Klassiku salongi soojusvaheti kraanitihendite vahetus.

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#1

R Mai 24, 2013 14:36

Põlvepaneeli eemaldamisest on pikemalt juttu teemas - armatuuri eemaldamine.
Seejärel tuleb eemaldada viie torxiga kinnituv paneeli alumine plastosa. Kolm rohelise noolega näidatut on üht mõõtu, keskmised kaks karbi sees peidus, suunaga alt üles. Otsmistele, punasega näidatud, hakkab väiksemamõõduline torx. Mina neist numbritest ei jaga, peab lihtsalt proovima.
On paneeliosa eemaldatud avaneb järgmine pilt.
Trionic eelpoolmainitud teemas juba midagi kirjutas sellest, aga ei näe ma siin selliseid asju millest ta kirjutas, või ei tunne ära.
Ei näe ma siin ei ahju, ei radikat, kraani ega õhutoru.
Oskab keegi ehk selle kohta midagi öelda?



Lisatud failid
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

R Mai 24, 2013 14:49

Kas sul armatuuri esipaneel on ka ära võetud? Kui on siis on näha, kuhu see soojenduse kraani kardaan läheb. Teises otsas ongi see kraan.

Leidsin siit ühe vana (pea 8 aastat) teema, kus ma ise olin mingi segase pildi isegi lisanud. Pilt on siis väljastpoolt sissepoole...

Pilt
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#3

R Mai 24, 2013 15:15

Jah, nii oleks mõistlik, lasta kardaanil end kraanini juhatada.
Takistus seisneb selles, et vaatamata teema olemasolule foorumis pole ma armatuuri katet lahti saanud.
Nakataja oma algatatud teemas - 900 klassiku armatuuri eemaldamine, kirjutab järgmist;
Selgus, et tuleb eemaldada ka kõige äärmine pikk polt, mis muidu hoiab(koos teise kolme pika poldiga)kinni seda ovaalset osa näidikute ümber.
Istun kolmandat päeva klassikus ja ei näe seda salapärast, kõige äärmist pikka polti mitte kuskil. Ausalt öeldes ei näe ma ka ovaalset osa näidikute ümber ja tulemuseks on see, et ei saagi katet maha.

Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

R Mai 24, 2013 15:26

Näidikuid/esipaneeli pole vaja näppida. Piisab valjukakattest ja raadiost. Esipaneel nõuab veidi kogemusi. Kõik neli kinnituspolti on erineva pikkusega,seega ei tohi sassi ajada. Poltidel peavad olema juhttorud ümber. Ilma on jube keeruline tagasi polte panna. Vaakumregulaatori jagaja tuleb lihtsalt lahti,kuid tagasi läheb nipiga. Regulaatoril olevate lülitite juhtmeid ei tohi vahetusse ajada ja pirne samuti.

Aga pole tarvis esipaneeli puutuda.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

R Mai 24, 2013 15:29

4 pikka polti on.

Pilt

Poltidel on märgistus tegelikult peal. Erinev arv sooni on peale lõigatud..;)

Aga kui pole vaja eemaldada, siis pole vaja..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
ate
Saabiklubi liige
Postitusi: 1501
Liitunud: K Dets 08, 2004 15:21
Asukoht:
Auto: SAAB

#6

R Mai 24, 2013 15:33

Vaata altpoolt ülesse. Armatuurlaua põhikorpuse servas on need poldid mida otsid.
EDIT: Cyberi pilt on kümnesse...
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#7

R Mai 24, 2013 15:55

Ülemisel pildil on paremal üleval must plastist soojendusradika kate ja selle vasakul küljel on näha kahte väliselt ümmargust sisekuuskandiga polti,need ja veel kaks sellist hoiavadki radikat kraaniga ühenduses(piduripedaali vedrust paremale).Vanematel olid sisekuuskandid, uuematel vist torxid.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#8

R Mai 24, 2013 20:50

Plastmasskraan oli .kasutusel, tähendab, saab vahetada tihendeid.
Kolm tihendit, kaks rõngastihendit ja keskel ristkülikukujuline.
Antud juhul lekkis keskmine ja mitte vähe.
Kas keegi tihendite tellimise koha pealt oskab miskit nõu anda?


Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

R Mai 24, 2013 21:32

tegelikult on seal veel yks pisikene ümmargune tihend kuskil sees peidus.
kindlasti on tartus kah kuskil poed kus naelteotsas neid tihendeis erinevat mõõtu on, tuleb asjad kaasa võtta ja sealt sobivad valida.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

L Mai 25, 2013 13:41

Spetsiaalselt tellida oem`i ei saa. Teed nii, nagu ivomets soovitas- vanad näppu ja poodi. Koostamisel on kerge hermeetikukiht ka abiks, eriti kandilise tihendi puhul.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#11

K Mai 29, 2013 5:15

Kandilist tihendit ei õnnestunudki leida, niipalju kui ma läbi kolasin neid müügipunkte.
Venitasin paraja pikkusega rõngastihendi ümber väljaulatuva ristkülikukujulise eendi, umbes nagu juuksekummi ümber tikutoosi ja siis kokku.
Silikooni otsustasin siiski mitte panna, et asi oleks konkreetne, lihtne ja selge, kas peab või ei pea.
Ühe varuosapoe peremees soovitas ainult silikooniga panna, aga ma väga kahtlen selles, sest silikooni keerad kohe surnud seisu, mingit vastusurvet see ei avalda.
Kavatseb keegi silikooni kasutada siis kindlasti temperatuuri ja kemikaalikindlat.
Kraani ühendused pole tehtud kuigi usaldusväärsed, torude pikitelje tsentris on kruvid ja kõik, otsad on katmata. Lisan selle kohta ka pildid.
Lasin autol paarkümmend minutit tiksuda, läbi kuskilt midagi ei lase, aga kui peaks juhtuma, siis sellisel kujul ma seda asja sinna tagasi enam ei pane. Ehitan ümber selle süsteemi.
Igal juhul soovitan kogu krempel maha keerata, kes remondib ja teha omad järeldused.
Soovitusse kõlariava kaudu tihendeid vahetada, ei suhtuks ma eriti tõsiselt, teeks umbes sama välja mis tagumiku kaudu hambaid parandada, aga kui väljakutsed ei ole inimesele võõrad, siis miks mitte.
Remondihuviliste tarbeks, kes varem pole probleemiga kokku puutunud, lisan pildi kus kraan ja radikas on ühendatud, see ongi kogu salongipoolne ahel, kraani otsatorud tulevad mootorikatte alla välja.
Metallist horisontaalvarras üleval, ühendub kardaani kaudu juhtnupuga paneelil, millele pääseb ligi raadioava kaudu või altpoolt kui põlvepaneel on eemaldatud.
Jälgides paralleelselt teemat - armatuuri eemaldamine, peaks töö tehtud saama küll.











Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

K Mai 29, 2013 7:57

Huvitav, kes on soovitanud tihendeid vahetada kõlariava kaudu????:wall: . Mina kirjutasin kraani eemaldamise hõlbustamisest, ilma liigse tühja tööta ja selges eesti keeles. Kardaanid on äärmiselt vastupidavad, kui otsaliidestel on oem vedruklambrid küljes. Plastkraani puhul kestavad kauem, kui masin ise. Vaskkraan, kui kinni kiilub- siis suudetakse kardaan puruks keerata.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

K Mai 29, 2013 8:17

Huvitav, kes on soovitanud tihendeid vahetada kõlariava kaudu????:wall: . .


Mina!

tegelikult päris nii ei saa aga kraani radikast eemaldada ja alt kätte saada kui kasutada kõlariava kruvide eemaldamiseks jms, siis asi täiesti tehtav. ja muide kiiresti.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

K Mai 29, 2013 9:04

O-rõngaid saab küll jah. Sisemisi kahjuks mitte, aga need on ka haruharva probleemiks.
Vasta