1. leht 1-st

Joob nagu hobune!?

Postitatud: P Okt 17, 2004 22:11
Postitas Urmas
Mis võiks olla karburaatormootori liigse janu põhjuseks?

Joob nagu hobune!?

Postitatud: P Okt 17, 2004 22:26
Postitas ivomets
oleneb millise karburaatoriga on tegu.

tavalist pindkarburaatori puhul võib viga olla kytuse kohal oleva plaadi alla langemisega või bensiinitaseme tõusuga; ka liialt aurustuva kytusega

aga kui kasutad puhurkarburaatorit, siis ehk liiga suure sissepuhutava õhu survest võib olla liigne bensiinikulu

muidugi ei usu , et kasutad veel vanamootsat bensiinipaagis olevate hardega pritsharikarburaatorit.
selle kasutamise puhul tuleks yldsegi unustada sõna
" kokkuhoid"

Joob nagu hobune!?

Postitatud: P Okt 17, 2004 23:05
Postitas Urmas
SAAB 900 `86 ja karpa on Zenith-Stromberg

Joob nagu hobune!?

Postitatud: E Okt 18, 2004 9:07
Postitas Cyber
Kui hobusega võrrelda siis paar ämbrit vett ja mõned leivad 100 km kohta?? ;)
Kui suur see janu siis ka on?? 8-10? 10-12? 12-14? Linnas/maanteel??

Joob nagu hobune!?

Postitatud: E Okt 18, 2004 13:52
Postitas Trionic
Zenit hakkab rüüpama,kui nõelklapp ei pea,kui kummimembraan on väsinud
kui tooremehanism on hõre ja laseb suure hõrenduse puhul bensu läbi,kui
segu on liiga rikas,kui segunõel/kaev on ovaalseks kulunud jne...

Joob nagu hobune!?

Postitatud: E Okt 18, 2004 17:12
Postitas Must9000
Kas see on normaalne kui Saab 9000 CS 2,3 võtab linnas 12l 100-le või on palju ?

Joob nagu hobune!?

Postitatud: E Okt 18, 2004 19:05
Postitas Urmas
Kui ma läbin 10 liitriga 70 km., siis seda on minu jaoks selgelt liiga palju. Membraan paistis terve olevat ehk peaks siis nõelklapi välja vahetama.

Joob nagu hobune!?

Postitatud: E Okt 18, 2004 20:15
Postitas Trionic
to Urmas:õigem oleks ikka viga selgeks teha ennem juppide ostmist.

Joob nagu hobune!?

Postitatud: E Okt 18, 2004 21:17
Postitas Urmas
Aga kuidas viga kindlaks teha?

Joob nagu hobune!?

Postitatud: T Okt 19, 2004 9:16
Postitas Cyber
Algselt postitas: Must9000
Kas see on normaalne kui Saab 9000 CS 2,3 võtab linnas 12l 100-le või on palju ?
Ei ole palju. Natuke ilmselt oleneb tellisest soki sees ka aga 12 sajale ei ole väga palju

Urmasele: "Juurdlust toimetavad asjatundjad.." :)

Joob nagu hobune!?

Postitatud: T Okt 19, 2004 13:21
Postitas ivomets
võta kraburaator maha: pese puhtaks väljast hästi korralikult. võta põhjakaan lahti ja vaata ja kontrolli ujuki taset ja nõelklapi seisukorda.
ja ka kummimembraani seisukorda. eriti just äärte juurest.

Joob nagu hobune!?

Postitatud: K Okt 27, 2004 22:59
Postitas Urmas
Nii, lasin meistritel karburaatoriga tegeleda ja ehk on abi, kuid on ilmnenud veel üks probleem- nimelt mootor lonkab, nii tühikäigul kui ka ühtlase gaasiga sõites käivad pidevalt jõnksud läbi. Mis värk on??? :(

Joob nagu hobune!?

Postitatud: K Okt 27, 2004 23:20
Postitas Trionic
Kõrgepingehäired(juhtmed,rootor,kaas,küünlad),edasi pakuks lisaõhu
(õhulekked),klapivahed,kompressioonid silindrites jne.

Joob nagu hobune!?

Postitatud: N Okt 28, 2004 8:56
Postitas ivomets
segu rikas liialt ja säde jääb nõrgaks.......
kyynlad tahmanud

Joob nagu hobune!?

Postitatud: N Okt 28, 2004 9:08
Postitas Cyber
Mu vanal autol oli ka sama probleem, lonkas ja pöördesse läks väga pahuralt. Uurisid inimesed siit ja sealt, tulemust ei midagi. Lõppeks vahetasin ise nii küünlad kui juhtmed ja eenäe imet, auto lausa nurrus peale seda.

Joob nagu hobune!?

Postitatud: E Nov 01, 2004 11:53
Postitas NO FEAR
Küünlad jah. Viljandis on üks mees, kes diagnostikat teeb, too ütles, et küünlad vahetatakse kah 10 tuh. km pealt. Krt. seda teab? Võib-olla tõesti. Kuigi, kui ma kunagi proovisin küünlaid vahetades mootori nurrumist taastada, ei andnud see tulemusi.

Joob nagu hobune!?

Postitatud: L Mär 31, 2012 13:36
Postitas ivomets
leidisn ainukese klassiku teema suure kütusekulu kohta.
aga arendaks teemat: 8 klappi ja turbo. ja kütusekulu 10 liitri kanti.

tegelikult võiks ju ikka vähem olla?
ma nüüd mitu pikka otsa proovinud ja 10, mis 10.

äkki trionic pakuks mõne idee, kuidas ökomaks teha? mida ära petta, et vähem kütust peale saaks?

no maanteel võiks ju ikka 8 saada.

muidu ju täitsa korras värk, käivitub iga ilmaga paugust ja kohe jääb töölegi ja hoiab pöördeid jne, aga võiks midagi kruttida, et siis remontima peaks hakkama. ja pärast olema õnnelik, et hullemaks ei läind;)
esimeseks asjaks ostsin kütuselisandi, mis süsteemi puhastaks. :eureka:

Joob nagu hobune!?

Postitatud: L Mär 31, 2012 14:39
Postitas farmacoma
Lahja seguga sõites võtaks vähem. Mul juhtus selline lugu, et panin teise mootori peale kunagi ja sellel oli segu kruvi juba paigast, ei käinud hästi ja mul polnud millegi järgi kohe paika ka panna. Siis keerasingi segu pritsungi peast tunde järgi, et käiks hästi. Esimene pikem sõit oli väga öko - 5,5 l/100km. Hommikul ei tahtnud auto enam käima minna ja jälle tuli kruvima hakata, nii et väga ei tasu kruttida aga igasugu tulemusi võib tulla siiski :) Mootor oli siiski pisut teine - 16 klappi aga turbo ja mehhaaniline pritsung, et umbes sama ikkagi.

Joob nagu hobune!?

Postitatud: L Mär 31, 2012 15:09
Postitas janek555
Minu praktikas on jäänud klassiku maantee kulu 8L kanti ja pigem alla kui üle. Praegu aktiivselt kasutuses olev see http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=18526 klassik tarbib maanteel kiirusel 90-100km/h mitte rohkem kui 7,5/100km. Peal mehhaaniline pritsung.Probleemiks kerge kakkumine ühtlasel kiirusel ja väga väiksel koormusel.
Vaieldamatu ökobil on see http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4700 auto! Ei tea palju on vaikne maantee kulu , kuid kiirendust ja sõitu nautides on paagi keskmine olnud alati alla 8,5l !

Joob nagu hobune!?

Postitatud: E Apr 02, 2012 17:57
Postitas Tundrahunt
minu GLSil kah 2x CD150. maanteel 8L. linnas 10L per 100km. Kulu suurenemine sõltub alates sellest, kas karbuss on veel külm või ülessoojenenud kuni selleni, kas tagasivool paaki suudab karburaatori uputamise tühikäigul vältida.. nõelklapid üldjuhul 100% kütusetaset ujukikambris norm piires ei hoia, pigem üle normi.. mitte iga esimese satsi klassik ei oma tagasivoolu paaki. ... teine rüüpamise arendaja on muidugi ebatihe - , või siis algasendisse mitte tagasiminev tooreklapp... lisaks soodustab rüüpamist ujukambri tuulutusklapi pidev avatud olek. see peaks avanema vaid lühiajaliselt, kui hakkad pedaali vajutama, muidu peaks enamus aja olema suletud.

Joob nagu hobune!?

Postitatud: R Apr 06, 2012 13:11
Postitas RAF
minu oma võtab linnas külmade ilmadega ja ka praeguste ilmadega 13-14L 100Km kohta. ja seda on ta teinud ka eelmisel talvel. ilmade soojenedes hakkab vähem rüüpama sinna 10l kanti. minu oma on muidugi sissepritsega mitte karpaga.

Joob nagu hobune!?

Postitatud: E Apr 16, 2012 19:57
Postitas Tundrahunt
minu oma võtab linnas külmade ilmadega ja ka praeguste ilmadega 13-14L 100Km kohta. ja seda on ta teinud ka eelmisel talvel. ilmade soojenedes hakkab vähem rüüpama sinna 10l kanti. minu oma on muidugi sissepritsega mitte karpaga.
----

kogu aeg täisvõimsusele orienteeritud pritsungi aju suunab sisselaskekollektorisse siseneva külma õhu korral segusse rohkem kütust õhu massi kohta, et kompenseerida enegiakadu, mis läheb õhu soojendamisele soovitud temperatuurini
karpamootoril aga tuleb talvel seguklapiga karpat loputada, sest külma karpa korral bensiin ei aurustu niipalju ja nii "peeneks" kui oleks vaja, et saada norm koostisega segu... seega voolab minu GLS karapdesse talvel eelsoojendatud õhk (mis on originaalis) ja eelsoojendatud benss, mis tekitab karpas olukorra +18 nagu suvel. Linnasõidus lühikestel marsruutidel alati ei päästa, sest ei jõua -20C juures nagu eriti soojeneda.. mõtlen elektrilisele tehnilisele lahendusele :)

Joob nagu hobune!?

Postitatud: T Apr 17, 2012 9:16
Postitas Cyber
Ivomets küsis 8v turboka kohta, karpad on pisut teine teema.

Joob nagu hobune!?

Postitatud: K Apr 18, 2012 7:38
Postitas Trionic

tegelikult võiks ju ikka vähem olla?
ma nüüd mitu pikka otsa proovinud ja 10, mis 10.

äkki trionic pakuks mõne idee, kuidas ökomaks teha? mida ära petta, et vähem kütust peale saaks?

no maanteel võiks ju ikka 8 saada.
Eks ikka need vanad põhitõed- KORRAS pihustid,õiges temperatuurivahemikus töötav juhtrõhuregulaator, tihe kolvigrupp, ettenähtud(või veidi suurem) kütuse trassirõhk, täpseks timmitud õhumõõturi taldriku asend jne.jne.

Mõõta tuleks kindlasti relatiivset kompressiooni,sest manomeetriga otse mõõtmine annab tihti VÄGA VALE tulemi. Olen sellega ise kunagi "orki astunud". Otse mõõtes oli kõik ideaalne,mootoritestriga üle mõõtes ühes silindris -60% teistega võrreldes.Üks surverõngas oli katki,nagu hiljem selgus.

Süütejagaja peab täpselt töötama- stroboga mõõtes ei tohiks ühtlastel pööretel süütemärk "kõikuda".

Segu võimalikult lahjaks keerata,aga nii,et mootor tühikäigul ilusti töötada suudaks.

Auto peab vabalt veerema.

Lõputult pisiasju,aga trassil 7l. pole päris ulme.