Klassiku 16v turbo õhulugeja

Kõige klassikalisemad Saabid
kristjanksl
Postitusi: 60
Liitunud: N Okt 08, 2015 10:18
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 900 T16, Volvo 940 TD

#1

T Aug 16, 2016 12:07

Otsin 16 klapilise turbo klassiku õhulugejat.
Minu lugeja peal on number 0 280 212 005. Teise nrga asjad sobivad ka?
kristjanksl
Postitusi: 60
Liitunud: N Okt 08, 2015 10:18
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 900 T16, Volvo 940 TD

#2

K Aug 17, 2016 19:46

Tegelikult on vaja ainult testida kas minu õhulugeja on vigane. Kui kellelgi on sama numbriga(või sobivad nad kõik?) siis võiks proovida minu õhulugejat. Tegemist on LH 2.2ga
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#3

N Aug 18, 2016 8:20

Mis aasta masinale see peaks minema? Mul sõidab 87a LH2.2 lugeja "surnult" kaasas auto küljes (torutäide). Koodi peast ei ütle.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#4

N Aug 18, 2016 10:28

Ma arvan, et LH2.2 ja LH2.4 on erinevad lugejad.
Kõnealusel tükil on pildi järgi ka reguleerkruvi, mida uuematel enam ei ole.
Proovimiseks tasub otsida ikka õige koodiga tükk.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
kristjanksl
Postitusi: 60
Liitunud: N Okt 08, 2015 10:18
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 900 T16, Volvo 940 TD

#5

N Aug 18, 2016 20:34

Käisin koos autoga kasutaja saabu juures. Õhulugeja oli tal sama numbriga olemas aga see ei aidanud. Asi on siis selles, et kütusesegu on ebareaalselt rikas. Proovisime veel kahte vabalthingava aju, ka ei miskit. Sättisime süüte manuaali järgi õigeks. Proovisime teisi küünlaid, see tegi auto vähemalt sõidetavaks.
Oskab keegi öelda kas kütuse surve võiks mõjutada asja? Minul oli küljes 2.5barri surve regulaator, proovisime 3.0barrist see asja ei muutnud. Tekkis mõte et äkki minu 2.5barrine ei lase kütust välja.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#6

N Aug 18, 2016 20:53

Aga kust sa tead, et segu rikas on?

Kui kütuserõhu regulaator ei lase läbi, siis peaks just kütust puudu olema - ehk lahja...?

Ehk selgitad, mis probleem on?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
kristjanksl
Postitusi: 60
Liitunud: N Okt 08, 2015 10:18
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 900 T16, Volvo 940 TD

#7

N Aug 18, 2016 21:02

Küünlad on süsimustad, sõites pöördesse ei lähe(üle 3000 võimatu pöördeid saada), tagant tuleb tumedat tossu, sumpas paugutab vahel ja lõhn on vastav.

Rõhu regulaator on peale pihusteid, kui ta sealt kütust läbi ei lase siis tagasivoolu paaki nö ei ole ja pihustite taga on suurem rõhk kui peaks. See viga on ainult oletus, reaalselt testinud ei ole.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#8

N Aug 18, 2016 21:11

Kui sa proovisid 3 baarist ja midagi ei muutunud, siis ma ei usu seda viga. 2,5 versus 3 baari ei tekita nii drastilist vahet. 3 baarine on lihtsaim tuunijate trikk, et suurema turborõhu jaoks kütust juurde saada aga see ei tohiks selliseid tulemusi anda

Aga kontrolli kütust tagasivoolu paaki, võta voolik lahti ja puhu, peaks lihtsalt õhk läbi liikuma. Ettevaatust muidugi lahtiuhendamisel, rõhu all kütus!
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#9

N Aug 18, 2016 21:23

Eeee...tagasivoolus ei ole ikka rõhku, kui auto ei käi...
Aga kas check engine tuli ei põle? Ehk oleks hea veakoode lugeda?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#10

N Aug 18, 2016 21:30

Üks mõte veel, mootori temp andur - ehk arvab pidevalt, et mootor külm ja aju annab rikast segu - warm up

Või siis lambda peksab segast?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#11

N Aug 18, 2016 21:35

Vanal lh.2.2 juhtimisel vist pole seda check engine luksust, mäletamist mööda tuli vilkkoodide teema lh2.4ga aga võin ka eksida..
EDIT. seekord ei aidanud saabu, ma lihtsalt ei viitsi alati hakata teises arvutis kasutajat vahetama.
kristjanksl
Postitusi: 60
Liitunud: N Okt 08, 2015 10:18
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 900 T16, Volvo 940 TD

#12

N Aug 18, 2016 21:55

Check engine tal jah pole. Temp andur annab õigeid takistusi ja selle pistikut olen ka proovinud sillata(kuskil netis soovitati).
Lambdat tal pole.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#13

R Aug 19, 2016 9:05

Oot, aga LH2.2 puhul peaks lambda igal juhul olema - vähemalt Bentley manuaali järgi on kõikidel LH2.2 skeemidel olemas

Õhukulumõõtjal on võimalik määrata nn "baas-seadistust", ehk siis mõõta takistust klemmide 3 ja 6 vahel, mis peab olema u 380 oomi.
Kui ei ole, siis reguleerida regul kruvist et oleks - kui ei saa reguleerida siis on õhukulumõõtja pekkis.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

R Aug 19, 2016 9:21

Sel 85 aasta päritolu mootoril lambdat küll ei olnud. Nii palju kui ma mäletada suudan oma vanast autost..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#15

R Aug 19, 2016 9:38

Sel 85 aasta päritolu mootoril lambdat küll ei olnud. Nii palju kui ma mäletada suudan oma vanast autost..:P


Huvitav... raamatu järgi peaks olema
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#16

R Aug 19, 2016 9:40

regullisime mõlema õhulugejaga 380ne oomi peale, muffigi ei muutunud, Lambda oli võibolla usa turu masinatel koos EGRiga, euro masinatel need asjad puudusid.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7619
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

R Aug 19, 2016 10:14

Aga mis numbreid näitab gaasiklapi lüliti? / tühikäik, täiskoormus?
Õhupuhastaja ei ole umbes?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
kristjanksl
Postitusi: 60
Liitunud: N Okt 08, 2015 10:18
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 900 T16, Volvo 940 TD

#18

R Aug 19, 2016 12:18

Gaasiklapi lüliti olen ka üle kontrollinud, näitab nii nagu peab.
Tutikas koonukas on, proovisin vana originaal karpi ka aga täpselt sama.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#19

R Aug 19, 2016 12:49

Ostuteemast on asi piisavalt kaugele läinud, lükkasin tehnilise alla.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#20

R Aug 19, 2016 13:49

Guugeldasin "c900 turbo 16V running rich"

- pihustid lekivad - võib olla tõenäoline??

- kui kütuserõhu regulaatori membraan lekib, siis võib liikuda kütus vaakumvoolikut pidi sisselaskesse. Aga sa vist proovisid teist regulaatorit juba ka.

- tühikäigu õhuklapp (AIC) võib kinni jääda, nt avatud asendis

- kellegil olla olnud turbo kinni kiilunud, nii et ringi ei käi ja takistab õhuvoolu... :freak:

- dead animal in intake :eureka:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#21

R Aug 19, 2016 13:56

Panustan viimaselel Andruse variandile :D
Aga kui vaja, on mul sama koodiga õhukulumõõtja olemas. Võime vahetada.
Aga nagu ikka: kõigepealt uued küünlad (mis juba olemas, saan aru), siis jagaja kaas, rootor, juhtmed.
Lisaks võin anda oma LH2.2 ECU. Minul oli ta O2 sensoriga, ilm EGR-ita masinal. Kui hästi otsin, leian ka originaalpihustid, kui õigesti mäletan, oli nende läbilase 150cc juures, mingid valged olid...
Ja CEL-i näitas ka mu masin LH2.2-ga.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#22

R Aug 19, 2016 14:20

Aju võiks täitsa proovida. Tühikäigul saime normaalselt tööle, kuid pöördeid tõstes hakkas puterdama. Pole välistatud üldse süüte probleemid.
kristjanksl
Postitusi: 60
Liitunud: N Okt 08, 2015 10:18
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 900 T16, Volvo 940 TD

#23

R Aug 19, 2016 17:00

Pihusti lekkimist kontrollisime.
AIC klapi puhastasin ja vahetasin ka teise vastu.

Aju võiks tõesti proovida veel ja ka pihusteid. Olen esmaspäeval auto juures tagasi.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#24

P Aug 21, 2016 21:26

Mul nüüd see aju ikkagi kuskile vist ära kingitud... ei leia, ei mäleta ka.
AIC, pihustid, kommutaator ja süütepooli võin anda. Olen skeptiline nende suhtes, aga olemas nad on.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#25

E Aug 22, 2016 13:57

Andke siis ikka teada siin teemas ka, mil moel see probleem lahendus/ei lahendunud... paraku kipuvad sellised foorumiteemad tihti soiku jääma ja väärt info jääb huvilistele jagamata.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Vasta