Check engine + jõud kadunud

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
sang
Postitusi: 17
Liitunud: N Mär 29, 2012 16:25
Asukoht:
Auto:

#1

E Sept 16, 2013 10:23

Patsiendiks 900 Classic 2.0 16V 1990.

Hommikul mootor käivitus nagu ikka muretult, sõitsin 10 minutit (tuba läks juba soojaks). Siis auto seisis 15 minutit umbes, käivitasin uuesti ja kõik oli valesti: käivitus raskelt, mootor puterdas, tühikäik oli all, gaasipedaalile ei reageerinud eriti (alles siis kui lapats põhjas, võttis pöördeid vaikselt üles), jõudu ei olnud üldse. Natukese sõitmise pärast viskas Check Engine tule kah põlema.

Esimene mõte oli, et kuna pens oli lõpukorral, siis äkki on pump paagi põhjast sodi kaasa tõmmanud. Veeresin lähimasse tanklasse, uus pens sisse, aga see ei muutnud asja paremaks (filtrit küll ei kontrollinud).

Mootoriruumile viskasin pilgu peale, mingit silmnähtavat viga ei märganud: pihustite-küünalde juhtmed omal kohal, mingit (uut) leket ei olnud, vedelike tase OK.

On kellelgi ideid, mis võiks probleemiks olla?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#2

E Sept 16, 2013 15:13

Hea oleks veakood(id) teada saada, siis saad probleemi lokaliseerida.

Sõltuvalt mootorijuhtimise tootjast leidsin mõned infolingid.

http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm

http://saab.doda.se/Dokumentation/Lucas/lucas-cu14-troubleshooting-guide.pdf
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
sang
Postitusi: 17
Liitunud: N Mär 29, 2012 16:25
Asukoht:
Auto:

#3

E Sept 16, 2013 17:11

Kas ma kuidagi peale vaadates vms lihtsal moel saan vahet teha, kumb sistem mul peal on?
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#4

E Sept 16, 2013 19:17

Sul ilmselt seal Bosch süsteem (LH2.4..), võid vaadata nt õhulugeja tootja järgi. Asub see siis õhukopsiku juures.
http://www.forum-auto.de/dat/8977621_.jpg
sang
Postitusi: 17
Liitunud: N Mär 29, 2012 16:25
Asukoht:
Auto:

#5

N Sept 19, 2013 22:49

Tegin selle testimise ära.

Süsteem oli tõesti Bosch.

Selles mõttes läks hästi, et sain mingid koodid. Aga selles mõttes läks halvasti, et ma kribasin nad üles suht lootusetult ja pealegi suutsin veakoodid lõpus ka ära kustutada, nii et 100% tulemust pole.

Aga need koodijupid, mis suutsin tuvastada, viitavad õhukulu mõõturile (air mass meter, mass air flow sensor, need on ju üks ja seesama?).

Ka mootori üldine käitumine viitab, et sisuline probleem on segu vales koostises: mootor käivitudes viskab pöörded korraks 2000 rpm kanti, siis kukuvad kiirresti ~500 peale, nii et mootor vaevalt suudab ringi käia ja paari sekundiga surebki välja. Kui gaasiga mängida, siis veel natuke mootor käib, aga üldiselt suht lootusetu.

Igatahes, mida sellisest veast arvata? Kas ma saan midagi täiendavalt kontrollida ja diagnoosida? Kui odav ja lihtsalt saadaolev see jupp on? Kas vahetamisega saaksin koduaia tingimustes hakkama?
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#6

R Sept 20, 2013 7:59

Õhulugeja teeb selliseid trikke. Proovi korras õhulugejat.
__In Boost We Trust__
sang
Postitusi: 17
Liitunud: N Mär 29, 2012 16:25
Asukoht:
Auto:

#7

R Sept 20, 2013 11:03

Kas kellelgi juhtub Tallinna piirkonnas olema üht töökorras õhulugejat, mida on valmis kas müüma või vähemasti laenama katsetamiseks?

Kas õhulugeja vahetus on lihtne pistikute ühendamise vaev või tuleks seal midagi kalibreerida-sättida kah?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#8

R Sept 20, 2013 11:17

Õhulugeja seerianumber peab klappima, seega tee alustuseks üks foto oma auto õhulugejast ja märgi üles seerianumber.

Mul mõned on, seerianumbrit ei mäleta hetkel.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#9

R Sept 20, 2013 13:16

Vahetamisel "-" klemm maha ja vähemalt 15ks minutiks.
__In Boost We Trust__
sang
Postitusi: 17
Liitunud: N Mär 29, 2012 16:25
Asukoht:
Auto:

#10

R Sept 20, 2013 17:55

õhulugeja nr on 0 280 212 013
sang
Postitusi: 17
Liitunud: N Mär 29, 2012 16:25
Asukoht:
Auto:

#11

T Sept 24, 2013 12:34

Uus õhulugeja installitud ja mootor töötab nagu vanasti.

Suur tänu Andrusele jupi eest!
Vasta