Vedrude kokkusurumise abivahendit kellelgi?

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#1

T Dets 01, 2015 17:01

Ega ei leidu sellist tööriista kellelgi?

99-l tahaks esivedrusid vahetada ja nende tavaliste väikeste "kompressoritega" ei saa piisavalt sümmeetriliseltt vedru haarata, ligipääsetavus on suht kehv.

Või on muid häid soovitusi?



Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
saabimart
Postitusi: 33
Liitunud: T Sept 23, 2014 21:04
Asukoht:
Auto:

#2

N Dets 03, 2015 19:41

no üldiselt olen mina vähemalt oma romuautodel(99 ja 900) vanad vedrud alt kätte saanud ka nende tavaliste kokkusurujatega. Natuke ebamugav ja eebel appi, aga saab hakkama.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

N Dets 03, 2015 19:43

Mina olen nendel tavalistel keevitanud mutrid ka teise otsa, siis saab teistpidi keerata.
Tundrahunt
Postitusi: 38
Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
Asukoht:
Auto:

#4

E Dets 07, 2015 12:44

panin enda klassikule taha volga esivedrud, tõsi, tuli 1 pööre jagu lühemaks võtta. Et allapanekuks kokku pressida, kasutasin külili õlitungi, puuklotsi ja uksepiita. kokku pressitud olekus fikseerimiseks plekist ehituslinti 4 küljest, millised pärast vedru allapanekut ja auto selle kukile laskmist, lihtsalt läbi lõikasin ja siis välja sikutasin ...

vana vedru mahavõtmiseks fikseerisin vedru auto all sama moodi , kuid kasutasin raudtraati mitu jooksu. siis lasin amordi vabaks, tõstsin auto tungiga üles, morts eemale ja vedru kukkus pesast ilusti välja .. nii lihtne oligi ..

vedru kokkusurumisel uksepiida vahel peab olema ettevaatlik, vedru võib putku panna ja siis ta hüppab suht kaugele ja etteteadmata suunas, näkku näiteks...selle ennetamiseks fikseerisin õlitungi korpuse plekiribast klambriga uksepaku külge kinni sobival kõrgusel ja pakuga paralleelselt, et pressiks vedru keskelt, st sümmeetriliselt, milleks panin tungi alla samuti puuklotsi (oleneb õlitungi jämedusest) ...
Ilts
Saabiklubi liige
Postitusi: 119
Liitunud: L Juun 01, 2013 23:36
Asukoht: Viljandi
Auto: NG9-5 Turbo4 Aero
900 T16 Aero

#5

E Dets 07, 2015 20:11

Vahetasin enda klassikul alles hiljuti kõik vedrud ja amordid. Esimeste kokkusurumisega sain tavaliste vedrukammitsatega hakkama, natuke pidi paigutust vaatama, aga ei midagi keerulist. Tõmbasin kokku esimesest ja kuuendast keerust (alt lugedes), alumised kammitsa kihvad mahtusid vedrutaldriku ja vedru vahele. Vedrult pinge mahavõtmiseks kasutasin teist paari kammitsaid.

Tagumiste vedrude kokkusurumisega ei hakanud vaeva nägema, läksid ju amordid ka uued. Väga lihtne oli tagasild tervenisti rippu lasta ja peoga vedrud välja võtta ja uued asemele panna (poldid tulid kenasti lahti). Abiks oli väike õlitung ja paar puuklotsi silla tõstmisel ja fikseerimisel.
Vasta