Saab 900 8v turbo segu juhtimine
Kuna kõik kohad on autol läbi käidud ja ära vahetatud, kuid küünlad on ikkagi mustad ja segu ülirikas ning mootoril nagu fuel cutoff madalal koormusel, siis mis asjad mõjutavad sellel mootoril segu?
Tunne on, et kuna külma mootoriga töötab normaalselt, siis ta jääb rikast segu hoidma ja peale seda sooja mootoriga ujutab silindrid üle ja tekibki rapsimine. Pritsepeast reguleerimine ei aita, sest siis ei tööta mootor üldse.
Ehk mis annab mehaanilisele pritsele teada, mis segu kasutada/hoida?
Tunne on, et kuna külma mootoriga töötab normaalselt, siis ta jääb rikast segu hoidma ja peale seda sooja mootoriga ujutab silindrid üle ja tekibki rapsimine. Pritsepeast reguleerimine ei aita, sest siis ei tööta mootor üldse.
Ehk mis annab mehaanilisele pritsele teada, mis segu kasutada/hoida?
Regular Saab Guy
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Seda võiksid kontrollida. Armatuuri seier näitab jahutusvedeliku temperatuuri. Keegi targem juhatab su mootori temperatuuri andurini. Hetkel tundub nagu su auto arvab, et õues talv ja hirmus külm.
Cold start valve.
The cold start valve is mounted in the throttle body and is connected to the system pressure. The valve, which is controlled by an electromagnet, is actuated by the thermal timer, which is controlled by the engine temperature. The cold start valve can only be switched on when the starter motor is operating. At - 20 C and colder, the valve can inject fuel for a maximum of approx. 9.5 sec. At a temperature higher than -20 C, the injection time gradually decreases to completely cease at about 45 C.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
mul on yks väga hea eestikeelne raamat, selle systeemi kohta, koos piltidega. Võin laenata, või veel parem tee koopia. saad hakata ise arutama.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Seal on 2 eraldi süsteemi selles osas.
Warm-up regulator, mis lähtuvalt mootori temperatuurist reguleerib pritsepea juhtrõhku.
Thermo-time switch (mootori temp andur, mis istub sisselaskekollektoris pihustite vahel), mis juhib cold start valve (lisapihusti, mis asub gaasiklapi juures) külmkäivitusel.
Lisapihusti-l saad katsetuseks pistiku lahti ühendada, et vaadata kas midagi muutub (et kui see pritsib nt pidevalt lisakütust peale, siis elektripistiku lahti ühendades, peaks see katkema).
Warm-up regulaatoritega on üks igavene häda, neid on mitmeid mudeleid ja segane lugu, mis millega karakteristiku poolest kokku klapib.
Warm-up regulator, mis lähtuvalt mootori temperatuurist reguleerib pritsepea juhtrõhku.
Thermo-time switch (mootori temp andur, mis istub sisselaskekollektoris pihustite vahel), mis juhib cold start valve (lisapihusti, mis asub gaasiklapi juures) külmkäivitusel.
Lisapihusti-l saad katsetuseks pistiku lahti ühendada, et vaadata kas midagi muutub (et kui see pritsib nt pidevalt lisakütust peale, siis elektripistiku lahti ühendades, peaks see katkema).
Warm-up regulaatoritega on üks igavene häda, neid on mitmeid mudeleid ja segane lugu, mis millega karakteristiku poolest kokku klapib.
- Manused
-
- IMG_0802.JPG (360.15 KiB) Vaadatud 7860 korda
-
- IMG_0801.JPG (432.46 KiB) Vaadatud 7860 korda
-
- IMG_0800.JPG (331.66 KiB) Vaadatud 7860 korda
-
- IMG_0798.JPG (372.17 KiB) Vaadatud 7860 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Andrus99 postitas kodanik KorK-le väga head pildid. Kodanik KorK nüüd alustabki lisapihusti pistiku lahtiühendamisest, sest see kõige lihtsam ja odavam asi mida ta teha saab. Ja pärast seda kirjutab kodanik KorK siia tulemusest.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Yks idee: olen näinud turbokaid millel on segusiibri juures lisalyliti. Mis gaasi põhja vajutamisel annab ka viiendasse pihustisse bensiini peale. Sul kas on see äkki?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Just ja on olemas ka veel rõhulülitiga segurikastus, selline must kopsik kuhu sisselaskest läheb vaakumvoolik ja mis samuti annab kütust lisapihustisse. Neid süsteeme on erinevatel aastakäikudel erinevaid, seega oleks hea aru saada, mis konfiguratsioon sul seal täpselt on.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Lisapihusti istub kenasti kinni ja oma suva järgi juurde ei anna.
Ehk lisakütus tuleb neljast põhipihustist, mis tulevad läbi pritsepea. Küsimus on ikkagi, et mis annab pritsepeale info, et anna rikast segu.
Ehk lisakütus tuleb neljast põhipihustist, mis tulevad läbi pritsepea. Küsimus on ikkagi, et mis annab pritsepeale info, et anna rikast segu.
- Manused
-
- IMG_20200710_141557.jpg (313.7 KiB) Vaadatud 7715 korda
-
- IMG_20200710_135619.jpg (483.93 KiB) Vaadatud 7715 korda
-
- IMG_20200710_135615.jpg (489.1 KiB) Vaadatud 7715 korda
Regular Saab Guy
Lähtuvalt mootori temperatuurist peaks segu reguleerima WUR. Kui kasutad seda minult saadud WURi siis see oli koodi poolest ette nähtud 99 turbole ja vōib vabslt olla et ei klapu kokku sinu süsteemiga, see on üks võimalus.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Misasi see seal väljalaskekollektoris istub, lambda? Kuidagi kummalises kohas, tavaliselt on ikka peale turbot. Kas see juhib ka midagi? Osadel 8V moototitel on mingi klapp, mida juhib lambdamoodul ja mis ka kuidagi reguleerib pritsepeas toimuvat.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Kle aga kuidas su pihustid pritsivad? ah? V´õta lahti, pane purkidesse ja vaata. tyhikäigu asendis ja siis pane midagi sellele rõhuklapile vahele ja vaata siis. ja jooksma ei tohi jääda
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Lambda süsteemi kohta lugemist, see modulatsiooniklapp on oluline segu reguleerimisel.
- Manused
-
- IMG_0860.JPG (327.89 KiB) Vaadatud 7486 korda
-
- IMG_0859.JPG (354.73 KiB) Vaadatud 7486 korda
-
- IMG_0858.JPG (323.31 KiB) Vaadatud 7486 korda
-
- IMG_0857.JPG (330.39 KiB) Vaadatud 7486 korda
-
- IMG_0856.JPG (345.06 KiB) Vaadatud 7486 korda
-
- IMG_0855.JPG (391.88 KiB) Vaadatud 7486 korda
-
- IMG_0854.JPG (330.42 KiB) Vaadatud 7486 korda
-
- IMG_0853.JPG (335.07 KiB) Vaadatud 7486 korda
-
- IMG_0852.JPG (289.27 KiB) Vaadatud 7486 korda
-
- IMG_0851.JPG (290.72 KiB) Vaadatud 7486 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
See süsteem päris nii lihtsalt ei tööta. Seal on vaja ülerõhku, et pihustid töötaksid õigesti. Praegu peaksid pihustid enamvähem töötama. Korra läbi pestud.
Regular Saab Guy
Lambda jah. Kuna see on algusest peale seal olnud ja tundub, et kollektoril kohe eraldi kohta ka selle jaoks, siis ehk on õige
Kui ilma lambdata proovisime või siis uue, ei olnud üldse vahet mootori töös. Ehk ilmselt lambdamooduli kaudu see anomaalia ei ole tekkinud.
Regular Saab Guy
No aga kui nt see lambda juhtmoodul on pekkis ja see modulatsiooniklapp kuskil rikka segu asendis, siis vbl polegi vahet kas lambda on küljes või mitte. Püüan kaasa mõeldaKorK kirjutas: ↑E Juul 13, 2020 17:26Lambda jah. Kuna see on algusest peale seal olnud ja tundub, et kollektoril kohe eraldi kohta ka selle jaoks, siis ehk on õige
Kui ilma lambdata proovisime või siis uue, ei olnud üldse vahet mootori töös. Ehk ilmselt lambdamooduli kaudu see anomaalia ei ole tekkinud.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kusjuures manuaalis on pihustite kontrollimine just samamoodi kirjeldatud nagu ivomets välja tõi.
Selleks tuleb ainult kütusepumba relee ära sillata (relee pesast välja ja sillaga klemmid 30 ja 87 kokku), et pump töötaks, kui mootor ei käi.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson