
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#5

T Apr 26, 2011 11:20

Vastasin samuti, ka minu lõputööks vajalik küsitlus sai just Saabiklubi foorumikasutajate poolt tuge :)
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#6

T Apr 26, 2011 12:39

Eks koolikaaslast tuleb ju aidata! Seisame siis koos lõpuaktusel sellel aastal aulas! EDU!
RStorm
Postitusi: 414
Liitunud: K Sept 03, 2008 22:17
Asukoht:
Auto:

#7

T Apr 26, 2011 13:22

Tundub, et TKTK inimesi siin jagub..andsin ka enda abistava käe koolivennale:beer:
Paulus
Postitusi: 35
Liitunud: L Jaan 30, 2010 19:13
Asukoht:
Auto: Saab 900 ng couple 2,0 136kw 1996; audi a6 c6 q 2,7 140kw 2009

#8

T Apr 26, 2011 14:44

Täidetud. Ehk saan ka enda lõputööga ühele poole, saab siis koos aktusel seista.
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#9

T Apr 26, 2011 15:15

Abi osutatud. Mul samuti TKTK lõpetamine juunikuus :beer:
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#10

T Mai 03, 2011 16:35

vastatud
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#11

T Mai 03, 2011 16:54

Tehtud!:head:
smax
Postitusi: 2
Liitunud: T Apr 26, 2011 2:04
Asukoht:
Auto:

#12

K Mai 04, 2011 2:56

Suured tänud kõigile vastajatele!

Tundub, et Eesti siiski on väike:D
Selle nädala lõpuni saab veel kindlasti vastata, kes veel pole jõudnud!

Aitäh!
Laury
Uku88
Postitusi: 18
Liitunud: P Sept 12, 2010 15:28
Asukoht:
Auto:

#13

K Mai 04, 2011 11:14

Vastatud:)
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#14

K Mai 04, 2011 13:15

Kogu selle autode varuosanduse taaskasutuse peale tekkis selline küsimus(ed), seoses CO2 taseme vähendamise võidujooksuga maailmas, kuid samas käib IMHO räme loodusressursside (ja ka tarbija raha) raiskamine läbi varuosade müügi
(võibolla on keegi selle uuringu juba teinud – või tahab tulevikus teha)

Ehk siis minu küsimus oleks selline. Kui palju tekitatakse CO2-d ja raisatakse loodust selle peale, et autotootjad pakuvad varuosi komplektsete sõlmedena, kus mõne väikse detaili kuludes tuleb vahetada välja suur sõlm (rahaühikust pigem ei räägiks ...)?

Ja kui palju ikka säästab / reostab tänapäeva „nn pappauto“ vana „rauast autoga“ võrreldes tegelikult loodust.

Elamuehituses arvestatakse hoone ehitamisel selle elueaga ja ökoehituste puhul ka „rohelise jalajäljega“. Samas tundub, et autoehituses aetakse taga ainult mootorist tulevat CO2 hulka.


Autodel peaks olema mingi loogiline ressurss, läbisõit, mingi arv kilomeetreid ... näiteks 300 000km
Kere poolest on see paika sätitud aastad rooste garantiiga ... enamikul sinna 8...10 aasta kanti.
Samas on mingid detailid sõlmed jne. määratud vähem kestma ... ainult garantii lõpuni

Paar näidet mida tean.
Audi „eluaegse õliga“ automaatkäigukastid, kus kasti eluiga saab läbi millalgi peale 150 000km läbimist - Tuleb hankida uus kast, või siis vana kuidagi remontida.
Subaru ja Mercedese kardaanid, kus laagripukki ei saa eraldi vahetada tuleb osta terve kardaan – mõned kilod metalli sulatusahju.
Enamikel tänapäeva autodel (tavalistel sõiduautodel) tuleb koos šarniiriga vahetada ka õõtshoovad jälle mõni kilo metalli sulatusahju,
Ilmselt on neid näiteid palju.

Edit: vastatud ka küsimustele.
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#15

K Mai 04, 2011 15:04

Vastasin ka ära.
kroom
Postitusi: 319
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#16

K Mai 04, 2011 16:48

Ei käinud minulgi need mõned minutid üle jõu.
Vasta