1. leht 1-st

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: L Mai 28, 2016 0:14
Postitas Ilts
Lugu selline, et ilma eelnevate sümptomiteta suri mootor kiirendades välja, tõmbas nagu hingest kinni. Mõne aja pärast õnnestus uuesti pika peale käivitada ja kuidagi aeg-ajalt kakkudes koju ära sõita. Selle jooksul suri neli korda sama moodi muidugi välja. Selline tunne, et nagu küte kaoks tagant ära ja välja surres lööb kohati mootri ka detoneerima.

Kahtlustasin bensiinipumba kuna viima undas suhteliselt valjult ja oli kuulda ka ebaloomulikku kriginat. Paagis leidus ka metallipuru. Vahetasin nii pumba kui filtri täna ära. Ei muutunud suurt midagi.

Tühikäigul käies jätab kohati vahele, gaasipedaali vähe järsemal vajutamisel sureb mootor välja. Kõrgematel pööretel väga ei puterda, aga sõites ikkagi kakub. Sai kontrollitud gaasipedaali asendiandurit vastavalt Bentley manuaalile, tundus ok, kuigi vahet polnud kas andur oli järgi või mitte.

Hetkel oleks järgmine kahtlusalune õhulugeja, siis juba ECU, mis pidi 89. a isenditel eriti kehva olema.

Mootor B202i 16V, LH2.4.2, ilma kat-ita, aasta 1989.

Ootan ideid ja ettepanekuid, et milles viga ja mida kontrollida. Tänud ette!

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: L Mai 28, 2016 11:52
Postitas D116
Midagi sarjast oli tonnisega, B202 mootoriga samuti, õhulugeja oli süüdi.
Kui seda vahetad, kindlasti "-" klemm 15 minutiks maha, muidu ECU ei saa aru.

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: L Mai 28, 2016 16:46
Postitas Ilts
Hetkeseisuga auto sõidab, kuid jätab aeg-ajalt mõne korra ikka vahele. Näiteks esimeselt teisele käigule vahetades ja siis madalalt kiirendades.

Bentley manuaali järgi sai kontrollitud temp.andur, õhulugeja (nii palju kui raamatus infot ja multimeetriga võimalik). Pihustid kontrollitud, kuid O-rõngad jäid vahetamata kuna ei õnnestunud neid kohe hankida. Kütuserõhk mõõdetud ja ok.

Peamine viga oli lihtne, kõrgepingejuhe süütepoolist jagajasse oli ära põlenud ligi sentrimeetri ulatuses. Juhe seisis kenasti küljes, kuid juhtiv osa oli kummiluti alt suuremas osas ära põlenud. Kuna 1988. ja 89. a 900-l on süütepool parema tiiva siseküljel, siis sai see kõrgepingejuhe - universaalne Bremi Silicon Supression, eraldi ostetud Abovo Autokaupadest. Mina kõnnin nüüdsest Bremi universaalsetest kõrgepingejuhtmetest ringiga mööda. Võrreldes kvaliteetse juhtmega on Bremi voolu juhtiv osa ikka 3 korda väiksem.

Hetkel kahtlustan, et kõrgepingejuhtme läbipõlemisel sai ka süütpooli juures olev kommutaator kahjustada. Kui kellegi on pakkuda mõnda kommutaatorit testimiseks, siis oleksin tänulik. Katsetan nüüd lähipäevil, kuidas auto toimetab.

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: P Mai 29, 2016 20:34
Postitas Ilts
Tänane testsõit näitas seda, et ega väga kaugele kodust ei saanud. Hakkas jälle hirmsasti kakkuma ja jõud kadus ära. IECU oli korras, süütepool ka. Ilmselt ikkagi on õhtale läinud kommutaator. Seda arvamust kinnitasid ka paar autospetsialisti. Nüüd oleks vaja leida töökorras kommutaator, et saaks ära testida. Aga 1988-89 900-d on erilised selle poolest, et kommutaator asub süütepooli juures ning evib nelja klemmi + kaks juhet otse korpusest poolile. Otsin siis sellist nagu pildil.

Pilt

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: N Juun 02, 2016 13:01
Postitas Ilts
Kommutaatori vahetamine ei muutnud midagi. Viimase seisuga on käivitamine väga raske, aga samas mingi hetk käib mootor ilusasti - ei puterda ja reageerib gaasipedaali vajutustele hästi. Huvitavalt kiirelt läheb mootor soojaks, mis viitaks lahjale segule, kuid puterdamise ajal on tunda, et segu hoopis rikas.

Laenasin ostsilloskoobi ja mõõtsin üle järgnevad signaalid:
1. Detonatsiooniandur
2. Mootori temp
3. Õhulugeja
4. Kommutaator
5. Pihustisignaal
6. Väntvõlli asendiandur

Minu silmale tundusid kõik signaalid pidevad ja ilma suuremate häiringuteta, kuid samas pole ossiga väga palju mõõtnud. Sai kontrollitud massühendusi, veetud eraldi masse ja toiteid, täna jätkan sellega. Ainuke kahtlane olukord oli siis kui puterdama hakates läks pihusti signaal pikemaks kui muidu (käsitsi gaasi andes). Õhulugeja signaali on plaan võrrelda mõne teise (analoog) õhulugeja signaaliga.

Huvitav oli ka see, et pärast paari tundi testimist (mootor kogu aeg küllaltki kuum) hakkas summutist õlivingu (sinist) tulema. Aga seda mitte kogu aeg, täiesti lambist vahel viskab (klapisääretihendid, plokikaas???).

Siis katsetasin kõik vaakumvoolikud üle, pigistasin järjest ükshaaval kinni. EGR sai ka korraks pimedaks tehtud. Ikka ei midagi. Kord käib ilusti ja teine kord mitte. Käivitamisraksused ikka olemas. Tundub, et süüde võib ka paigast olla.

Kontrollimata kahtlusalune on veel LH 2.2 ECU.

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: N Juun 02, 2016 13:28
Postitas ivomets
No mida sa jamad, juba teine nädal läheb ? :)


See masin peaks ju veakoode kah vilgutama. Uuri seda, et kust saab juhtme: kas kõrvalistuja poolt salongi õhuvõtu juurest, või tagant istme alt +aremalt poolt ühest pistikust. Ja netis õpetus olemas, et kuidas toimida.

Veel lisaks on olemas sellised lihtsad asjad nagu jagajakaas ja rootor...

Mul on 1 originaal kommutaator kah olemas :thumb:

Ja tavaliselt hakatakse ju ka aju süüdistama, mis võib läbi olla,, :headbang:

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: N Juun 02, 2016 14:07
Postitas KT100
Selline mul maal olemas, 89a 16i pealt. Samas selline kommutaator seal küll polnud.

Lisatud failid

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: N Juun 02, 2016 19:17
Postitas farmacoma
Kas süütesüsteem ja pritsesüsteem pole mitte eraldiseisvad süsteemid?

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: N Juun 02, 2016 21:26
Postitas KT100
Kas süütesüsteem ja pritsesüsteem pole mitte eraldiseisvad süsteemid?


kusjuures vist on jah, seal teine karp juhipoolses tiivas

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: N Juun 02, 2016 21:48
Postitas farmacoma
Novot, minu lemmik on ezk igatahes, pole kunagi juranud. Pole vaja ka reguleerida eriti.

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: N Juun 02, 2016 22:46
Postitas Ilts
Ei lähe teine nädal. Kokku olen vast 2 päeva asjaga tegelenud. Iga õhtu mõne tunni uurinud. Pole seda luksust, et pidevalt saaks ainult autoga tegeleda, tööl peab käima ja maal on sada muud asja teha...

Jah, LH2.2 on juba eraldi süüte (EZK) ja pritsungi ajudega. Süütemoodulis (ajus) on keegi kunagi külmjooteid üle käinud. Pritsungi ajju piiludes oli kõik samuti okei.

Kõik teed viisid tagasi õhulugejani, milleks on Bosch'i kuueklemmiline 0280212017. Segu on pidevalt rikas, seda näitava süüteküünlad ja sellest ka puterdamine madalamatel pööretel. Lisaks ei tõuse õhulugeja väljundpinge üle 2,2 V. Põhjagaasiga peaks minu teada see näit ronima ligi 5V-ni. Segu reguleerimiskruvi õhulugeja küljes ei teinud ka mitte muhvigi. Proovisime seda reguleerida vahemikus 300...1000 oomi.

Nii et nüüd oleks vaja laenata proovimiseks töökorras õhulugejat Bosch 0280212017. See on alumiiniumist kaanega variant, millel on segu reguleerimiskruvi ja 6-klemmiline pistik. Vast kellelgi riiulis vedeleb.

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: N Juun 02, 2016 23:13
Postitas ivomets
mul just 1 sellise nrga õhtulugeja " vedeleb".
töötava masina pealt sai kunagi võetud. 80 euri ja võib omanikku vahetada. Tegelt on olemas kogu see süütekomplekt koos kommutaatori ja süütepooliga. juhtmeid vist ei ole aga pole kindel.
ja see sinu kommutaator on kah mingi "teistsugune" kui saabil tavaliselt nägema harjunud...
aga kui ta sellega töötas, siis ju käib kah

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: N Juun 02, 2016 23:20
Postitas Ilts
ivomets, ma võtan reedel sinuga ühendust ja arutame seda värki.

Minu kommutaator on täiesti originaalne lahendus MY88-89 Saabidele. Süütepool ja kommutaator ühise kronsaga ja parema esitiiva küljes.

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: R Juun 03, 2016 10:49
Postitas 13piisab
MAF hädadest võiks ju ECU aru saada? Teisalt nt Motronicud (2.5 tahab tühikäigul siiski natuke "järeleaitamist" ehk gaasi) saavad ka MAFta hakkama - äkki ka Jetronic? Kui nii, siis proovi MAFta. Kuna kahtlustad kütusesegu, siis millised üldse küünlad välja näevad? Või ei saa piisavalt pikalt käima, et need midagi räägiks?
kuna vaatad nii süüte kui toite poole, siis stroboskoop võiks aidata süüteprobleemid elimineerida - poleks paha natuke kapoti all vilgutada.

kommutaatori puhul jõudsime mu meelest järeldusele, et "üks Bosch kõik" ja et vähemasti Motronic opelitelt leiab samu komponente:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=29661
MAF on samuti Opelite kuumtraat-Boschidega väga sarnane:
https://www.google.se/search?q=opel+motronic+maf&espv=2&biw=1680&bih=949&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjFhY2hqYvNAhWjFJoKHc2MAaIQ_AUIBigB#tbm=isch&q=c20xe+maf
(kuigi jääb küsimus, mis mootoril / pritsel mitu klemmi täpselt on)
...kuigi konkreetne kood viib vaid Saabi B202I-ni, siis ma ei teeks numbrit. Ning pruugitud Opeli lugeja eest ma üle 500eek ekvivalendi ei maksaks. Ei ole veel uunikumiks muutunud ja minulgi lisaks kahele masinatel pealolevatele üks varuks ;)

D116 - miks peab masin õhulugeja vahetusest aru saama? Peaks ju ometi pidevalt selle andmeid kasutama, niiet mis vahet on, mis konkreetne "andur" seal on ja kuidas (ja miks) ECU neil vahet teeb?

Ilts - Sa viitad, et LH2.2 on "juba" eraldi ajudega. Kas süüte juhtimise evolutsioon siiski teistpidi ei olnud - et algselt olid pritsed just pritse juhtimised ja mitte "engine managemendid" (kus ka süüte juhtimine) ning eelkõige Motronicuga (...ju hilisemate Jetronicutega) kolis ka süüte juhtimine nn mootori-ECUsse?
päris oluline vundamendivaade...

küsisin Guuglilt Jetronicu ja süüte kohta ning ette jäi selline kena (Saabipõhine) süsteemikirjeldus:
http://www.saabnet.com/tsn/faq/lhoverview.html

kirjeldus, nn troubleshooting, veakoodid, eri ajude pinoutid. Kena ja kompakne.

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: R Juun 03, 2016 11:59
Postitas KT100
LH2.2 on "kõik ühes". Vähemalt minu turbokal oli kunagi LH2.2. 87a.
Minu näidatud pilt peaks olema LH2.4.1/2? Ja sellel on minuteada EZK ja eraldi süüteaju juhipoolses tiivas.

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: R Juun 03, 2016 23:13
Postitas Ilts
Igaljuhul tänud kaasamõtlemast. Kommutaatori ostsin uue kuna selle sai kätte 1-2 päevaga ja selle raha juures oli risk väike. Tol hetkel tundus mõistlikum kui otsida kuskilt samasugust junni kasutatuna.

Kas ECU saab ka MAF-i veast aru kui signaal on katkematu ja lubatud väärtuste piirides? Jutt on nn õhulugeja "valetamist", mis paneks ECU valesti hindama mootori koormust (segu).

Kasutasin sõna "juba" natuke vales tähenduses, mõtlesin seda, et B202-l on juba see süsteem (LH), mitte K-Jetronic. Ei pea vajalikuks pritsungite evolutsiooni teemal pikemalt filosofeerida. Kui huvi teemasse süveneda on, siis võiks ju LH-de kohta eraldi teema teha?
Mis võib-olla asja segaseks ajab, on see, et minu 900 mootorijuhtimine pole ei puhas 2.2 ega ka 2.4.X. Seda näitavad ka elektriskeemid, mis aastaarvuliselt ei vasta minu auto omale. Mul on Bentley "piibel" olemas, kõiki andmeid, pritsungi tüüpi, skeeme ja testprotseduure vaatan sealt. Veakoode lugeda pole õnnestunud.

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: R Juun 03, 2016 23:30
Postitas KT100
a check engine tuli ei põle ka sul, saan aru. kisu midagi küljest tps, maf või o2. mingi asi peab selle tule põlema ajama (eeldusel et lamp korras, ehk võiks ilma mootorit käivitamata süüde sees korra põleda?). ja kui tulel on võimalus põleda, kui ecu teda kuidagi põlema ei aja, on kindlasti midagi ka ecuga valesti.

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: L Juun 04, 2016 20:39
Postitas Ilts
Check engine tuli hakkab põlema kui näiteks CPS, MAF või EZK järelt ära tõmmata.

Täna ivometsa juurde hommikul kodust startides ei õnnestunud autot käivitada, jooksis pidevalt täis. Lõpuks õnnestus käima tõugata.

ivometsaga koos sai mitmeid asju proovitud:
1) Jagaja kaas ja rootor
2) 2 komplekti süüteküünlaid
3) Kõrgepingejuhtmed
4) Süütepool
5) Gaasipedaali asendiandur
6) EZK juhtaju
7) Õhulugeja

Õhulugeja vahetamise järel käivitub auto nüüd normaalselt. Aga puterdamise probleem peitub selles, et säde on nõrk. Proovisõitudel kord töötas 4, 3 või isegi kahe silindriga. Seda just kiirendamisel. KT100 soovitusel sai küünla elektroodide vahe väiksemaks reguleeritud - 0,8 pealt 0,5 mm peale. Puterdamine suuresti kadus ja kõik silindrid töötasid. Tagasi Viljandi poole sõites testisin pidevalt, jättis ainult mõne üksiku korra vahele.

Kodus sai proovitud vedada toide otse akult kommutaatorile - ei parandanud olukorda. Panin peale ivometsa käest testimiseks saadud EZK juhtaju, mida tööle saada ei õnnestunudki. Numbrid karbil samad 0 227 400 129 (trükkplaadil ja kivil natuke erinevad numbrid), aga ei tunnistanud, lõi ainult check engine tule põlema. Prooviks sai tõestetud ka kivi enda EZK ajust ümber. Jälle ei midagi.

Tahaks veel proovida mõnd teist EZK-d. Kas on võimalus, et EZK kommutaatori juhtahelas on mingi kala?

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: L Juun 04, 2016 21:47
Postitas ivomets
1 asi jäi veel ütlemata, et proovida aku pealt süütepooli peale kah eraldi lisa juhe tõmmata.


Selline tunne on peale kõiki tehtud asju selle autoga sõites, et gaasi põhja vajutades kaob mõni küünal tagant ära, just nagu juhe hakkaks üle lööma ...
samas ta kiirendab edasi mõne puuduva silindriga.

Aega tegelda jäi napiks kuna lubasin poisile, et lähme mootorrataste mäkketõusu vaatama.

Millegipärast ma ei torgiks midagi muud peale küünalde ja juhtmete..

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: L Juun 04, 2016 23:07
Postitas KT100
Kontrolli maanduspunktid ka üle.
https://www.dropbox.com/s/qb9sgd2rtw2dxsd/3.2%20-%20Electrical%20system%2C%20system%20diagrams.pdf?dl=0

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: N Juun 09, 2016 21:44
Postitas Ilts
Annan vahepeal aru, mis seisud on.

Üleeile vahetasin ära uute vastu:
süüteküünlad;
jagaja kaas;
rootor;
kõrgepingejuhtmed;
mootori temp. andur.

Elektroodivahe sai auto enda kasutusjuhendi järgi seatud 0,6 mm. Käisin üle veel kõik mootorijuhtimist puudutavad massjuhtmed (mootori ja käigukasti küljes), generaatori massjuhe sai uus tehtud. Panin tagasi ka enda vana õhulugeja.

Pärast eelnimetatud juppide vahetamist sõidab auto normaalselt, vahele pole jätnud. Käivitus paranes ka. Pikema käivituse teema võib olla ka seotud uue küttepumbaga, millel ilmselt tagasivooluklapp puudub. Prooviks vahetan veel homme õhulugejad ümber ja testin.

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: E Juun 13, 2016 8:25
Postitas KT100
Naljakas, et see mootori ecu, mis mul maal vededelb, on lahti võetud kellegi poolt varem ning see süütekarp, mis tiivas, on romula kirjadega. Ikalduvadki need karbid?
Tahad endale või viskan ära?

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: E Juun 13, 2016 10:20
Postitas S9K
See 0.6mm elektroodi vahe on küll jäle pisike. Süütesüsteem nõnda nõrk?

Klassik puterdab ja sureb välja

Postitatud: E Juun 13, 2016 21:53
Postitas Ilts
Naljakas, et see mootori ecu, mis mul maal vededelb, on lahti võetud kellegi poolt varem ning see süütekarp, mis tiivas, on romula kirjadega. Ikalduvadki need karbid?
Tahad endale või viskan ära?


Süütekarpi tahaks kindlasti proovida. Ära siis neid ära viska, ma proovin mõlemad igaks juhuks ära.