1. leht 1-st

Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: R Dets 01, 2017 1:22
Postitas Marx86
Ostsin eile omale 88a Saab 900. Käisin ÜV-l ja läks puhtalt läbi. Pole kunagi varem ühtegi Saabi omanud ja seega on tekkinud mõned küsimused:
1) Kas see on normaalne, et võtme saan süütelukust kätte sinult siis, kui autol on seisma jäädes tagumine käik sees? Ning tagurpidi käik välja ei tule, kui süüde väljas on, seega seisab auto alati tagurpidi käiguga?
2) Kas nii vanal autol peabki sidur võtma täiesti põhjast ja viimasest lõpust, või saab selle kuidagi korda teha?
3) On see normaalne, et vahepeal jääb tagumine käik sisse kinni ja välja tuleb siis, kui autol süüde välja keerata ja siis uuesti käima pannes saan käigu vàlja?
4) Paljudel kordadel, kui autol süüte välja keeran, tahab auto uuesti käima minna, puterdab kaks sekundit ja sureb välja?

Tänan igasuguse info eest!

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: R Dets 01, 2017 7:59
Postitas 9-5LPT
Tagurpidi käik peab olema jah sees, nii oli ka mu 98a 9-5l ja 2000a 9-3l, enamustel manuaalidel vast nii, samas saab 9000l pole, aga sellel võti ka tavapärases kohas rooli samba küljes.
Nr 4 tasub küll uurimist, vigane syytelukupõhi ehk?
Sidurit IMO pole mõtet enne vahetada, kui libisema hakkab.

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: R Dets 01, 2017 8:48
Postitas saabu14jr
Kuna klassiku siduri vahetus on niivõrd lebo, ja alt võttev sidur on ebamugav, siis mina siiski soovitan lasta silindrid ja korvi/ketta vahetada.

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: R Dets 01, 2017 8:56
Postitas konks222
Ei oska küll SAABi kohta täpsemalt öelda kuna omal kogemust pole, aga enamustel autodel libiseb sidur siis kui pedaal võtab liiga kõrgelt. Ketas kulunud ja korvi lamellid toetuvad vastu survelaagrit. Kui eksin parandage

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: R Dets 01, 2017 9:12
Postitas arvo92
nr. 4 on ka minu karbussiga klassikul tavapärane rutiin. Hõõgsüüde vms. Pole jagu saanud.

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: R Dets 01, 2017 10:55
Postitas ivomets
Kui sidur ei libise, võiks proovida õhutamist. Õpetuse leiad netist kindlasti
et r- käik jääb sisse, räägib süütevõtme pesa, et tahaks natukene määrida. mitte wd40, aga muu õliga.
et mootor peale seismajärtmist käima jääb räägib sellest et kas süüde, või küünlad või kütus on vale.

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: R Dets 01, 2017 16:48
Postitas entson
Kas tahab käima minna või tahab käima jääda?Kas hõõgsüüde ei olegi mitte seotud küünaldega (tahab saada kas külmemaid või kuumemaid vot ei mäleta),kui süüdet saab näppida,siis võiks proovida tiba varasemaks ehk aitab sellestki. edu.

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: R Dets 01, 2017 20:50
Postitas kristjanksl
Ka minul käib karpaga vahel mootor edasi vahest kui olen süüte välja keeranud. Tuleb harjuda.
See peaks olema sellega seotud:
viewtopic.php?f=20&t=20743

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: P Dets 03, 2017 1:08
Postitas Marx86
Suured tänud info eest!

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: K Juun 06, 2018 11:54
Postitas Marx86
Õhutamine aitas! Tänud!

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: K Juun 06, 2018 20:19
Postitas LPT
Üldisel tasuks kogu siduri/pidurivedelik välja vahetada, kuna seda pole niikuinii keegi kunagi teinud ja selle õli omadused on ammu olematuks muutunud.

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: R Mai 08, 2020 13:48
Postitas albertini
Tere Saabihundid! Mis te roolivõimendisse valate sellisel? Müüjaneiu jäi hätta tsipa, oskate anda mõnda suunist, koodi või öelda sootuks marki ja millisest kaubandusasutusest te selle soetasite?

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: R Mai 08, 2020 13:51
Postitas SoS
Viimatine info on, et originaali pole enam ammu saada, ükski tootja ametlikku sobivust ei anna, "universaalseid" õlisid on palju, kuid "sobimatust" õlist hullem on üldse ilma millegita sõita.

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: R Mai 08, 2020 21:29
Postitas KT100
Ei ole hetkel manuali käepärast, aga mäletan, et ATF õli võis ajutiselt kasutada. Kui kunagi sai asja uuritud, jäin sellele õlile pidama: http://www.yacco.ee/toode/l-h-m/
Toimetab aastaid. Ilmselt polegi asi toimimises kuivõrd erinevate tihendite vastupidavuses ATF õli suhtes. Lekivad need pillid juba nagunii...
Jään vastuse võlgu, kas 8V ja 16V puhul on teema erinev. Endal 16V, latt sama, pumbad erinevad.

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: P Sept 27, 2020 13:29
Postitas albertini
Apua, ongelma!
Minu klassiku juhi jalgealune vettib ja kahtlustan ummistunud äravoolu. Kust pihta hakata, matid üles kiskuda või proovida läbi puhuda? Ma silmnähtavat kõntsa kuskil ei näe :cry:

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: P Sept 27, 2020 20:28
Postitas ivomets
Pane auto nii seisma et auto juhi koht oleks korgemal.. siis vajub vesi muudesse torudesse.. :D
samas kui luuk lahti teha ja alt õhku puhuda, on luugi juures kohad leida, kust vesi peaks ära minema. Nad ummistuvad kyll

Re: Küsimused Saab 900 1988a kohta

Postitatud: P Apr 04, 2021 9:10
Postitas albertini
Kas 5door luukpära klassiku uksed istuvad sedaanile ka?