Ootan lugusid lahkunud autotootjast

Saabiklubi teated kõigile huvilistele
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1230
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#51

E Jaan 23, 2012 14:16


Minu pildimasinaga tehtud fotod sellest autost on vana arvuti kõvaketta hävimise tõttu kaotsi läinud ja teiste tehtud pilte ei söanda siia liigutada.....

Mul on õnneks hoolimata igasugustest kõvakettajamadest seni alles 2007. aasta augusti Kiltsi pildid, kus ka sõitvat Pluttrick'u näha, osa nendest siiani ka nagis rippumas. Lisaks Plutricule siis hulgaliselt muidki SAABe. Ja Plutrickupilte on sellest ajast kah hulga rohkem kui nagis näha.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#52

E Jaan 23, 2012 22:58

Vot, vot!
Sellest üritusest mõtlesingi.
Pluttrik sõitis seal miili :drive:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7153
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#53

L Jaan 28, 2012 10:47

Ja tulemus läbi ajakirjaniku silmade on see:

Pilt

Saab võib surra, aga armastus kestab igavesti
28.01.2012 00:00
Nils Niitra


Asjade tähtsust ei maksa alahinnata, sest inimestel on kalduvus neisse kiinduda. Saab on üks sellistest asjadest, kuigi sõna «asi» Saabi-omanikele ei meeldi. Kõige jubedam on see, kui sõltuvushaiguse käes vaevlevatele fanaatikutele ei toodeta enam tema narkootikumi, kirjutab Nils Niitra.

Narkootikumi ekvivalent on Saab ja sõltlased on muidugi selle auto omanikud. Nüüd lõpuks võib Postimees kogu selle kurva loo lugeja ette laotada, ilma et teda saaks kahtlustada tasuta reklaamis.

Saab kui autotootja on pankrotis ja isegi kõige suuremad fännid tunnistavad, et mullu aprillist suletud Rootsi tehase ja Saabi kaubamärgi taastulemise tõenäosus jääb alla 50 protsendi.

19. detsembril andis ettevõte sisse pankrotiavalduse ja algas leinaaeg. Samal ajal on Eestis registreeritud Saabide hulk aastast aastasse aina kasvanud. Kuidas on ikkagi võimalik, et säärane kultustoode kuhugi kaob?

The Financial Times kirjutas, et Ruhri Bochumi ülikooli psühholoogi Rüdiger Hossiepi hinnangul on Saabi-omanike psühholoogiline seos oma masinatega autoomanike seas üks kõige kõrgemaid. Võrreldes keskmise Volkswageni omanikuga on nad Hossiepi andmetel oma auto suhtes enam kui kümme korda kirglikumad.

Kirglik vaidlus

Saabi-omanikud peavad üle ilma massirongkäike tootja päästmise nimel, nende foorumid on hulga elavamad mõnegi olemasoleva ja palju suurema autotootja omast. Üritasingi Fiati omanikuna teada saada, mis siis ikkagi teeb Saabi sedavõrd eriliseks autoks.

Panin Saabi-foorumisse üleskutse, aga järgnes kirglik vaidlus selle üle, millal ikka toodeti viimane päris Saab. Konservatiivide arvates oli see Saab 900 Classic, mille viimane mudel tuli koosteliinilt 1994. aastal. Juba varem ostis Saabi aga šaakallik General Motors, mis tappiski õigeusklike hinnangul maailma parima autotootja.

Saabi-omanikud vihkavad väga väheste eranditega General Motorsit. Nüüd koperdab see autotööstuse monstrum ees kõigil neil, kes soovivad Saabi ära osta ja tootmist uuesti alustada – GMi käes on omanikuajast rida litsentse ja GM ei tee suurt saladust, et sooviks näha pigem laipa kui elavat firmat.

Veebikaklus läks päris ägedaks, kui sekkusid uuemate Saabide omanikud – nende väitel on tõelised Saabi fännid hoopis inimesed, kes ostsid seda masinat kuni viimse tootmispäevani välja. Nemad olevat aidanud autotootjal elus püsida, sellal kui koššer-saablased jätsid firma oma toest ilma.

Kohtumine kalmistul

Et saada teada tõde, kohtusingi neljapäeval Tallinnas Kalmistu teel (kas pole sümboolne!) kahe Saabi-omanikuga – ettevõtja ja arsti Tõnu Veldi ning juba 1989. aastast Saabide remontimisele ja ümberehitamisele spetsialiseerunud Anti Palmiga.

Asjatundjad kutsuvad teda juba iidamast-aadamast Saabi-Antiks. Temal on kõigi Saabi mudelautode kollektsioon, sellele lisaks mõnigi päris rariteetne pärisauto.

Saabi-Anti tuligi kohale tõelise haruldusega – Saab 900 Classicu kabriolettversiooniga (paljude arvates oligi Saab 900 Classic viimane päris-Saab, Palm käis kabrioletti spetsiaalselt perekondliku puhkusereisi sildi all Ameerikas ostmas).

Velt aga saabus Saabi uusima seeriamudeli 9-5ga, mis valmis 2010. aasta lõpus, mil firma kuulus Spykerile. See on tema kuues Saab.

«Igal Saabi mudelil on oma lugu,» rääkis Palm ja samal ajal sättis kaasavõetud mudeleid kronoloogilisse järjestusse. Palm ei kuulu siiski õigeusklike hulka – tema kinnitab, et kõik Saa­bid on siiski Saabid.

Polnud siiski keeruline leida Veldi pilgus erutust, kui ta sai sehkendada särasilmil Palmi Saab 900 Classicu ümber ja meenutada, meenutada... Sest just Saab Classic oli ka tema esimene Saab. Kas see on saabim Saab kui praegune? «Minu arvates on see üks maailma ajaloo ilusamaid autosid,» tunnistas Velt. «Jah, see on kindlasti saabim Saab, selles masinas on identiteeti ikka kordades rohkem.»

Palm lisas, et Saab on väga isikupärane auto. «Saab on tõsine haigus, kui sa oled juba korra Saabi ostnud, siis on väga raske võtta mõnda teist autot,» väitis Palm. «Saabil on põhivarustuses need asjad, mis teistel autodel on saadaval lisavarustusena, pealekauba on ta mugav. Lisaks on ta väga turvaline.»

Aga miks läks ikkagi nii hea masina tootja pankrotti? «Pööre toimuski 1990. aastatel, kui Saab läks General Motorsi omandusse,» ütles Palm. «Siis hakati kasutama väga palju ühesuguseid varuosi, mis sobivad ka teistele kontserni kaubamärkidele, nagu näiteks Opel.»

Velt lisas, et väikeste tootmismahtudega on lihtsalt keeruline globaliseerunud maailmas ellu jääda. «Pealekauba üritasid ameeriklased kõike standardiseerida,» nentis ta.

Identiteedi kujundaja

Meestega vesteldes selgub, et hoopis Saab mõjutab ostja identiteeti, mitte vastupidi – ei ole nii, et ostja leiab Saabi sobivat tema identiteediga. Miks muidu ostavad seda masinat inimesed alates keevitajatest ja lõpetades doktoritega.

Palmi hinnangul tekitab Saab lihtsalt sõltuvust ja inimese iseloomustamiseks ei saa seda kaubamärki kasutada. «Paljud on kuulnud, et Saab on hea auto, sellal kui teine osa alustas kasutatud autost ja ostis hiljem uue,» rääkis ta.

«Mina võin küll öelda, et selle järjekordse Saabi pankroti pärast ei päädi meie püha üritus,» on Palm sõjakas. Velt rõhub siiski sellele, et nii väike tootja ei pruugi nüüdisaja globaalses autotööstuses ellu jääda. Tema kahtleb sügavalt autotootja jätkamise võimalustes.

Velt lisas, et teda kurvastaks iga toote kadumine. «Ka Saabist oleks kahju, sest olen selle
autoga palju sõitnud,» tunnistas ta. Kokku kindlasti üle miljoni kilomeetri! Samas ei tekitaks Saabi kadumine temas ka mingit tohutut ängi.

«Top Geari» saatejuht Jeremy Clarkson testis eelmise põlvkonna Saabi mudelit 9-5 ja küsis seejuures, miks teevad Saabi-omanikud pähe veidra õnnistatud näo, kui küsitakse, miks neil on Saab? Siis kurnas ta ringrajal üht masinat pikemalt ja jõudis järelduseni, et esiteks on see turvaline, teiseks stiilne ja kolmandaks erakordselt hea kiirendusega.

Aga Saabi-omanik pole ka rutiinne kihutaja, sest ta ei osta BMWd. Pigem tunnistavad asjatundjad, et saablased eelistavad alternatiivina pigem Alfa Romeot. Põhjus lihtne – tegu on sportliku autoga, aga see ei ole ka BMW.

See on auto, mida ostavad inimesed, kes ei taha olla päris samasugused nagu teised autoomanikud. Nad ei taha olla rull­nokad ega igavad keskealised maksumaksjad. Aga isikupära maksab, sest isikupäraseid inimesi pole üleliia palju – seekord maksis isikupära ühele tootjale suure tõenäosusega elu.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2103
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab

#54

L Jaan 28, 2012 10:50

Väga kena kirjutis ju ja lehes ilus pilt ka veel juures:)
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#55

P Veebr 12, 2012 14:30

Otsisin selle teema üles mõttega küsida, et kas Saabi kohta on lugu ilmumas või juba ilmunud aga siis märkasin ivometsa postitust ja lugu sealjuures.

Ilusti kirjutatud ja mõnus lugemine oli :thumb:
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#56

P Veebr 12, 2012 14:54

Rikume autoriõigust ja postitame artikli siia...

terv, teager

Lisatud failid Postimees_28012012.pdf (398.8 KB) 
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#57

P Veebr 12, 2012 15:20

Rikume autoriõigust ja postitame artikli siia...

terv, teager


Nii, nüüd on ju ACTA tulemas ja kohe sedasi.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#58

P Veebr 12, 2012 15:32

Rikume autoriõigust ja postitame artikli siia...

terv, teager


Nii, nüüd on ju ACTA tulemas ja kohe sedasi.


ACTA vastu aitab ikka suur peotäis seemneid ja loomulikult fooliummüts siis pole midagi karta :head:
Pärtel
Postitusi: 18
Liitunud: E Juul 01, 2013 10:52
Asukoht:
Auto:

#59

P Aug 18, 2013 11:19

http://arileht.delfi.ee/news/uudised/saab-jalle-saab.d?id=66597929
Vasta