klassik 900 käigukasti küsimus
Suuremaid investeeringuid on oodata.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
jussil loopis viiendat just samamoodi, iga jumala kord kui gaasi lahti lasid, kukkus käik kohe välja. kulissi mudimisega õnnestus asi niikaugele saada, et viimased 10.000km seisab ilusti sees. nii et sissejuhatuseks tasub kindlasti proovida.
terv, juss
terv, juss
Kuna 4 ja 5 käik asuvad vastassuundades,ei saa valesti reguleeritud
kuliss eriti mõlema väljaviskamist põhjustada,pigem katkised mootoripadjad
või kast ise.
kuliss eriti mõlema väljaviskamist põhjustada,pigem katkised mootoripadjad
või kast ise.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Mul on selline küsimus antud teema kohta, kas kõnealuse käigukasti (kk)käigulülitused peavadki olema ebakonkreetsed st n kõrgema käigupealt madalama käigupeale lülitades saab mõnda aega käe all tunda kuidas sünkronisaatori rõngad teevad oma rasket tööd ja tulemus tuleb nagu pool vägisi või on see märk kk surmaeelsest seisundist.
Loodetavasti ei saanud liiga keeruliselt kirja.
Loodetavasti ei saanud liiga keeruliselt kirja.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14294
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
ate, pane oma auto ka kirja, siis on inimestel kergem sulle vastata.
Aga kuna sa juba classic 900 teemasse kirjutasid siis ilmselt on sul midagi sealt kandist?? Oma kogemus ütleb, et ei ole ebakonkreetsed. Lähevad täpselt. Eriti andis tund kui ma mingi aja oopeliga liikusid, selle tuli käigukangi liigutada "üldises suunas". Pärast SAABi rooli tagaai ronimist oli algul kuidagi imelik, ei osanud kuidagi käiku vahetada, tunne oli, et käigud ei lähe kuidagi sisse. Mõningase harjutamise järgi läks jälle käigukang õigesse kohta ja ei mingit muret.
Samas selle allavahetamisega on nagu on, oleneb kui kõrgelt sa vahetad ja millisel kiirusel. Vahegaasiga oled proovinud?? Classic on juba üsna pikaealine mudel, eks seal võib olla ka väsimuse märke. Padjad, kuliss jms tuleks asjatundja poolt üle vaadata.
Aga kuna sa juba classic 900 teemasse kirjutasid siis ilmselt on sul midagi sealt kandist?? Oma kogemus ütleb, et ei ole ebakonkreetsed. Lähevad täpselt. Eriti andis tund kui ma mingi aja oopeliga liikusid, selle tuli käigukangi liigutada "üldises suunas". Pärast SAABi rooli tagaai ronimist oli algul kuidagi imelik, ei osanud kuidagi käiku vahetada, tunne oli, et käigud ei lähe kuidagi sisse. Mõningase harjutamise järgi läks jälle käigukang õigesse kohta ja ei mingit muret.
Samas selle allavahetamisega on nagu on, oleneb kui kõrgelt sa vahetad ja millisel kiirusel. Vahegaasiga oled proovinud?? Classic on juba üsna pikaealine mudel, eks seal võib olla ka väsimuse märke. Padjad, kuliss jms tuleks asjatundja poolt üle vaadata.
4-sel kastil tagurpidikäik läheb sisse ka ilma nuppu üles tõmbamata, seetõttu vajalik ka neljanda väga täpne panek. Milles võib asi olla, annab sellega midagi ise ette võtta, kui ei siis kui kulukaks see minna võib?:o
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
ei ole jah see klassiku käiguvahetus nii täpne midagi ka minu meelest, nõrk rahuldav (just 5-sed). on palju paremaid (st on ka käigukaste mis võrreldes saabi klassikuga ei nõua harjumist), ka isegi muldvanade teist marki pannide seas on selliseid endiselt "klõps-klõps" kaste. enda klassikuga oli kah konkreetselt V-lt alla IV-le vahetamisega hämming- algul nõudis harjumist, käsi "ei leidnud" neljandat kohe üles, pärast polnud tegelt probleemi. aga 4-sel saabi kastil käivad küll käigud minu teada suht "klõps-klõps".
eks selle kulukaks minemisega ole nii et kui teha "näpade ja traadiga", läheb vähemkulukaks, ja kui teha korralikumalt, siis ikka rohkem kulukaks, võibolla isegi mõttetult kulukaks.
eks selle kulukaks minemisega ole nii et kui teha "näpade ja traadiga", läheb vähemkulukaks, ja kui teha korralikumalt, siis ikka rohkem kulukaks, võibolla isegi mõttetult kulukaks.
Aga oskab siiski keegi õelda, kas see, et tagumine läheb neljasel kastil ilma nuppu üles tõmbamata sisse on miski eriti karmi vea näitaja ja ons selle vastu miskit rohtu? :wall:
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
see puhtalt salongis asuva käigukangi all asuva plastist munaka ja selle systeemi viga.
tõenäoliselt seal 3 polti lahti loksunud.
ja seda pesa tuleb ikka määrida kah, siis ka käigud lähevad libedamini
tõenäoliselt seal 3 polti lahti loksunud.
ja seda pesa tuleb ikka määrida kah, siis ka käigud lähevad libedamini
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 32
- Liitunud: R Dets 17, 2004 11:44
- Asukoht:
- Auto:
Mul sama asi aga keegi kunagi minevikus on maha murtud see käigukangi lukusti,ja nii ta mul läheb nuppu üles tõmbamata.Aga mul peab täpne olema 5 käiguga.Sõbrad need kurtsid ja kirusid,kui 5 asemel kolmas rauda läks .Harjumise asi.
Algselt postitas: ivomets
see puhtalt salongis asuva käigukangi all asuva plastist munaka ja selle systeemi viga.
tõenäoliselt seal 3 polti lahti loksunud.
ja seda pesa tuleb ikka määrida kah, siis ka käigud lähevad libedamini
Millega määrida, mis sinna paremini sobib?
Kuidas seda ette võtta?
Kas selleks tuleb istmetevaheline paneel eemaldada?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
üks teistmoodi küsimus. 3 käik koliseb jubedalt ja 5 ei lähe sisse. aluges läks aga kui uuesti paari minuti pärast oli vaja 5'ndat kasutada ei läinud enam. kast surnud? auto on 900 t8 85. on olemas tavalise i 5 käiguline aga kuuldavasti pole turbo sellega nii ökonoomne.
Päris surnd veel mitte, aga ilmselt suremas. Kui me eelmisel aastal vaevalt kuu pääle Tupsu (900i, 84.a) ostmist oma üllatuseks avastasime, et 5-ne kast on ootamatult õlist tühjaks jooksnud (esimese ca 600km jooksul püsis õlitase normis, jama tekkis kui sõidetud ligi 1500), oli esimeseks tundemärgiks just probleemid 5-nda käiguga. See kast kooles igatahes maha ja praegu peame leppima neljasega. Muide, mis vahe on siis vabalthingava ja turbo 900 viiekäigulistel kastidel - ons seal erinevad ülekandearvud?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Soendan vana teema üles:
Millest võib tulla, et käiguvahetus kuidagi üleöö suht puiseks muutub? Eile polnud veel miskit sellist tunda, aga täna oli kuidagi kange see käiguvahetus, justkui oleks kõvad miinused väljas, aga pole ju? Õlitase käigukastis on normis, ja õli näeb suht korralik välja.
Võimalikud variandid, mida oletan:
1) käigukasti liigendid
2) mootori padjad
või on hoopis midagi kolmandat
Millest võib tulla, et käiguvahetus kuidagi üleöö suht puiseks muutub? Eile polnud veel miskit sellist tunda, aga täna oli kuidagi kange see käiguvahetus, justkui oleks kõvad miinused väljas, aga pole ju? Õlitase käigukastis on normis, ja õli näeb suht korralik välja.
Võimalikud variandid, mida oletan:
1) käigukasti liigendid
2) mootori padjad
või on hoopis midagi kolmandat
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
to ryhkija:
kui heas korras viiest kasti tahad, pöördu herr hoplaa poole;)
mul sisetunne ütleb, et äkki tal on müüa;)
Ega lõppude lõpuks see kastivahetus nii suur probla ka pole.
Samas võib tekkida kiusatus hakata vahetama ka ketti(mootoril) ja keti juhikuid ja vända simmerit jne jne jne :D
kui heas korras viiest kasti tahad, pöördu herr hoplaa poole;)
mul sisetunne ütleb, et äkki tal on müüa;)
Ega lõppude lõpuks see kastivahetus nii suur probla ka pole.
Samas võib tekkida kiusatus hakata vahetama ka ketti(mootoril) ja keti juhikuid ja vända simmerit jne jne jne :D
Suurele: Peaks nagu enam-vähem ok olema. Alles eelmine sügis käis Tupsu sellega Trionicu käe alt läbi.
mart96-le: loodan, et kastivahetust esialgu siiski vaja pole. Ja neljane väidetakse suht pommikindel asi olevat, mistõttu ma ei usu, et kast ise õhtul on. Päälegi olen ma selle pikkade käikudega neljasega juba üsna harjunud (midagi, ei meenu mis, jäeti eelmisest 5-sest sinna alles, mistõttu tal nüüd käigud suht pikad on)
Aga kui asi peaks siiski kastivahetuseni minema, siis selleks tuleb mu teadmise kohaselt ju mootor maha võtta ja siis oleks hea sama jutiga ka mõningad keevitustööd kere juures ära teha lasta (õõtshoobade kinnitused).
mart96-le: loodan, et kastivahetust esialgu siiski vaja pole. Ja neljane väidetakse suht pommikindel asi olevat, mistõttu ma ei usu, et kast ise õhtul on. Päälegi olen ma selle pikkade käikudega neljasega juba üsna harjunud (midagi, ei meenu mis, jäeti eelmisest 5-sest sinna alles, mistõttu tal nüüd käigud suht pikad on)
Aga kui asi peaks siiski kastivahetuseni minema, siis selleks tuleb mu teadmise kohaselt ju mootor maha võtta ja siis oleks hea sama jutiga ka mõningad keevitustööd kere juures ära teha lasta (õõtshoobade kinnitused).
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Algselt postitas: Ryhkija
Soendan vana teema üles:
Millest võib tulla, et käiguvahetus kuidagi üleöö suht puiseks muutub? Eile polnud veel miskit sellist tunda, aga täna oli kuidagi kange see käiguvahetus, justkui oleks kõvad miinused väljas, aga pole ju? Õlitase käigukastis on normis, ja õli näeb suht korralik välja.
Võimalikud variandid, mida oletan:
1) käigukasti liigendid
2) mootori padjad
või on hoopis midagi kolmandat
siduri puudulikkus veel võimalus
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
siduri puudulikkus veel võimalus
Kas sellel on veel mingeid täiendavaid eritunnuseid, mis võiksid siduri puudulikkusele viidata?
pöörete kõrgus (pigem madalus) ja stabiilsus või ebastabiilsus tühikäigul?
mootori väljasuremine järsul pidurdamisel, kui tühikäik ja jalg sidurilt ära?
midagi muud?
Kui see peaks tõesti sidurist olema, siis lõhnab asi vist suuremate väljaminekute järgi? :(
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: Ryhkija
Algselt postitas: Trionic
siduri puudulikkus veel võimalus
Kas sellel on veel mingeid täiendavaid eritunnuseid, mis võiksid siduri puudulikkusele viidata?
pöörete kõrgus (pigem madalus) ja stabiilsus või ebastabiilsus tühikäigul?
mootori väljasuremine järsul pidurdamisel, kui tühikäik ja jalg sidurilt ära?
midagi muud?
Kui see peaks tõesti sidurist olema, siis lõhnab asi vist suuremate väljaminekute järgi?
õnneks on klassiku sidurijubinate vahetamine maapealne töö ja suurt käsigi ei määri!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kui sidur libiseb, siis lähevad tõesti mootori pöörded sõites kõrgeks. Siduri libisemine ei tohiks käiguvahetusi raskemaks teha. Kui aga sidur hästi ei lahuta, muutuvad käiguvaheetused raskemaks. Siduri halb lahutamine seisneb lühidalt selles, et korras siduri korral ei puutu suduriketas vastu hooratast, mistõttu ei vea sidurit lahutades mootor käigukasti sisendvõlli ringi. Kehva lahutamise korral aga säilub hooratta ja siduriketta vahel mingisugune kontakt (ketas ei lähe hoorattast piisavalt eemale) ning mootor püüab käikari sisendvõllile mingisgust momenti edasi anda.
vt: http://auto.howstuffworks.com/clutch.htm, seal paar päris asjalikku animatsiooni (kui keelest hästi aru ei saa).
Babelfishi abiga sai sama leht ka pisut saksakeelsema väljanägemise.
vt: http://auto.howstuffworks.com/clutch.htm, seal paar päris asjalikku animatsiooni (kui keelest hästi aru ei saa).
Babelfishi abiga sai sama leht ka pisut saksakeelsema väljanägemise.