Saab 99: nukkvõll + pesa õhtal

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
holger
Postitusi: 83
Liitunud: T Mär 16, 2004 12:33
Asukoht:
Auto:

#1

E Juul 03, 2006 20:53

Juba ammustajast oli selline klapiklõbin mootoril man. Aga otsustasin peale suuremat sildade - pidurite remonti, et "köhin" ka mootori taagast puhtaks... piitsutasin siis teist rõõmsalt pööretega ja nii see juhtuski. Või mis siin ikka niiväga juhtus - hakkas lihtsalt suht kõrvulukustavalt klõbisema. Uurides avanes järgmine pilt:

Pilt

Pilt

Tegu on vanema B-mootoriga. Kui lähemalt uurida, siis üks nukk on kibedasti vatti saanud ja seda ümbritsev pesa oli kaane alla laiali lennanud. Leidsin tükkide seast ka ühe nuka reguleerimisseibi.
Ootan murelikult abistavaid arvamusi - Mis võis säherduse kaose algpõhjuseks olla? See, et asi suurte pööretega laiali lendas, oli ilmselgelt tagajärg, mitte põhjus - tavaliselt kulgeb see auto üsna rahuliku stiiliga. Ka piisab ainult nukkvõlli ja pesa vahetusest või on põhjalikum remont soolas? Kas kasutatud nuka/pesa kasutamine remondil on vastunäidustatud?
vanasaab
Postitusi: 110
Liitunud: T Jaan 04, 2005 3:23
Asukoht:
Auto:

#2

T Juul 04, 2006 4:39

Arvan, et sul vast lihtsam mõni kobedamas seisus kasutatud plokikaas peale panna kui seda remontima hakata.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

T Juul 04, 2006 6:22

See mootor on töötanud aastaid(kümneid) tahke määrdeainega,mida nimetatakse ebakvaliteetseks õliks.Ostujärgsetel masinatel üritan alati uurida kaanealust.Kui avaneb selline pilt,on alati oodata suuri pahandusi peale õlivahetust korraliku õliga..Kõik õlikanalid on pea-aegu,või täielikult umbes.
Isegi,kui paned korraliku kaane,tuleb ploki poolt seda pudru pidevalt juurde ja oht mõne kanali ummistumisele jääb edasi kummitama.
VT originaalmootori kõrval tundub pilt sinu oma sisemusest,nagu oleks tegu
tutika asjaga:cool: .
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#4

T Juul 04, 2006 7:06

Trionicule: Sihukese asja põhjuseks on siis varasemal perioodil viletsa määrde kasutamine ehk siis liigpikad õlivahetusvälbad, kui ma õigesti aru sain? Sama asi juhtus meil Saabiiirega esimese, 2-karpaga 900 juures.
Kas sihukeste õnnetuste ennetamiseks kah miskit rohtu on?? :freak:
Kas seda masnat ostes kuidagi avastada on võimalik? Ei saa ju enne ostu lasta klapikambri kaant lahti teha. ...
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

T Juul 04, 2006 7:24

Ega muud rohtu polegi,kui kaan maha ja siis müüja kuu peale saata,kui vastav pilt avaneb.Siinse Andrese auto teema on õpetlik.Tal oli pilt sarnane,hakkas siis
lühikeste välpadega õli vahetama,alustas viletsatest,nõrga pesemisvõimega õlidest ja vaikselt paremate suunas iga korraga.Rutja kokkutulekult tõime Saabi ikkaga troosti treileriga ära,sest mootor jooksis kokku.Ja peale renoveerimist jooksis paari aasta pärast uuesti kokku.
Elades ei suuda keegi neist peenikestest õlikanalitest ja nurgatagustest KÕIKE
sitta kätte saada ja mingil tõenäosusteooria järgi sobival momendil teeb lahtipääsenud ruutmillimeetrine kakatükk kusagil kanalis oma töö.
Või siis sama teooria kohaselt valad kord 50 000 km. järel odavat adin-nolli mootorisse,kus enamus ajast ringleb 1,5 liitrit tavotti ning kimad pidevalt 150`ga,aga kunagi ei juhtu midagi hullu.
holger
Postitusi: 83
Liitunud: T Mär 16, 2004 12:33
Asukoht:
Auto:

#6

T Juul 04, 2006 19:41

Tänud vastajatele! Muidu olen sõitnud mineraalõliga ja seda vähemgi kui 10 000 järel vahetanud. Ja nii päris mitu aastat (kuigi jah, vahepeal on auto pikemalt garaazis seisnud).
Kus muidu need õlikanalid asuvad, kas pildil ka mõni näha? Kuidas nende funkamist kontrollida, kaane all ju kõik õline?
Vasta