Klassiku esisilla stabilisaatorivarda pukside vahetus.

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#1

N Mai 30, 2013 14:39

Antud teemal siin midagi õpetlikku ei leidnud, on mainitud, et vahetatud puksid, aga kuidas?
Varda otsapuksidega ilmselt saan hakkama, need on mul ka maha keeratud, kuid arusaamatuks jäävad ülejäänud kaks.
Ei saa aru, või õigem oleks öelda, ei näe piisavalt hästi sinna mastiksiga möksitud urkasse, mis kinnitusviisi seal kasutatud on.
Põhja alt leidsin poldi, millel tundub olema seos, aga see on ka kõik.
Need teadmised on siin foorumis kindlasti olemas, viitsib ehk keegi rääkida sellest?



Lisatud failid
margusl
Postitusi: 76
Liitunud: N Okt 21, 2010 19:46
Asukoht:
Auto:

#2

N Mai 30, 2013 20:18

Kas see võiks sind aidata:

Pilt

Ehk peaks olema klamber/vits ja kuskilt altpoolt lähenetavad mutrid. Ei ole ise vahetanud, aga leidsin mingi klassiku stabilisaatorvarda paigaldamise juhendi kogemata tunnike tagasi ja salvestasin ära, ehk läheb vaja.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#3

N Mai 30, 2013 23:13

Kas neid kõiki pukse on üldse saada? Ma võtsin alt ära, kuna puksid olid läbi.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#4

R Mai 31, 2013 1:07

Puksid tellisin Auto maailmast.
Sellega oli nii, et palusin stabilisaatorivarda pukse ja müüja küsis, et kas kaks või?
Mõtlen, et ega ometi mitte üks ja ütlesin, et kaks jah.
Nii saingi järgmisel päeval oma puksikesed kätte, aga vahepeal olin juba auto all ära käinud ja avastanud ka otsapukside olemasolu. Need jõuavad minuni homme, on ilusti metallkorpuses, niiet kruvi ainult külge.
Ma lõpuks ikkagi avastasin need kinnituspoldid paksu mastiksikihi alt.
Kokku kruvin, teen pildi ja näitan need ära seal, olen ise ka siit foorumist palju abi saanud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

R Mai 31, 2013 5:42

Kas neid kõiki pukse on üldse saada? Ma võtsin alt ära, kuna puksid olid läbi.


Õnneks on kõike klassikule saada, v.a. amortide ülemised puksid,mida ei pakuta.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

R Mai 31, 2013 7:42

[
Õnneks on kõike klassikule saada, v.a. amortide ülemised puksid,mida ei pakuta.


jah, neid oleks kyll kohe palju vaja. ei ole ka mul õnnestunud neid kuskilt lihtsalt tellida.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

R Mai 31, 2013 7:44

Ma olen Lada omadest teinud. Saab sobitada.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#8

E Juun 03, 2013 21:54

Nooltega näidatud klambripoltide mutrid põhja alt vaadatuna.
Sobib toruvõti 13mm.
Loodetavasti teema tulevikus täieneb kasutatavate töövõtete kirjelduse osas. Eii hakka oma läbielamistega inimesi eksitama, oli üksjagu pusimist, kuid ilmselt saab ka lihtsamalt.
Monteerisin kõigepealt otsad kinni ja seejärel pingutasin keskmiste kinnitused lõpuni.
Tulemus sai hea.





Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

T Juun 04, 2013 7:47

Otsad jäetakse alati vabaks, kui keskmisi pukse vahetatakse. Seda siis töö hõlbustamiseks. Eelpingestatud vardale on suht tülikam keskmisi pukse korrektselt paigaldada. Nühid määrde puksist minema ja tihti ei saa polte vabalt aukudesse.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#10

T Juun 04, 2013 9:37

Otsad olidki vabad keskmiste paigaldamisel, kuid jätsin väikese liikumisruumi varda tsentreerimiseks otste paigaldamisel.
Keskmiste lõpliku pingutamise teostasin viimse operatsioonina, olles auto raskuse lasknud eelnevalt ratastele.
Mingit määret puksidele ei teadnud lisada, läksid alla nagu olid.
Elastne puks peaks väänduma koos vardaga, mitte sees ringlema, arvasin mina.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

T Juun 04, 2013 12:50

Ei väändu seal midagi. Spets määre on võimaliku tekkiva "krägina" ja kulumise vastu.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#12

T Juun 04, 2013 22:28

Oskad sa siia teemasse kirja panna selle määrde markeeringu, mis oleks väga oluline teada.
Keeraks korraks pinge maha ja määriks ära.
Suvalisi möginaid tõepoolest ei saa kasutada. mis võivad hakata kummi söövitama.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

K Juun 05, 2013 12:20

Molycote 33 on määre.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#14

K Juun 05, 2013 18:57

Ülemisi amortika pukse saab uretaanist (powerflex) müüjaks näiteks US parts, maksavad ca 40 € paar. Just ostsin pärnu US partsist kõik neli ülemist ja alumist amortika puksi ning stabika otsapuksid kokk läks ca 130€
Vasta