Veovõlliots, seesmine

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#1

T Okt 01, 2013 19:06

Keegi ehk oskab abistada teadva sõnaga:

Igal autol on seesmised veovõlliotsad. klassikul olla neid 2 eri mõõtu. Kuidas ma tean millise mõõduga seesmine veovõlliots mu 900 klassikul on?
Asi tahab vahetamist.

Aasta masinal on 1991, 93 kw, 2.0L

Ette tänades ;)
Raf
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1714
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#2

T Okt 01, 2013 20:49

Kui tahad uusi tükke, siis pole muud kui aastakäigu järgi otsida, neid sai kunagi VMist tellida isegi.

Kui kasutatuid, siis ei tea kunagi, kas need tööle hakkavad ja vibra ei põhjusta. Kui probleemiks on vibra kiirendamisel, siis aitab vahest ka lehdnus, et need pesad omavahel ringi tõsta, siis ei tööta samad pinnad.

Aastakäikudel 87...93 peaksid samad olema, kuid selles ei saa kunagi 100% kindel olla, eriti üleminekuaastatel.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#3

K Okt 02, 2013 9:46

Tutikad tunduvad olevat hirm kallid. Ise olen mõelnud kasutatud variandi peale, muidu.

Et ainus viis õigeid mõõte teada saada on asi tegelikult lahti katkuda, nagu ma aru saanud olen.

Tänud sulle Andrus99
farmacoma
Saabiklubi liige
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#4

K Okt 02, 2013 19:10

Neid kastutatuid on foorumi teel raske leida. Üks võimalus, et helistad ise kõik inimesed läbi, kellel arvad olevat või kes klassiku juppe müüvad. Mulle ära helista, mul pole. Otsin isegi vahelduva eduga. Üks mõte on kasutada väiksemaid ehk vanematüübi otsasid. Siis tuleb kogu võll ära vahetada, võibolla isegi käändmik. Ei ole kursis kuidas teise otsa nuudid on, sisemised on küll erinevad ehk siis tripodi laagrit vahetada ainult võlli otsas ei saa.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#5

T Dets 03, 2013 11:55

Kriban lõpuks ka väikese tagasiside:

Asi algas sellest et Rootsimaal 120/130-ga sõites üks hetk hakkas äkki auto vibrama. Terve auto. mitte rool ja ainult siis kui gaasi vajutas ehk gaasi pedaal oli all asendis. Kui Predaali lahti lasi kadus ka vibra. Samas kui võtsin auto hoo madalamaks nagu näiteks 110 või 100 km/h kadus mõneks ajaks vibra ära. natukese sõidu järgi ilmus vibra ka nende kiiruste juures. ja nii see vibra jäigi. st tekkis alati maanteel sõites 100+ km/h kiiruste juures.

Lõpuks tõin auto Riia kohalikku Saabimeeste juurde ja välja tuli et seal kus need veovõllid sisenevad käigukasti seal on mingid tripodid - need olid esiteks sodid ja teiseks oli juhipoolse tripodi pesa endale mingi väikse "kraavi" kulutanud et kui ta sinna sisse kinni jäi hakkas vibrama. Ehk siis, kuna tripodid olid suht sodid ja nad ilmselt ka sinna "kraavi" kinni jäid siis seal tekkisiki kokku võtes vibra.

Autol vahetati ära siis mõlemal pool tripodid - sieesmised võlliotsad vahetati kohaga (parem vasak - vasak parem) ja ühel pool pandi "uus" tripodi pesa - ehk kogu see metall jurakas mis kasti külge kinnitub jne...

Nüüd sõidab auto ilusti ilma vibrata ja isegi lõtks gasitamisel läks märkimisväärselt väikseks. :P
Vasta