84 Turbo klassiku tuvastamist vajav jupp

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#1

N Dets 04, 2014 11:22

Hakkasin oma 84 klassikul vaakum voolikuid kontrollima ja leidsin ühe täiega pudeda vooliku, mille üks ots läks esimesel pildid olevasse rohelisse kahe otsaga jubinasse ning teine ots läks teisel pildil olevasse pronksi karva (vist) vaakumkambrisse. Mis jubin see roheline on ja kuhu peaks sealt teine voolik minema (mul seda ei olnud üldse). Kas äkki sellesse kolmandal pildil olevasse pimedaga kinni pandud vooliku kohale?
Ühesõnaga huvitab mida see jubin teeb ja mis sellest sõltub, sest siiamaani on auto ka ilma nendeta suht kenasti toimetanud.



Lisatud failid
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#2

N Dets 04, 2014 15:42

Midagi pistmist egr'iga, see vist pole väga tähtis jah. Kuskilt ma mäletan, et üks variant oli koos selle gaasiklapi vedruga, et kui gaasi järsku lahti lased, et ta siis kütust raisku ei laseks. Et siis kütuse säästmiseks mõeldud.
saabimart
Postitusi: 33
Liitunud: T Sept 23, 2014 21:04
Asukoht:
Auto:

#3

N Dets 04, 2014 17:34

EGR-iga seotud klapp jah esimesel pildil. Voolik tuleb sealt gaasiklapi lähedalt ja läheb sinna rohelisse torukesse ja teisest jälle välja ja EGR klappi. Vastavalt temperatuurile see klapp(roheline) siis kas avatud või suletud...
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#4

N Dets 04, 2014 19:33

Seda ma lugesin Haynesi raamatust jah, et asi on seotud EGR -süsteemiga aga huvitav mis süsteem see EGR ise ka on ja mida ta autole juurde annab.
Saabimart - ka see "gaasiklapi lähedalt" võiks olla seesama ots mis mul pimedaga kinni?
saabimart
Postitusi: 33
Liitunud: T Sept 23, 2014 21:04
Asukoht:
Auto:

#5

N Dets 04, 2014 21:36

noh, eks nagu tänapäeval ikka ollakse harjunud-võid kirjutada ise ka Google otsingusse-''exhaust gas recirculation'' ning siis saadki põhjaliku vastuse:-)

Aga lühidalt siis on see süsteem lämmastikoksiidide vähendamiseks heitgaasides, ehk siis ikka selle nimel, et loodust ja meie õhku saastaks vähem. Kui põlemiskambris läheb liiga kuumaks ja hakkab palju neidsamuseid oksiide eralduma-siis juhitakse osa heitgaase tagasi sisselaskekollektorisse ja silindrites alaneb temperatuur. Noh iseenesest pole see ju ka mootori seisukohast halb. Lihtsalt kui mõelda, kui palju saastavad õhku Hiina ja USA ja kõik teised suured tööstusmaad, siis see paar vana Saabi enam olukorda ei muuda. Aga probleemid tekkivad ikka siis, kui see va EGR klapp tahma täis läheb ja kinni kiilub ja enam nii ei tööta kui algselt oli mõeldud-siis visatakse ta sealt lihtsalt minema ja pannakse avad kinni.
Kuna auto läks nüüd kergemaks, siis ka kiirendus parem;-)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

N Dets 04, 2014 23:13

Need klassikute egr`d tuleks kindlasti tummaks teha. Suurim õhulekete allikas ja -väändekohija.
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#7

R Dets 05, 2014 11:00

Tänud vastamast. Uurisin ka ise eile selle süsteemi kohta googlist ja natuke sain taas targemaks.
Samas tekkis nüüd küsimus, et mida peaksin tegema, et asi "tummaks" teha. Mind ikkagi huvitab, et mis voolikuots see on (3 pilt),mis mul pimedaga kinni. Kui ma paneksin samamoodi ka selle vaakumpumba otsa pimedaga kinni, siis kas see teeks EGR-i tummaks?
Vasta