laepolstri vahetamine

Kõige klassikalisemad Saabid
holger
Postitusi: 83
Liitunud: T Mär 16, 2004 12:33
Asukoht:
Auto:

#1

N Sept 02, 2004 11:55

selle teemaga on vanemate saabide omanikud kindlasti kokku puutunud. mina vahetasin enda omal aastal 2000 ja sel suvel kukkus see jälle täiega kaela. tegin tookord kattematerjali valikul ilmse vea, panin sobimatult raske kunstnaha, ilus oli vaadata küll, aga juba aasta hiljem hakkas lahti tulema. olulise töö lahtitulemisel tegid kuumad/niisked ilmad, kasutasin ka esimest ettejuhtuvat sprayliimi.
nüüd siis see tänamatu töö jälle plaanis ja tahaks seekord paremini teha. seega kutsun üles antud teemal kogemusi vahetama.
milline matejal oleks parim, kust saada jne.
3M-i sprayliimid pidid head olema, aga millist neist valida, kas oleks ka mõni odavam option?
ja millega sellesse fiiber-bla-bla-bla-materjalist põhimikku tekkinud auke täita?
tänud juba ette :)
elviz
Postitusi: 12
Liitunud: P Okt 31, 2004 14:28
Asukoht:
Auto:

#2

K Nov 03, 2004 11:03

oma Saabil ka polstri vahetamine plaanis. Mõtlesin ehtsa naha panna. Kui sellega edukalt ühele poole saan, võin ilmselt oma kogemusi teistelegi jagada.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#3

K Nov 03, 2004 11:23

siin on üks ingliskeelne juhend laepolstri vahetamiseks.

EDIT: siin veel üks

EDIT2: siit saab lausa tutikat katteriiet osta :)
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#4

K Nov 03, 2004 13:31

seal on oluline see lagunev-tilbendav kakavaht maha saada polstri "kehalt" riide alt, ja siis millegagi immutada (akki isegi 1. kihi liimiga, nn "krundiks"), pind kinnistada. Uus riie peab olema monnalt elastne ja kerge, et temast annaks kerge vaevaga valja venitada ruumilise reljeefi (sorri siin pole tappidega tahti klaveritel ), aga samas ka piisavalt tiheda tekstuuriga mitte lakmaks liimil sellet labi alla poole imbuda ja hakata riidele tooni andma. peale kandmiseks sobiks minu meelest hasti mingi kontaktliim, nagu "moment"vms. Laepolstrite lagunemise intensiivsus peaks klassikutel muide isegi soltuma mingil maaral tootmisaastast, moni sats oili parem, keskel olid pahad, hilisemad vist kah hoiavad paremini alles ennast. sommid vaidavad et suitsetamise toss lagundab seda kah.Mul sama asi ees, kes leiab head riiet , oleksin isegi tahtja
holger
Postitusi: 83
Liitunud: T Mär 16, 2004 12:33
Asukoht:
Auto:

#5

K Nov 03, 2004 20:43

to elviz:
see naha kasutamine võib riskantseks osutuda, kuna on liialt raske, venib vähe ja ei ventileeri hästi, so kogub enda alla niiskust. ja nii ta jälle alla kukubki.

to part:
ma ei kujuta ette, palju seda momenti sinna alla möksima peaks, vist megakogustes. see on küll hea mõte, et mingi siduv krunt võiks olla, aga milline? mis täidaks ka puhastamisel tekkivad augukesed jms.

Minu polstrivahetus praeguseks niikaugel, et septembris katkusin seest välja ja nüüd sõidan rõõmsalt ilma polstrita, pole õiget katteriiet leidnud. Kunagi nägin abakhanis üsna originaalilähedst helehalli õhukest polstririiet, aga siis vajadust pold ja nüüd enam pole riiet... :(
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

K Nov 03, 2004 22:10

Vana porolooni jäägid eraldatakse aviobensuga,kruntida pole vaja,kasutage kontaktliimi (kontakt 68,või 66 oli vist),ülitõhus,kui tuleb
läbi kanga,siis kuivades kaob jälg.
vr
Postitusi: 89
Liitunud: L Mär 13, 2004 1:31
Asukoht:
Auto:

#7

K Nov 03, 2004 23:33

Tänud Trionicule, see liimi info oli väga vajalik, mul kiisul varsti vaja.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#8

N Nov 04, 2004 11:14

miks palju peab moksima? kontaktliimi pohimote on midagi muud paksust moksimisest , vastupidi ikka, ohuke kiht, ja 66 ja 68 peaksid olema minu teada selle "momendi" (viimast muidugi mitmes variatsioonis) analoogid, see nimetus MOMENT vist tekkiski mingi konkreetse fritsudel kopitud versiooni hyydnimest juba rutsiajal
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

N Nov 04, 2004 12:52

Veneaegne moment oli see löga, mis tahtis enne kokkuvajutamist 15 min seista, siis pidi kokku suruma ja hoidma surve all jupp aega ja lõpuks kasutada võis järgmisel päeval..:) Vat sulle "moment".
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#10

N Nov 04, 2004 13:19

hehh, iga kontakt tahab peale molemale pinnale ohukese kihi kandmist minu teada vinduda saada, moni 15 min, moni 5 min, vindumise aeg ja tegelt ka peale kantava kihi paksus (vahel isegi kihtide arv-kordsus) soltub ju nii pinna absorbeerimise voimest kui ka tempist (see viib tegelt mottele leiutada aerosool-kontaktkliim ja votta patent saabneti nimele, muidugi juhul kui jalle keegi tambovi talupoeg paralleelselt pole juba sama asjaga hakkama saanud). Novot ja siis paigaldadki, aga jama on selles et paigaldada saad aind 1 kord, peab katt ja natuke ka onne olema. Ja ikkagi pohiline jama on selles, kust saada piisavalt head kangast
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

R Nov 05, 2004 14:07

Liim tuleb eelnevalt vedeldada,kanda mõlemale pinnale ja lasta ära kuivada
,siis kokku pannes läbi kanga ei tule.
andu
Postitusi: 10
Liitunud: K Apr 28, 2004 8:22
Asukoht:
Auto:

#12

R Dets 10, 2004 9:34

Siuke tagasihoidlik küsimus,et kuidas ma 9000el selle polstri kupatuse laest alla saan?Saadanas on vist mingite heade tüüblitega lakke löödud.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

R Dets 10, 2004 9:39

Sa pidid ju roolivõimu õli vahetama?? Selleks pole ju laepolstrit vaja maha korjata...:D:D:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2280
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#14

R Dets 10, 2004 10:44

Algselt postitas: andu
Siuke tagasihoidlik küsimus,et kuidas ma 9000el selle polstri kupatuse laest alla saan?Saadanas on vist mingite heade tüüblitega lakke löödud.


igatahes pead sa lahti võtma kõik käepidemed, päikesesirmid, peegli juures oleva katte ja samuti uksetihendi ülemise osa. Samuti tagumise luugi juures olevad tüübli ja kandesiini (see nagu kinnitub luugi tihendi vahel)
ja muud kunsti ei olegi.
kas see süsteem aga ka sinu aasta omal sama on, seda ma nüüs sto pross kindel ei ole.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

N Nov 06, 2008 14:13

täna sai ka see töö ette võetud:kokku kulus 2 tundi koos liimi ja riide ostmisega.

liim ise selline:

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

N Nov 06, 2008 14:13

ja tulemus selline:
kusjuures liimi riidest läbi ei õnnestunud ajada. aga riide pealepeanemisel jäi tänu kätepaaride vähesusele puidevalt riie omavahel kokku ja kõikjale kylge. äkki peab ka kaua vastu!?

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#17

N Nov 06, 2008 14:28

Aga kaua võtab 4 ukselisel sama asi aega? Mis riie see sul on, pildi pealt paistab flanelli moodi?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#18

N Nov 06, 2008 14:41

mul 2 ukseline, järelikult 4 ukselisel 2 korda kauem.
ei tea mis riie on, lihtsalt suvelise tunde järgi ostsin. ja pahupidi liimisin.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#19

N Nov 06, 2008 15:08

kas sa võtsid siis kah tagumise klaasi ära?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

N Nov 06, 2008 15:09

ei, istmed lasin maha ja tuli uksest välja.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#21

N Nov 06, 2008 19:16

Kas kandsid liimi mõlemale pinnale väi ainult lakka. Lekkekohti silm ei tuvastanud :)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#22

N Nov 06, 2008 19:27

liimi tuleb ikka kasutada vastavalt juhendile....
selle liimi puhul mõlemale pinnale.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#23

N Nov 06, 2008 20:47

ma ei saa ikkagi päris aru.. lagi mahub uksest välja?
sul on 2 ukseline see tähendab ilma luugita ja 2 ukselisel on suuremad uksed, sellepärast mahub välja uksest? 4 ukselisel vist ei mahu, peab akna eemaldama.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#24

R Nov 07, 2008 8:11

Mahub küll,aga tagasi on viletsam panna.Kasulikum oleks tagaklaas eemaldada.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#25

R Nov 07, 2008 8:27

no mu 2 ukselisel sedaanil ei olnud mingit probleemi ja moigestamist, et ta esiuksest välja /sisse käis.
algul lasin lae madalamale, siis yks ots rooli alla ja siis ja keerasin lae pysti pidi, et esimene ots ees kõrvalistuja uksest välja tuli
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta