klassiku tühikäik ujub
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
900 i tyhikäik ujub ja seda tingib vist vasakul rattakoopas olev mingi voolikutega ja juhtmetega junn mis suriseb perioodiliselt ja vastavalt sellele surinale ka pöörded kõiguvad.
mis junn on?
ja mis teha ja mida kontrollida?
lisaks:
uurima nyyd asun ja raamatuid lugema
. kuigi minu arust tal kati polegi.
mis junn on?
ja mis teha ja mida kontrollida?
lisaks:
uurima nyyd asun ja raamatuid lugema
. kuigi minu arust tal kati polegi.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
See peaks siis olema mehaaniline K-Jetronic,millel on Kat. ja Lambdaandur,
ja kogu seda kremplit on pandud juhtima primitiivne ECU(asub tagaistme
all tavaliselt).Suriseja vasakul koopas on kütuserõhuregulaator,kuna K-Jet.
puudub elektroonika ja midagi seoses O2 anduri tööga reguleerida ei saa,
krutitakse solenoidklapi abil kütuse trassirõhku vastavalt,kas vaja rikkamat-
või lahjemat segu.Kui andur on peetis hakkab mootor jaurama.Kuna "ajul"
puudub igasugune adapteerumisvõime,läheb tühikäik rappa ka lisaõhust,
tahmunud gaasiklapist/kambrist- ja õhumõõturi labast,või valest juht-ja/või
trassirõhust.
Sellistel I-del,kus passi pole Kat.i sisse kantud,tasub see jama pealt maha
võtta,ja ehitada tavaliseks I-ks,Kat.i asemele tuleb kindlasti panna õige
resonaator.Siis saab kõvasti võimsust juurde sama,või väiksema bens.kulu
juures.
to ivomets: äkki mul endal suriseb peas midagi ja su I-l polegi eelnevat
küljes,siis on veel varuks mõned tühikäigu "ujutajad".Neist kriban siis,kui
eelnevast abi pole.
ja kogu seda kremplit on pandud juhtima primitiivne ECU(asub tagaistme
all tavaliselt).Suriseja vasakul koopas on kütuserõhuregulaator,kuna K-Jet.
puudub elektroonika ja midagi seoses O2 anduri tööga reguleerida ei saa,
krutitakse solenoidklapi abil kütuse trassirõhku vastavalt,kas vaja rikkamat-
või lahjemat segu.Kui andur on peetis hakkab mootor jaurama.Kuna "ajul"
puudub igasugune adapteerumisvõime,läheb tühikäik rappa ka lisaõhust,
tahmunud gaasiklapist/kambrist- ja õhumõõturi labast,või valest juht-ja/või
trassirõhust.
Sellistel I-del,kus passi pole Kat.i sisse kantud,tasub see jama pealt maha
võtta,ja ehitada tavaliseks I-ks,Kat.i asemele tuleb kindlasti panna õige
resonaator.Siis saab kõvasti võimsust juurde sama,või väiksema bens.kulu
juures.
to ivomets: äkki mul endal suriseb peas midagi ja su I-l polegi eelnevat
küljes,siis on veel varuks mõned tühikäigu "ujutajad".Neist kriban siis,kui
eelnevast abi pole.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
kas ma sain õigesti aru, et lisaks k-jetronicu osadele võib tühikäiku mõjutada ka peetis lambdaandur?
ma huvi pärast küsin, et kui kat maha võtta, mida peab ette võtma lambdaanduri ja süsteemi juhtiva ECU-ga? kas piisab, kui lambdaandurilt lihtsalt juhe tagant ära võtta? sama lugu ECU-ga? kas peab käppima ka teisi sellesse (väljalaske gaaside) süsteemi puutuvaid vidinaid?
ma huvi pärast küsin, et kui kat maha võtta, mida peab ette võtma lambdaanduri ja süsteemi juhtiva ECU-ga? kas piisab, kui lambdaandurilt lihtsalt juhe tagant ära võtta? sama lugu ECU-ga? kas peab käppima ka teisi sellesse (väljalaske gaaside) süsteemi puutuvaid vidinaid?
to aljoga:sa said õigesti aru. O2 andurit lihtne mõõta,tester külge(soe mootor),anduri toodetav pinge peab pidevalt kõikuma 0,1 ja 0,9 V vahel,
kui see nii ei ole,on andur peetis,või segu nii vale,et andur enam ei toimeta.
kui kat`i maha võtad,pead lambda alles jätma ja kat`i asemele panema
turbole mõeldud reso.kui tahad kogu ecu jama maha võtta,pead ümber tegema kütusetorustiku,ümber reguleerima õhumõõturi,-
jugtrõhuregulaatori,-bensurõhuregulaatori.Hea töö korral võidad 10-20hj.
kui peal on EGR(mis vanadel saabidel ei ole töökorras),saad veel parema
tulemuse.
kui see nii ei ole,on andur peetis,või segu nii vale,et andur enam ei toimeta.
kui kat`i maha võtad,pead lambda alles jätma ja kat`i asemele panema
turbole mõeldud reso.kui tahad kogu ecu jama maha võtta,pead ümber tegema kütusetorustiku,ümber reguleerima õhumõõturi,-
jugtrõhuregulaatori,-bensurõhuregulaatori.Hea töö korral võidad 10-20hj.
kui peal on EGR(mis vanadel saabidel ei ole töökorras),saad veel parema
tulemuse.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tõenäoliselt on tegemist juhtrõhuregulaatoriga. kyljes 2 bensa voolikut ja el. kontakt.
tyhikäigul suriseb ja ei surise vahetpidamata. kui hoida pöördeid peal ja siis alla lasta, siis 3...5 sek suriseb normaalselt ja siis tekivad taas vaiksed kohad sisse.
pöörded palju ei kõigu kuskil ca 100 vaid yles-alla.
kati pole.bensu ka palju ei võta...
tundub, et aeglasel pöörete tõusul natuke nagu ebayhtlaselt töötaks...
mida vaadata? ja kuidas..?
tyhikäigul suriseb ja ei surise vahetpidamata. kui hoida pöördeid peal ja siis alla lasta, siis 3...5 sek suriseb normaalselt ja siis tekivad taas vaiksed kohad sisse.
pöörded palju ei kõigu kuskil ca 100 vaid yles-alla.
kati pole.bensu ka palju ei võta...
tundub, et aeglasel pöörete tõusul natuke nagu ebayhtlaselt töötaks...
mida vaadata? ja kuidas..?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Juhtrõhureg.see olla ei saa,sest see ei saa suriseda(asub termostaadi
korpuse küljes.Äkki on jagaja vaakummembraan katki,või
tsentrifugaalvihid kinni roostetanud?.Kui see suristaja tal küljes on,peaks
olema ka kat. ja O2 andur,või vähemalt viimane.Ja ikka see vana juhtrõhu-
jutt.see peab vale olema.
korpuse küljes.Äkki on jagaja vaakummembraan katki,või
tsentrifugaalvihid kinni roostetanud?.Kui see suristaja tal küljes on,peaks
olema ka kat. ja O2 andur,või vähemalt viimane.Ja ikka see vana juhtrõhu-
jutt.see peab vale olema.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
a kust täpsemalt saaks testeri jaoks vahetut kontakti lambdaandurilt tuleva pinge mõõtmiseks? ühtegi vaba kohta, kust pinget mõõta, ma seal ringis ei leidnud. kuna olen kuulnud, et lambdapulk suht õrn ja habras asi, ei riskinud ka seda "pügama" hakata, et juhtmesüdamikule ligi pääseda.
Pistik on ju juhtmel küljes
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
läheb natuke kaua aega , et vastata, sest classic pole mul mul igapäeva kättesaadav
asi, mis vibreerib on siiski rõhuregulaator täpsemalt elektro-hydrauliline.
bensiin sellest läheb sööturisse täpselt sama koha pealt kus tavalise rõhuregulaatorilgi.
see regulaator peaks arvestama lamda andurit.
äkki siis lamda andur peetis?
läheb taas aega, kui selle yle mõõta saan.
või äkki hgoopis viga bensiinifiltris?
mida keegi ammu vist vahetanud pole?
aga ei usu, sest suurtel koormustel töötab kenasti.
mis teha trioonic?:)
asi, mis vibreerib on siiski rõhuregulaator täpsemalt elektro-hydrauliline.
bensiin sellest läheb sööturisse täpselt sama koha pealt kus tavalise rõhuregulaatorilgi.
see regulaator peaks arvestama lamda andurit.
äkki siis lamda andur peetis?
läheb taas aega, kui selle yle mõõta saan.
või äkki hgoopis viga bensiinifiltris?
mida keegi ammu vist vahetanud pole?
aga ei usu, sest suurtel koormustel töötab kenasti.
mis teha trioonic?:)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Me räägime endiselt erinevatest asjadest,sina bensutrassi rõhureg.,mina
bensusööturi juhtrõhuregulaatorist,mis asub jagaja kõrval termost.korpuse
küljes.Vale juhtrõhk rikub kogu mootori töö.Eelduseks peab olema õige ja
stabiilne trassirõhk.O2 anduri korrasolek ka tähtis.(peab töösooja mootori
puhul tootma 0,1-0,9V pinget,mis peab selles vahemikus üle-alla muutuma).
Hoodulste tegematajätmisest pole mul mõtet siinkohal ruumi raisata.
Tuleb kolm manokat külge kruvida ja külma mootoriga hakata asju mõõtma,kuni töötemperatuurini ja uuesti jahtumiseni.
bensusööturi juhtrõhuregulaatorist,mis asub jagaja kõrval termost.korpuse
küljes.Vale juhtrõhk rikub kogu mootori töö.Eelduseks peab olema õige ja
stabiilne trassirõhk.O2 anduri korrasolek ka tähtis.(peab töösooja mootori
puhul tootma 0,1-0,9V pinget,mis peab selles vahemikus üle-alla muutuma).
Hoodulste tegematajätmisest pole mul mõtet siinkohal ruumi raisata.
Tuleb kolm manokat külge kruvida ja külma mootoriga hakata asju mõõtma,kuni töötemperatuurini ja uuesti jahtumiseni.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
sellesse regulaatorisse tuleb bensiin sööturi kyljepealt ehk siis vist alumisest kambrist ja läheb täpselt sinna kuhu regulaatorist, mis asub jagaja kõrval.( järjestikku sööturi alumise kambriga)
mis trassi rõhku ta reguleerib??
ja selle regulaatori töö vist määrab ära O2 anduroi signaal?
ma tahan selgeks saada seda asja!!!:mad:
see ju 31 a vana systeem- ajalugu peaks olema...
ok. 28 aastat---- lamda tuli 1976 sinna juurde.;)
mis trassi rõhku ta reguleerib??
ja selle regulaatori töö vist määrab ära O2 anduroi signaal?
ma tahan selgeks saada seda asja!!!:mad:
see ju 31 a vana systeem- ajalugu peaks olema...
ok. 28 aastat---- lamda tuli 1976 sinna juurde.;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14286
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Algselt postitas: ivomets
see ju 21 a vana systeem- ajalugu peaks olema...
ok. 18 aastat---- lamda tuli 1976 sinna juurde.;)
Siis ju lausa 28..;)
Ma ei mäleta kuskohast ma selle sain aga siin on k-jeti raamat pdf-ina Äkki tuleb kasuks. Loodame, et Bosch ei pahanda..;).
Ja siin on täpselt teemasse olev artikkel.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
juhtrõhuregulaator (englishmännide keeles warm-up regulator, vt pilti) asub termostaadi kõrval - ülemises osas on 2 bensuvoolikut, alumises osas elektripistik. 1 voolik on tavaliselt teibiga äramärgitud ja tähendab kas sissevoolu või väljavoolu (ei mäleta peast). juhtrõhuregulaatori sees asub elektriga töötav-köetav bimetall, mis liigub vastavalt temperatuurile, ja reguleerib vastavalt sellele bensuregulaatoris (see suur metallist junn, kuhu tuleb benss paagist ja millest välub mitu voolikut, sh 4 voolikut pihustitesse) ja üldises mõttes kogu tavaliselt aja jooksul ära väsima ja regulaator hakkab rõhuga jebima. lambdajunniga juhtrõhuregulaator otseselt seotud ei ole.
kui masinal on lambdapulk ja kat all (seda saab lihtsalt kindlaks teha - lambdapulk asub väljalaske küljes, sealt läheb el.juhe üles, kat vahetult peale I väljalasketoru põhja all), tuleb mängu bensutrassi rõhuregulaator, millest ma enam suurt midagi ei tea. minul igatahes on lambda ja kat ning suriseb ka aeg-ajalt mingi jublakas, mis asub õhusööturi juures (kui ma peast mäletan, siis tuleb sellesse hoopis miski voolik sisselaskekollektorist?!).
EDIT: Trionic, sry, ma va pimeloom ei pand seda lambdapistikut kohe tähele, nüüd leidsin üles, asusin testeriga kallale ja sain tulemuseks 0,2-0,8V vahel kõikuva pinge nagu vaja :)
ps: tundub, et see Cyberi viidatud boschi orig.manual teeb k-jetronicu üsna hästi puust ja punaseks ette.
kui masinal on lambdapulk ja kat all (seda saab lihtsalt kindlaks teha - lambdapulk asub väljalaske küljes, sealt läheb el.juhe üles, kat vahetult peale I väljalasketoru põhja all), tuleb mängu bensutrassi rõhuregulaator, millest ma enam suurt midagi ei tea. minul igatahes on lambda ja kat ning suriseb ka aeg-ajalt mingi jublakas, mis asub õhusööturi juures (kui ma peast mäletan, siis tuleb sellesse hoopis miski voolik sisselaskekollektorist?!).
EDIT: Trionic, sry, ma va pimeloom ei pand seda lambdapistikut kohe tähele, nüüd leidsin üles, asusin testeriga kallale ja sain tulemuseks 0,2-0,8V vahel kõikuva pinge nagu vaja :)
ps: tundub, et see Cyberi viidatud boschi orig.manual teeb k-jetronicu üsna hästi puust ja punaseks ette.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
warmup regulaatoriga ammu asi selge. :)
k-jetronikule on lisaks k-e jetronic kus kurat neid elektroonikaseadmeid eriinevaid võib olla
see suur metallist junn, kus kyljes voolikud on rõhuakumulaator .see hoiab rõhku peale mootori seiskamistja ja aitab käivitamisel
aga yks junn on veel, see mis suriseb.ja asub tõesti õhumõõturi ja sööturi juures.
tolkneb kummijunni otsas.2 voolikut ja juhe
ja see on ka rõhuregulaator ja see seoses o2 - või teisiti öeldes lamda anduriga läbi mikroarvuti.
need 2 käivad kokku nagu sukk ja saabas.
eks ma homme -ylehomme mõõdan lambdal pinge ära....siis vaatab edasi.
ps.
aga hea on teiega koos systeemi tundma õppida. cyberile suured tänud materjali eest- sealt saab veidi lisaks aimu...
k-jetronikule on lisaks k-e jetronic kus kurat neid elektroonikaseadmeid eriinevaid võib olla
see suur metallist junn, kus kyljes voolikud on rõhuakumulaator .see hoiab rõhku peale mootori seiskamistja ja aitab käivitamisel
aga yks junn on veel, see mis suriseb.ja asub tõesti õhumõõturi ja sööturi juures.
tolkneb kummijunni otsas.2 voolikut ja juhe
ja see on ka rõhuregulaator ja see seoses o2 - või teisiti öeldes lamda anduriga läbi mikroarvuti.
need 2 käivad kokku nagu sukk ja saabas.
eks ma homme -ylehomme mõõdan lambdal pinge ära....siis vaatab edasi.
ps.
aga hea on teiega koos systeemi tundma õppida. cyberile suured tänud materjali eest- sealt saab veidi lisaks aimu...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
kuna mu küsimus on seotud selle sama suriseva-elektrilise kütuserõhuregulaatoriga (vasakul modraruumis õhusööturi juures, 2 volla ja 1 el.juhtmega), millest ivomets teema alguses rääkima hakkas, ei hakka uut teemat tegema.
küsimus tekkis mul sellest, et hakkasin täna uurima rootslaste poolt mu masinale ehitatud segurikastamise süsteemi. esialgu arvasin, et süsteem võimaldab lülitada segu rikastamiseks sisse külmkäivituspihusti. täna aga jõudsin järeldusele, et see süsteem on seotud mingit moodi selle regulaatoriga, mida juhib lambdaandur. normaalolekus regulaator suriseb pidevalt ja ühtlaselt, lambda pinge vaheldub 0,2-0,7 V vahel. kui (segurikastamise) süsteem sisse lülitada, kaob surin või muutub aeglasemaks/harvemaks, mootoripöörded tõusevad ja lambda annab ühtlaselt 0,7-0,8 V pinget (segu rikas).
küsimus siis selles, et kuidas peaks diagnoosima selle regulaatori tööd? kas see regulaator peaks koguaeg ühtlaselt surisema või mingi intervalliga? mida arvata sellisest süsteemist - olen ma õigesti aru saanud, et segu saab rikastada ka põhimõtteliselt selle regulaatori läbi?
üks pilt ka sellest süsteemist:
punase noolega on tähistatud lüliti, mida on võimalik sisse lülitada gaasiklapi/-pedaali asendist sõltuvalt (kui lülitit vajutada, jääb surin järgi, pöörded tõusevad). süsteemi on võimalik eraldi sisse lülitada veel ka salongist asuvast lülitist.
kollase noolega on tähistatud kontakt, millel on regulaatori surisedes peal 12V. kui süsteem sisse lülitada, kaob kontaktilt pinge ja regulaator stoppab/väheneb surisemast. see kontakt on mul vigane ja sellepärast ma need küsimused tõstatasingi. võeh, sai pikk ja segane tekst, äkki keegi suudab aidata? Trionic?!
küsimus tekkis mul sellest, et hakkasin täna uurima rootslaste poolt mu masinale ehitatud segurikastamise süsteemi. esialgu arvasin, et süsteem võimaldab lülitada segu rikastamiseks sisse külmkäivituspihusti. täna aga jõudsin järeldusele, et see süsteem on seotud mingit moodi selle regulaatoriga, mida juhib lambdaandur. normaalolekus regulaator suriseb pidevalt ja ühtlaselt, lambda pinge vaheldub 0,2-0,7 V vahel. kui (segurikastamise) süsteem sisse lülitada, kaob surin või muutub aeglasemaks/harvemaks, mootoripöörded tõusevad ja lambda annab ühtlaselt 0,7-0,8 V pinget (segu rikas).
küsimus siis selles, et kuidas peaks diagnoosima selle regulaatori tööd? kas see regulaator peaks koguaeg ühtlaselt surisema või mingi intervalliga? mida arvata sellisest süsteemist - olen ma õigesti aru saanud, et segu saab rikastada ka põhimõtteliselt selle regulaatori läbi?
üks pilt ka sellest süsteemist:
punase noolega on tähistatud lüliti, mida on võimalik sisse lülitada gaasiklapi/-pedaali asendist sõltuvalt (kui lülitit vajutada, jääb surin järgi, pöörded tõusevad). süsteemi on võimalik eraldi sisse lülitada veel ka salongist asuvast lülitist.
kollase noolega on tähistatud kontakt, millel on regulaatori surisedes peal 12V. kui süsteem sisse lülitada, kaob kontaktilt pinge ja regulaator stoppab/väheneb surisemast. see kontakt on mul vigane ja sellepärast ma need küsimused tõstatasingi. võeh, sai pikk ja segane tekst, äkki keegi suudab aidata? Trionic?!