Patsiendiks 900 Classic 2.0 16V 1990.
Hommikul mootor käivitus nagu ikka muretult, sõitsin 10 minutit (tuba läks juba soojaks). Siis auto seisis 15 minutit umbes, käivitasin uuesti ja kõik oli valesti: käivitus raskelt, mootor puterdas, tühikäik oli all, gaasipedaalile ei reageerinud eriti (alles siis kui lapats põhjas, võttis pöördeid vaikselt üles), jõudu ei olnud üldse. Natukese sõitmise pärast viskas Check Engine tule kah põlema.
Esimene mõte oli, et kuna pens oli lõpukorral, siis äkki on pump paagi põhjast sodi kaasa tõmmanud. Veeresin lähimasse tanklasse, uus pens sisse, aga see ei muutnud asja paremaks (filtrit küll ei kontrollinud).
Mootoriruumile viskasin pilgu peale, mingit silmnähtavat viga ei märganud: pihustite-küünalde juhtmed omal kohal, mingit (uut) leket ei olnud, vedelike tase OK.
On kellelgi ideid, mis võiks probleemiks olla?
Check engine + jõud kadunud
Hea oleks veakood(id) teada saada, siis saad probleemi lokaliseerida.
Sõltuvalt mootorijuhtimise tootjast leidsin mõned infolingid.
http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm
http://saab.doda.se/Dokumentation/Lucas/lucas-cu14-troubleshooting-guide.pdf
Sõltuvalt mootorijuhtimise tootjast leidsin mõned infolingid.
http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm
http://saab.doda.se/Dokumentation/Lucas/lucas-cu14-troubleshooting-guide.pdf
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Tegin selle testimise ära.
Süsteem oli tõesti Bosch.
Selles mõttes läks hästi, et sain mingid koodid. Aga selles mõttes läks halvasti, et ma kribasin nad üles suht lootusetult ja pealegi suutsin veakoodid lõpus ka ära kustutada, nii et 100% tulemust pole.
Aga need koodijupid, mis suutsin tuvastada, viitavad õhukulu mõõturile (air mass meter, mass air flow sensor, need on ju üks ja seesama?).
Ka mootori üldine käitumine viitab, et sisuline probleem on segu vales koostises: mootor käivitudes viskab pöörded korraks 2000 rpm kanti, siis kukuvad kiirresti ~500 peale, nii et mootor vaevalt suudab ringi käia ja paari sekundiga surebki välja. Kui gaasiga mängida, siis veel natuke mootor käib, aga üldiselt suht lootusetu.
Igatahes, mida sellisest veast arvata? Kas ma saan midagi täiendavalt kontrollida ja diagnoosida? Kui odav ja lihtsalt saadaolev see jupp on? Kas vahetamisega saaksin koduaia tingimustes hakkama?
Süsteem oli tõesti Bosch.
Selles mõttes läks hästi, et sain mingid koodid. Aga selles mõttes läks halvasti, et ma kribasin nad üles suht lootusetult ja pealegi suutsin veakoodid lõpus ka ära kustutada, nii et 100% tulemust pole.
Aga need koodijupid, mis suutsin tuvastada, viitavad õhukulu mõõturile (air mass meter, mass air flow sensor, need on ju üks ja seesama?).
Ka mootori üldine käitumine viitab, et sisuline probleem on segu vales koostises: mootor käivitudes viskab pöörded korraks 2000 rpm kanti, siis kukuvad kiirresti ~500 peale, nii et mootor vaevalt suudab ringi käia ja paari sekundiga surebki välja. Kui gaasiga mängida, siis veel natuke mootor käib, aga üldiselt suht lootusetu.
Igatahes, mida sellisest veast arvata? Kas ma saan midagi täiendavalt kontrollida ja diagnoosida? Kui odav ja lihtsalt saadaolev see jupp on? Kas vahetamisega saaksin koduaia tingimustes hakkama?
Kas kellelgi juhtub Tallinna piirkonnas olema üht töökorras õhulugejat, mida on valmis kas müüma või vähemasti laenama katsetamiseks?
Kas õhulugeja vahetus on lihtne pistikute ühendamise vaev või tuleks seal midagi kalibreerida-sättida kah?
Kas õhulugeja vahetus on lihtne pistikute ühendamise vaev või tuleks seal midagi kalibreerida-sättida kah?
Õhulugeja seerianumber peab klappima, seega tee alustuseks üks foto oma auto õhulugejast ja märgi üles seerianumber.
Mul mõned on, seerianumbrit ei mäleta hetkel.
Mul mõned on, seerianumbrit ei mäleta hetkel.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson