pidur peal 900 '85

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#1

N Jaan 27, 2005 15:29

Auto on pikka aega seisnud ja kusagil oleks justkui pidur peal. Täpsemalt ei ole veel otsida jõudnud aga kas on mingid tüüpvead selle aastakäigu pidurite juures, millest alustada?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14291
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

N Jaan 27, 2005 16:02

Üldiselt on võimalus, et see kaob peale mõningat sõitu...mõnisada km. Mul oli eelmisel suvel vana autoga sama. Seisnud oli teine 3 kuud ja siis oli algul ikka kole kohin taga. Peale saabikute kokkutulekul ära käimist sõitis nigu vana mees. Ei pitsitanud liigselt kusagilt.
Teine asi on see, et classicu pidurid ongi sellised põdurad. Ehitusliku isepärasuse tõttu kulub see sadul ja hakkab loksuma siit ja sealt. Peale seda võib ta ilusti klotsid ja kolvid viltu vedada ja lõpuks ei käi nagu eriti üldse. Seda annab natuke remontida, üle keevitades. Paraku on see töö niipalju kallis, et targem on remontsadulad panna... 1600 eeku tükk. Üle keevitamine tuleb iga aasta korrata ja läheb sulle kahe aasta peale rohkem maksma kui uued sadulad, millega on mitu head aastat hooletu.
Tagumistega see asi nii hull pole.
Natuke ka siin foorumis otsingut kasutada, leiab seda sama juttu veel...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#3

N Jaan 27, 2005 16:18

Otsisin, seda justkui ei leidnud, mis tavaliselt kinni jääb. Kas lihtsalt jääb kinni töösilinder?
Kas esimene või tagumine, käsi või jalg vms?
Taastamist ei põe, kuna töö teen ise ja tunni eest endalt raha ei võta.

Aga tänud, alustame esimestest piduritest.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14291
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

N Jaan 27, 2005 16:30

Isetegemisega on see, et pead teadma kuhu ja kui palju peale keevitada...Seda oskavad siin teised mehed öelda. Mina eriti lukksepatööd ei tunne.
ma teen kopi-paste teisest teemast...
Algselt postitas: Trionic
Seda tüüpi Girling esipiduritel on suurim probleem kulumisest tekkinud suured lõtkud(kolks tagurpidi sõites pidurdamisel), mistõttu sadul ei ole enam ketta suhtes risti ja pidurdamisel kiilub kogu kupatus veelgi rohkem kiiva,kässaripoolne kolb mädaneb silindrisse kinni, pidurdab ainult välimine kolb,mis veab kogu kupatuse veelgi rohkem kiiva,kuni sadul puruneb.Kap. remonti tuleb neile teha kord aastas,kui ise ei tee,läheb 1-2 kilo maksma. Vahetussadulad maksavad 1600.- tk.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#5

E Veebr 07, 2005 10:36

Esipidurid nüüd korras (niivõrd, kuivõrd).
Sai lahti võetud, puhastatud ja vahetatud kummidetailid ja paigalduskomplekt. Juhipoolsel piduril olid tolmukaitsmed katki ja silindrid kinni.
Saabi kiituseks tuleb öelda, et sellele mudelile on valitud eriti lihtsasti lahtivõetvad pidurid. Nii mõnegi teise autoga on tunduvalt rohkem nööki (VW Golf näiteks).

Eks ülevaatusel näis, kui hästi käsipidur tööle sai. Unustasin vaadata, kas see keerab ennast peale jalgpiduriga pidurdades või käsipidurit kasutades. Keegi teab ehk?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

T Veebr 08, 2005 11:13

Alguses tuleb jalgpiduriga klotsid vastu ketast suruda ja siis võib kässarit
kangutama asuda.
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#7

T Veebr 08, 2005 11:26

Surun jalaga vastu ja siis kangutan kässarit peale maha senikaua, kui mis?
Ehk siis, et kuidas ma aru saan, et nüüd on asjad paika reguleerunud?

Käsipidur justkui võtaks, aga õrnalt. Sõidupealt kässarit haakides tekib selline kerge aeglustus, mitte karm pidurdus.
Aga äkki muidugi peabki selline lahja olema. Kang tuleb igatahes lõpuni väga lõdvalt ja sellist tunnet ei tekki, et nüüd rakendasin käega märkimisväärset jõudu piduritele.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#8

K Veebr 09, 2005 8:29

klassiku kässakas ongi nõrk, anomaalia algab juba sellega et ...´88 omadel ta esiratastele mõjub (no hirmsasti oli ikka vaja see esiratastele teha noh:wall:, see on üks lollemaid alalahendusi selle hea auto juures, millest nad 4-5 aastat enne liini lõppu aru said ka ise, ja üleüldse, need krdi esipidurid... :freak: ...

ketaskäsipidur on minu meelest palju pehmema rakendusega juba idee poolest - ta ei suuda olla nii äkilise loomuga kui trummel. loomulikult - parking brakina kasutamisel pole ilmselt vahet, aga kui kruusa või jää peal "puurida", siis on küll
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14291
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

K Veebr 09, 2005 9:32

Kui lõpuni ilma pingutuseta välja tuleb siis on ilmselt ka trossid lõdvalt või hoopis kinni. Trosse aeti ka kuidagi parajaks, neil seal tagumise tuhatoosi taga pingutusvõimalus. Sul see pikalt seisnud auto, sel võivad need trossid üsna kinni olla omadega.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#10

K Veebr 09, 2005 10:01

Trossid käivad väga hästi.
Eks ma üritan ülevaatuspunktis ära käia saab pildi selgemaks.
Vasta