Katalüsaator?!

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Urmas
Postitusi: 37
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:20
Asukoht:
Auto:

#1

K Jaan 05, 2005 23:01

Uuhh.. põrusin täna ülevaatusel liiga kõrge CO taseme tõttu, põhjuseks eemaldatud katalüsaator (enne ei teadnudki, et mu kärul ka selline vidin küljes peaks olema), kuid lambdaandur on alles. Küsimus selles, et kas andur saab edukalt ka ilma katalüsaatorita hakkama või mitte, et kas segu ikka õige ja kuskil mingi asi mingit viga ei anna, kas ponnistama uue katalüsaatori vahele või tegema vaikselt kuskil nurga taga ülevaatuse ära....? :(

classic 900i 2,1 16V `93
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#2

N Jaan 06, 2005 0:19

kas kat on su auto teh.passi ka sissekirjutatud? kui ei ole, ei tohiks ülevaatuse jorsid sinu mootorile katti niisama külge pookida. lambdaandur peaks hakkama saama ka ilma katita, st hoiab segu õigena, kuid kat on ikka see, mis "pahad" gaasid tapab. vaata äkki leiad siit teemast mõned vastused.

PS: vaatan, et sa Saue mees - kas käisid ülevaatust ka Sauel tegemas? kui ma oma "uue" Saabi Rootsist kätte sain, käisin ka Sauel ülevaatust tegemas. seal olid mingid eriülbed tüübid, juba kaugelt oli nähe, et erilised kakapoisid :mad: kukutasid mu 3 korda läbi (ka väljalaskegaasid ja kässar), lõpuks vihastasin ennast nende peale seaks ja käisin tegin mujal 1 korraga ära.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#3

N Jaan 06, 2005 1:37

Kuna lambda andur asetseb üldjuhul enne katti, siis ei tohix mõjuda jah.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

N Jaan 06, 2005 8:59

Mina olen Tallinnas ülevaatusel käinud Järvel, see punane onn mis jääb endise Järve kaubamaja (praegu vist Experti tehnikapood) ja selle suure automüügikompleksi vahele. Tagasi on küll saadetud aga siis oli viga ikka silmaga näha ka. Šarniiri loks oli ikka suur. Aga muidu pole nad eriti vingunud. Viimati ei tehtud isegi kapotti lahti..:).
Aga Aljoga, kuidas sul õnnestus mujale minna ÜV tegema peale läbikukutamist? Minu mäletamist mööda pidi korduvale minema samasse kohta...või mäletan ma valesti??
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#5

N Jaan 06, 2005 9:10

Algselt postitas: Cyber
Minu mäletamist mööda pidi korduvale minema samasse kohta...või mäletan ma valesti??


Ei pea tingimata minema samasse kohta. Ainult et kui läed teise kohta, maksad täishinna.

Ka mul on kunagi tehtud ülevaatust stiilis: "ohoo, Saab, jajah, kõva rootsi auto" siis tonksatakse jalaga vastu esimest ratast ja konstateeritakse "esisild näikse ka koras olevat, noh anna paberid siia, ma löön templi sisse" :)
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#6

N Jaan 06, 2005 9:27

kui määratakse korduvülevaatus, siis tegelikult vist ikka peab minema samasse kohta. seda ütleb mootorsõidukite tehnoülevaatuse eeskirja § 3 lg 3. ja need Saue mehed ka seal ähvardasid koguaeg, et vaata et sa ikka samasse kohta tagasi tuled, ise samal ajal pihku irvitades.

aga arvatavasti ei täideta seda sätet nii rangelt ja saab ka mujal ÜV ära teha. nagu duesenberg juba ütles, peab siis jälle täishinna maksma. minu puhul oli asi selles, et olin ennast nende tõbraste peale juba nii ära vihastanud, et rikkusin teadlikult seadust ja sõitsin ilma ÜV-ta autoga tln-s trt-sse ja seal veel edasi ühte kenasse Lõuna-Eesti linnakesse, kus üks hea tuttav asja ära tegi. aga ausalt, mitte petuga :P
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#7

N Jaan 06, 2005 10:48

Kas katalüsaatori (töökorras-) olekut ka kuidagi koduste vahenditega tuvastada annab?

Viimati oma vana Hondaga ülevaatusel käisin, siis taat vangutas kererooste peale pead ja soovitas järgmiseks autoks "mingi kõvema kerega masina, näiteks Saabi", valida :) Aga samas ilma katita ja isegi lambdata 18a vana mootor mahtus heitgaaside poolest rahulikult katiga autode normidesse :P
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#8

N Jaan 06, 2005 13:00

Katalüsaator on siis prsses, kui:
1. torust tuleb välja mädamunahaisu
2. mootor ei taha enam ilusasti tühikäigul käia ja sõites tundub jõuetu
3. Kütusekulu on kasvanud märgatavalt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

N Jaan 06, 2005 14:54

Kui kat. ära võetud, pead ohumõõtjast (AMM) reguleerima CO väiksemaks...kui su autol selline eksisteerib. Regulli jaoks muidugi CO-mõõtjat vaja...niisama suvaliselt seda potekat õhumõõtja küljes pole mõistlik keerata.
Kunagi sai 9000CC ka kat. tühjaks tehtud...siis pidi ka Lambda anduri lahti ühendama, muidu põles Check Engine.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

N Jaan 06, 2005 22:14

to epsum:mädamuna haisu tuleb sumpast siis,kui põletatakse ebakvaliteetset kütust,kat`i mittekorrasolekut see kohe kindlasti ei näita.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

N Jaan 06, 2005 22:20

to sebastian:tühjakslöödud kat.ei saa kohe mingil moel mõjutada
hapnikuandurit,kuna andur asub eespool kat`i.Topeltandurite puhul muidugi peale kat`i olev andur hakkab viga andma,aga see teema käib
tunduvalt uuemate autode kohta.
-CO pole mingil juhul tarvis lahjemaks keerata,kui kat`i eemaldad,sest
segu kat`iga autedel kalibreeritud alati VÄIKSEIMA võimaliku väärtuseni.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#12

R Jaan 07, 2005 10:00

Trionic , tähh.
Ma jälle targem. Keegi "spetsialist" seda nii vähemasti väitis.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#13

R Jaan 07, 2005 15:53

To Trionic.
Seda minagi imestasin, et kati puudumine ei tohiks Lambda tööd mõjutada, aga kuna info pärines ühelt tuntud saabispetsialistilt (ei tahaks nime nimetada :P), siis ühendasin Lambda igaks juhuks lahti. Tema mõte oli selles, et "aju arvaks", nagu kat'i poleks kunagi küljes olnudki.
Ise oma lolli loogikaga arvasin, et küllap siis kat. avaldab väljaheitegaasidele niisugust takistust, et Lambda seda kuidagi tunnetab...suurenenud hapnikusisaldus näiteks.
Mis puutub CO-sse, siis see läks siiski lubamatult suureks (võibolla süüdi just Lambda lahtiühendamine?), aga teh. ülevaatus võttis autot siiski kui katiga isendit, sest neil väiksem CO ette nähtud...ka pütt ise oli alles, ainult et tühi. Võibolla oli CO tõus millesti muust tingitud, krt. seda teab.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

R Jaan 07, 2005 16:11

Keera see lambda külge ja segu läheb normi (vähemalt peaks minema). Lihtsalt küljest ära on siis aju arvab, et hirmlahja segu ja muudkui keerab juurde. CO selle peale loomulikult lakke ronib.
Ja Urmas, kas on siis passis "bensiin-kat" või ei ?? Kui on siis on muidugi pahur see värk, katalüsaatori normid on hoopis teised. Katsetada ju võib, et keerad kõri nii kinni, et kui ise paaki pissid, saad ka kangema segu. Ehk siis mahud kuidagi normidesse.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#15

R Jaan 07, 2005 16:23

Algselt postitas: Cyber
Lihtsalt küljest ära on siis aju arvab, et hirmlahja segu ja muudkui keerab juurde. CO selle peale loomulikult lakke ronib.

Kui on lihtsalt küljest ära, siis aju arvab, et Lambda on out-of-order, paneb check engine tule põlema, ja segu keerab ta ise defaultrezhiimi. Vähemasti minu buickil tegi nii. Hullem on see, kui prsses lambda igasuguseid numbreid ajule tuututab, mis tegelikkusega ei vasta ja aju õnnetuke keerab selle info järgi segu .. mis on kindlasti tuntavalt kehvem variant kui üldse ilma infota olla.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#16

R Jaan 07, 2005 16:38

nojah .. ma tegelt mõtlesin seda vastuseks sebastianlie..:) Tema viimase postituse peale. Oleks võinud tsiteerida, kirjtutan üles: "tsiteeri alati".
Ja pealegi nagu vanemad ja targemad mainisid, lambda mõõdab oma mõõtmisi enne katti. Kaldun arvama, et see check engine miski muu asja pärast tekkis. Näiteks oli see andur ise peetis. Alati on ju võimalus..:) Ja ajud on erinevad ja .. ja .. ah vahet pole..:) tegelt mul pole ju omal autot mil aju oleks..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Urmas
Postitusi: 37
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:20
Asukoht:
Auto:

#17

R Jaan 07, 2005 18:22

Keerutasin seda teh. passi nii ja naapidi, aga katalüsaatori olemasolu ma sealt küll kuskilt välja ei lugenud. Need onud seal miskipäras kaevasid kuskilt arvutist selle välja, et nigu peaks kat. olema ja veel ei saanud nad aru, et miks on passi kirjutet 103 kw, kui tegelt peaks olema 100. Ühesõnaga oli pikk loominguline arutelu SAABide teemal.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#18

R Jaan 07, 2005 18:27

kat peaks teh.passis olema märgitud "mootori tüüp" kasti, kus peaks olema kirjas "bensiin-kat". kui kat`i pole märgitud, ei tohi ÜV onud gaaside hulka kat`iga autode parameetrite järgi sult nõuda - neil ei ole seda pädevust. kui su masina gaasid mahuvad ilma kat`ita masinale kehtestatud normidesse, mine tagasi ja palu neilt tasuta uut ülevaatust (kui gaasid olid ainukeseks põhjuseks korduvÜV-le).
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#19

R Jaan 07, 2005 19:39

Lambda andur jäi füüsiliselt ikka külge, ainult juhtmed lahti.
Ülevaatus, kus probleeme tekkis, oli mitmed aastad tagasi. Vennad vaatasid, et jaa: siin on kat. küljes, aga CO liiga suur. Ega ei öelnud ka, et pütt tegelikult tühi :cool:. Oli autol teisigi väikevigasid (ebaühtlane käsipidur jne.) ja lisaks ülevaatajatel parajalt rahamaias näod...no pakkusingi siis, et veidi keeran potekat ja asi sai korda...lastigi läbi.
Ega siis täpselt teadnud, mis pädevused ÜV meestel on...vahest on nii, et käid mitmed korrad ülevaatusel seepärast, et oled liiga kindel oma õiguste suhtes. Sel juhul parim 100% korras auto.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

E Jaan 10, 2005 0:51

to sebastian:kui võtta kat.pistik lahti,läheb ecu. kohe avariireshiimi ja enam ei arvestata enamike andurite väärtusi,vaid ecu paneb ise talle progetud
väärtused,keerab segu rikkaks,süüte endale mugavalt hilisemaks jne.
ühelt tuntud saabispetsialistilt on tulnud läbi aastate selliseid huvitavaid
genialisme.kui mina asja ei jaga,siis tavaliselt ka ütlen seda,mitte ei häma
klienti oma olematute teadmistega.
Vasta