Saab 900 turbo 88 lahendamata probleem, aita mind enda teadmistega

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#1

K Mai 27, 2020 9:14

Mootor: 8V turbo 88 aasta. Modifikatsioonid puuduvad, ainult originaalist suurem leegitoru/downpipe.

Probleem: Külmalt käivitades ja sõites on kõik ok. Kui mootor veidike soojeneb, siis hakkab ühtlase gaasiga vahele jätma. Tugevalt gaasi andes läheb edasi kenasti ja vahele jätmist ei tähelda. Sõites näiteks 50ga linnas umbes 2000 pöördega, siis jätab päris tugevalt vahele nii, et terve auto jõnksutab. Peaaegu nagu fuel cutoff oleks aga koormust ju peal ei ole.

Hakkas juhtuma, kui auto seisis oktoobist detsembri teise pooleni. Enne oktoobrit vahelduva eduga sõidetud, kuid probleemi ei olnud. Kuni augustini kaks aastat seisnud.

Mis on tehtud: vahetatud on kütusetorud mootori peal (sama siseläbimööduga, kui originaal, kuid vooliku sein paksem), pritsepea normaalselt töötava masina pealt, WUR ehk warm up regulator normaalselt töötava masina pealt, küünlad, jagaja normaalselt töötava masina pealt, pihustid puhastatud ja surve kontrollitud (3 bar'i ligi ehk napilt vajalik), vaakumvoolikud kontrollitud/vahetatud.

Praeguseks hakkab nagu peast ideede sahtel tühjaks saama. Tegemist peaks olema kas süüte või kütuse probleemiga aga kõik on põhimõtteliselt läbi käidud. K-Jetronic peaks olema töökindel aga no kui midagi paigast ära läheb, siis on jällegi keeruline paika saada. Enne kui eraldiseisva aju jaoks raha hakkan koguma, ehk oskab keegi probleemist läbi närida.
Regular Saab Guy
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#2

K Mai 27, 2020 10:40

Tuleb välja ikkagi, et soojalt tühikäigul töötab nii kehvasti, et sureb peaaegu välja.
Kõrgematel pööretel töötab normaalselt.
Regular Saab Guy
keenius
Postitusi: 283
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#3

K Mai 27, 2020 11:26

Võta küünlad maha peale sõitu kuumalt mootorilt (ära lase tühkäigul töödata) ja vaata mis värvi need on.
Siis saab aimu kas segu on liiga lahja ja hakkab osakoormusel vähele jätma.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

K Mai 27, 2020 18:51

Nohhh, selle peaks ikka ju käima ka saama ja läbi närima.
Esiteks NGk küünlad,
siis vaataks pihustite juga ja tilkumist näiteks mingites 0,5 liitristes purkides. nii tyhiköäigul, kui ka max k-jeti asendi korral. Sealt võib mingeid anomaaljaid märgata. läbipaistvates torudes näeks näiteks õhumullide liikumist. siia-sinna.-

ka bena pump võib jamada. lihtsalt rõhku ei jätku mingil hetkel, mul alfal oli ka nii, ja samad sümptoomid. ja mis seisukorras pumba otsas olev sõel on?? seal on mingi kummilutt ka vahel, sellest kummist saab aja jooksul vedel plöga
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#5

K Mai 27, 2020 21:27

Mul oli sarnane jõnksutamine klassikul ja kui bensufilter sai uue vastu ära vahetatud kadus ka jõnksutamine. Odav ja vajalik toiming igaljuhul.
Samas võib seda põhjustada ka kütusejagaja aga filtri vahetus oleks igaljuhul vajalik kui auto on mingi aeg ka seisnud.
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#6

K Mai 27, 2020 22:09

Eks saab proovida ka teie pakutud asjad läbi.

Aga millest see võib tulla või mis see loogika on, et kütust ei anta peale või süüdet ei anta piisavalt just madalal koormusel. Suurel koormusel on arusaadav aga just madala või tühikäigul töötades.
Regular Saab Guy
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#7

N Mai 28, 2020 9:50

Ehk on (lisa)probleem süütepoolis ja/või süütemoodulis. Loogika see, et madalal koormusel ei jätku süüteenergiat (lahjema)segu süütamiseks. Süüteküünalde vahe, muuda väiksemaks, kas on muutust? Kas su autol on EGR ka peal, ehk on selle asjaga miski seotud.
keenius
Postitusi: 283
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#8

N Mai 28, 2020 10:12

Küünalde värvusest peakski aru saama kummas viga, kas kütuses või süütes, siis saab suuna võta.
Küünlad valged ja heledad seega ei sa kütust peale (saab lisa õhku jne). küünluad mustad, tumedad ei süüta korralikult.(süüte pool juhtmed jagaja jne)
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#9

T Juun 02, 2020 12:03

Küünlad mustad ja segu rikas. Samas annad gaasi ja siis tõmbab kõik normaalseks. Kui segu lahjemaks kruttida, siis suretab välja põhimõtteliselt. Praegusena ainukesena veel vahetamata lambda ja kütusepump.
Lambda kerge aga pumbaga keerulisem ja kulukam.
Regular Saab Guy
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#10

T Juun 09, 2020 11:21

Olen otsaga jõudnud bensupumbani. Millist pumpa soovitate turboklassikule?
Regular Saab Guy
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#11

E Aug 24, 2020 9:44

Saaga sai lõpu sellega, et esialgsete purunenud pihustite torude asemele pandud uued voolikud ei olnud hermeetilised ja lasid õhku vahele. Nüüdseks pandud tagasi originaalid ja töötab ikka väga hästi.
Regular Saab Guy
Vasta