klassiku käigukast undab

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
priitpalk
Postitusi: 25
Liitunud: K Mai 04, 2011 20:55
Asukoht:
Auto:

#1

P Jaan 03, 2016 18:23

Tere

Olen kuulnud, et see on tavaline probleem klassikute hulgas. Tahaks teada kas on lahendusi sellisele probleemile. Kas saab paigaldada ka muu aastakäigu käigukasti?
Autoks 1987, 81kw, manuaal

Tänud
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#2

P Jaan 03, 2016 20:20

Omalaadne ulumine on neil kõigil tõesti. Pigem väiksemal hool. Mul ulub näiteks just suuremal kiirusel - difri paigaldusel valed võtted.
Tuleb aru saada, kas tegu on difrist tulenev hääl või käigust/käikudest. Esimese asjana tasuks õli värskendada.
Muidu need kastid on kõik sama korpusega küll. Sisus muutused aastate jooksul.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

P Jaan 03, 2016 20:30

OT:

Kle kt100. kas sa tead, kas need suured koonusrulllaagrid ennem difrit on kõigil samad??
mis asuvad võllil, mille otsas on difri väike hammakas.

numbrit, koodi tead?
üks saabimees on hädas, tahaks vahetada aga ei tea koode jne....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#4

P Jaan 03, 2016 20:44

OT:

Kle kt100. kas sa tead, kas need suured koonusrulllaagrid ennem difrit on kõigil samad??
mis asuvad võllil, mille otsas on difri väike hammakas.

numbrit, koodi tead?
üks saabimees on hädas, tahaks vahetada aga ei tea koode jne....


Jään vastuse võlgu, kas kõigil sama. Äkki on? Pead ei anna ja hetkel ei oska kuskilt kontrollida ka. Endal tehtud märge: M88048-99406 (M 88010) Timken

Tegin väikse otsingu ja tundub, et 91+ pandi suuremad laagrid sinna. Pinion bearing siis inglise keeles. Seda otsides võiks tõeni ehk jõuda.
Minu kood peaks olema enne 91 kasti omad, kuna ehitasin vist 89a kasti.
Aga see pole mingi eriline laager sain aru ja selgub tõde kui lahti võetud.
priitpalk
Postitusi: 25
Liitunud: K Mai 04, 2011 20:55
Asukoht:
Auto:

#5

P Jaan 03, 2016 21:58

See ulgumine tekkis järsku, enne seda vaikne. Undamine kiiremal sõidul. Kuidas olukorda parandada? Vahetan õli, vaatab mis juhtub. Kui õlivahetus ei aita, mis siis? Ise mingi remondimees ei ole.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#6

P Jaan 03, 2016 23:12

Nii palju kui kirjandust lugenud olen, võibki see pinion bearing see kurjajuur olla. Suur koormus tal.


Pilt

Kunagi ehitasin oma kasti ja sellises olukorras leidsin selle olevat. Et seda laagrit vahetada, tuleb mootor maha võtta, kast kätte saada ja kast viimsepulgani lahti võtta.
Suur töö ja et õigesti teha, on üksjagu nuputamist. Mõnele kastimehel ilmselt lihtne, aga kui õigeid tööriistu pole, keeruline.
Ei pruugi muidugi selle viga täpselt olla. Alusta vast õlist.
priitpalk
Postitusi: 25
Liitunud: K Mai 04, 2011 20:55
Asukoht:
Auto:

#7

P Jaan 03, 2016 23:17

Tänud KT100!
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#8

E Jaan 04, 2016 0:09

Pmst kastide sisu erinevus, mis tähtsust omab, on kas kangi tsentreerimis mehhanism on salongis või kastisisene. sinu masinal peaks kastisisene olema.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

E Jaan 04, 2016 7:17

Kas mitte difri undamist ei saa reguleerida sisemiste pooltelg ede vahele käivate peilidega? Ühelt poolt ära ja teisele poole juurde. Aga paksust tuleb mõõta!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#10

E Jaan 04, 2016 7:51

Kas mitte difri undamist ei saa reguleerida sisemiste pooltelg ede vahele käivate peilidega? Ühelt poolt ära ja teisele poole juurde. Aga paksust tuleb mõõta!


Jah, kuid need ei saa iseenesest paigast ära minna. Selle mõõdu häälestamiseks on remondijuhendis protseduur kirjeldatud, kuid kõige õigem oleks juba sõitnu kasti puhul võtta 2 mõõtu enne kasti avamist: see sama külglõtk (backlash) ja käbi sügavus (pinion depth).
Tundrahunt
Postitusi: 38
Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
Asukoht:
Auto:

#11

P Jaan 10, 2016 22:17

minu klassikul (1980) undab differ , kuid mitte hambumine vaid käigukasti väljundvõlli difripoolne koonus-rulllaager. Seal on kaks tk. kõrvuti. üks käigukasti poolses kojas, teine difrikojas. Minu auto difrikojas asuval koonuslagril lendasid separaatorid minema aga kuna tegu on koonusrulllaagriga, siis kokku see niipea ei jookse, lihtsalt rullid jooksevad erisuguste vahedega või kõrvuti koos edasi ...kui aga teine kõrvalolev peaks samuit koolema, läheb käigukast suht ruttu õhtale. Need laagrid uluvad paljudel.
Vasta