Ootan lugusid lahkunud autotootjast

Saabiklubi teated kõigile huvilistele
Nils Niitra
Postitusi: 3
Liitunud: K Jaan 18, 2012 21:34
Asukoht:
Auto:

#1

K Jaan 18, 2012 21:48

Jõudu,
pikemalt keerutamata ja ausalt kõike ära rääkides liitusin foorumiga, sest minu Saabi-omanikust sõbra arvates on see parim viis Saabisõpradega kontakti saada (mul endal on Fiat Stilo, sorri mehed. Tõsi, tahtsin ka ise osta omal ajal Saab 9000).
Täna oli meedias uudis, et nüüd hakatakse oksjonil müüma Saabi muuseumis asuvaid rariteete ja on päris selge, et paarikümne aasta pärast kuuluvad ka tänased uusimad mudelid uunikumide ritta. Kaubamärk muutub ajalooks.
Sestap teen alandliku pakkumise jagada siin foorumis või miks mitte minu meilile nils.niitra@postimees.ee emotsioone, miks oli Saab nii hea auto, miks seda autot enam ei toodeta ja mida see teie jaoks tähendab.
Ühtlasi loodan, et teete siin selgeks, kes on Eesti kõige kõvem Saabi-fänn, kelle juures saaks kohapeal käia ja törtsu Saabi-juttu rääkida.
Usun, et fännidel ei võta tükki küljest ära, kui Postimees üht väärt brändi nende abiga pisut mälestab.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7153
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

K Jaan 18, 2012 21:54

on päris selge, et paarikümne aasta pärast kuuluvad ka tänased uusimad mudelid uunikumide ritta.


Ei, seda küll mitte.

Saab lõppes siis kui lõpetati saab 900 tootmine 1993 aastal. Sealt edasi oli pull<b>[Censored]</b> saabi märgi all.
juhuslikult sattusin peale ühele 2000 aasta tehnika maailmale, kus on täpselt kirjutatud, et saab lõpetab 2010 aastal tootmise. Seega ei midagi juhuslikku. nende nn.uute omanike poolt.


siin natuke kirjutatud ka saabindusest: http://saab.ee/index.php?id=173
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#3

K Jaan 18, 2012 22:22

Tere Nils :) Loodan, et saad siit saabisõpradelt abi, kahjuks on teema morbiidne. Mäletan isegi kuidas pärast seda saabirongkäiku (mis oli ülemaailmne aktsioon ja ma pole kindel, et mingi auto toetuseks seda varem või hiljem on tehtud või tehakse) Tallinnas sai istutud mõni õhtu arvuti ees ja oodatud, kas uued omanikud saavutavad ja mida saavutavad. See on nüüd küll jah väga nõme, et alates Ursaabist muuseum laiali müüakse pankrotipesast, mitte et ma ise seal käinud oleks või nende päris saabidega väga palju sõitnud, tõsi mudelit 99 oli meil mitmeid pidada kunagi kui ma väike olin ja selle autoga ka esimesed tõsisemad omapäisõidud ja kraaviskäimisegi ära õppisin. Ja kuigi nüüd sõidan Volvoga, siis igatsen ikkagi Saabi, no tee või ära tee....

EDIT: Mina hääletan Eesti nr 1 saabifänniks Ivometsa :headbang:

Aga kuna meediatarbijat huvitavad võibolla ka veidi igapäevasemad näod (ära palun solvu Ivomets), siis siin foorumis on ka nimekiri kuulsustest, kes saabi fännavad, võin kohe pakkuda ekspeaministrit Mart Laari. Ja ei teeks paha küsida ka mida arvab Viking Motorsi ehk Eesti Saabi maaletooja juht, kes ka Saabi austab.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#4

K Jaan 18, 2012 22:29



Ei, seda küll mitte.

Saab lõppes siis kui lõpetati saab 900 tootmine 1993 aastal. Sealt edasi oli pull<b>[Censored]</b> saabi märgi all.


Olen mitu korda mõelnud, et miks ei ole foorumi esilehel suurelt kirjas, et kui siia foorumisse registreerud ja omad küülikut või klassikut siis oled jube tegia vend. Kui registreerud ja omad 9-5 või 9-3 masinat siis on sul s..t masin ja iga jumalapäev hakatakse seda sulle siin ninaalla hõõruma. Ei ole nagu aus teise mehe autot maha teha. Ma ei ütle ühtegi paha sõna ei küüliku ega klassiku kohta aga tõesti ootan, et siin foorumis ei oleks lahterdamist selle järgi mis masinaga keegi sõidab.
que
Postitusi: 1253
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 9-5'06 ja tonn'96

#5

K Jaan 18, 2012 22:39

See, et "kaubamärk muutub ajalooks" on pigem hetke meedia mull..
SAABi keerdkäikudest ja arvamustest saad natuke sotti siit http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16674&page=11#pid205651
Margusmaa, ma olen küll ainult kuulnud positiivset tagasisidet enda auto kohta.. va võibolla töökojas :D

Annaks ehk samuti hääle Ivometsale :cool:
Everyday Regular SAAB guy!
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#6

K Jaan 18, 2012 23:05

Ega ma tüli ei kisugi. Lihtsalt vaatasin ivometsa postituses aastaarvu peale, mida "Saabe" enam ei tehtud ja siis seda sõna, mis trükimusta ei kannata ja peale väikest rehkendust jõudsin järeldusele, et see käib ka minu masina pihta :)
Ega ma viha ei pea ja olen vahest vaadanud pilte masinatest, mida ivomets on putitanud ja tean, et ta on osavate kätega. :thumb:
ARZT
Postitusi: 392
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero,9000, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#7

K Jaan 18, 2012 23:20

No mina ei tea, minu auto passis seisab Saab ja minu arvates on see Saab. Mulle meeldib minu Saab väga ja olen oma Saabi fänn :D
Aga tegelikult ei ütleks selle auto kohta midagi halba, eks tal omad kiiksud ole, aga positiivseid elamusi on nii palju, et negatiivsed ei meenu.
Kahju muidugi, et selle margiga nii läks. Tõenäoliselt ei muuda see reaalselt minu jaoks aga midagi...
Kasutaja avatar
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#8

K Jaan 18, 2012 23:26

Millise mõõdupuuga mõõta seda fännlust. Kas see, kes maksab aastas remondi peale sama palju kui selle summa eest ostaks mõne baierlase? Kas ta on siis puruloll või saabifänn?

Homme taas remonti.
ARZT
Postitusi: 392
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero,9000, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#9

K Jaan 18, 2012 23:28

No mina ei tea, minu auto passis seisab Saab ja minu arvates on see Saab. Mulle meeldib minu Saab väga ja olen oma Saabi fänn :D
Aga tegelikult ei ütleks selle auto kohta midagi halba, eks tal omad kiiksud ole, aga positiivseid elamusi on nii palju, et negatiivsed ei meenu.
Kahju muidugi, et selle margiga nii läks. Tõenäoliselt ei muuda see reaalselt minu jaoks aga midagi...
Kasutaja avatar
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1752
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#10

K Jaan 18, 2012 23:39

Kõlab nagu Postimees tahaks raha eest müüa lugu, mis siitkaudu tasuta saadud. (eks see olegi ajakirjanduse äriidee vms.)
Ivometsa vastu ei ole mul mitte midagi isiklikku, pigem vastupidi. Tubli Saabi putitaja on.
Samas tänase pildi taustal peaks ehk "Saabifänni" otsima nende seast, kes viimaste (majanduslikult eriti raskete) aastate jooksul on omale uue Saabi soetanud. Hinna ja kvaliteedi suhte paremuse tõttu vaevalt seda keegi teinud on, pigem ikka sellepärast et omada SAABi :)
cabric
Postitusi: 400
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#11

K Jaan 18, 2012 23:41

Saab on emotsionaalne auto. Mudelivalik üsna lai, kes vähegi soovinud, on leidnud omale meelepärase.
Kui passis kirjas Saab, on juriidiliselt kõik korrektne. Jokk ühesõnaga.
Minu hääl, punktid või mis iganes vormis kaastunne kuuluvad Ivometsale, kahtlemata on ta meist kõige haigem tegelane.
maxuud
Postitusi: 529
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#12

N Jaan 19, 2012 0:19

Pakun veel mõned tegelased kes võiksid lisaks ivometsale pretendeerida selle kõige-kõige fänni tiitlile:
janek555, lepa, teager, andrus99, saabianti, trionic, cyber, zazou - need on nimed kes siinses foorumis ja/või väljaspool seda juba alguset peale toimetanud, -ise masinaid ehitanud, -eriprojektidega tegelenud, -või mingil muul ühiskondlikul moel koguaeg asja sees olnud, -saabipisikut edendanud ja vaimu üleval hoidnud jne. Ja kindlasti olid nad seda kõike juba pikki aastaid ka enne saabneti loomist.
Need on ainult mõned nimed minu poolt
Aga jah, Ivomets tundub olevat ikka see Very Special Grand Old Saab Fanatic of Estonia.

Isiklikest memuaaridest Saabi teemadel võtan sõna vast hiljem.
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 763
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#13

N Jaan 19, 2012 1:20

Kõlab nagu Postimees tahaks raha eest müüa lugu, mis siitkaudu tasuta saadud. (eks see olegi ajakirjanduse äriidee vms)

Jep, palju parem oleks, kui ajalehed ise oma lood välja mõtleksid. Siis oleks nagu juturaamatud, ainult et õhemad. Ja kõik uudised lõppeksid hästi. :eureka:


Nils, kui kiire sellega on?
Nils Niitra
Postitusi: 3
Liitunud: K Jaan 18, 2012 21:34
Asukoht:
Auto:

#14

N Jaan 19, 2012 7:41

Tänan kõiki, kes siin mõtteid on viitsinud avaldada, aga nende lugemise käigus võttis mu idee veidi konkreetsema vormi: esiteks olen tänulik, kui Te võibolla kõneleks oma Saabist veidi personaalsemalt ehk "mina ja minu Saab". Ei ole mõtet hakata ümber lükkama fakti, et eestlase suhe iseäranis sellise masinaga pole suhe tavalise sõiduautoga, vaid midagi enamat. Just seda "enamat" ma siit otsingi. Ühesõnaga isiklikku emotsiooni ootaks rohkem.
Teiseks vormuski idee sooviks 1. võtta loo sisse meeste jutte siit foorumist, 2. suhelda aga otse kahe mehega - üks tegeleb vanade Saabidega, teisel on aga tõepoolest ostetud selle päris viimase tootmistsükli masin. Ivomets, nagu aru saan, on see vanade Saabide äss. Aga kellel on päris uus auto?
Kui nüüd Ivomets saaks mu meili peale telefonikoordinaadid, siis võtaks temaga millalgi tuleval nädalal ühendust, tuleks Pärnusse, vaataks mehe masinad üle ja räägiks, miks olid Saabid vanasti nii head.
Aga jah superluks oleks, kui leiduks keegi, kes on üks neist viimastest fännidest, kes soetas endale ühe viimastest toodetud Saabidest.
Kasutaja avatar
fitti
Postitusi: 142
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W204
Kontakt:

#15

N Jaan 19, 2012 7:52

olen tänulik, kui Te võibolla kõneleks oma Saabist veidi personaalsemalt ehk "mina ja minu Saab". Ei ole mõtet hakata ümber lükkama fakti, et eestlase suhe iseäranis sellise masinaga pole suhe tavalise sõiduautoga, vaid midagi enamat. Just seda "enamat" ma siit otsingi. Ühesõnaga isiklikku emotsiooni ootaks rohkem.


Ähem. Siin on ju rikkalik valik emotsioonidest pakatavaid lugusid teemal 'mina ja minu saab'.
que
Postitusi: 1253
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 9-5'06 ja tonn'96

#16

N Jaan 19, 2012 8:39

Samas, palju asju võib rääkida..tähendusest jne.. aga ..ma loodan, et valitud isikud lasevad ka natuke proovida oma masinaid.. et saada õiget ülevaadet :head:

Minu meelest pole tegu nö. millegi "tasuta" saamisega..
Vaid üritatakse asjalikke kommentaare saada, mitte ei võeta esimest suvalist ettejuhtuvat..

Nomineeriks siinkohal, preili Rästas uuemate valdkondkonda ja..
võiks olla ka vahepealne tonnised (9000).. hr. teager või dreamer12
Everyday Regular SAAB guy!
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#17

N Jaan 19, 2012 8:45

on päris selge, et paarikümne aasta pärast kuuluvad ka tänased uusimad mudelid uunikumide ritta.


Ei, seda küll mitte.

Saab lõppes siis kui lõpetati saab 900 tootmine 1993 aastal. Sealt edasi oli pull<b>[Censored]</b> saabi märgi all.
juhuslikult sattusin peale ühele 2000 aasta tehnika maailmale, kus on täpselt kirjutatud, et saab lõpetab 2010 aastal tootmise. Seega ei midagi juhuslikku. nende nn.uute omanike poolt.


Õige Saabi tootmine lõpetati 1968 kui Saab hakkas koos tööd tegema Scaniaga. Niiet kellegil pole õiged Saabi siin.
Niimoodi liigitada millal kellegi auto tehti ja selle alusel öelda et see pole päris Saab on isekas arusaaamatu arvamus :angry:
Kõigidel Saabidel on samad geenid ning nad on ehitatud ja valmistatud nö lennuki põhimõtel.
Vahet pole kas sul on Saab 92 või Saab 9-5.:drive:
www.tmuuga.eu
iisak
Postitusi: 6250
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#18

N Jaan 19, 2012 8:57

Mul on siinsetele "kisajatele" ainult üks küsimus:
Mille poolest on nt 95 "õige Saab" ja 9-5 mitte???
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7153
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

N Jaan 19, 2012 9:20

Mul on siinsetele "kisajatele" ainult üks küsimus:
Mille poolest on nt 95 "õige Saab" ja 9-5 mitte???


aga äkki oleksiki 9-5 olnud õigele saabile lähemal, kui oleks saanud muutuva surveastmega mootori??
siis oleks nagu midagi novaatorlikku olnud, mllega saab eristunud omas ajas.
Tegelt BIOPOWER isegi ju natukene on: aga see ununeb, sest meil seda kütust praegu ei müüda.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6972
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

N Jaan 19, 2012 9:21

Tsitaat:

"Saab lõppes siis kui lõpetati saab 900 tootmine 1993 aastal. Sealt edasi oli pull<b>[Censored]</b> saabi märgi all.
juhuslikult sattusin peale ühele 2000 aasta tehnika maailmale, kus on täpselt kirjutatud, et saab lõpetab 2010 aastal tootmise. Seega ei midagi juhuslikku. nende nn.uute omanike poolt."

Täiesti mõttetu demagoogia ja jahumine selle "õige" Saabi ümber. Palju siis see paljukiidetud klassik saabim on kui hilisemad mudelid?
99/900 kasutasid Triumph`i mootoreid (mille edasiarendusi paigaldati OG 9-5 tootmise lõpuni ematehases ja hiina pannakse tänini". Käigukasti sisud,nii aut,kui man. olid "kokku laenatud" mitmetelt briti brändidelt.Kogu Lucas`e elektrisüsteem "maha viksitud"(kindlasti ausal teel) Triumph,MG, Jaguar, Vauxhall jne. briti brändidelt. Hilisematel versioonidel Hispaanlaste Hella ja natside Bosch elekter. Polnud need ATE pidurisüsteemid, ega ka masinate sillasüsteemid mingi unikaalne Saabi kingitus maailmale. Kasutati siis ja kasutatakse ka edaspidi unifitseeritud detailimajandust. Oli siis ja on tänini kogu disain ja - kujustus Saabi omalooming.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 501
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#21

N Jaan 19, 2012 9:34

natside Bosch elekter


Boschi firma asutas Robert Bosch 1886. aastal Stuttgartis. Ma ei näe põhjust seda seostada natsionaalsotsialistidega.
SAAB on tegusõna!
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#22

N Jaan 19, 2012 9:52

Mul on siinsetele "kisajatele" ainult üks küsimus:
Mille poolest on nt 95 "õige Saab" ja 9-5 mitte???

10 punkti!
Kahju, et selline mõttetu arutlus üldse käima tõmmati taas. Kui on selge eelistus vanade Saabide osas, siis see on lihtsalt inimese maitseelistus ja kõik, mitte absoluutne tõde.
Factor
Saabiklubi liige
Postitusi: 701
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#23

N Jaan 19, 2012 10:04

natside Bosch elekter


Boschi firma asutas Robert Bosch 1886. aastal Stuttgartis. Ma ei näe põhjust seda seostada natsionaalsotsialistidega.


Kuhu me niimoodi jõuame? Üks "ära panemine" siin hommikust õhtuni. :wall:
PS! ja see on minu ISIKLIK arvamus
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
geneetik
Postitusi: 113
Liitunud: L Mai 19, 2007 11:37
Asukoht:
Auto:

#24

N Jaan 19, 2012 10:52

Boschi firma asutas Robert Bosch 1886. aastal Stuttgartis. Ma ei näe põhjust seda seostada natsionaalsotsialistidega.

:thumb:

Minu jaoks on ainus ja õige saab 9-3SS. Disain. Minek. Hind. Kui ei oleks olemas 9-SS'i, siis sõidaks mingi Audiga.
Üleüldse, mulle meeldivad uued asjad. Maailm on pidevas muutumises, ei pea vajalikuks nostalgiast pidada vana televiisorit, telefoni, autot jne. Aga muuseumit meeldib külastada.
que
Postitusi: 1253
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 9-5'06 ja tonn'96

#25

N Jaan 19, 2012 11:23

Tundub, et siinkohal oleks teema split asjakohane :mad::D
Everyday Regular SAAB guy!
Vasta