Saab 900 8v turbo segu juhtimine

Kõige klassikalisemad Saabid
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#1

N Juul 09, 2020 9:08

Kuna kõik kohad on autol läbi käidud ja ära vahetatud, kuid küünlad on ikkagi mustad ja segu ülirikas ning mootoril nagu fuel cutoff madalal koormusel, siis mis asjad mõjutavad sellel mootoril segu?

Tunne on, et kuna külma mootoriga töötab normaalselt, siis ta jääb rikast segu hoidma ja peale seda sooja mootoriga ujutab silindrid üle ja tekibki rapsimine. Pritsepeast reguleerimine ei aita, sest siis ei tööta mootor üldse.
Ehk mis annab mehaanilisele pritsele teada, mis segu kasutada/hoida?
Regular Saab Guy
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#2

N Juul 09, 2020 9:27

Mootori temperatuuri andur! Vanasti oli käsitsi reguleerimine toore klapiga. Mingi hetk hakkas seda masin ise tegema. Pakun, et sul viga seal.
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#3

N Juul 09, 2020 9:54

Ma saan aru, et sellel süsteemil on kokku vähemalt 3 temperatuuri andurit. Kus kohas see mootori oma asub? Ja kas see on erinev kelladebloki omast?
Kelladebloki temp näidik nagu töötaks.
Regular Saab Guy
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#4

N Juul 09, 2020 10:11

KorK kirjutas:
N Juul 09, 2020 9:54
Ma saan aru, et sellel süsteemil on kokku vähemalt 3 temperatuuri andurit. Kus kohas see mootori oma asub? Ja kas see on erinev kelladebloki omast?
Kelladebloki temp näidik nagu töötaks.
Seda võiksid kontrollida. Armatuuri seier näitab jahutusvedeliku temperatuuri. Keegi targem juhatab su mootori temperatuuri andurini. Hetkel tundub nagu su auto arvab, et õues talv ja hirmus külm.

Cold start valve.
The cold start valve is mounted in the throttle body and is connected to the system pressure. The valve, which is controlled by an electromagnet, is actuated by the thermal timer, which is controlled by the engine temperature. The cold start valve can only be switched on when the starter motor is operating. At - 20 C and colder, the valve can inject fuel for a maximum of approx. 9.5 sec. At a temperature higher than -20 C, the injection time gradually decreases to completely cease at about 45 C.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#5

N Juul 09, 2020 10:18

Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

N Juul 09, 2020 11:42

mul on yks väga hea eestikeelne raamat, selle systeemi kohta, koos piltidega. Võin laenata, või veel parem tee koopia. saad hakata ise arutama.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#7

N Juul 09, 2020 17:46

Seal on 2 eraldi süsteemi selles osas.

Warm-up regulator, mis lähtuvalt mootori temperatuurist reguleerib pritsepea juhtrõhku.

Thermo-time switch (mootori temp andur, mis istub sisselaskekollektoris pihustite vahel), mis juhib cold start valve (lisapihusti, mis asub gaasiklapi juures) külmkäivitusel.

Lisapihusti-l saad katsetuseks pistiku lahti ühendada, et vaadata kas midagi muutub (et kui see pritsib nt pidevalt lisakütust peale, siis elektripistiku lahti ühendades, peaks see katkema).
Warm-up regulaatoritega on üks igavene häda, neid on mitmeid mudeleid ja segane lugu, mis millega karakteristiku poolest kokku klapib.
Manused
IMG_0802.JPG
IMG_0802.JPG (360.15 KiB) Vaadatud 7658 korda
IMG_0801.JPG
IMG_0801.JPG (432.46 KiB) Vaadatud 7658 korda
IMG_0800.JPG
IMG_0800.JPG (331.66 KiB) Vaadatud 7658 korda
IMG_0798.JPG
IMG_0798.JPG (372.17 KiB) Vaadatud 7658 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#8

N Juul 09, 2020 18:17

Andrus99 postitas kodanik KorK-le väga head pildid. Kodanik KorK nüüd alustabki lisapihusti pistiku lahtiühendamisest, sest see kõige lihtsam ja odavam asi mida ta teha saab. Ja pärast seda kirjutab kodanik KorK siia tulemusest.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

N Juul 09, 2020 22:48

Yks idee: olen näinud turbokaid millel on segusiibri juures lisalyliti. Mis gaasi põhja vajutamisel annab ka viiendasse pihustisse bensiini peale. Sul kas on see äkki?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#10

R Juul 10, 2020 7:00

ivomets kirjutas:
N Juul 09, 2020 22:48
Yks idee: olen näinud turbokaid millel on segusiibri juures lisalyliti. Mis gaasi põhja vajutamisel annab ka viiendasse pihustisse bensiini peale. Sul kas on see äkki?
Just ja on olemas ka veel rõhulülitiga segurikastus, selline must kopsik kuhu sisselaskest läheb vaakumvoolik ja mis samuti annab kütust lisapihustisse. Neid süsteeme on erinevatel aastakäikudel erinevaid, seega oleks hea aru saada, mis konfiguratsioon sul seal täpselt on.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#11

R Juul 10, 2020 15:17

Lisapihusti istub kenasti kinni ja oma suva järgi juurde ei anna.
Ehk lisakütus tuleb neljast põhipihustist, mis tulevad läbi pritsepea. Küsimus on ikkagi, et mis annab pritsepeale info, et anna rikast segu.
Manused
IMG_20200710_141557.jpg
IMG_20200710_141557.jpg (313.7 KiB) Vaadatud 7513 korda
IMG_20200710_135619.jpg
IMG_20200710_135619.jpg (483.93 KiB) Vaadatud 7513 korda
IMG_20200710_135615.jpg
IMG_20200710_135615.jpg (489.1 KiB) Vaadatud 7513 korda
Regular Saab Guy
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#12

R Juul 10, 2020 16:54

Lähtuvalt mootori temperatuurist peaks segu reguleerima WUR. Kui kasutad seda minult saadud WURi siis see oli koodi poolest ette nähtud 99 turbole ja vōib vabslt olla et ei klapu kokku sinu süsteemiga, see on üks võimalus.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#13

R Juul 10, 2020 22:30

Kui vahetasin enda WURi sinu oma vastu, siis muudatust ei olnud ehk kahtlane, kas mõlemad identse vea tekitavad.
Regular Saab Guy
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#14

P Juul 12, 2020 9:11

KorK kirjutas:
R Juul 10, 2020 22:30
Kui vahetasin enda WURi sinu oma vastu, siis muudatust ei olnud ehk kahtlane, kas mõlemad identse vea tekitavad.
Andrus99 postitatud teise pildi võtaksin mina nüüd ette ja teeksin seal kirjeldatud katse ära.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#15

P Juul 12, 2020 10:21

Kas sisselaskekolle vahel olev temperatuuri andur ikka töötab õigesti?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#16

P Juul 12, 2020 18:32

Misasi see seal väljalaskekollektoris istub, lambda? Kuidagi kummalises kohas, tavaliselt on ikka peale turbot. Kas see juhib ka midagi? Osadel 8V moototitel on mingi klapp, mida juhib lambdamoodul ja mis ka kuidagi reguleerib pritsepeas toimuvat.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

P Juul 12, 2020 21:25

Kle aga kuidas su pihustid pritsivad? ah? V´õta lahti, pane purkidesse ja vaata. tyhikäigu asendis ja siis pane midagi sellele rõhuklapile vahele ja vaata siis. ja jooksma ei tohi jääda
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#18

E Juul 13, 2020 9:02

Lambda süsteemi kohta lugemist, see modulatsiooniklapp on oluline segu reguleerimisel.
Manused
IMG_0860.JPG
IMG_0860.JPG (327.89 KiB) Vaadatud 7284 korda
IMG_0859.JPG
IMG_0859.JPG (354.73 KiB) Vaadatud 7284 korda
IMG_0858.JPG
IMG_0858.JPG (323.31 KiB) Vaadatud 7284 korda
IMG_0857.JPG
IMG_0857.JPG (330.39 KiB) Vaadatud 7284 korda
IMG_0856.JPG
IMG_0856.JPG (345.06 KiB) Vaadatud 7284 korda
IMG_0855.JPG
IMG_0855.JPG (391.88 KiB) Vaadatud 7284 korda
IMG_0854.JPG
IMG_0854.JPG (330.42 KiB) Vaadatud 7284 korda
IMG_0853.JPG
IMG_0853.JPG (335.07 KiB) Vaadatud 7284 korda
IMG_0852.JPG
IMG_0852.JPG (289.27 KiB) Vaadatud 7284 korda
IMG_0851.JPG
IMG_0851.JPG (290.72 KiB) Vaadatud 7284 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#19

E Juul 13, 2020 17:22

Ron24 kirjutas:
P Juul 12, 2020 10:21
Kas sisselaskekolle vahel olev temperatuuri andur ikka töötab õigesti?
Mingid kolm andurit on, mida üks elektrik nüüd ükspäev testib, et kas töötavad. Praegu kahtlustame ühte nendest aga eks paistab.
Regular Saab Guy
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#20

E Juul 13, 2020 17:23

ivomets kirjutas:
P Juul 12, 2020 21:25
Kle aga kuidas su pihustid pritsivad? ah? V´õta lahti, pane purkidesse ja vaata. tyhikäigu asendis ja siis pane midagi sellele rõhuklapile vahele ja vaata siis. ja jooksma ei tohi jääda
See süsteem päris nii lihtsalt ei tööta. Seal on vaja ülerõhku, et pihustid töötaksid õigesti. Praegu peaksid pihustid enamvähem töötama. Korra läbi pestud.
Regular Saab Guy
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#21

E Juul 13, 2020 17:26

Andrus99 kirjutas:
P Juul 12, 2020 18:32
Misasi see seal väljalaskekollektoris istub, lambda? Kuidagi kummalises kohas, tavaliselt on ikka peale turbot. Kas see juhib ka midagi? Osadel 8V moototitel on mingi klapp, mida juhib lambdamoodul ja mis ka kuidagi reguleerib pritsepeas toimuvat.
Lambda jah. Kuna see on algusest peale seal olnud ja tundub, et kollektoril kohe eraldi kohta ka selle jaoks, siis ehk on õige :D
Kui ilma lambdata proovisime või siis uue, ei olnud üldse vahet mootori töös. Ehk ilmselt lambdamooduli kaudu see anomaalia ei ole tekkinud.
Regular Saab Guy
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#22

E Juul 13, 2020 17:27

Ei tea, kas keegi oleks nõus asja lõpuni korda ka tegema mandril? Tundub, et Saaremaal jääb kompetentsi väheks sellise anomaalia lahendamiseks.
Regular Saab Guy
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#23

E Juul 13, 2020 21:06

KorK kirjutas:
E Juul 13, 2020 17:26
Andrus99 kirjutas:
P Juul 12, 2020 18:32
Misasi see seal väljalaskekollektoris istub, lambda? Kuidagi kummalises kohas, tavaliselt on ikka peale turbot. Kas see juhib ka midagi? Osadel 8V moototitel on mingi klapp, mida juhib lambdamoodul ja mis ka kuidagi reguleerib pritsepeas toimuvat.
Lambda jah. Kuna see on algusest peale seal olnud ja tundub, et kollektoril kohe eraldi kohta ka selle jaoks, siis ehk on õige :D
Kui ilma lambdata proovisime või siis uue, ei olnud üldse vahet mootori töös. Ehk ilmselt lambdamooduli kaudu see anomaalia ei ole tekkinud.
No aga kui nt see lambda juhtmoodul on pekkis ja see modulatsiooniklapp kuskil rikka segu asendis, siis vbl polegi vahet kas lambda on küljes või mitte. Püüan kaasa mõelda ;)
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#24

E Juul 13, 2020 23:10

Siiani kõik niimoodi kontrollitjud
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#25

T Juul 14, 2020 8:48

KorK kirjutas:
E Juul 13, 2020 17:23
ivomets kirjutas:
P Juul 12, 2020 21:25
Kle aga kuidas su pihustid pritsivad? ah? V´õta lahti, pane purkidesse ja vaata. tyhikäigu asendis ja siis pane midagi sellele rõhuklapile vahele ja vaata siis. ja jooksma ei tohi jääda
See süsteem päris nii lihtsalt ei tööta. Seal on vaja ülerõhku, et pihustid töötaksid õigesti. Praegu peaksid pihustid enamvähem töötama. Korra läbi pestud.
Kusjuures manuaalis on pihustite kontrollimine just samamoodi kirjeldatud nagu ivomets välja tõi.
Selleks tuleb ainult kütusepumba relee ära sillata (relee pesast välja ja sillaga klemmid 30 ja 87 kokku), et pump töötaks, kui mootor ei käi.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Vasta