Probleem siduriga - praak sidurikorv?

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Ilts
Saabiklubi liige
Postitusi: 119
Liitunud: L Juun 01, 2013 23:36
Asukoht: Viljandi
Auto: NG9-5 Turbo4 Aero
900 T16 Aero

#1

L Sept 06, 2014 15:51

Tere!

Mõned kuud tekkis probleem, et kohalt võttes oli tunda vibratsiooni. Selle peale kontrollisin üle mootorikinnitused jms kahtlase. Jäi kripeldama siduri töösilinder, sest aasta tagasi remontisin katkise mansetiga peasilindrit, mis oli pealekauba roostet ja paska täis. Kahtlustasin kas töösilindrit või ebaühtlaselt kulunud siduriketast, survelaager tegi ka aeg-ajalt häält. Mida edasi, seda hullemaks vibratsioon läks. Samuti ei lahutanud sidur ka enam nii hästi.

Täna võtsin siis kätte ja võtsin töösilindri, ketta, survelaagri ja korvi maha. Selgus, et kogu komplet on mõned aastad tagasi vahetatud, kuid "superkvaliteetne" SKF-i sidurilaager oli ka otsi andmas. Töösilinder oli seest ilmus, tihendid terved, siduriketast rohkem kui küll ja hooratas ühtlane. Ainuke asi, mis silma jäi oli sidurikorvi ebaühtlaselt kulunud lamellid. Tundub, et osad lamellid on kõrgemad kui teised, seda on näha ka kulumisjälgedest. Monteerisin ketta ja korvi tagasi hooratta külge ning siis oli ka näha, et osad lamellid on kõrgemad kui teised. Ilmselt siit tulenes ka vibra siduri lahutamisel ja rakendamisel. Samuti tundub, et sidurikorvi surveketas(?) on natuke eksentriline. Seda on nähe ka kulumisjälgedest.

Kas tegu on praagist sidurikorviga või on ebaühtlane kulumine ka lõpukorral survelaagri süü? Ilmselt peaksin ka uue sidurikorvi paigaldama, muidu vibrast lahti ei saa?

Pilt

Pilt
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#2

L Sept 06, 2014 18:22

Halb paigaldus tundub. Töösilinder oli viltu, ebaühtlaselt surus laagri korvi lamellidele.
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

L Sept 06, 2014 18:55

Kõiksugu vibra ja jõnksutamine paigalt minekult on puhtalt ketta süü: nii katete vaheliste lamellide värk , samuti ka leevendusvedrudest võib olla.

Veel mittekorralik töösilindri komplekteerimine ja paigaldus.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ilts
Saabiklubi liige
Postitusi: 119
Liitunud: L Juun 01, 2013 23:36
Asukoht: Viljandi
Auto: NG9-5 Turbo4 Aero
900 T16 Aero

#4

L Sept 06, 2014 22:06

Töösilindri eemaldamisel ja osandamisel küll midagi silma ei jäänud, mis viitaks halvale koostamisele. Kolvil on küll õrn kulumisjälg ühel küljel, kuid tundatvat kulumist pole. Kuidas on võimalik üldse töösilindrit halvasti koostada? Peaks olema ju suht lollikindel, silinder ja kolb istuvad igal juhul kenasti korpuses ja teineteises. Töösilinder üldiselt oli silma järgi korralikult käigukasti korpuse küljes. Siduriketas oli nii vähe kulunud, et isegi numbrid/templid olid katetel loetavad. Mõõtsin ka nihikuga üle - oli ühtlaselt kulunud. Tootjafirma jääb küll korvi ja ketta puhul tundmatuks.

Peaksin siis nüüd mõtlema terve uue sidurikomplekti ostmise peale (ketas, korv, survelaager)? Töösilinder on ilmselt veel kasutatav?
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#5

L Sept 06, 2014 22:14

Süüdlase vaheta ka, muidu varsti sama protseduur tuleb.
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

L Sept 06, 2014 23:41

Proovi mõnda teist ketast. klassikul ju see vahetamine aega ju ei võta.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ilts
Saabiklubi liige
Postitusi: 119
Liitunud: L Juun 01, 2013 23:36
Asukoht: Viljandi
Auto: NG9-5 Turbo4 Aero
900 T16 Aero

#7

P Sept 07, 2014 0:40

Pole mul seda varuosabaasi, et saaksin riiulist võtta ja teist proovida. Kui ma kogu komplekti vahetama peaksin ühe vigase jupi pärast, siis läheb see suht kalliks ja mõttetuks. Esialgu ma vahetaks ainult korvi ja survelaagri uute vastu. Oleks võtta, siis prooviksin ka kasutatud ketast.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#8

P Sept 07, 2014 9:04

Mul peaks olema, püüan mitte unustada ja järgi vaadata.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#9

P Sept 07, 2014 18:56

On olemas korv ja ketas. Kui tahad siis helista 53960649, homme olen veel olemas.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#10

P Sept 07, 2014 20:24

Vajadusel saan ka ketast ja korvi anda. Raplas.
Ilts
Saabiklubi liige
Postitusi: 119
Liitunud: L Juun 01, 2013 23:36
Asukoht: Viljandi
Auto: NG9-5 Turbo4 Aero
900 T16 Aero

#11

P Sept 07, 2014 21:12

Praeguse seisuga saan homme janek555 käest proovimiseks ketta ja korvi. Eks annan teada, mis tulemused on kui peaksin homse päeva jooksul uue survelaagri ka saama. Vastasel juhul saan proovida alles reedel.
Ilts
Saabiklubi liige
Postitusi: 119
Liitunud: L Juun 01, 2013 23:36
Asukoht: Viljandi
Auto: NG9-5 Turbo4 Aero
900 T16 Aero

#12

T Sept 09, 2014 22:01

Praeguseks on janke555 käest saadud kasutatud korv küljes, igasugune vibra kohaltvõtult on kadunud ning sidur lahutab üldiselt ka paremini. Sõidetud juba ca 200 km linnas ja maanteel. Siduriketta jätsin prooviks enda oma. Samuti süstisin survelaagrisse määret ja õli, kestab veel mõne aja. Töösilindri vaatasin kriitilise pilguga üle kokku pannes. Ei paistnud viga midagi olevat ja paika sai ka hästi. Prooviks teen nüüd nii, et sõidan mõne aja selle kasutatud sidurikorviga ja vaatan, kuidas selle lamellid kuluvad. Siis saab selgeks, millest probleem alguse sai. Käisin täna ka Carringis ja seal vaadati kui lolli, et tahan ainult korvi osta/hinda teada saada. Variandid olid: originaal(?) sidurikorv ~130 € ja Sachs ~80 €. Komplekt (survelaager, ketas ja korv) Sachs´il ~160 €. Esialgu vaatan, mis hetkel pealolev kooslus teeb. Eks siis teab kas üldse ja siis mida lõppkokkuvõtteks vahetada tuleb.
Vasta