Katalüsaatorita võimsamaks?

Kõige klassikalisemad Saabid
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#1

on teada ja sellest on palju juttu olnud,et klassiku turbo mootor arendab 129kw võimsust,koos katiga aga 118kw.

küsimus oleks selline,et mille arvelt tulevad lisa jõud?ei taha uskuda,et kõik kaob ainuüksi katalüsaatorisse,mängus peaks olema ju ka seadistus,või mis?

(küsimus ajendatud soovist eemaldada enda klassikult kat.)
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#2

Pole just suur ekspert aga katalüsaator takistab gaaside mootorist välja liikumist, jupp toru selle asemel takistab vähem ja seetõttu on ka võimsus suurem. Võrdluseks näiteks need nn. sportõhufiltrid, sealt käib õhk lihtsama vaevaga läbi kui tavaliselt.

leidsin ühe pildi katalüsaatori sisust.
Pilt
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#3

Suht lihtne võimsusekasv turbomootoril kui kat asendada toruga.
Sent from my Monte Carlo using B236
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#4

Aga samas räägitakse ka mingist vastusurvest?? Minu saab ei olnud küll turbokas aga pärast seda kui ma sumpsi lõhki sõitsin langes võimsus märgatavalt. Panin uue sumbuti alla ja võimsus tuli tagasi. Olen kuulnud seda et kui kati eemaldad on soovitav kati asemele panna resokas.
Ärge siis väga materdage kui ma mingit jama praegu ajasin:red:
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#5

Algselt postitas: saabotska
Aga samas räägitakse ka mingist vastusurvest?? Minu saab ei olnud küll turbokas aga pärast seda kui ma sumpsi lõhki sõitsin langes võimsus märgatavalt. Panin uue sumbuti alla ja võimsus tuli tagasi. Olen kuulnud seda et kui kati eemaldad on soovitav kati asemele panna resokas.
Ärge siis väga materdage kui ma mingit jama praegu ajasin:red:

Turbomootori puhul pole vastusurve nii oluline.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#6

mitte ei taha uskuda,et katalüsaatori ülalpidamiseks peab mootor 11kw jagu rohkem bensiini põletama.või kuhu mujale see energia siis läheb? samas aju ei saa ju kudagi aru,kas tal on kat all,või mitte,seega segu segab ta ju ühtmoodi?
mitte ei taha veel uskuda,et kat vahelt ja kohe 11kw juures.

või siis tulevad need kw juurde õhu suuremast läbivoolust,mida aju suudab mõõta ja seega rohkem kütet lisada.?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: janek555
või siis tulevad need kw juurde õhu suuremast läbivoolust,mida aju suudab mõõta ja seega rohkem kütet lisada.?
Hakkad lähedale jõudma.
11kw ei ole hetkevõimsuste vaid maksimumvõimsuste vahe. Seega pole otsese kütusekuluga (energiakuluga) seotud.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#8

kui määravaks saab kati läbilase,miks siis tehasest suurema ristlõikega kati alla ei panda,et võim säiliks?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

Algselt postitas: janek555
kui määravaks saab kati läbilase,miks siis tehasest suurema ristlõikega kati alla ei panda,et võim säiliks?
Pannaksegi sportkatte, mis oluliselt rohkem gaase läbi lasevad. Samamoodi pannakse suurema läbimõõduga väljalase.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

Tehasepoolne lähenemine on OPTIMAALNE, KESTEV, LOODUSSÕBRALIK ja mis veel eriti tähtis MAJANDUSLIKULT TASUV. Kui toota näiteks miljon autot ja üks lahendus hoiab sulle kokku näiteks 10 dollarit ja nii mitme jupi korral, siis pole vist raske arvata, mis teed pidi minnakse. Igasugused concept autod tehakse väga vinged, peale seda käivad sealt raamatupidajad-ökonomistid-marketriodid üle ja tulemuseks on ...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#11

on kuskil nimekirja väljalaske mõõtudest? millistel mootoritel milliste kw juures on läbimõõdud tehase seades. veel parem kui oleks lisaks võimsuskõver,et näha kust maalt hakkab kat piirama.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#12

http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... ysator.pdf
http://www.speedparts.se/shop/prod/meny_produkter.html

Ehk saab siit abi, katalüsaatorite mingisugused andmed on olemas, ja kui vaadata lihtsalt väljalaske süsteeme siis näeb ka läbimõõdud ära. Rootsi keeles avgassystem (noh, kes ei tea).
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

Tsitaat siit saidist
What's the benefit of a sports exhaust system?

In a turbocharged car, you want as little exhaust backpressure as possible. Firstly to get faster turbo spool up on acceleration and reduce turbo lag to some extent, secondly because you want the hot exhaust gases to get out of the combustion chambers as quickly as possible to avoid thermal problems, especially on a car running high boost. A sports exhaust (with a 'straight through' perforation type muffler rather than one which uses deflecting baffles) will typically liberate an extra 7-8 horsepower on a 900T and give a satisfying rumble. It will hardly be any louder than the stock exhaust system, though; the turbocharger dampens the exhaust sound to a large extent, so what comes after it isn't as critical in that respect as with normally aspirated cars.

Cars without a catalytic converter have a 'straight through' front muffler from the factory so provided that one is in good condition and you are not opting for an exhaust with a significantly bigger diameter, you can leave that one in place and replace only the rear half of the system with a performance exhaust to get the aforementioned 7-8 hp gain and turbo lag reduction.

Will a big bore exhaust system reduce low down torque?

On a turbocharged car: no. The turbocharger provides all the back pressure needed at low engine speeds/slight throttle openings - and more. generally speaking on a turbo, bigger is better. That said, 2.5" will be ample for applications up to 250+ hp; below that level, going to a 3" exhaust system won't make an appreciable difference. An exception, however, is the exhaust downpipe on catalyst equipped cars. Here, a 3" bore will make an appreciable difference in turbo lag.

Ma kogu sellest jutust järeldaks (ja mõningane aeg 900aero foorumis veetnuna), et kõige suurem pidur asja juures on sitt downpipe ehitus ja tagumine pütt..:) turbo taga on nõme 90 kraadi põlv kohe, mis tuleks eemaldada ja teha kena sujuvalt kaarduv DP. Eeldab aku pagassi tõstmist. Ilma kat'ita on sirge toru tüüpi pott esimesena (see pikk resonaator) ja katt on selle kõrval läbi ussi emmi surumine...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
maq
Postitusi: 85
Liitunud: R Juun 30, 2006 19:20
Asukoht:
Auto:

#14

Kuidas politsei ja ülevaatuse mehed sellesse kati eemaldamisse suhtuvad?
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#15

Enda autol lasksin ka kati alt ää lõigata. Oli teine täiesti lootusetult umbes. Peale eemaldamist tuli ikka minekut autole juurde küll. Nüüd hiljuti tulesi reguleerimas käies ütles ülevaatluse vend kohe et mul pole katti all kuna väljaheite gaasid haisevad:freak:.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#16

Algselt postitas: maq
Kuidas politsei ja ülevaatuse mehed sellesse kati eemaldamisse suhtuvad?
Hästi ikka !
Mõõdetakse gaasid ja kui on üle normi, siis on kellad. Kui gaasid korras, siis SÕIDA.
Pole neil midagi suhtuda, nemad juhinduvad oma digitaalsest aparatuurist.Mu Saabil tuli kat.eemaldamise operatsioonist 50hj juurde. Mitte vähe. Umbes oli ka muidugi.
Sent from my Monte Carlo using B236
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#17

Algselt postitas: kasparius
Algselt postitas: maq
Kuidas politsei ja ülevaatuse mehed sellesse kati eemaldamisse suhtuvad?
Hästi ikka !
Mõõdetakse gaasid ja kui on üle normi, siis on kellad. Kui gaasid korras, siis SÕIDA.
Pole neil midagi suhtuda, nemad juhinduvad oma digitaalsest aparatuurist.Mu Saabil tuli kat.eemaldamise operatsioonist 50hj juurde. Mitte vähe. Umbes oli ka muidugi.

kuidas sa tead,et tuli 50hj juurde?
maq
Postitusi: 85
Liitunud: R Juun 30, 2006 19:20
Asukoht:
Auto:

#18

Kas kati eemaldamine neid heitgaase üle normi ei aja? Tean ise mitu keda on kordusülevaatusele saadetud just sellepärast, et katt eemaldatud ja heitgaasid taevas. Just oli meil siin teema ju ka sellest, et politsei võtab igasugu isetuunijad kõvasti pihtide vahele.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#19

Ma juba korra eemaldasin selle heitgaasijutu siit Janek555 palvel..;) Küsimus ei ole siin üldse mingites heitgaasides vaid reaalses võimsuse muutumises kat vs ei-kat.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
maq
Postitusi: 85
Liitunud: R Juun 30, 2006 19:20
Asukoht:
Auto:

#20

Vabandan siis, et julgesin sõna võtta... Mõtlesin lihtsalt, et mis kasu on võimsusest, kui sa autoga legaalselt sõita ei või. Vabandust siis veelkord herr Cyber-i ja Janek555 ees ja rohkem ma sõna siin ei võta.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

Isegi see ei ole teemaks, kas janek555 seda reaalselt teeb..:) Inimene tahab lihtsalt TEADA..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#22

LÕPETAGE PALUN NEED PROVOKATIIVSED TEEMAD/JUTUD ÄRA:angry:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

Algselt postitas: saabotska
Aga samas räägitakse ka mingist vastusurvest?? Minu saab ei olnud küll turbokas aga pärast seda kui ma sumpsi lõhki sõitsin langes võimsus märgatavalt. Panin uue sumbuti alla ja võimsus tuli tagasi. Olen kuulnud seda et kui kati eemaldad on soovitav kati asemele panna resokas.
Ärge siis väga materdage kui ma mingit jama praegu ajasin:red:
Vastusurve on ülioluline vabalthingaval mootoril. Turbomootoril on vajadus ülitäpselt väljalaset arvutada vähem kriitiline, kuid siiski vajaliku vastusurve tekitamiseks peaksid olema resonaatorid.
Turbo puhul,mida jämedam- ja vabam väljalase(ka sisselase),seda suurem võimsus.Aga... väändemaksimum tõuseb oluliselt kõrgematele pööretele.Alumine ots jääb sellevõrra võimetumaks.Esimese resoni(katini) peaks emissioonide liikumine ja -voolavus olema üpris hoolikalt välja arvestatud(turbo puhul).Edasi võib solgitoru otse taha välja viia.
Vabalthingaval mängitakse max.väände seos pööretega väljalaske viimases toruotsas.Et max.väänet madalamale tuua "puuakse" tihti "kõri" kinni sumpsi sabas ja "vabaka" väljalase on tõeline teadus.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#24

Algselt postitas: kasparius
Suht lihtne võimsusekasv turbomootoril kui kat asendada toruga.
Õigeltarvutatud resoga saavutad enam väänet.Toru on halvim lahendus.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#25

Algselt postitas: janek555
kui määravaks saab kati läbilase,miks siis tehasest suurema ristlõikega kati alla ei panda,et võim säiliks?
Siis ei hakka kat. korralikult tööle.Selleks ongi kordades kallimad sport- ja race kat`d, et parandada emissioonide voolavust,samas säilitada reaktori võimalikult kiire rakendumine ja tõhus toimimine.

edit: kui tahate "matsu" juurde,peate ka pappi välja käima.Kat on vajalik , ostke sportkat.
Vasta