Tere!
Mõned kuud tekkis probleem, et kohalt võttes oli tunda vibratsiooni. Selle peale kontrollisin üle mootorikinnitused jms kahtlase. Jäi kripeldama siduri töösilinder, sest aasta tagasi remontisin katkise mansetiga peasilindrit, mis oli pealekauba roostet ja paska täis. Kahtlustasin kas töösilindrit või ebaühtlaselt kulunud siduriketast, survelaager tegi ka aeg-ajalt häält. Mida edasi, seda hullemaks vibratsioon läks. Samuti ei lahutanud sidur ka enam nii hästi.
Täna võtsin siis kätte ja võtsin töösilindri, ketta, survelaagri ja korvi maha. Selgus, et kogu komplet on mõned aastad tagasi vahetatud, kuid "superkvaliteetne" SKF-i sidurilaager oli ka otsi andmas. Töösilinder oli seest ilmus, tihendid terved, siduriketast rohkem kui küll ja hooratas ühtlane. Ainuke asi, mis silma jäi oli sidurikorvi ebaühtlaselt kulunud lamellid. Tundub, et osad lamellid on kõrgemad kui teised, seda on näha ka kulumisjälgedest. Monteerisin ketta ja korvi tagasi hooratta külge ning siis oli ka näha, et osad lamellid on kõrgemad kui teised. Ilmselt siit tulenes ka vibra siduri lahutamisel ja rakendamisel. Samuti tundub, et sidurikorvi surveketas(?) on natuke eksentriline. Seda on nähe ka kulumisjälgedest.
Kas tegu on praagist sidurikorviga või on ebaühtlane kulumine ka lõpukorral survelaagri süü? Ilmselt peaksin ka uue sidurikorvi paigaldama, muidu vibrast lahti ei saa?
Probleem siduriga - praak sidurikorv?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Kõiksugu vibra ja jõnksutamine paigalt minekult on puhtalt ketta süü: nii katete vaheliste lamellide värk , samuti ka leevendusvedrudest võib olla.
Veel mittekorralik töösilindri komplekteerimine ja paigaldus.
Veel mittekorralik töösilindri komplekteerimine ja paigaldus.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 119
- Liitunud: L Juun 01, 2013 23:36
- Asukoht: Viljandi
- Auto: NG9-5 Turbo4 Aero
900 T16 Aero
Töösilindri eemaldamisel ja osandamisel küll midagi silma ei jäänud, mis viitaks halvale koostamisele. Kolvil on küll õrn kulumisjälg ühel küljel, kuid tundatvat kulumist pole. Kuidas on võimalik üldse töösilindrit halvasti koostada? Peaks olema ju suht lollikindel, silinder ja kolb istuvad igal juhul kenasti korpuses ja teineteises. Töösilinder üldiselt oli silma järgi korralikult käigukasti korpuse küljes. Siduriketas oli nii vähe kulunud, et isegi numbrid/templid olid katetel loetavad. Mõõtsin ka nihikuga üle - oli ühtlaselt kulunud. Tootjafirma jääb küll korvi ja ketta puhul tundmatuks.
Peaksin siis nüüd mõtlema terve uue sidurikomplekti ostmise peale (ketas, korv, survelaager)? Töösilinder on ilmselt veel kasutatav?
Peaksin siis nüüd mõtlema terve uue sidurikomplekti ostmise peale (ketas, korv, survelaager)? Töösilinder on ilmselt veel kasutatav?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 119
- Liitunud: L Juun 01, 2013 23:36
- Asukoht: Viljandi
- Auto: NG9-5 Turbo4 Aero
900 T16 Aero
Praeguseks on janke555 käest saadud kasutatud korv küljes, igasugune vibra kohaltvõtult on kadunud ning sidur lahutab üldiselt ka paremini. Sõidetud juba ca 200 km linnas ja maanteel. Siduriketta jätsin prooviks enda oma. Samuti süstisin survelaagrisse määret ja õli, kestab veel mõne aja. Töösilindri vaatasin kriitilise pilguga üle kokku pannes. Ei paistnud viga midagi olevat ja paika sai ka hästi. Prooviks teen nüüd nii, et sõidan mõne aja selle kasutatud sidurikorviga ja vaatan, kuidas selle lamellid kuluvad. Siis saab selgeks, millest probleem alguse sai. Käisin täna ka Carringis ja seal vaadati kui lolli, et tahan ainult korvi osta/hinda teada saada. Variandid olid: originaal(?) sidurikorv ~130 € ja Sachs ~80 €. Komplekt (survelaager, ketas ja korv) Sachs´il ~160 €. Esialgu vaatan, mis hetkel pealolev kooslus teeb. Eks siis teab kas üldse ja siis mida lõppkokkuvõtteks vahetada tuleb.