K-jeti remont

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#1

N Nov 17, 2011 23:00

Lugesin siin kuskilt, et mehhaaniline k-jet toimib mingite metallide paisumis-kahanemis temperatuuridel. Mul see 8 klapine k-jet. Muidu toimib kõik, aga kui mootor kuumeneb nii, et seier tõuseb üle poole, siis hakkab puterdama. Gaasi andes sureb täitsa ära. Läheb küll käima, aga sõita ei saa, sest gaasi andes saab justkui liiga palju kätte. Natuke ootamist - jahtumist ja kõik toimib jälle. Tahaks siiski, et toimiks ka natuke kuumemalt. On seda üldse mõtet ise näppida.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

N Nov 17, 2011 23:15

sul on mingi rõhk vale; niikaua kui rõhuregulaatorist tuleb peale lisarõhk, niikaua rõhku jätkub, hiljem jääb vajaka.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#3

N Nov 17, 2011 23:28

Kas see rõhuregulaator on benapaagi all, filtri kõrval. Kui jah siis, see vidin eelmise omaniku poolt eemaldada lastud Troostis. Ei funganud ja võeti ära ning oli arvatud, et saab ka ilma. Suvel saigi. Vahel harva oli poolsooja mootoriga nii, et käivitades oli vaja gaasiga pöörded üles ajada, siis oli kõik ok.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

N Nov 17, 2011 23:38

see seal paagi juures on rõhuakumulaator.
see võib probleeme tekitada vaid käivitamisel, et tahab rohkem käiata.
ega ma kohe peast ei teagi, kust viga otsida. pean nats raamatut vaatama.

aga juhtrõhuregulaator on seal kuhu kaks makaroni lähevad, termostaadi juures.

aga tõenäoliselt selles viga ei ole, kui külmalt töötab.
omme uurin kirjandust
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#5

N Nov 17, 2011 23:45

ok tänud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

R Nov 18, 2011 8:11

90% tõenäosusega on viga vales juhtrõhus,mis tõuseb regulaatori küttekeha soojenedes väärtuseliselt liiga kõrgeks.Mulle on viimase 15 aasta jooksul ette sattunud ainult 1 Saab ja 1 bemari,milledel juhtrõhk üleüldse puudus.Siis olid sümptoomid sarnased.Aga neil isenditel oli keegi "tarkpea" kütusesööturi pulkadeks lammutanud ja kuna mõistust ei jagunud-selle valesti koostanud.Seega vajalik oleks juhtrõhuregulaatori ( warm up valve ) remont,või asendamine.

Lihtsalt järmise "vana" külgekruvimine ei pruugi vajalikku tulemust anda,kuna neid toodeti vähemalt viiekümnes eri kalibreeringus,erinevatele markidele-mudelitele.Äärmiselt tähtis on nn. "ajateljel" saada sünkrooni juhtrõhu muutumine võrreldes temperatuurimuutusega mootoris.
Kasutet regulaatorite puhul on see suht lootusetu üritus. Mootor,kas käib hästi külmalt,või siis ainult töötemperatuuril. Tuleb leida kompromiss, et kogu regulaatori rõhumuutuse vahemikus mootor normaalselt töötaks.

Rõhuakumulaator käivitamisel erilist rolli ei mängi,samuti ei muutu tuntavalt mootori töö,kui seda junni üldse pole.Tema põhifunktsioon on kütusetrassis rõhu stabiliseerimine ja -hoidmine (peale mootori seiskamist hõlbustab uuesti käivitamist),et vähendada pumba poolt tekitet müra.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

R Nov 18, 2011 8:27

kle trionic, räägi, mis pidi saabil see juhtrõhuregulaator töötab?
kas küttekehaga soojenedes regulaatori sees olev klapp avaneb, või hoopis sulgub?
Mu raamat näitab pilti mõlemist variandist.

juhtrõhu regulaatorist minev rõhk läheb ju sööturi kolvi peale ja mis ei laseks kolvil liiga üles tõusta ja segu rikkamaks teha?
sellisel juhul ju peaks olema, et madala temperatuuri puhul regulaatoril klapp kinni ja kolvil võimalus kõrgemale tõusta.

ja mis süsteemi puhul seda teist varianti kasutatakse??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

R Nov 18, 2011 9:27

Külma mootoriga rakendub klapile ainult spiraalvedru jõud ja klapp on pea-aegu avatud,st.kütus saab vabalt paaki tagasi voolata,juhtrõhk on madal (miinuskraadidega seal alates 0,2 bar.) ning segu on väga rikas. Temperatuuri tõustes hakkab elektriliselt kuumutatav bimetallvedru kõverduma ja kütuse tagasivoolu pärssima.Seega tõuseb juhtrõhk,mis avaldab sõõturi kolvile ülemisest kambrist suurenevat vasturõhku,mistõttu segu lahjeneb.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

R Nov 18, 2011 9:41

Ok. selge. aga nüüd antud teemasse: tal sooja mootoriga rõhku ei jätku, siis ikka sööturi küljes olevas rõhuregulaatoris jama?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#10

R Nov 18, 2011 13:45

Trionicu jutu järgi pole mõtet ise torkida ja targem uus jubin panna, kas seda rõhuregulaatorit uuest peast liigub. Kuigi kõigepealt peab ikkkagi spetsialisti külastama, nagu ma aru saan. Hakkan helistama.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

R Nov 18, 2011 14:03

ega ei liigu uuena... Ma kunagi üritasin Boschist küsida, jube palju taheti raha ta eest ka... mingi 2500 EEKu ja seda mingi 10 a tagasi..:P Praegu küsiksid nad ilmselt mingi 250€... Aga ega neid vist enam ei tehta ka...

Aga kui sul näiteks homseni kannatab, siis ma sobran pisut keldris... Äkki seal on üks kusagil.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

R Nov 18, 2011 14:37

Ok. selge. aga nüüd antud teemasse: tal sooja mootoriga rõhku ei jätku, siis ikka sööturi küljes olevas rõhuregulaatoris jama?
Pigem on just juhtrõhk liiga kõrge,seega segu ülilahja.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

R Nov 18, 2011 15:07

Tööpõhimõtted puust ja punaseks (ok tegelt on mustvalged pildid... )
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#14

R Nov 18, 2011 16:57

Mul kannatab homseni vabalt, sest auto iseenesest täna sõidus. Ummikusse ei tohi jääda, siis saan tund aega oodata, kuni asi jahtub. Esmaspäeval lähen taga Kadakasse, eks siis paistab, mis, kus, miks.
realrainer
Postitusi: 87
Liitunud: E Veebr 23, 2009 1:21
Asukoht: Püssi
Auto: 900 5-door turbo, 9000 Aero

#15

E Dets 05, 2011 14:13

Tundub, et minu probleem sobib ka siia lahkamiseks:

Külmalt käivitub normaalselt, aga kui mootorit soojaks ei sõida ja välja suretan, siis koheselt starter mootorit käima ei vea ja paugub. Eile ootasin ca 15 minutit, starter ikka käima ei vedanud - mõtlesime, et mis seal ikka, lükkame käima:wall: Siduripedaali vabastades käis selline pauk, et lõpupütt lendas ribadeks. Ootasin veel 15 minutit ja läks starterist käima, puterdas, pöördesse ei tahtnud hästi minna. Sõitsin natukene ja töötas kenasti. Segu on rikas, bensuhais salongis sees. Samas kui külmalt käivitada, ringi sõita, siis pole pärast mingit probleemi käivitada. Ahjaa, niimoodi hakkas tegema pärast süüte paikakeeramist.

E: külmalt on tühikäigupöörded 900-1000. Pärast soojana on ca 1200
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

E Dets 05, 2011 15:15

elektri probleemi nagu näeks; annab bena peale ja sädet kohe ei ole.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#17

L Jaan 07, 2012 13:52

Nii, auto nüüd juba umbes kuu aega taas liikumises. Probleem oli mitmes asjas. Jagaja ja süütepooli vaheline juhe oli vanadusse surnud ja lisaks putitas Trionic veel seda regulaatorit. mingi kala on veel sees, sest mingil poolikul temperatuuril tuleb jube pikalt käiata, aga lõpuks ikka läheb ja kui juba käib, siis tuksub tublilt.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

E Jaan 09, 2012 11:46

See "pooliku" temperatuuri häda ongi neil põhiline.Poolsurnud juhtrõhuregulaatori saab paika"timmida", kas nii,et käivitub külmalt hästi,kuid poolsoojalt-töösoojalt on probleeme, või siis nii,et väga külmana ei taha üldse käivituda ja kui see lõpuks õnnestub,käitub soojalt korralikult.
Kompromissi on pea-aegu võimatu saavutada.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#19

E Jaan 09, 2012 11:57

Kas neid saadana regulaatoreid siis remontida ei saa? Tundub igapäevane mure siin juba olevat.
Ebays mingi remondikit müügil koos juhendiga.
http://www.ferrari400parts.com/Warmupregulatorrepair.php
http://www.ebay.co.uk/itm/Warm-Up-Regulator-WUR-repair-rebuild-kit-Bosch-single-vacuum-membrane-set-3-/110747715008?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item19c91405c0
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

E Jaan 09, 2012 12:35

Paraku pole selles mõtetus kit`s ju ühtegi sellist detaili,mis tegelikke rikkeid põhjustavad,ehk siis bimetall lehtvedru ja mähist.Midagi puhastada??? Selline vajadus saab tekkida ainult siis,kui puudub toimiv kütusefilter,või kui kütuse asemel on paagis mingi laukavee taoline ollus.
EnnSvensson
Postitusi: 37
Liitunud: E Mär 19, 2007 22:00
Asukoht:
Auto:

#21

R Veebr 10, 2012 15:03

Tundub, et minu probleem sobib ka siia lahkamiseks:

Külmalt käivitub normaalselt, aga kui mootorit soojaks ei sõida ja välja suretan, siis koheselt starter mootorit käima ei vea ja paugub. Eile ootasin ca 15 minutit, starter ikka käima ei vedanud - mõtlesime, et mis seal ikka, lükkame käima:wall: Siduripedaali vabastades käis selline pauk, et lõpupütt lendas ribadeks. Ootasin veel 15 minutit ja läks starterist käima, puterdas, pöördesse ei tahtnud hästi minna. Sõitsin natukene ja töötas kenasti. Segu on rikas, bensuhais salongis sees. Samas kui külmalt käivitada, ringi sõita, siis pole pärast mingit probleemi käivitada. Ahjaa, niimoodi hakkas tegema pärast süüte paikakeeramist.

E: külmalt on tühikäigupöörded 900-1000. Pärast soojana on ca 1200

Enda vanal sinisel oli sama diagnoos.Aitas külmkäivituspihusti anduri vahetus.Proovida saad nii,et soojenenud mootoriga võtad külmkäivituspihustil toite maha,kui käivitub,siis andur peetis.P-s andur jätab kk.pihusti sooja mootoriga taha ja ülirikas küttesegu lämmatab mootori ja taob sumpa bena täis.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#22

P Juul 20, 2014 21:43

mis võiks põhjustada Jetronicul liiga kõrgeid tühikäigu pöördeid ?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#23

P Juul 20, 2014 22:05

seal gaasiklapi juures on üks 6mm polt, 10 mm peaga ja stoppermutter. keera seda sissepoole ja pöörded langevad.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#24

E Juul 21, 2014 9:57

mis võiks põhjustada Jetronicul liiga kõrgeid tühikäigu pöördeid ?


Näiteks lisaõhuklapp ei sulgu täielikult.
Vasta