Aeg tagumisi amorte vahetada.
autoosad.ee pakub 2 varianti gaasiga ja õliga.
Milles seisneb nende erinevus ja mis on mõtekas üldse alla panna?
kas kellelgi on ehk mingit pildimaterjali, mis aitaks tagumisi amorte endal hõlpsamini vahetada?
;)
tagumised amordid
Õliga liigub mõlemas suunas takistusega ja seda on kergem vahetada. Lihtsalt keerad lahti ja vahetad. Gaasiga on jäigem ja vahetades peab tagasilda õige kõrguse peal hoidma, kuna sa ei jaksa seda üldse liigutada. Ilma suruõhuta on ainuke jama hoida amordi ülemisest pulgast kinni, et saaks mutrit lahti keerata. Selle jaoks peaks olema spets võti, kullinokkadega ma ei ole hakkama saanud ja ükski standardne võti ei sobi seda pulka paigal hoidma. Ma tegin ise sellise ovaalse auguga võtme, et oleks mugavam.
Küll juba pea aasta vana teema, aga küsiks siia juurde paar asja. Kuna hiljuti ülevaatus näitas et üks tagaamort on täitsa tühi omadega siis vaja ka vahetus ette võtta. RAF kas sul on tööde käigust pakkuda mõnda näpunäidet - midagi ebatavalist, mis ette tuli ehk? Kas panid gaasi või õliamordid alla?
Teine põhimõttelisem küsimus on amortide valiku osas veel. Kas vastab tõele, et tagasild on identne Opel Vectra tagasillaga? Sel juhul kas Vectra B või Vectra C? Seega peaks ka Opelile müüdavad amordid sinna sobima 1:1? Kui vaadata sedasama autoosad.ee lehte siis pakutakse Saabile AMORTISAATOR ISEREGUL-V, TAGA Jaapan 52 euri ja Opelile AMORTISAATOR ISEREGUL-V, TAGA Jaapan 37 eur. Muidugi ma ei tea mis tootja see Jaapan on, ilmselt KYB? Ma ise olen kasutanud Audil näiteks Sachsi toodangut, kes Saabile originaali valmistab või mida soovitaksite võtta?
Teine põhimõttelisem küsimus on amortide valiku osas veel. Kas vastab tõele, et tagasild on identne Opel Vectra tagasillaga? Sel juhul kas Vectra B või Vectra C? Seega peaks ka Opelile müüdavad amordid sinna sobima 1:1? Kui vaadata sedasama autoosad.ee lehte siis pakutakse Saabile AMORTISAATOR ISEREGUL-V, TAGA Jaapan 52 euri ja Opelile AMORTISAATOR ISEREGUL-V, TAGA Jaapan 37 eur. Muidugi ma ei tea mis tootja see Jaapan on, ilmselt KYB? Ma ise olen kasutanud Audil näiteks Sachsi toodangut, kes Saabile originaali valmistab või mida soovitaksite võtta?
Eriliseid nippe amordivahetusega ette ei tulnud. amordid seal kinni väga lihtsalt, 2 muttriga, üks üleval teine all. ülemist lahti keerates peab kasutama 2 mutrivõtit. Samas kipub ülemine polt olema päris kinniroostetanud. mõlemal tagumisel amordil lõikasin ülemised otsad rällakaga läbi. lõikamiel peab ettevaatlik olema kuna ruumi on seal tiiva all vähe ja võib kergelt plekki lõigata.
minu kogenematu ja aeglane vahetamine võttis aega mingi 2,5-3h kokku. tegelikult saab ka kiiremini vahetada kui teab, mis teeb. esimese amordi vahetus võttis oma 30min kauem aega kui teise oma, väike kogemus tekkis noh ;)
Alla panin tollal saabile sobivad tavalised õli amordid. Tellisin need Telliskivi Loomelinnaku juures olevast autovaruosade poest ja maksin vist kokku mingi 50 euri kanti.
Hiljuti lasin ette panna kah uued amordid aga sinna soovitati panna gaasiamordid, olla paremad. muud ma nagu ise ei tea. maksma läksid esimesed mingi 60 euri kanti. Need pandi mul alla suht kopika eeest.
minu kogenematu ja aeglane vahetamine võttis aega mingi 2,5-3h kokku. tegelikult saab ka kiiremini vahetada kui teab, mis teeb. esimese amordi vahetus võttis oma 30min kauem aega kui teise oma, väike kogemus tekkis noh ;)
Alla panin tollal saabile sobivad tavalised õli amordid. Tellisin need Telliskivi Loomelinnaku juures olevast autovaruosade poest ja maksin vist kokku mingi 50 euri kanti.
Hiljuti lasin ette panna kah uued amordid aga sinna soovitati panna gaasiamordid, olla paremad. muud ma nagu ise ei tea. maksma läksid esimesed mingi 60 euri kanti. Need pandi mul alla suht kopika eeest.