Klassiku olileke

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Umm
Postitusi: 18
Liitunud: N Veebr 02, 2012 17:59
Asukoht:
Auto:

#1

N Veebr 23, 2012 14:49

Tere Saabisobrad,

Sai omale soetatud Soomest uks paris heas korras turboklassik. Aastaarvuks 1990 ja kilovatte 118.

Kuna elan hetkel Riias, siis saan teda ainult hetkel nadalavahetuseti putitamas kaia.

Eks tal seal nokitsemist ikka jagub. Kere suht korras ja ukse alaservadki ei roosteta. Pohjala pojad on natuke ka keevitustoid teinud ja mitte eriti kunstiparaselt. Aga kes sinna uste sisse ja pohja alla ikka vaatab:)

Koiksepealt tahaks mootori olilekke ara likvideerida. Vahetatud sai karterituulutuse klapp (miski pisike plastist lullakas klapikambrikaande suunduvas voolikus).

Oli pistab immitsevat turbo olitustorust (mootoriploki paremal kyljel). Metallist toru, mis jookseb plokist turbo alumisse ossa. Seal peaks vist teooria jargi miski o ring kaima.

Vantvolli otsasimmer - kas seda on koduse garaazi tingimustes keerukas teha? Oma moistuse jargi nagin, et selline ylevaltpoolt nikerdamine ning tostukit pole tarvis.

Siduri survelaager natuke teeb haalt (mitte palju). Saan aru, et selleks pole vist vaja isegi sidurit lahti kitkuda?

Kui mahti saan, siis teen nadalavajetusel pilte ka ja panen foorumisse yles.

T:Urmas
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#2

L Veebr 25, 2012 13:56

Kumb otsasimmer sul lekib? Rihmarattapoolne? Ma ei ole mootor peal seda asja teinud, kuid peaks võimalik olema, kui suudad rihmaratta poldi lahti keerata seal vahel. Siis õlipumba kaas maha ja vahetatud ongi.
http://www.fixmysaab.com/900_repair/crank_pulley/intro.asp?nsteps=5
Tihendi mõõt: 48 X 66,7 X 8

Sellisel juhul võiks varuks õlipumba kaane tihend ka olla. See kummirõngas maksis mäletamistmööda kuskil 10€. Endal panin imeväikese kihi tihendimassi mõlemale poole ja kasutasin vanat tihendit.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#3

L Veebr 25, 2012 17:11

noh õlipumba kaant ei pea ju ära võtma-selle simmeri saab ka ilma vahetatud, aga muidugi kui kaane maha võtad on laua peal parem näha mida teed. See polt võib ikka päris kõvasti kinni olla-ise just kuu aega tagasi keerasin ühe sellise lahti. Kõige suurem probleem on kuidas sa hooratast paigal hoiad. Üksinda praktiliselt võimatu, kui sul just seda parandusõpikus näidatud hammassektorit ei ole, millega hooratas lukustatakse. Võtsin sõbra appi ja proovisime mingite kruvikeerajatega ja Motonetist ostetud väikse eebliga. Viimane purunes hoobilt. No siis leidsime naabrimehe komplektist sobiva veneaegse kruvikeeraja sarnase asja. Sõber hoidis sellega hooratast paigal ja ma olin sunnitud jalgupidi poritiibade peale ronima, pooleteisemeetrise raudtoru silmusvõtme pikenduseks panema ja siis tuli lahti. Koos rihmarattaga tuli ära ka seesama simmer-kuna uut hetkel polnud lükkasin ta sinna tagasi ja nüüd 130 km läbitud ja õli märkimisväärselt ei kao.
Seda siduripoolset on mõnes mõttes parem teha, aga pead siis ka hooratta maha võtma ja turbomootori puhul on seal igasugu asju rohkem ees.

Simmerid oleks hea panna kvaliteetsed. Oma teisel autol(99) vahetasin just mõlemad vända simmerid ja võtsin Saabianti käest-olid Elringi omad. Kunagi sai ostetud mingi suva-selle kumm tundub palju kõvem.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#4

L Veebr 25, 2012 18:28

Loodetavasti saame lugejate autode rubriigis uut teemat näha. Head veeremist!
Neil vanakestel on sarnased ealised iseärasused, teistelgi on huvitav ja õpetlik lugeda.
SAAB on tegusõna!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

L Veebr 25, 2012 18:51

vot nende simmerite suhtes on mart96 kah juba skeptik; ja maa rvan, et täiega õigustatult. isegi simmerid pole enam need, mis vanasti.
oma kogemus siduri peasilindri mansettidega---3 aastat vist ja kui sedagi täis sai.

aga klassikul oleks targem ikka mootor maha võtta ja KÕIK tihendid uued teha, siis saab alles asja. ka kasti ja moto vahele teha ja kõiksugu kaante alla.
aga lugejate autode alla võiks tõesti midagi teha ka.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Umm
Postitusi: 18
Liitunud: N Veebr 02, 2012 17:59
Asukoht:
Auto:

#6

E Mär 05, 2012 17:25

Tänud kõigepealt asjalike vastuste eest! Lekib jah see rihmaratta poolne. Herr KT100 saadetud link aitas päris palju ja sain kohe aru, et näiteks õõtsapukside kallale pole vist ise mõtet minna kui just väga palju aega üle ei ole. Vaatasin natuke veermiku juppide hindu ja need tunduvad ikka paras naljanumber olevat. Emale soetatud NG900 ühe poole õõtsa raha eest saab minu "vanakesele" päris korraliku hunniku jullasid:cool:

Seda mootori vahelt välja kitkumist ja kogu tihendite vahetust on soovitatud jah. Eks siis tuleb asi ära teha lasta. Eks ta sõltub muidugi hinnast. Ehk siis sellest, kui kiirelt mootor aiste vahelt välja tuleb.

Tegin nädalavahetusel oma hiirest siis ka mõned pildid. Äkki oskab keegi nõu anda, kuidas neid väiksemaks saaks teha. Suurust üle 1 MB ja süsteem ei lase neid siia üles laadida
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#7

E Mär 05, 2012 17:33

http://www.picresize.com/
Selle online vidinaga näiteks saad suurusi ja muid jutte muuta.
Vasta