T8 puterdab ja pöörded madalad

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#1

L Apr 18, 2020 1:16

Ütlen kohe, et B201 ja 8 klappi on täiesti võõras teema.
Sain kunagi T8 Classicu, millel oli väljalaske kollektor mõraga ja selle kolinaga oli kole ringi sõita. Sai uus kollektor koos tihendite ja plekiga pandud ning peale seda hakkas hirmsasti throttle body otsast ülemineku kummi maha viskama (see suur TB otsas), kui gaasi tugevamalt vajutasin, mille tagajärjel auto kohe seiskus. See üleminek oli lõigatud mingist suurest voolikust, millel oli rohkem riiet koostises, kui kummi, aga kollektori lekkega ta püsis otsas ka kiirendades ilusasti.
Tellisin uued silikoonid ja panin jõuklambitega kinni, et enam otsast ei raputaks. Kahjuks selle käigus purunes üks makaron ja spetsialistid olid juba viidanud ka, et makaronid lekivad. Vaatasin lähemalt ja leidsin ka teisel makaronil mõra. Hea, et põlema ei olnud läinud midagi kapoti all.
Käisin siis mööda Tallinna linna, küll ühes hydroscandis ja teises ja forssis (vw, audi ka K-jet peal kunagi olnud), kõk laiutasid käsi, ei nemad ilusat asja oska pakkuda. Võtsin siis 3mm sisediameeriga vooliku ja klambrid. Sulatasin vanadel makaronidel otsikud küljest ja tegin uued voolikud, kõik ühe pikkused nagu jutud internetis rääkisid. Panin samas järjekorras tagasi nagu enne olid. Peale seda masin puterdab.
Külma mootoriga käib veel enam-vähem rahuldavalt, kuid peale natukest aega käimist, hakkab vaikselt maha surema. Pöörded kõiguvad külmast peast alla 1000 juures ja soojast peast käivad lausa 0 lähedal ära ja üle 500 väga ei tõuse. Mootori töö väga ebaühtlane ja rapub ka korralikult.

Kas on võimalik, et tegin mingi vea makarone tagasi pannes? Lugesin enne, et 3mm töötab ka inimestel, kuigi originaal on 2mm.
Leidsin internetist mingi pildi, kus oli Boschi kütuse jaoturi otsad nummerdatud (juhi pool seistes, vastu päeva ringi tehes 1,2,3,4). Tõstsin voolikud 1 ja 3 ringi, et oleks selles järjekorras nagu firering järjestus silindritel, kuid rööm oli üürike, kui peale minutit hakkas jälle puterdama.
Kas miski võis viga saada/katki minna, kui peale voolikute vahetust auto käivitus alles 5ndal korral ja jäi käima?
On üldse vahet, milline kütuse jagaja ots on millise silindri peale minev?
Või on auto seadistatud käima nende leketega, mis enne olid ja nüüd uute juppidega on vaja midagi ümber seadistada?
(Kunagi puterdas B202 (tonnise peal) samamoodi ja siis arvati, et tühikäigu ringis viga, kuid selgus hoopis, et kett oli hamba võrra paigast nihukud.)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

L Apr 18, 2020 8:34

Minu mäletamist pidi on see vooliku diameeter ikka vägagi oluline. K-jet tahab, et kõikvõimalikud surved väga paigas oleks. Vahetades 2mm vooliku 3mm vastu muutub kohe ka kütuse voolamise kiirus. Sellega koos lähevad ka rõhud paigast... (http://www.obs.ee/~jaak/loengud/esimene ... tsmes.html)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#3

L Apr 18, 2020 11:07

"makaronidest" ja otseselt klassikust ei tea ma midagi, aga:
caarel kirjutas:
L Apr 18, 2020 1:16
On üldse vahet, milline kütuse jagaja ots on millise silindri peale minev?
Jetronicul ei ole vahet. See avab kõiki pihusteid korraga. Järgnenud Motronic tõi Sequential Fuel Injectioni, kus igat pihustit juhitakse eraldi.

vaakumid ja voolamised on juba maamehe loogika - juhtvaakumeid voolikute läbimõõt ei huvita ja kütusevoolikud on tuimad tükid, mis peavad lihtsalt igal pöördel ja režiimil vajaliku kütusekoguse läbi laskma. Tühikäigul suurusjärk 1l/h, full throttlega suurusjärk 50l/h või enamgi veel. Ka pump annab tuimalt ühtlast rõhku (mida surveregulaator veel piirab) - sisselaskesse antavat kütusekogust doseeritakse pihusti lahtiolekuga.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#4

L Apr 18, 2020 11:30

Tegu on k-jetronicuga, mehaaniline pritse.
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#5

L Apr 18, 2020 16:58

Teretulemast klubisse. Jaman selle K-Jetronicuga juba pikemat aega. Väidetakse, et oma ajast ees ja kui töötab, siis väga vastupidav ja hea süsteem aga mul on sellest asjast teine arvamus. Point on see, et nii, kui hakkad näppima seda süsteemi (parandama, reguleerima jne), siis on mõistlikum mõelda juba eraldiseisva aju peale, mis juhib kogu pritset elektrooniliselt, tuleb kokkuvõttes odavam ja murevaba, kui teed ise või leiad kedagi, kes kõik vajaliku ära teeks ja seadistaks.

Aga nagu eelpool kõnelejad, siis alusta kõigepealt õige suurusega kütusetorude paigaldusest. Siis mööda kütusesurve peale pritsepead, mis peaks olema vähemalt 3 bar'i. Sealt edasi on väga kapriisne pritsepea, mida ei soovita ennem näppima hakata, kui üks samasugune on tagavaraks võetud. Edasi on kindlasti probleemne ka WUR ehk warm up regulator. Kui seda varem vahetanud pole, siis suure tõenäosusega just soojale käivitades tekitab probleeme see.
Regular Saab Guy
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

L Apr 18, 2020 19:53

Ja mõõtma peab soojalt ja külmalt ja et kogu tsükkel läbi teha, kulub terve päev...
Ja selle kõige juures aru ka saama, mida sa teed...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

E Apr 20, 2020 8:20

Õnneks toodetakse tänapäeval elastseid armeeritud teflonvoolikuid, mis makaronide asendamiseks mõeldud. Otsikud ka küljes. Ca. 100 eur komplekt. Kõikidele markidele/mudelitele, millistel makaronid küljes.
Thor
Postitusi: 529
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#8

E Apr 20, 2020 22:40

13piisab kirjutas:
L Apr 18, 2020 11:07
Ka pump annab tuimalt ühtlast rõhku

Pump annab tootlikkuse, rõhu määrab voolikute läbimööt 8-)
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#9

R Apr 24, 2020 0:48

Tellisin uued voolikud. Kahjuks on eelmised omanikud ühe distributori otsiku vahetanud banjo vastu.
Otisn seda juppi: https://1drv.ms/u/s!AkTbsdBTWZVyj4YSe1s ... A?e=a936fe
Igasugune info teretulnud, kust võiks seda leida.
Äkki kuskil vedeleb isegi kellegil ja tahab sellest mingi raha eest lahti saada.
Viimase võimalusena kaalun treiali juurde minemist.
Thor
Postitusi: 529
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#10

R Apr 24, 2020 15:29

Võta vana näppu ja mine hydroscandi, ehk saavad aidata
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#11

R Apr 24, 2020 16:52

Mul on komplekt originaalseid makarone (78 aasta autolt), kus jaoturi pool kõik banjod ja pihustite pool need teistsugused. Kui peaks kuidagi sobima sinu vajadustega siis anna teada.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

E Mai 04, 2020 8:14

Mul neid otsikuid üksjagu.
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#13

E Mai 04, 2020 13:55

Läksid Andrus99 käest '78 aasta voolikud külge ja kohe kõik korras. Seega, see asjandus on timmitud just nende voolikutega töötama.
Vasta