tagumised amordid

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#1

T Mai 08, 2012 18:36

Aeg tagumisi amorte vahetada.
autoosad.ee pakub 2 varianti gaasiga ja õliga.
Milles seisneb nende erinevus ja mis on mõtekas üldse alla panna?

kas kellelgi on ehk mingit pildimaterjali, mis aitaks tagumisi amorte endal hõlpsamini vahetada?
;)
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#2

T Mai 08, 2012 23:23

Õliga liigub mõlemas suunas takistusega ja seda on kergem vahetada. Lihtsalt keerad lahti ja vahetad. Gaasiga on jäigem ja vahetades peab tagasilda õige kõrguse peal hoidma, kuna sa ei jaksa seda üldse liigutada. Ilma suruõhuta on ainuke jama hoida amordi ülemisest pulgast kinni, et saaks mutrit lahti keerata. Selle jaoks peaks olema spets võti, kullinokkadega ma ei ole hakkama saanud ja ükski standardne võti ei sobi seda pulka paigal hoidma. Ma tegin ise sellise ovaalse auguga võtme, et oleks mugavam.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#3

P Mai 27, 2012 13:48

saigi nüüd ise vahetatud - esimene võttis rohkem aega teine läks päris kiirelt ja hõlpsalt. sõit on nüüd kõvasti stabiilsem :)
Rass
Postitusi: 40
Liitunud: L Apr 14, 2007 13:26
Asukoht:
Auto: '98 9-5

#4

T Apr 23, 2013 10:57

Küll juba pea aasta vana teema, aga küsiks siia juurde paar asja. Kuna hiljuti ülevaatus näitas et üks tagaamort on täitsa tühi omadega siis vaja ka vahetus ette võtta. RAF kas sul on tööde käigust pakkuda mõnda näpunäidet - midagi ebatavalist, mis ette tuli ehk? Kas panid gaasi või õliamordid alla?

Teine põhimõttelisem küsimus on amortide valiku osas veel. Kas vastab tõele, et tagasild on identne Opel Vectra tagasillaga? Sel juhul kas Vectra B või Vectra C? Seega peaks ka Opelile müüdavad amordid sinna sobima 1:1? Kui vaadata sedasama autoosad.ee lehte siis pakutakse Saabile AMORTISAATOR ISEREGUL-V, TAGA Jaapan 52 euri ja Opelile AMORTISAATOR ISEREGUL-V, TAGA Jaapan 37 eur. Muidugi ma ei tea mis tootja see Jaapan on, ilmselt KYB? Ma ise olen kasutanud Audil näiteks Sachsi toodangut, kes Saabile originaali valmistab või mida soovitaksite võtta?
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#5

N Apr 25, 2013 19:01

Vectra ja 9000 on ehk sarnased või oli siis akki 900 NG?
900 klassiku ja varasemate puhul pole mõtet seoseid eriti otsida.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#6

E Mai 06, 2013 21:21

Eriliseid nippe amordivahetusega ette ei tulnud. amordid seal kinni väga lihtsalt, 2 muttriga, üks üleval teine all. ülemist lahti keerates peab kasutama 2 mutrivõtit. Samas kipub ülemine polt olema päris kinniroostetanud. mõlemal tagumisel amordil lõikasin ülemised otsad rällakaga läbi. lõikamiel peab ettevaatlik olema kuna ruumi on seal tiiva all vähe ja võib kergelt plekki lõigata.
minu kogenematu ja aeglane vahetamine võttis aega mingi 2,5-3h kokku. tegelikult saab ka kiiremini vahetada kui teab, mis teeb. esimese amordi vahetus võttis oma 30min kauem aega kui teise oma, väike kogemus tekkis noh ;)
Alla panin tollal saabile sobivad tavalised õli amordid. Tellisin need Telliskivi Loomelinnaku juures olevast autovaruosade poest ja maksin vist kokku mingi 50 euri kanti.
Hiljuti lasin ette panna kah uued amordid aga sinna soovitati panna gaasiamordid, olla paremad. muud ma nagu ise ei tea. maksma läksid esimesed mingi 60 euri kanti. Need pandi mul alla suht kopika eeest.
Vasta