Ütlen kohe, et B201 ja 8 klappi on täiesti võõras teema.
Sain kunagi T8 Classicu, millel oli väljalaske kollektor mõraga ja selle kolinaga oli kole ringi sõita. Sai uus kollektor koos tihendite ja plekiga pandud ning peale seda hakkas hirmsasti throttle body otsast ülemineku kummi maha viskama (see suur TB otsas), kui gaasi tugevamalt vajutasin, mille tagajärjel auto kohe seiskus. See üleminek oli lõigatud mingist suurest voolikust, millel oli rohkem riiet koostises, kui kummi, aga kollektori lekkega ta püsis otsas ka kiirendades ilusasti.
Tellisin uued silikoonid ja panin jõuklambitega kinni, et enam otsast ei raputaks. Kahjuks selle käigus purunes üks makaron ja spetsialistid olid juba viidanud ka, et makaronid lekivad. Vaatasin lähemalt ja leidsin ka teisel makaronil mõra. Hea, et põlema ei olnud läinud midagi kapoti all.
Käisin siis mööda Tallinna linna, küll ühes hydroscandis ja teises ja forssis (vw, audi ka K-jet peal kunagi olnud), kõk laiutasid käsi, ei nemad ilusat asja oska pakkuda. Võtsin siis 3mm sisediameeriga vooliku ja klambrid. Sulatasin vanadel makaronidel otsikud küljest ja tegin uued voolikud, kõik ühe pikkused nagu jutud internetis rääkisid. Panin samas järjekorras tagasi nagu enne olid. Peale seda masin puterdab.
Külma mootoriga käib veel enam-vähem rahuldavalt, kuid peale natukest aega käimist, hakkab vaikselt maha surema. Pöörded kõiguvad külmast peast alla 1000 juures ja soojast peast käivad lausa 0 lähedal ära ja üle 500 väga ei tõuse. Mootori töö väga ebaühtlane ja rapub ka korralikult.
Kas on võimalik, et tegin mingi vea makarone tagasi pannes? Lugesin enne, et 3mm töötab ka inimestel, kuigi originaal on 2mm.
Leidsin internetist mingi pildi, kus oli Boschi kütuse jaoturi otsad nummerdatud (juhi pool seistes, vastu päeva ringi tehes 1,2,3,4). Tõstsin voolikud 1 ja 3 ringi, et oleks selles järjekorras nagu firering järjestus silindritel, kuid rööm oli üürike, kui peale minutit hakkas jälle puterdama.
Kas miski võis viga saada/katki minna, kui peale voolikute vahetust auto käivitus alles 5ndal korral ja jäi käima?
On üldse vahet, milline kütuse jagaja ots on millise silindri peale minev?
Või on auto seadistatud käima nende leketega, mis enne olid ja nüüd uute juppidega on vaja midagi ümber seadistada?
(Kunagi puterdas B202 (tonnise peal) samamoodi ja siis arvati, et tühikäigu ringis viga, kuid selgus hoopis, et kett oli hamba võrra paigast nihukud.)
T8 puterdab ja pöörded madalad
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Minu mäletamist pidi on see vooliku diameeter ikka vägagi oluline. K-jet tahab, et kõikvõimalikud surved väga paigas oleks. Vahetades 2mm vooliku 3mm vastu muutub kohe ka kütuse voolamise kiirus. Sellega koos lähevad ka rõhud paigast... (http://www.obs.ee/~jaak/loengud/esimene ... tsmes.html)
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
"makaronidest" ja otseselt klassikust ei tea ma midagi, aga:
vaakumid ja voolamised on juba maamehe loogika - juhtvaakumeid voolikute läbimõõt ei huvita ja kütusevoolikud on tuimad tükid, mis peavad lihtsalt igal pöördel ja režiimil vajaliku kütusekoguse läbi laskma. Tühikäigul suurusjärk 1l/h, full throttlega suurusjärk 50l/h või enamgi veel. Ka pump annab tuimalt ühtlast rõhku (mida surveregulaator veel piirab) - sisselaskesse antavat kütusekogust doseeritakse pihusti lahtiolekuga.
Jetronicul ei ole vahet. See avab kõiki pihusteid korraga. Järgnenud Motronic tõi Sequential Fuel Injectioni, kus igat pihustit juhitakse eraldi.
vaakumid ja voolamised on juba maamehe loogika - juhtvaakumeid voolikute läbimõõt ei huvita ja kütusevoolikud on tuimad tükid, mis peavad lihtsalt igal pöördel ja režiimil vajaliku kütusekoguse läbi laskma. Tühikäigul suurusjärk 1l/h, full throttlega suurusjärk 50l/h või enamgi veel. Ka pump annab tuimalt ühtlast rõhku (mida surveregulaator veel piirab) - sisselaskesse antavat kütusekogust doseeritakse pihusti lahtiolekuga.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Teretulemast klubisse. Jaman selle K-Jetronicuga juba pikemat aega. Väidetakse, et oma ajast ees ja kui töötab, siis väga vastupidav ja hea süsteem aga mul on sellest asjast teine arvamus. Point on see, et nii, kui hakkad näppima seda süsteemi (parandama, reguleerima jne), siis on mõistlikum mõelda juba eraldiseisva aju peale, mis juhib kogu pritset elektrooniliselt, tuleb kokkuvõttes odavam ja murevaba, kui teed ise või leiad kedagi, kes kõik vajaliku ära teeks ja seadistaks.
Aga nagu eelpool kõnelejad, siis alusta kõigepealt õige suurusega kütusetorude paigaldusest. Siis mööda kütusesurve peale pritsepead, mis peaks olema vähemalt 3 bar'i. Sealt edasi on väga kapriisne pritsepea, mida ei soovita ennem näppima hakata, kui üks samasugune on tagavaraks võetud. Edasi on kindlasti probleemne ka WUR ehk warm up regulator. Kui seda varem vahetanud pole, siis suure tõenäosusega just soojale käivitades tekitab probleeme see.
Aga nagu eelpool kõnelejad, siis alusta kõigepealt õige suurusega kütusetorude paigaldusest. Siis mööda kütusesurve peale pritsepead, mis peaks olema vähemalt 3 bar'i. Sealt edasi on väga kapriisne pritsepea, mida ei soovita ennem näppima hakata, kui üks samasugune on tagavaraks võetud. Edasi on kindlasti probleemne ka WUR ehk warm up regulator. Kui seda varem vahetanud pole, siis suure tõenäosusega just soojale käivitades tekitab probleeme see.
Regular Saab Guy
Õnneks toodetakse tänapäeval elastseid armeeritud teflonvoolikuid, mis makaronide asendamiseks mõeldud. Otsikud ka küljes. Ca. 100 eur komplekt. Kõikidele markidele/mudelitele, millistel makaronid küljes.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Tellisin uued voolikud. Kahjuks on eelmised omanikud ühe distributori otsiku vahetanud banjo vastu.
Otisn seda juppi: https://1drv.ms/u/s!AkTbsdBTWZVyj4YSe1s ... A?e=a936fe
Igasugune info teretulnud, kust võiks seda leida.
Äkki kuskil vedeleb isegi kellegil ja tahab sellest mingi raha eest lahti saada.
Viimase võimalusena kaalun treiali juurde minemist.
Otisn seda juppi: https://1drv.ms/u/s!AkTbsdBTWZVyj4YSe1s ... A?e=a936fe
Igasugune info teretulnud, kust võiks seda leida.
Äkki kuskil vedeleb isegi kellegil ja tahab sellest mingi raha eest lahti saada.
Viimase võimalusena kaalun treiali juurde minemist.
Mul on komplekt originaalseid makarone (78 aasta autolt), kus jaoturi pool kõik banjod ja pihustite pool need teistsugused. Kui peaks kuidagi sobima sinu vajadustega siis anna teada.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Mul neid otsikuid üksjagu.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989