Siduri survelaagri vahetus
Tere Kallis foorumipere!
Minu klassiku (1992 2.1) survelaager karjub vahetamise järele, kuna tegu on häda olukorraga siis olen kaalumas mõtet see töö ise kodustes tingimustes käsile võtta. Kui viitsib keegi paari sõnaga öelda kus asub käigukast ja siis võibolla veel mõni vihje, mida jälgida või kus on vaja enamat kui loogikat et hakkama saada.
Või on targem eemale hoida?
P.S. kuidas on selle vidina inglisekeelne nimi? Release bearing vist.
Minu klassiku (1992 2.1) survelaager karjub vahetamise järele, kuna tegu on häda olukorraga siis olen kaalumas mõtet see töö ise kodustes tingimustes käsile võtta. Kui viitsib keegi paari sõnaga öelda kus asub käigukast ja siis võibolla veel mõni vihje, mida jälgida või kus on vaja enamat kui loogikat et hakkama saada.
Või on targem eemale hoida?
P.S. kuidas on selle vidina inglisekeelne nimi? Release bearing vist.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
ei, ei special tooli pole vaja mingi vana sääreväristaja tross koos kõriga, või õigemini see kõri ajab kah asja ära.
esinduses pidi vist ajanorm olema 45 min.!?
alul vaja 12 võtit et kapott eemaldada ( loodan, et teil kogu pere peale on ikka nii palju võtmeid!!)
siis vaja 10 mm ja 13 mm võtit, et plastkate eemaldada;
siis väikest kuuskantvõtit töösilindri eemaldamiseks ja siis nippi, kuhu see kõri toppida, kui keegi pedaali all hoiab.
ja siis veel vaja eest kasti otsa juurest üks plekk kork eemaldada ja sealt seest väike plastmassasi eemaldada, siis sinna 8mm polt suure seibiga keerata ja siis sidurivõll välja tõmmata. NB! et radikasse ei läheks suure hooga.
15 min, kirjutasin; sama ajaga olekds pea aegu lahti saanud. :cool:
esinduses pidi vist ajanorm olema 45 min.!?
alul vaja 12 võtit et kapott eemaldada ( loodan, et teil kogu pere peale on ikka nii palju võtmeid!!)
siis vaja 10 mm ja 13 mm võtit, et plastkate eemaldada;
siis väikest kuuskantvõtit töösilindri eemaldamiseks ja siis nippi, kuhu see kõri toppida, kui keegi pedaali all hoiab.
ja siis veel vaja eest kasti otsa juurest üks plekk kork eemaldada ja sealt seest väike plastmassasi eemaldada, siis sinna 8mm polt suure seibiga keerata ja siis sidurivõll välja tõmmata. NB! et radikasse ei läheks suure hooga.
15 min, kirjutasin; sama ajaga olekds pea aegu lahti saanud. :cool:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ma ei hakkanud meelega oma sõnadega kirjutama. Ei oska nii sujuvalt seletada kui Ivomets. Aga ega see midagi keerulist pole. Õige paksusega kõri või millegi muu sobiva leidmine sinna vahele on kõige rohkem aega nõudev.
Käigukasti leidsin kasutades lihtsat loogikat - hakkasin salongist vahetushoova juurest minema ja jõudsin päris ninaossa välja..sealt edasi oli juba lapsemäng!
Kõigile kes tahavad seda ise proovida - Absoluutselt kõige olulisem mugava töö tegemiseks on see surveplaadile "õige asja" vahele toppimine. Minu kogemus ca 5-6 mm paksune asi - muruniiduki gaasitrossikõri, alguses toppisin lihtsalt ühe 4mm trossi aga sellest oli vähe ja olin sunnitud asja uuesti kokkulappima ning otsast alustama. Mõnusat elevust lisas survelaager mis oli nii sodi et osad vedru lamellid libisesid tast mööda, trossi toppimisel oli abiks suur kruvikeeraja ja väike sõrgkang.
Leidsin hoorattajuurest ühe puruks kaabli PALUN kas keegi oskab öelda kus võiks olla selle teine ots?
Kõigile kes tahavad seda ise proovida - Absoluutselt kõige olulisem mugava töö tegemiseks on see surveplaadile "õige asja" vahele toppimine. Minu kogemus ca 5-6 mm paksune asi - muruniiduki gaasitrossikõri, alguses toppisin lihtsalt ühe 4mm trossi aga sellest oli vähe ja olin sunnitud asja uuesti kokkulappima ning otsast alustama. Mõnusat elevust lisas survelaager mis oli nii sodi et osad vedru lamellid libisesid tast mööda, trossi toppimisel oli abiks suur kruvikeeraja ja väike sõrgkang.
Leidsin hoorattajuurest ühe puruks kaabli PALUN kas keegi oskab öelda kus võiks olla selle teine ots?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
haynes isegi ei näita paksust.
Ma pakun lambist, et 6,5 on vähe ja 7,5 on hea ja uus ca 8 mm.
Ma pakun lambist, et 6,5 on vähe ja 7,5 on hea ja uus ca 8 mm.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Sain täna kätte uue laagri, otsustasin seekord 32 € sachsi kasuks (eelmine oli vist SKFi oma, maksis 18 € põhjusel või teisel (kahtlusan seda € märgistust) kestis alla 20 000 km. Kokkulappimine läks ilma viperuseta ja sõita väga muhe, kui krempel laiali oli siis töösilinder lekkis aga peale koostamist tundus et jäi pidama - eks paistab. Võibolla oli ka varem kerge leke mis põhjustaski eelmise laagri surma :?
P.S. Punane juhe (kahe soonega) jäigi tilpnema, kui keegi oskaks aimata siis info eest tänulik!
P.S. Punane juhe (kahe soonega) jäigi tilpnema, kui keegi oskaks aimata siis info eest tänulik!
Heh, kui ma viimati klassikule Sachs-i siduri survelaagri ostsin, siis karbis oli ikkagi SKF-i laager :)
Laagri pealt vaatasid tootja nime...?
Aga see punane juhe võib olla konditsioneeri termolüliti juhe. Termolüliti asub tavaliselt termostaadi ja radika vahelises voolikus. Kui su autol konti pole, siis võivad need juhtmed seal lihtsalt vedeleda, tavaliselt küll on neil sellised punasest kummist otsikud ka.
Laagri pealt vaatasid tootja nime...?
Aga see punane juhe võib olla konditsioneeri termolüliti juhe. Termolüliti asub tavaliselt termostaadi ja radika vahelises voolikus. Kui su autol konti pole, siis võivad need juhtmed seal lihtsalt vedeleda, tavaliselt küll on neil sellised punasest kummist otsikud ka.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Peale oli ka sachs kirjutatud ära riku rõõmu Konditsioneeri mul pole, ja seal võisid olla ju miskid asjad otsas aga hooratta hambad on need ära söönud. Kõik kaitsmed olid korras ja voolu nendes polnud, ma ise kahtlustasin samuti et tegu võib olla pimesoole või mõne muu sarnase organiga - täiesti hämmastav kui palju asju võib remondikäigus ülejääda ilma et midagi juhtuks :beer:
Nii tegin korra veel, töösilinder vajas ka vahetust, seekord läks juba väga libedalt.
Edit: Andrus, mul jäi su jutt kripeldama ja vaatasin laagrit seekord hoolega - SKF :wall: minu usk a-osade maailma langes põrmu, SACHS = lihtsalt 14 € karbiga SKF
Edit: Andrus, mul jäi su jutt kripeldama ja vaatasin laagrit seekord hoolega - SKF :wall: minu usk a-osade maailma langes põrmu, SACHS = lihtsalt 14 € karbiga SKF