900 T8 käigukasti mure

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#1

R Okt 23, 2020 15:14

Vaatasin, et õlivarras oli kuival. VÕtsin ülivahetuse ette. Ette on nähtud 3L (2.7L ühte ja 0.3L teise kambrisse).
Alt õli välja lastes tuligi sealt vaid 1,5L õli, mis oli paksult pruun ja pärlmutter karva (metalli kõvasti sees). Paistab, et eelmised omanikud on hoolikalt jälginud tehase juhist, ehk käigukasti õli pole vaja kunagi vahetada ja need kastid lekivadki kaane vahelt ja sedasi need maha surevad paljudel sinisilmsetel. Magnetotsik oli ka metallikarva täis. VÄlja kolksatas ka tükk metalli,mis ei magneteerunud ja oli ühest servast sile, nagu alusvanni serv vms. Pisike tükike, selline 5mm.
Sisse läks 2.5L SAE 75W GL-4 käimakasti õli, siis näitas, et on max level.
Käikude lõpud, 4000 prööret+ hakkab gaasipedaali peksma sellist hammasratta surinat/värinat, justnagu kuiv hammakas hakkaks otse vastu pedaali saagima.

Peaks valmistuma kasti suremiseks või on see normaalne nähe klassiku kastide puhul?
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#2

R Okt 23, 2020 15:29

Kas klassiku käigukasti ei käi mitte tavaline mootoriõli 10w30?
https://www.saablink.net/forum/general- ... n/6243.htm
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#3

R Okt 23, 2020 16:54

SoS kirjutas:
R Okt 23, 2020 15:29
Kas klassiku käigukasti ei käi mitte tavaline mootoriõli 10w30?
https://www.saablink.net/forum/general- ... n/6243.htm
Lõputu vaidlus sel teemal...tänapäeval ikka soovitatakse pigem kaasaegset käigukastiõli.
Ja ei tasu segadusse sattuda viskoossuse numbritest, mootriõlil ja käigukastiõlil on täiesti erinevad skaalad.

Ise kasutan klassiku käigukastis probleemideta juba aastaid sellist õli:
http://racingexpert.eu/toode/red-line-m ... -gear-oil/
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#4

E Okt 26, 2020 15:17

Vaielda pole siin ju midagi. Ametlikult on kirjas, et kas SAE 10w-30, SAE 10W-40 või SAE 75W GL-4 (või GL-5). Kuna automaailmas vaid sünt ja poolsünt õli oli, kuid saksa tootja kastiõli 75W GL-4 oli olemas, siis ei jäänud muud valikut. Andrus99 kasutatud õli on samuti 75W GL-4.
Mootoriõli kasutamisel oli soovitav vahetada teenindusvälbaga alati ka kasti õli, ehk alati mootoriõliga koos ka kastiõli vahetada.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#5

E Okt 26, 2020 21:41

Sul difrikaanes filter ka on, kontrollisid? Kui pole, soovitaks uuema kaane vastu vahetada, kus filter ka sees.
Kui nii must tundus, kannataks ilmselt varsti üks vahetus veel teha. "Siil" magneti otsas on ilmselt normaalne nähtus (filtriga kaanes on magnet veel eraldi).
4k pöörde juttu on neti teel raske hinnata, aga kas kohapeal ei tee sellist häält? Mida sidurdus kohapeal muudab? Ja oli ka enne õlivahetust? Ise sõidan 10W40 mootoriõliga, vaielda ei oska.
Pole ilmselt võrreldav, aga u 10h sõitnud kardi käigukasti magnet on selline:
120261152_334695471103950_4666630561310557519_n.jpg
120261152_334695471103950_4666630561310557519_n.jpg (175.99 KiB) Vaadatud 3081 korda
Vasta