Katalüsaatorita võimsamaks?
on teada ja sellest on palju juttu olnud,et klassiku turbo mootor arendab 129kw võimsust,koos katiga aga 118kw.
küsimus oleks selline,et mille arvelt tulevad lisa jõud?ei taha uskuda,et kõik kaob ainuüksi katalüsaatorisse,mängus peaks olema ju ka seadistus,või mis?
(küsimus ajendatud soovist eemaldada enda klassikult kat.)
küsimus oleks selline,et mille arvelt tulevad lisa jõud?ei taha uskuda,et kõik kaob ainuüksi katalüsaatorisse,mängus peaks olema ju ka seadistus,või mis?
(küsimus ajendatud soovist eemaldada enda klassikult kat.)
Pole just suur ekspert aga katalüsaator takistab gaaside mootorist välja liikumist, jupp toru selle asemel takistab vähem ja seetõttu on ka võimsus suurem. Võrdluseks näiteks need nn. sportõhufiltrid, sealt käib õhk lihtsama vaevaga läbi kui tavaliselt.
leidsin ühe pildi katalüsaatori sisust.
leidsin ühe pildi katalüsaatori sisust.
Aga samas räägitakse ka mingist vastusurvest?? Minu saab ei olnud küll turbokas aga pärast seda kui ma sumpsi lõhki sõitsin langes võimsus märgatavalt. Panin uue sumbuti alla ja võimsus tuli tagasi. Olen kuulnud seda et kui kati eemaldad on soovitav kati asemele panna resokas.
Ärge siis väga materdage kui ma mingit jama praegu ajasin:red:
Ärge siis väga materdage kui ma mingit jama praegu ajasin:red:
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
Algselt postitas: saabotska
Aga samas räägitakse ka mingist vastusurvest?? Minu saab ei olnud küll turbokas aga pärast seda kui ma sumpsi lõhki sõitsin langes võimsus märgatavalt. Panin uue sumbuti alla ja võimsus tuli tagasi. Olen kuulnud seda et kui kati eemaldad on soovitav kati asemele panna resokas.
Ärge siis väga materdage kui ma mingit jama praegu ajasin:red:
Turbomootori puhul pole vastusurve nii oluline.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
mitte ei taha uskuda,et katalüsaatori ülalpidamiseks peab mootor 11kw jagu rohkem bensiini põletama.või kuhu mujale see energia siis läheb? samas aju ei saa ju kudagi aru,kas tal on kat all,või mitte,seega segu segab ta ju ühtmoodi?
mitte ei taha veel uskuda,et kat vahelt ja kohe 11kw juures.
või siis tulevad need kw juurde õhu suuremast läbivoolust,mida aju suudab mõõta ja seega rohkem kütet lisada.?
mitte ei taha veel uskuda,et kat vahelt ja kohe 11kw juures.
või siis tulevad need kw juurde õhu suuremast läbivoolust,mida aju suudab mõõta ja seega rohkem kütet lisada.?
Hakkad lähedale jõudma.Algselt postitas: janek555
või siis tulevad need kw juurde õhu suuremast läbivoolust,mida aju suudab mõõta ja seega rohkem kütet lisada.?
11kw ei ole hetkevõimsuste vaid maksimumvõimsuste vahe. Seega pole otsese kütusekuluga (energiakuluga) seotud.
Pannaksegi sportkatte, mis oluliselt rohkem gaase läbi lasevad. Samamoodi pannakse suurema läbimõõduga väljalase.Algselt postitas: janek555
kui määravaks saab kati läbilase,miks siis tehasest suurema ristlõikega kati alla ei panda,et võim säiliks?
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Tehasepoolne lähenemine on OPTIMAALNE, KESTEV, LOODUSSÕBRALIK ja mis veel eriti tähtis MAJANDUSLIKULT TASUV. Kui toota näiteks miljon autot ja üks lahendus hoiab sulle kokku näiteks 10 dollarit ja nii mitme jupi korral, siis pole vist raske arvata, mis teed pidi minnakse. Igasugused concept autod tehakse väga vinged, peale seda käivad sealt raamatupidajad-ökonomistid-marketriodid üle ja tulemuseks on ...
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... ysator.pdf
http://www.speedparts.se/shop/prod/meny_produkter.html
Ehk saab siit abi, katalüsaatorite mingisugused andmed on olemas, ja kui vaadata lihtsalt väljalaske süsteeme siis näeb ka läbimõõdud ära. Rootsi keeles avgassystem (noh, kes ei tea).
http://www.speedparts.se/shop/prod/meny_produkter.html
Ehk saab siit abi, katalüsaatorite mingisugused andmed on olemas, ja kui vaadata lihtsalt väljalaske süsteeme siis näeb ka läbimõõdud ära. Rootsi keeles avgassystem (noh, kes ei tea).
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Tsitaat siit saidist
Ma kogu sellest jutust järeldaks (ja mõningane aeg 900aero foorumis veetnuna), et kõige suurem pidur asja juures on sitt downpipe ehitus ja tagumine pütt.. turbo taga on nõme 90 kraadi põlv kohe, mis tuleks eemaldada ja teha kena sujuvalt kaarduv DP. Eeldab aku pagassi tõstmist. Ilma kat'ita on sirge toru tüüpi pott esimesena (see pikk resonaator) ja katt on selle kõrval läbi ussi emmi surumine...
What's the benefit of a sports exhaust system?
In a turbocharged car, you want as little exhaust backpressure as possible. Firstly to get faster turbo spool up on acceleration and reduce turbo lag to some extent, secondly because you want the hot exhaust gases to get out of the combustion chambers as quickly as possible to avoid thermal problems, especially on a car running high boost. A sports exhaust (with a 'straight through' perforation type muffler rather than one which uses deflecting baffles) will typically liberate an extra 7-8 horsepower on a 900T and give a satisfying rumble. It will hardly be any louder than the stock exhaust system, though; the turbocharger dampens the exhaust sound to a large extent, so what comes after it isn't as critical in that respect as with normally aspirated cars.
Cars without a catalytic converter have a 'straight through' front muffler from the factory so provided that one is in good condition and you are not opting for an exhaust with a significantly bigger diameter, you can leave that one in place and replace only the rear half of the system with a performance exhaust to get the aforementioned 7-8 hp gain and turbo lag reduction.
Will a big bore exhaust system reduce low down torque?
On a turbocharged car: no. The turbocharger provides all the back pressure needed at low engine speeds/slight throttle openings - and more. generally speaking on a turbo, bigger is better. That said, 2.5" will be ample for applications up to 250+ hp; below that level, going to a 3" exhaust system won't make an appreciable difference. An exception, however, is the exhaust downpipe on catalyst equipped cars. Here, a 3" bore will make an appreciable difference in turbo lag.
Ma kogu sellest jutust järeldaks (ja mõningane aeg 900aero foorumis veetnuna), et kõige suurem pidur asja juures on sitt downpipe ehitus ja tagumine pütt.. turbo taga on nõme 90 kraadi põlv kohe, mis tuleks eemaldada ja teha kena sujuvalt kaarduv DP. Eeldab aku pagassi tõstmist. Ilma kat'ita on sirge toru tüüpi pott esimesena (see pikk resonaator) ja katt on selle kõrval läbi ussi emmi surumine...
Enda autol lasksin ka kati alt ää lõigata. Oli teine täiesti lootusetult umbes. Peale eemaldamist tuli ikka minekut autole juurde küll. Nüüd hiljuti tulesi reguleerimas käies ütles ülevaatluse vend kohe et mul pole katti all kuna väljaheite gaasid haisevad:freak:.
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Hästi ikka !Algselt postitas: maq
Kuidas politsei ja ülevaatuse mehed sellesse kati eemaldamisse suhtuvad?
Mõõdetakse gaasid ja kui on üle normi, siis on kellad. Kui gaasid korras, siis SÕIDA.
Pole neil midagi suhtuda, nemad juhinduvad oma digitaalsest aparatuurist.Mu Saabil tuli kat.eemaldamise operatsioonist 50hj juurde. Mitte vähe. Umbes oli ka muidugi.
Sent from my Monte Carlo using B236
Algselt postitas: kaspariusHästi ikka !Algselt postitas: maq
Kuidas politsei ja ülevaatuse mehed sellesse kati eemaldamisse suhtuvad?
Mõõdetakse gaasid ja kui on üle normi, siis on kellad. Kui gaasid korras, siis SÕIDA.
Pole neil midagi suhtuda, nemad juhinduvad oma digitaalsest aparatuurist.Mu Saabil tuli kat.eemaldamise operatsioonist 50hj juurde. Mitte vähe. Umbes oli ka muidugi.
kuidas sa tead,et tuli 50hj juurde?
Kas kati eemaldamine neid heitgaase üle normi ei aja? Tean ise mitu keda on kordusülevaatusele saadetud just sellepärast, et katt eemaldatud ja heitgaasid taevas. Just oli meil siin teema ju ka sellest, et politsei võtab igasugu isetuunijad kõvasti pihtide vahele.
Vastusurve on ülioluline vabalthingaval mootoril. Turbomootoril on vajadus ülitäpselt väljalaset arvutada vähem kriitiline, kuid siiski vajaliku vastusurve tekitamiseks peaksid olema resonaatorid.Algselt postitas: saabotska
Aga samas räägitakse ka mingist vastusurvest?? Minu saab ei olnud küll turbokas aga pärast seda kui ma sumpsi lõhki sõitsin langes võimsus märgatavalt. Panin uue sumbuti alla ja võimsus tuli tagasi. Olen kuulnud seda et kui kati eemaldad on soovitav kati asemele panna resokas.
Ärge siis väga materdage kui ma mingit jama praegu ajasin:red:
Turbo puhul,mida jämedam- ja vabam väljalase(ka sisselase),seda suurem võimsus.Aga... väändemaksimum tõuseb oluliselt kõrgematele pööretele.Alumine ots jääb sellevõrra võimetumaks.Esimese resoni(katini) peaks emissioonide liikumine ja -voolavus olema üpris hoolikalt välja arvestatud(turbo puhul).Edasi võib solgitoru otse taha välja viia.
Vabalthingaval mängitakse max.väände seos pööretega väljalaske viimases toruotsas.Et max.väänet madalamale tuua "puuakse" tihti "kõri" kinni sumpsi sabas ja "vabaka" väljalase on tõeline teadus.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Õigeltarvutatud resoga saavutad enam väänet.Toru on halvim lahendus.Algselt postitas: kasparius
Suht lihtne võimsusekasv turbomootoril kui kat asendada toruga.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Siis ei hakka kat. korralikult tööle.Selleks ongi kordades kallimad sport- ja race kat`d, et parandada emissioonide voolavust,samas säilitada reaktori võimalikult kiire rakendumine ja tõhus toimimine.Algselt postitas: janek555
kui määravaks saab kati läbilase,miks siis tehasest suurema ristlõikega kati alla ei panda,et võim säiliks?
edit: kui tahate "matsu" juurde,peate ka pappi välja käima.Kat on vajalik , ostke sportkat.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989