klassiku jahutussüsteemi detaili tööpõhimõte ja vajadus
Tere!
Soovin osta jahutussüsteemi osa 4073706, hea oleks kui keegi ütleks ka milleks seda tarvis on. (Inglisekeelne nimi By-pass valve viitab et ta on vajalik radikast mööda liikumiseks aga milleks see hea on?) Kasutatuna või uuuena, kuidas keegi soovib. Sama vidin esineb ka mõndadel Roveritel (!?!)
U2U, e-post, tel, kõik profiilis olevad vahendid sobivad. Võib ka siia vastata.
Soovin osta jahutussüsteemi osa 4073706, hea oleks kui keegi ütleks ka milleks seda tarvis on. (Inglisekeelne nimi By-pass valve viitab et ta on vajalik radikast mööda liikumiseks aga milleks see hea on?) Kasutatuna või uuuena, kuidas keegi soovib. Sama vidin esineb ka mõndadel Roveritel (!?!)
U2U, e-post, tel, kõik profiilis olevad vahendid sobivad. Võib ka siia vastata.
Aga kuidas ta toimib? seal pole ju mingit termostaati, või on? Kuidas soe üldse liigub, lisan pildi nooltega - kas olen õieti arusaanud?
Edit:
Mulle tundub see kahtlaselt sarnane majapidamis torudest tuttava süsteemiga mis hoiab sooja vett võimalikult kraani lähedal ringlemas, et reageerimine oleks kiire. Ehk siis puhas mugavus lisa, teoreetiliselt võib ka abiks olla mootori soojenemisele, kui hoiad soendus radiaatorit kinni kuid olulist vahet olla ei tohiks. Koju jõuan siis läheb lahkamisele, aga endiselt huvitav sooja liikumise suund ning kasutatud korralik osa.
Edit:
Mulle tundub see kahtlaselt sarnane majapidamis torudest tuttava süsteemiga mis hoiab sooja vett võimalikult kraani lähedal ringlemas, et reageerimine oleks kiire. Ehk siis puhas mugavus lisa, teoreetiliselt võib ka abiks olla mootori soojenemisele, kui hoiad soendus radiaatorit kinni kuid olulist vahet olla ei tohiks. Koju jõuan siis läheb lahkamisele, aga endiselt huvitav sooja liikumise suund ning kasutatud korralik osa.
Leidsin asjakohase teema saabcentralist http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=92608 ja puhuks kui see peaks kedagi huvitama lisan kiire kokkuvõtte - Vidin on mõeldud kõrgetel pööretel (suurema veevool juures) ebavajaliku vee radikast mööda juhtimiseks. Miks? 1. Radikas kestab kauem 2. Radika reguleerimine on parem. Illustreeriv pilt (mille järgi oli see mul tagurpidi peal?)
Kaua see radikas peaks siis kestma?Ma ei ole 16 aasta jooksul kohanud ühtegi lekkivat klassiku radikat.Sama kehtib ka ummistuste kohta.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma tegin tollest ostu-müügi teemast siia koopia, sest ostu-müügi alla pole tööpõhimõtet arutavat juttu vaja. Jätkake palun siin.
Saabu, ehk sa selle pärast polegi ühtegi näinud, et too junn seal vahel on? .. Tegelt vist salongiradika kestvuse huvides see junn seal? Ja neid ikka lekib.
Saabu, ehk sa selle pärast polegi ühtegi näinud, et too junn seal vahel on? .. Tegelt vist salongiradika kestvuse huvides see junn seal? Ja neid ikka lekib.
Ma ei ole sellist jublakat ühelgi klassikul kohanud.Ehk on uuematel klassikutel radikat muudetud ja seda jublakat sinna vaja.Vanematel korralikud messingust,ilma plast osadeta,mis tunduvad jahutusradikate puhulgi põhilisteks probleemide tekitajateks.
Kiskusin kodus puruks klapi laiali, klapi süsteem oli korras, väike (umbes 6mm) auk on pidevalt avatud ja survel avaneb ca 12 mm auk (seib seibil).
AGA lähtudes põhimõttest, et vee pumbast tuleb kuum vesi peale oli see klapp mul valet pidi, palun kas keegi vaataks mis pidi on temal see klapp või kas kellegil on postitada mõnda joonist kogu süsteemi ehitusest. Peaks esinema alates 91-94, ei pruugi olla kabriodel.
AGA lähtudes põhimõttest, et vee pumbast tuleb kuum vesi peale oli see klapp mul valet pidi, palun kas keegi vaataks mis pidi on temal see klapp või kas kellegil on postitada mõnda joonist kogu süsteemi ehitusest. Peaks esinema alates 91-94, ei pruugi olla kabriodel.
Ok olen nõus, aga mulle jäi ikka kripeldama see asi - kas on kellegil joonist kogu süsteemist? Kas on võimalik et veepump mitte ei suru otse radikasse vaid surub läbi mootori ja radikast pumba poole liigub hoopis jahedam vesi. Seega tuleb kuum peale termostaadist ja kõik jälle klapib? Arvatavasti saan parima pildi nädalavahetusel kui külma auto käivitan ja siis seal torusid näpin.
Minu 93. aasta 16v mootoriga klassikul murdus selle jublaka küljest samuti üks ots ära ning võtsin selle praegu vahelt ära ja ühendasin lõdvikud otse.
Kuidas siin konsensus on - on tegu pigem ebavajaliku asjaga? Saabcentrali teemaga tutvusin ning sealt päris kindlat vastust kätte ei saanud.
Kuidas siin konsensus on - on tegu pigem ebavajaliku asjaga? Saabcentrali teemaga tutvusin ning sealt päris kindlat vastust kätte ei saanud.
Heh, ma ühendasin selle jupi otse, seitse aastat nagu isegi kestis aga viimase aasta on auto mul aiaääres roostetanud, ju see sellest ikka on..... Aga tõsisemalt rääkides, mina küll märkasin vahet - sooja nupp muutus oluliselt tuimemaks. Kui keerad sooja vähemaks siis vast 5 minuti jooksul hakkasid alles muutust tajuma. Üldiselt kui insenerid selle sinna panid, siis ikka mõttega. Aga jah, vist tegu mugavus lisaga.