Kunagi kui 90-t üles ehitatud sai, siis oli kindel siht, et Uunikumide Talverallil tahan temaga ära käia. Saab oli terve suve igapäevakasutuses ja nüüd mõned kuud õues veedetud. Tegin ennem veel nädalase kasutuse talle, et siis peaks pisivead välja tulema, kui neid on. Ei olnud.
Laupäeva hommikul sai minema hakatud ja kenasti Laitsesse kohale jõutud, kus Talveralli pihta hakkas. Kiiruskatse ringrajal ka kenasti läbitud. Hakkasime rallit sõitma. Päris kiiresti sain aru, et siduripedaal vajub väga pehmeks iga läbitava kilomeetriga. Ühel hetkel enam sidurit polnud. Olgu, õhutasime ära ja toimis. Sõitsime edasi ja sama jama. Tundus järjest hullemaks minevat. Ilm oli ka mõnus, sadas järjest lund peale ja korralik vaip oli maas, käike oli vaja kogu aeg vahetada.
Lisaks sidurile kadus ära ka paugust salongisoojendus. Mispeale hüppas ka mootori temperatuur lakke. Ühel pausil seisma jäädes kees kohe vesi seepeale lahinal välja. Kahtlustasin termostaati. Teha tee peal polnud midagi. Lisaks vaatasin, et auto alla tilgub õli. Tõmbasime õlivarda välja - tüma. Polnud kriipsugi õlivarda peal ja eelmine õhtu sai veel juurde lisatud. Õlifiltri korpuse juurest kuskilt kõik välja lekkinud, poldid kinni - filter kinni.
Kui nüüd see veel kombineerida samal ajal kummitama hakanud kurioosumiga, et sooja mootoriga enam käima ei lähe, siis oligi kena kompott saabunud. Sidur vajus nii pehmeks, et mingil hetkel seisma jättes käiku välja ei saanud, suri välja. Peale seda aga käima enam ei lähe, pidi jupp aega tõmbama ja siis läks hädiselt käima lõpuks. Hiljem avastasime, et peab kõvasti lükkama, meelitama pikalt, siis ka turtsudes ühel hetkel läheb.
Lõunapausiks olimegi dilemma ees - mootor õli sees ei hoia, salongis sooja pole, välja surres käima enam ei lähe, sidur läheb järjest hullemaks - et kas jätame ralli pooleli. Minul oli igaljuhul mott täiesti läinud ja panin ka lauale variandi, et jätame ralli pooleli, pole mõtet mootorit ka kokku lasta.
Lisaks sai teelt väljas käidud ja magistraalis külgepidi driftitud, õnneks resulteerus see vaid kõrvalistujapoolse peegli kaotamisega ja plekid isegi jäid sirgeks.
Aga siis Märjamaal tegime 1,5 tunnise pausi ja tanklast ostsin suurte kogustega kõikvõimalikke vedelikke, et vähemalt Haapsallu tagasi liibata. Tõmbasime isegi termostaadi välja, liigutasime seda ja panime kõik vedelikud jälle normi. Ja siis mõtlesime, et me päeva nautimise huvides teeme kasvõi 5 kilomeetrit nende vigadega senikaua kuni sidurit on ja kui on vaja õhutada, siis kütame Haapsalu poole minema. Aga ma siis vahetasin sidurit minimaalselt ja me saime isegi mingi 70 km sõita ennem õhutamist. Tekkis lootuskiir. Ja kõigil meeskonnaliikmetel oli asi selge - kontrollpunktis läks üks sidurit õhutama, üks punkti võtma, üks rooli taha pumpama ja jälgima, et mootor välja ei sureks sest tühikäigul ta armastas seda ka veel teha nagu läbi karmide õppetundide selgeks saime. Ja nii kilomeeter kilomeetri haaval me selle ralli ka ära lõpetasime. Lõpppeatuses oli sidur nii õhtal jälle, et viimane parkimine Roostal ei olnud mitte sujuv vaid sidurit polnud ja käigupealt suri mats välja ja sinna me jäime. Aga kohal ja elus.
Klassikute kohta on üteldud, et tee äärde see pill naljalt ei jäta. Saan kinnitada, et ei jätnudki!
Pole küll minu pilt aga avalikult jagatav pilt korraldajate poolt. Ehk ei pane keegi pahaks. Saab sai kenasti uhkeks tehtud. Ei tea, mis talle siis ei meeldinud, kõik sai ju antud!
Seiklused 90-ga Uunikute talverallil
Oli lahe ralli :drive:
Meie masinal tehnilisi probleeme polnud, rehvid oleks võinud natuke paremad olla.. kui stardis kohe täiesti vales suunas minema poleks pannud, võiks ka tulemus keskmine olla :fight:
No näed, oli siis täiesti klubiüritus ju, mitu liiget kohal :D
See esimene väljasõit võttis paljudel juhtmesse, mõni sõitis mitukümmend kilomeetrit ära ennem, kui sai aru, et asi ei klapi. Meil seda viga polnud.
Teeolud olid küll nii jõhkrad, et minu Janek555 käest saadud 165mm laiused kärnad jäid hätta. No tegelikult jäi asi ikka sõiduoskuse taha aga Saab kippus saba liputama päris palju ja minul ikka nii häid oskusi teda talitseda polnud. Väljasõit toimus ka sirge peal, lihtsalt läks saba minema :)
Kiiruskatsel üldkohaks 55 mingist 165-st vist. Suht kehv, pole õigele Saabimehele kohane. Tuleb harjutama hakata. Mina läbisin raja lõpus ja see oli nii treppi sõidetud, et ma ei saanud esiratastele haardumist alla. Aga eks see ole praegu enda oskuste peitmine teiste põhjuste taha.
See esimene väljasõit võttis paljudel juhtmesse, mõni sõitis mitukümmend kilomeetrit ära ennem, kui sai aru, et asi ei klapi. Meil seda viga polnud.
Teeolud olid küll nii jõhkrad, et minu Janek555 käest saadud 165mm laiused kärnad jäid hätta. No tegelikult jäi asi ikka sõiduoskuse taha aga Saab kippus saba liputama päris palju ja minul ikka nii häid oskusi teda talitseda polnud. Väljasõit toimus ka sirge peal, lihtsalt läks saba minema :)
Kiiruskatsel üldkohaks 55 mingist 165-st vist. Suht kehv, pole õigele Saabimehele kohane. Tuleb harjutama hakata. Mina läbisin raja lõpus ja see oli nii treppi sõidetud, et ma ei saanud esiratastele haardumist alla. Aga eks see ole praegu enda oskuste peitmine teiste põhjuste taha.
Seda arvasime ise ka ja kui kuumaks läks mootor, siis kakkusime seanina eest ära kohe Aga ikkagi termostaat ei teinud oma tööd korralikult, saime ta uuesti toimima selleks korraks, tahab järelikult vahetust saada.
Eks peale sellist rallit on seasabal korralik hooldus soolas. Siduri peasilinder usutavasti ei pea, mootori õlilekkepõhjus tuleb kindlaks teha jne. Aga viimane vanatehnika lustisõit tal kindlasti ei olnud.
Eks peale sellist rallit on seasabal korralik hooldus soolas. Siduri peasilinder usutavasti ei pea, mootori õlilekkepõhjus tuleb kindlaks teha jne. Aga viimane vanatehnika lustisõit tal kindlasti ei olnud.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kle keegi pakkus mulle tutikat sumpakomplekti algusest lõpuni risti käiva pütaga. toivo.sulg@gmail.com. kirjuta kui tahad
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
tubli - selline üks talveralli olema peabki! Mitmed hädad keelavad, aga õige mees ei lase end neist häirida ;)
IMHO pole mugava (sh sooja salongi ja puhtana püsivate klaasidega) ja mittelaguneva masinaga talveralli päris sõidu- ja saavutusnaudingtut pakkuv üritus. Anoh - see vast mu harjumus, kuna enamus osalemisi on mul olnud õhkjahutusega ca 45a vana masina roolis, mille kero on ALATI (normaalse) töö lõpetanud ralli esimese poole jooksul. Olles eelnenud nn testinädalal ennast eeskujulikult üleval pidanud. Väike paralleel Su Saabi tõrkumistega :)
kord on mul ka katkestada tulnud - aasta oli vist 2010 ja mul oli probleeme nii gaasijaotuse kui piduritega. Audru lõunapausi ajal otsustasime, et kohati jamavate piduritega ei soovi ikka sõita - kes teab, millal päris ära kaduda otsustavad. Pealinna kanti koju jõudes olid mõlemad probleemid iseeneslikult kadunud. Ilmselt olid mingid jäätumisprobleemid nii karburaatoris kui pidurisüsteemis (mis omab vaid üht kontuuri)...
(uurisin hiljem veel piduri peasilindrit ning jätsin asenduseks tellitud uue riiulisse - vahetasin 3a vana pidurivedeliku ning pole siiani sarnaseid jamasid kohanud)
IMHO pole mugava (sh sooja salongi ja puhtana püsivate klaasidega) ja mittelaguneva masinaga talveralli päris sõidu- ja saavutusnaudingtut pakkuv üritus. Anoh - see vast mu harjumus, kuna enamus osalemisi on mul olnud õhkjahutusega ca 45a vana masina roolis, mille kero on ALATI (normaalse) töö lõpetanud ralli esimese poole jooksul. Olles eelnenud nn testinädalal ennast eeskujulikult üleval pidanud. Väike paralleel Su Saabi tõrkumistega :)
kord on mul ka katkestada tulnud - aasta oli vist 2010 ja mul oli probleeme nii gaasijaotuse kui piduritega. Audru lõunapausi ajal otsustasime, et kohati jamavate piduritega ei soovi ikka sõita - kes teab, millal päris ära kaduda otsustavad. Pealinna kanti koju jõudes olid mõlemad probleemid iseeneslikult kadunud. Ilmselt olid mingid jäätumisprobleemid nii karburaatoris kui pidurisüsteemis (mis omab vaid üht kontuuri)...
(uurisin hiljem veel piduri peasilindrit ning jätsin asenduseks tellitud uue riiulisse - vahetasin 3a vana pidurivedeliku ning pole siiani sarnaseid jamasid kohanud)
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
oot. See võib siis ju tähendada seda, et kui võtit keeran ja sõitma lähen sellega nüüd, siis on ta kui prillikivi korras ju!
Sest no - ehitades kulusid kokku ei hoidnud. Mitmekordse ostuhinna ladusin juppidesse veel ja oma tööd ei arvestanud üldse kuludes. Ja siis tunduski, et kuis siis nii kehv masin sai ehitatud :)
Eks see Talveralli ole omaette kogemus. Mul endal isiklikult esimene, sõbrad juba käivad kahekohaliste osalusnumbritega ringi. Ja siis ongi alati see dilemma, et suurem osa masinaid püsib kuidagi nibin-nabin koos ja lisaks veel peab suutma kehvade teeoludega teel püsida, mingi seltskond tuleb aga ümberehitatud ja järeleaidatud masinatega rallit sõitma ja viriseb, et kõik nii aeglased talle ette jäävad.
Seekord sõprade võistkond ZiL tuletõrjeautoga toriseski, et alustasid eesotsast, said kõige ette ja terve tee pidid üksi sõitma ja esimesena rada sisse sõitma. Ei näinud raja peal midagi huvitavat ja jõudsid ka Roostale esimesena kohale. Ja jäid ikka auhinnakohast ilma! Polegi midagi meenutada. Endal aga hea meel, et läbi sellise kadalipu ralli sai läbi tehtud ja meenutada kui paljut.
Sest no - ehitades kulusid kokku ei hoidnud. Mitmekordse ostuhinna ladusin juppidesse veel ja oma tööd ei arvestanud üldse kuludes. Ja siis tunduski, et kuis siis nii kehv masin sai ehitatud :)
Eks see Talveralli ole omaette kogemus. Mul endal isiklikult esimene, sõbrad juba käivad kahekohaliste osalusnumbritega ringi. Ja siis ongi alati see dilemma, et suurem osa masinaid püsib kuidagi nibin-nabin koos ja lisaks veel peab suutma kehvade teeoludega teel püsida, mingi seltskond tuleb aga ümberehitatud ja järeleaidatud masinatega rallit sõitma ja viriseb, et kõik nii aeglased talle ette jäävad.
Seekord sõprade võistkond ZiL tuletõrjeautoga toriseski, et alustasid eesotsast, said kõige ette ja terve tee pidid üksi sõitma ja esimesena rada sisse sõitma. Ei näinud raja peal midagi huvitavat ja jõudsid ka Roostale esimesena kohale. Ja jäid ikka auhinnakohast ilma! Polegi midagi meenutada. Endal aga hea meel, et läbi sellise kadalipu ralli sai läbi tehtud ja meenutada kui paljut.
Sõitsin ise samal laupäeva hommikul Hiiumaale ja juba Ääsmäe kandis tuli üks 2CV vastu - ise veel mõtlesin, et on ikka hullud, et valisid sellise ilma selle autoga sõitmiseks. Siis aga hakkas neid vanu massinaid igalt poolt ette ja taha jääma. Laitse rallipargi juures toimus mingi "laulupidu" - rahvast paistis päris meeletult olevat. Kahju, et omal jäi see Talveralli toimumine märkamata, muidu oleks oma 900 ka ehk rajale viinud. Igatahes lahe lugeda, et leidub veel tõsiseid fanaatikuid.
PS! Kui sul peaks seda bensupumpa vaja minema mille suvel mulle andsid, siis annaks selle sulle heameelega tagasi, kuna hetkel seisab niisama. Ei sobinud ikka mu 96-le ja leidsin tutika sobiva.
PS! Kui sul peaks seda bensupumpa vaja minema mille suvel mulle andsid, siis annaks selle sulle heameelega tagasi, kuna hetkel seisab niisama. Ei sobinud ikka mu 96-le ja leidsin tutika sobiva.