saab 900 (89): käigukast/ süüteluku ümbruse kuumenemine

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
vvp
Postitusi: 6
Liitunud: P Jaan 22, 2012 18:09
Asukoht:
Auto:

#1

E Aug 13, 2012 16:06

tere

kas kellelgi on tarka mõtet, miks voib pikemal soidul kuumeneda üle kogu keskkonsool (st süütelukk ja selle ümbrus)? soiduk: 89 a 900. väiksematel sutsudel midagi ei ole, probleem kui pikemalt maanteel soita.

tänud!
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#2

E Aug 13, 2012 16:32

Üks soojusallikas on seal see tuluke, mis luku ümbrust valgustab.
vvp
Postitusi: 6
Liitunud: P Jaan 22, 2012 18:09
Asukoht:
Auto:

#3

T Aug 14, 2012 15:29

Tänud!aga vanal 900l ei paista küll ühtegi tulukest ja kogu see keskkonsool kuumeneb sellise temperatuurini, et isegi võtit on raskie peos hoida (st kogu keskkonsool ja käigukasti pealen on nii kuum). samas õlileket vms ei ole ka tuvastanud, kastis peak oli olema :)

äkki kellelgi veel kogemust/motteid?

tänud!
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#4

T Aug 14, 2012 15:59

Tuluke peab seal olema.Võta plastkate maha ja hakka järge mööda proovima, kuni leiad kuumeneja üles.Hullema varjandi puhul läheb mõni juhe kuumaks.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#5

T Aug 14, 2012 17:32

Sul on seal keskkonsooli all ainult käiguhoovastik, kast ise asub mootoriruumis ;)
Vb seal süütelukus halvad ühendused tekkinud. Aga nagu eelpool mainitud - võta see plastik maha, näed lähemalt. Elektrivärk peab masinal korras olema, muidu võtab ühel päeval tuld.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

T Aug 14, 2012 18:45

Kindlasti tasuks süüteluku sisse vaadata. Seal liikuvad kontaktid kipuvad tahmama. Et siis mitte lukusilinder ise, aga sellest eemalolev ümar plastkarbike.
Kuna läbib neid kontakte üsna tugev vool, hakkab kontaktivahe "süüde sees" -olukorras sädelema (tänu just tahmast tingitud viletsale kontaktile) ja kuumenebki kogu süsteem kaasaarvatud lukusüdamik.
Ka enda klassikul oli sama viga. Kontaktid puhtaks ja korras.
Samas tasub kohe üle vaadata ka süütelukku minevate juhtmete pistikud/kontaktid. Tänu kuumale on ilmselt needki viletsas ühenduses.
vvp
Postitusi: 6
Liitunud: P Jaan 22, 2012 18:09
Asukoht:
Auto:

#7

R Aug 24, 2012 16:35

update`ks nii palju, et uurisin asja ja panin ka auto tostukile. paistab, et sedapuhku pole juhtmete probleem, vaid nö soojuskaitse (on vist oige sona?), mis asub sumpa ja kere vahel just seal keskkonsooli kandis, on puruks. lasen uue panna ja siis vaatan, mis saab.

aga tänud veelkord kaasamotlejaile!!
Vasta