Turboklassikule sobilik aku

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1074
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#1

R Apr 16, 2021 13:15

Oskab keegi soovitada, mis aku valida turboklassikule? Nagu paljud teavad, on probleem väljalaskekollektori lähedus akule.
Netist leian, et tehasesoovitus on olnud L=266 W=162 H=209
Enamasti kõik laiused akudel 175 meil, tahaks kitsamat.
Mudeli järgi tuleb selline valik: https://www.automaailm.ee/et/Eshop/TecD ... 42x175x190

Kuna autoga talvel ei sõida, võib mahutuvus olla 50-60Ah
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13968
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

R Apr 16, 2021 14:07

Tundub, et äkki on akutootjad mingi standadi leiutanud... igal pool 175 laius.
Ühe sellise kitsa liistaku leidsin https://akukeskus.eu/toode/54523/
Pikkus:237mm, Laius:127 mm Kõrgus:225 mm
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1074
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#3

R Apr 16, 2021 14:09

Cyber kirjutas:
R Apr 16, 2021 14:07
Tundub, et äkki on akutootjad mingi standadi leiutanud... igal pool 175 laius.
Ühe sellise kitsa liistaku leidsin https://akukeskus.eu/toode/54523/
Pikkus:237mm, Laius:127 mm Kõrgus:225 mm
Nägin ka seda, aga ma kardan, et see jälle liiga kitsas. See originaalhoidja (varrastega plaat) ilmselt nii kitsast ei hoia, siis peab mingi puuklotsi vahele panema :D ja sellel terminalid ka väiksemad...
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1826
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#4

R Apr 16, 2021 14:47

Niinimetatud "Honda" aku on kitsam, samas ka lahjemate parameetritega.
Ma sellist kollast Optimat juba aastaid kasutanud aga mul on aku teisele poole mootorit kah viidud.

https://akuladu.ee/e-pood/pliiakud-1/ka ... etail.html

https://akuladu.ee/e-pood/pliiakud-1/ka ... etail.html
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1812
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#5

R Apr 16, 2021 20:08

https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 5053-yuasa

Yuasal on väike ja vähem suurema vooluga aku. Terminalid tavalised.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 552
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#6

R Apr 16, 2021 20:55

Kas kaasaegsetest materjalidest kuumaekraan ei vöimaldaks selle 175mm laiuse aku kasutamist?
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#7

R Apr 16, 2021 21:11

Kui keeruline võib olla aku paigaldamine pagasnikusse? Üldse ei tundu endale atraktiivne, et see väljalaskekolle kõrval on. Koguaeg vaatan seda kapoti all ja mõtlen, et miks pandi aku mootoriruumis kõige kuumema koha peale.
Regular Saab Guy
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 552
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#8

R Apr 16, 2021 21:19

WV Phaeton , 2 akut pakiruumis mölemal pool poritiibade polstrite taga peidus. Tugevvoolu kaablid on kaasaegsetest materjalidest ja töesti mikskamitte TurboKlassiku puhul teostatav. Aga ka need kaasaegsed kuumatökked on efektiivsed.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7458
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

R Apr 16, 2021 22:24

KorK kirjutas:
R Apr 16, 2021 21:11
miks pandi aku mootoriruumis kõige kuumema koha peale.
Rootsi on põhjamaa ja aku peab olema soojas kohas, et toimuks korralik laadimine jne.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1074
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#10

R Apr 16, 2021 22:52

I-Vaari kirjutas:
R Apr 16, 2021 20:55
Kas kaasaegsetest materjalidest kuumaekraan ei vöimaldaks selle 175mm laiuse aku kasutamist?
Ka klassiku originaal kuumaekraan ei takista 175mm aku kasutamist. Väga napiks küll läheb ja akut eemaldada on tüütu, kuid mul siiani sellise laiusega aku on toimetanud normaalselt.
Eks nad tehases testisid seda ka piisavalt, et aku sellises asukohas vastu peaks.
Kõige ideaalsem lahendus muidugi on aku paigutus juhipool, kuid originaal coolerite ja õhuboxidega seda sinna paigaldada ei saa.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1826
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#11

L Apr 17, 2021 10:44

See pagassi viimine järgi proovitud mu kollasel autol, tänaseks on aku tagasi kapoti all aga juhipoolsel küljel (kuna pole orig coolerit ja õhufiltrit, siis mahub).

Pagassiga on see, et sinna katte alla mahub külili seesama õhuke Optima. Normaalmõõdus aku jaoks lõigatakse kere põhja auk ja lastakse põhja allapoole või siis jääb see aku mingi plastkastiga pagassi sisemusse.

Kuna ma ei tahtnud kere lõigata ja plastkasti paigaldada, siis oli mul see õhuke Optima ja valisin korralikud jämedad keevituskaablid. Sellest hoolimata oli käivitamine ikka vaevaline, kuna see õhuke aku ei anna sama käivitusvoolu, mis tavaline ja lisaks pingelang pikkades kaablites.

Ehk siis pigem õhuke aku kapoti all, kus kaablid lühikesed. Kui pagassi viia, siis kindlasti võimsam/suurem aku ja jämedad kaablid.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Vasta